Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.19 0 0 64
Nem tudok egészen egyetérteni a pontjaiddal, azért sem igazán tartottam magam ahhoz, elnézést. Pl. miért csak a "látványos részek" költségeit nézzük meg? Ez egy rendszer, és épp azért a nagy értetlenség, mert nem csak a látványos részek léteznek, nem csak azt a piros-fehér műanyagdarabot kell odaácsolni két piros és egy fehér lámpa kíséretében.
Azon felül próbáltam a követelményekre fókuszálni, hát nem sikerült csak arra. Van ilyen.
Előzmény: Vanek (61)
Qqberci Creative Commons License 2003.05.19 0 0 63
Az Integra Dominot annak idején a Telefongyár csinálta, ami viszont megszűnt. Most tehát meg lehet venni a drága import berendezést, ami vagy illeszkedik a meglévő (még üzemben maradt) rendszerhez, vagy meg kell vanni a gombhoz a kabátot is.
Előzmény: Törölt nick (60)
Qqberci Creative Commons License 2003.05.19 0 0 62
Itt 'má annyi a sorompószakértő, hogy ki lehetne állítani belőlük egy szakasz baktert...
Vanek Creative Commons License 2003.05.19 0 0 61
Na stop.
Szerintem ez a fehér jelzés a KRESZben ha jól emléxem azt jelenti, hogy "az átjáróban fénysorompó működik" (de nem jelent szabadot). Szerintem ez egy nagyon elhibázott valami. A működik nálam azt jelenti, hogyha jön a vonat, akkor pirosra vált. Tehát ha működik és nem piros akkor szabad. Mert ha fehér és mégis jön, akkor nem tartható a "működik" kitétel. De ezt hagyjuk.

A pontokba gyűjtéssel pontosan ezt a "mossunk mindent egybe" továbbá ez hűdebonyolult megközelítést szeretném kibogózni.
Ezért arra kérnélek, hogy az adott ponthoz tedd hozzá, amit tudsz. Ha az elsőt kivesézük, akkor jöjjék a második.

Előzmény: Törölt nick (60)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.19 0 0 60
Néhány megjegyzés:
A meghibásodott fénysorompó ne mutasson semmit. A "szabadjelzés", azaz a villogó fehér a KRESZ-ben leírtak alapján nem azt jelenti, hogy lehet menni, hanem hogy "a jelzőberendezés működik".
Nyilván, a 100-zal száguldozó barmot nem fogja meg a félsorompó sem, viszont aki ott toporog és azt gondolja, hogy ez az egész sorompósdi csak arra van, hogy őfenségét akadályozza személyi szabadságának gyakorlásában, nos annak azért kicsit megnehezíti az átjutást oylankor, amikor nem kellene.
Megmondom őszintén, van már kb. 10 éve, amikor egy gyakorlat során vasúti biztosító berendezést terveztünk, szóval részleteiben nem mernék már nekiállni, hogy mi is van benne. Magyarországon zömében ún. "Domino" biztber található, ennek mindenféle egységei az építőszekrény-elv alapján állnak össze, vannak szép nagy termek, amik ilyen dobozokkal vannak tele. Ha meghibásodik pl. egy váltóállító egység, akkor azt kiemelik onnan, betesznek egy másik olyat, aztán majd megnézik, hogy a hibás egységben tulajdonképp mi is ment tönkre. Egy-egy ilyen egységben van jelfogótól kezdve mindenféle tünemény. A meghibásodásról, különösen olyan berendezéseknél, amelyek biztonsági szempontból kritikusak, van visszajelzése a rendszernek, már amennyire emlékszem. Namármost, hogy egy félsorompót a közlekedés egy kulturált résztvevője kigyomlált, arról van-e, azt nem tudom. Gyanítom, hogy nincs, mert erről nem is nagyon lehet.
Egy vasúti átjáróba telepítendő sorompónál a konkrét helyszín paraméterei mérvadóak, tehát általánosan használható tervek nincsenek. A vonalon alkalmazható sebesség, a térközök, állomások minde meghatározóak még e kérdésben. Írtak a siófoki tragédia kapcsán arról a lapok, hogy egy fénysorompó a vonat elhaladása előtt legalább 40 másodperccel tilosra kell váltson. Na, ez a 40 másodperc az, amit tudnia kell az automatikának, és akkor ott van még az a körülmény, hogy vonat mindkét irányból jöhet, a rendszernek tudnia kell, hogy honnan is jön az a vonat ami épp ott van valahol a pályán, stb. Ez nem ördöngősség, persze, de ahhoz, hogy az emberi tévedés lehetősége mnél jobban ki legyen zárva, ehhez nem éppen tirisztoros rádió bonyolultságú kapcsolások kellenek. És -ismétlem magam- drága alkatrészek: drága anyagokból, precíziós megmunkálások.
A meghibásodott jelzőnél forgalomirányítást megvalósítani nem igazán lehet, minthogy nem lehet a vonatot ott helyben megállítani, a vasúti átjárónál való átkelés szabályai szerint pedig nem működő jelző esetén körültekintően kell átkelni és akkor nincs értelme irányítgatni. Olyat lehetne talán csinálni, hogy azon a szakaszon lassújelet bevezetni arra az időre, de ezzel az erővel ezt mindenütt meg lehetne csinálni, mondván nagyobb a biztonság. Csakhogy így 40-nel cammoghatna minden vonat, ami nem tartható manapság. Hozzáteszem még azt is, hogy a vasútona térközök osztása és a vasúti átjárók elhelyezkedése köszönőviszonyban sincs egymással, mivel azon kívül, hog ykeresztezi egymást a két forgalom, semmi összefüggés nincs köztük üzemi szempontból. Tehát azt nem lehet megcsinálni jelen helyzetben, hogy kifejezetten oda lssítsák a vonatot, esetleg egy hosszabb szakaszra. A vasúti jelzők hatálya pedig a következő jelzőig érvényes, nem csak az elhaladásig.
Előzmény: Vanek (48)
Vanek Creative Commons License 2003.05.19 0 0 59
:)))
Előzmény: Biovadász (58)
Biovadász Creative Commons License 2003.05.19 0 0 58
Nem baj, legalább tudjuk, hogy hogy számodra fontos a biztonság. Kettő alap, kettő tartalék. :)
Előzmény: Vanek (57)
Vanek Creative Commons License 2003.05.19 0 0 57
Ja, de kettő, bocs, nem tudom, miért írtam négyet.
Előzmény: Biovadász (56)
Biovadász Creative Commons License 2003.05.19 0 0 56
Nem tom, hogy ebben a "hajtóműegységár"-ban benne van-e a felcsapó rúd ára. arról már nem ír többet.

