Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.30 0 0 9
nem emiatt kellene lemondania...
Előzmény: jobbikos srác (6)
MGperY Creative Commons License 2003.05.30 0 0 8
hülye.
Előzmény: jobbikos srác (6)
jobbikos srác Creative Commons License 2003.05.30 0 0 6
azért az jópofa dolog, hogy bárándynak van pofája igazságügy miniszternek lenni ezek után.
gegenseegross Creative Commons License 2003.05.30 0 0 4
Csak.
Előzmény: Speedy González (2)
ballib_a Creative Commons License 2003.05.30 0 0 3
Ott van: Bárándy Péterné.
Még mindig így hívják.
Előzmény: kábelbúvár (0)
Speedy González Creative Commons License 2003.05.30 0 0 2
Csak??
Előzmény: gegenseegross (1)
gegenseegross Creative Commons License 2003.05.30 0 0 1
Bárándyné 72-78 km/óra sebességgel hajtott a városi úton

Gyilk0s.

Előzmény: ballib_a (-)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.05.30 0 0 0
Ha nem a felesége, ne csúsztass!

0

Előzmény: ballib_a (-)
ballib_a Creative Commons License 2003.05.30 0 0 topiknyitó
"Halálos közúti baleset miatt vádjavaslat Bárándyné ellen

Magyar Nemzet
Lezárult a nyomozás az igazságügy-miniszter volt felesége, Bárándy Péterné által két éve okozott halálos közúti baleset ügyében – értesült a Magyar Nemzet. A Fővárosi Főügyészség dönti el, hogy vádiratot készít, pótnyomozásra utasítja a rendőrséget, vagy megszünteti a büntetőeljárást. A balesetben egy huszonhat éves lány meghalt, hasonló korú vőlegénye maradandó sérüléseket szenvedett.

Bárándy Péterné, az igazságügy-miniszter volt felesége 2001. december 10-én, száraz időben, megfelelő látási viszonyok közt, este fél hétkor a budapesti, I. kerületi Hegyalja úton haladt Honda CR-V kisterepjárójával az Erzsébet híd felé.

Az ügyvédnő elvesztette uralmát a kocsija felett, és felszaladt a szemközti útszakaszt elválasztó járdaszigetre, áttért a menetirány szerinti bal oldalra, s ott összeütközött a vele szemben haladó Fiat Brava autóval. Az utóbbi a hatalmas ütközés miatt megpördült és nekivágódott a jobb szélen lévő szalagkorlátnak. A Fiatban egy jegyespár utazott: Visváder Erzsébet és Balogh László. A fiatal, akkor 26 éves lány a kórházba szállítás után meghalt, Balogh László pedig maradandó sérüléseivel 67 százalékos rokkant lett.

Az ügyvédnőt is súlyos sérülésekkel szállították kórházba, s mint védője, Gyuris Ágnes lapunknak elmondta: több műtétet hajtottak végre rajta. Hozzátette: az orvosszakértői vélemény szerint csak később lehet azt megállapítani, hogy Bárándy Péterné sérülései maradandók lesznek-e vagy nem.

A nyomozást valóban befejezte a rendőrség, rendelkezésre állnak a BRFK és a védelem által kért igazságügyi műszaki szakértői vélemények, amelyek alapján az ügyészség eldönti, vádat emel-e ügyfele ellen – jelentette ki Gyuris Ágnes. Szerinte az utóbbi szakértői vélemény nem zárja ki, hogy a baleset műszaki okok miatt következett be. Az ügy elhúzódásáról a védő elmondta: nem egyedi esetről van szó, hanem általános jelenségről. Gyuris Ágnes praxisában nem ritkák a négy-öt éve nyomozati szakban lévő ügyek. Ráadásul – fogalmazott – a közúti balesetek vizsgálatába rendszerint több szakértőt is bevonnak, s ezek véleményére várni kell.

A Magyar Nemzet úgy tudja: a halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsított Bárándy Péterné nem tett vallomást a rendőrségen, így majd legfeljebb a nyilvános bírósági tárgyaláson derülhet ki, hogy miért vesztette el uralmát kocsija felett. Bár a baleset után megjelent szűkszavú híradások a Honda defektjéről számoltak be, a BRFK által kirendelt műszaki szakértő ezt nem erősítette meg.

A szakértő azt rögzítette, hogy műszaki hiba semmiképp sem okozhatta a tragédiát. Mindkét kocsi műszakilag megfelelő állapotban volt. A defektet a szakértő nem a baleset előzményének, hanem következményének tudta be. Vagyis a Honda hirtelen balra tartó irányváltoztatása műszaki hibával nem hozható okozati összefüggésbe – derül ki a szakvéleményből.

A két kocsi sebességét is kiszámították: Bárándyné 72-78 km/óra sebességgel hajtott a városi úton, míg a fiatalok 45-50 km/órával haladtak. A Honda sebességének nem lett volna szerepe a balesetben, ha vezetője e sebességhez rendelhető vezetéstechnikával vezette volna – állapítja meg a műszaki szakértő. A szerencsétlenség következményeit súlyosbította, hogy egyik autóban sem használták a biztonsági övet.

***

Ma is gyászol az áldozat családja

Visváder Béla a mai napig nem tudja feldolgozni egyetlen gyermeke elvesztését. Az ajkai családapa egykor a helyi szállodát vezette, majd cukrászüzletet nyitott. Mint a Magyar Nermzetnek fogalmazott, Erzsébet lánya szép jövő előtt állt: egy külkereskedelmi és egy közgazdasági diplomája volt, a baleset előtt pedig épp az államigazgatási főiskola padjait koptatta. Ezen kívül három európai nyelvből vizsgázott le, korábban egy szállítmányozó cég párizsi kirendeltségét is igazgatta.

A Fiatot Balogh László, a lány egykori vőlegénye vezette, s mellette sérült meg halálosan kedvese. A fiatalembernek most is be van kötve a keze, mint mondta: bal oldala a lábától a felkarjáig csupa vas. Erzsébettel tavaly júniusra tervezték esküvőjüket, már a baleset előtt elintéztek minden formaságot. A megtört család pszichológushoz jár: Visváder Bélának azt mondták, hogy kóros gyászreakcióban szenved, Balogh Lászlónak pedig, hogy néhány év múlva majd csendesedik a fájdalma. Az édesapa azt is fájlalja, hogy a balesetet okozó ügyvédnő még gyásztáviratot sem küldött, s a temetésre sem ment el.
Szenvedi Zoltán"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!