Átjárónként négy darab?
Nem kettő?

Előzmény: Vanek (55)
Vanek Creative Commons License 2003.05.19 0 0 55
Hát szerintem szép kis előremenetel. És ha átjárónként 4 db-ot számolok, akkor felfelé kerekítve is 8 milliónál tartunk (elég kis darabszám mellett is). Akkor mi kerül a maradék 20 millióba?
Amúgy mibe fájna a mávnak "kifejleszteni" egy saját típust, amit gyárthat kedvére?

Ennek ellenére javasolnám/kérném, hogy menjünk végig a pontjaimaon, csak a tisztánlátás (meg a hozzám hasonló gyengébbek) kedvéért.

Előzmény: Biovadász (54)
Biovadász Creative Commons License 2003.05.19 0 0 54
1. a) Az ajánlatkérõ neve és címe:
MÁV Rt. TEBGK
1063 Budapest, Kmety Gy. u. 3.
Telefon: 432-4791
Fax: 342-9788
b) A beszerzés tárgya és mennyisége:
- 2002. évre 88 db ±10 db
- 2003. évre 80 ±10 db
MA-HSH-3 típusú elektrohidraulikus félsorompóhajtó mû és félcsapórúd gyártása és üzembe helyezése.
c) Eredményes volt-e az eljárás: igen.

...

...az elektrohidraulikus félsorompó hajtómûvet használati mintaoltalom védi. A feltalálóval kötött hasznosítási szerzõdés alapján annak kizárólagos gyártója az érdi Mûszer Automatika Kft.

...

5. a) A nyertes ajánlattevõ neve és címe: Mûszer Automatika Kft., 2030 Érd, Alsó u. 10.

(kizárólagos gyártóként nyerni nem lehetett nehéz) :)

...

9. Az ellenszolgáltatás összege:
2002. évre:
- hajtómûegységár 1 730 000 Ft/db
- helyszíni beszabályozás 60 000 Ft/db
2003. évre
- hajtómûegységár 1 790 000 Ft/db
- helyszíni beszabályozás 60 000 Ft/db

Hát ennyinek tűnik maga a szerkentyű. Persze itt földmunkáról, érzékelőkről, stb. nincs szó, szóval nem sokkal mentünk előre.

cavinton Creative Commons License 2003.05.19 0 0 53
kiindulasnak mondjuk jo.

c.

Vanek Creative Commons License 2003.05.19 0 0 52
Oké. Bár biztos van olyan is, ami akár két hónapot is megúszhat.
Egyéb észrevétel? Szakértők?
Előzmény: Biovadász (51)
Biovadász Creative Commons License 2003.05.19 0 0 51
Még a lehető legkevesebb karbantartáshoz:

Ilyenre általában saját hibájábol nincs is nagyon szüksége, mert mint ahogy korábban irtam, volt olyan berendezés, amit egy év alatt 25x rongáltak meg, szóval kb kéthetente.
Így viszont nem kell rá "lifetime garantee".

Előzmény: Vanek (50)
Vanek Creative Commons License 2003.05.19 0 0 50
Igaz, de az egész sorompó is játszhat (az idézetben sem félsorompó szerepel...). Persze szlalomversenyzők előnyben :)) Egyéb kiegészítés? Észrevétel?
Előzmény: Biovadász (49)
Biovadász Creative Commons License 2003.05.19 0 0 49
"A sorompónak a sín felől áttörhetőnek kell lennie, hogyha valaki mégis bent rekedne, ki tudjon törni."

Bocsánat, láttál te már félsorompót? Ha már a sínig eljutottál és mögötted lecsukódik, akkor előtted nincs semmi, mert csak az érkezési oldalon van. Azért "fél". :)

Előzmény: Vanek (48)
Vanek Creative Commons License 2003.05.19 0 0 48
Na jó, akkor hogy ne beszéljünk el nagyon egymás mellett, induljunk el a kályhától és nézzük meg 1.) milyen igényeket kell kielégítenie egy vasuti átkelő "bizberjeinek".
2.)Aztán ehhez milyen érzékelőket, meg bizber-biz-baszokat kell kiépíteni, ami nem látványos.
3.)Aztán nézzük meg, hogy mibe kerül a "látványos rész", azaz fénysorompó+(fél)sorompó és természetesen ezekkel szemben milyen követelmények vannak.
4.)Aztán nézzük meg, hogy ezek közül mi az, amit ma újonnan kell tervezni és mi az ami megvan már, csak gyártani, telepíteni kell.
5.)Úgyszintén mibe kerül a telepítés.
És mibe kerül a telepítés, ha ezek egy része (fénysorompó) már ki van építve.
6.)A telepítéshez szükséges tervezés, engedélyeztetés költségei (milyen szabálymódosításokkal lehet ezt olcsóbbá, hatékonyabbá tenni)

7.)Aztán kiváncsi lennék, hogy hogy a jelenlegi biztonsággal egyenértékű, vagy annál nagyobb biztonságot nyújtó rendszer kitalálása, tervezése mibe kerülne és az így megálmodott eszközök mibe kerülnének. (Válasszuk külön a tervezés és a tényleges gyártási és a telepítési költségeket a tisztánlátás érdekében).

8.)Aztán bizonyára előfordulhat, hogy bizonyos szabványokat, jogszabályokat meg kéne változtatni a "haladjunk a korral" jegyében. Erre is kiváncsi lennék.

Az én laikus válaszaim az elejére:
1.) Ha jön a vonat, akkor mindig, minden esetben váltson tilosra a jelzés és csukódjon le a sorompó. Ha elment a vonat/nem jön a vonat adjon szabad jelzést és ha szabad jelzést ad, az valóban azt jelentse, hogy nem jön a vonat.
Működjön hóban-fagyban, nyáron kánikulában, az év minden napján, éjjel-nappal. A lehető legkevesebb karbantartást igényelje.
Meghibásodás esetén a fénysorompó semmit se jelezzen (vagy tilosat?), a sorompórúd vagy jelezzen tilosat, vagy-vagy-vagy nem tudom mit kell ilyenkor csinálnia. (Robbantsa le magát, hogy látszon, hogy rossz? :-)) ). A meghibásodással egyidőben a "bizber" adjon jelzést a legközelebbi illetékes hibaelhárító társaságnak, aki nagyon gyorsan megérkezik a helyszínre, irányítja az átjáró forgalmát és villámgyorsan kicseréli az elromlott "bizbert". A javítgatást meg majd a műhelyben.
A fénysorompó látszódjék messziről, lehetőleg még napsütés esetén is.
A fél/egész sorompónak nem a száguldó járművek fizikai megállítása a szerepe, hanem a fénysorompónál jobban látható, jobban "érezhető" tiltás közlése. A sorompónak a sín felől áttörhetőnek kell lennie, hogyha valaki mégis bent rekedne, ki tudjon törni.
Az egész anyaga lehetőleg a "műkincsgyűjtők" számára minnél értéktelenebb legyen (műanyag).
A biztosítóketyeréknek legyen saját, 24 órára elegendő energiaellátásuk, hogyha kiesne a központi betáp is működjenek.

Nos, első ponthoz kinek mi a véleménye? Szakértők? Mit hagytam ki, mi az ami hülyeség?
Vagy jó és jöhet a következő pont?

dr. Agy Creative Commons License 2003.05.19 0 0 47

"nem ürtechnológia van benne természetesen, söt, a vasúti biztositóberendezés is távol áll a laikusok által korszerünek tartott alkatrészektöl, alkalmazásoktól.
Viszont a BIZTONSÁG az elsödleges szempont, amikor pedig valamit kifejlesztettek, újitottak, elfogadtattak, szabványositottak, akkor ez volt a szempont. "
"Ha valami rosszul/nem müködik, akkor csúnya esetben börtön vár a delikvensre. "

No akkor rakjuk ezt össze: Ez az egész cucc egy -mai szemmel- rettenetesen elavult szerkezet, ami a biztonság érdekében, valamikor réges régen -nyilván jogosan- túlbonyolítottak. Azóta nincs olyan ember, aki meg merné építeni korszerűbb anyagokkal, mert nem ér meg neki annyit, hogy a börtönbe kerüljön.
Azért drága, mert a rettenetesen elavult technológia a drága. Ha már autókhoz hasonlítunk, akkor mi lehet az ára egy háború előtti autó mai előállításának (eredeti technológiával)?

Kiváncsi lennék, hogy melyik nagyszájú fusimester tenné le a házi barkácsolt sorompóját -néhány százezer Ft haszon mellett- azzal a feltétellel, hogyha egyszer baleset lesz -mert nem csukódik le a sorompó-, akkor megy a dutyiba?

Előzmény: davidkoma (43)
cavinton Creative Commons License 2003.05.18 0 0 46
Pontosan ez az. A felsorompot se veszik eszre. akkor a fenysoromponal miert varjuk , hogy megalljanak?
Biovadász Creative Commons License 2003.05.18 0 0 45
Nem tudom, hogy mennyibe kerül egy félsorompó, de itt egy hír, ami elgondolkoztat, hogy miért nem telik újak elhelyezésére:

"...Különösen gyakori a sorompórongálás. A gépjárművezetők figyelmetlensége miatt tavaly 172 sorompó tört össze. Az újonnan felszerelt félsorompó csapórudakat is rendszeresen letörik. A Bicere és Gyula állomások között felszerelt fény- és félsorompót egy év alatt 25 esetben rongálták meg..."

Szóval a jelenlegi szám fenntartása sem lehet egy kis összeg...

mzdude Creative Commons License 2003.05.17 0 0 44
Miért, Magyarországon csak Aston Martin kategóriás sorompókat lehet használni?
Előzmény: Janibacsi (39)
davidkoma Creative Commons License 2003.05.17 0 0 43
Ejnye, ejnye, Cavinton kartárs, nem figyelsz! :))

Irtam, hogy 7 millió Ft/db a sorompó ára.
Erre irod, hogy: "a 14m az azert sok. A realis koltseg az szerintem 4-6m kozott van. Ebbe beletartozik a szukseges ujabb jeladok telepitese, a minimalis tereprendezes, a sorompok."

Figyelj, én azt irtam ide, amit megtudakoltam.
Leirtam, hogy ez a SOROMPÓ ÁRA!!!, azaz ez a komplett beruházásnak egy darabja, a vas, hogy értsd miröl van szó.
A járulékos költségek, mint kábelezés, földmunkák stb. ezen felül tételezödnek.
Elhiszem, hogy sokallod, de olvass már egy kicsit figyelmesebben!

Egyébként örvendetesnek tartom, hogy kitalálsz mindenféle figyelemfelkeltö dolgot, de ezzel ne itt a fórumon példálózzál, dolgozzad szépen ki, ballagj be vele a Közlekedési Minisztériumba, stb.
A világitós ötleted nem kerülne irgalmatlan összegekbe.

A (37.) hozzászólásodban, miszerint: "Hat az biztos, hogy itt hulyenek neznek minket." kicsit elszaladt veled a ló, úgy vélem.
Te azt vártad, hogy mindeki beálljon melléd bólogatni, mert hát te nagyon átlátod a témát, és volt, aki mást merészelt állitani, mint amit te olvasni szeretnél.
Figyelj már egy csöppet!
A sajtóban röpködö többtizmilliós számokat én nem tudom-, söt, ha tudnám, akkor sem akarnám megindokolni, mert egyrészt nem az én feladatom megmagyarázni senkinek, hogy mi miért mennyi, nem tartozom senkinek beszámolási kötelezettséggel.
Másrészt itt is lehet haszon rajta, mint minden állami beruházáson, ezért is kértem, hogy ne családiházas-projektekhez mérjük, mert az kurvára nem passzol ide, mégha "mzdude" fórumtársunk meg is van róla gyözödve.
Amit megtudtam, hogy a telepitésre kerülö, korszerü félsorompók ára 7 millió Ft darabonként.
Nem papiron láttam, elmondás alapján tudom.
Ergo lehet, hogy nem is ennyi.
Egy állami beruházásnál nekem ki mutat számlát, hogy ennyi és ennyi volt ez meg az?
Itt utalnék rá ismételten, hogy nem vagyok abban a helyzetben, hogy ezt kiderithessem.
Ha tehát azt vesszük, hogy útátjárónként 2x7 millió Ft a félsorompóra, még mindig egy rakat pénz lebeg a 20-30 vagy akárhány milliós beruházási végösszegig.
De mivel nem én vagyok a beruházó, igy nem nekem kell erröl elszámolnom.
Én egyet állitottam konkrétan: a korszerü félsorompó árát.
Megemlitettem, hogy kell még sok minden hozzá, hogy az egész müködjön.
Ennyi.

Ha most megint oda ballalgunk vissza, hogy "én nem értek hozzá, de azért megmondom, hogy mennyibe kerül", akkor az minden lesz, kivéve értelmes fórumozás.

Tehát.
Ésszerü dolgokat kellene felsorakoztatni mindkét oldalon.
Én a magam részéröl a sorompó árát tetem le, tegyen mellé, vagy ellene más valaki is, valami konkrétat!
Az, hogy a "saját házunk ennyiböl kijön/kijött" nem jó példa, mint ahogy a beléptetö sorompót szereltünk" téma sem, mert nem ugyan az a ketegória.
Ha csak azt szajkózzuk, hogy "szerintem csak 4-6 millió (vagy csak párszázezer) az egész hóbelevanc", akkor rendben van, irjon még ide, akinek ezek után kedve lesz.

Sanyi fórumtársnak, a (24.) hozzászólására reagálva:
Idézek töled: "A munka ami velejar az sem igenyel kulonlegesen kepzett szemelyeket."

Elöször is, köszönöm szépen a HOZZÁÉRTÖ véleményedet, ha másért nem is, azért mindenképp, mert nekem ez a szakmám, mint a másik, hasonló témájú INDEX-es topic-ban emlitettem.
Nyilván becses személyedben egy univerzális szakembert tisztelhetünk, aki Hollywood-i akcióhöshöz méltó módon feltatálja magát, számára eddig ismeretlen területen is.
Tudod én is szereltem már "villanyt", mégsem osztom az észt villanyszerelö topic-ba, és föleg nem okoskodok a hivatásos szakemberekkel. (Meg nem is degradálom le öket!)
Az ne is zavarjon téged, hogy itt speciális rajzjelöléseket alkalmaznak, hogy a vasúti biztositóberendezés megkövetel némi szakmai felkészültséget, a lényeg: te látatlanul is okos vagy mindenhez.
Hiába, ez "elektronikus vegzettsegedbol telik", hogy ismét téged idézzelek.
Csak az a sajnálatos, hogy belöled nincs több, és nem tudod egyedül elvégezni a szükséges beruházásokat, a sok "melós" helyett, aki nem átall felvenni ezért oly sok fizetést.

Vagy értelmezhetjük úgy is a kijelentésedet, miszerint bárki más hozzáfoghatna, hisz: " A munka ami velejar az sem igenyel kulonlegesen kepzett szemelyeket." (Ez ismét töled idéztem.)
Ennyit a szakmai önbecsülésedröl.
Én azért nem bánom, hogy orvosok mütenek.

A mésik, örökbecsü kinyilatkozásod is példaértékü, miszerint: "Velemenyem szerint ezeket a dolgokat mar kitalaltak es es kozbeszerzesi szemmel nezve fillerekert aruljak. (az europai vasuthalozat oriasi anyagigenyu)"

Éljen!
Gyerünk gyorsan, érdeklödjünk, hol, mi van ócsóér'!
Mer' hát csak bagóér' adják biztos, ha dögivel gyártják az európai piacra.
Azzal ne is törödjünk, hogy raktárra nem gyártanak ilyeneket passzióból, ami meg eladnának nekünk, az szintén nem aprópénzbe kerülne.

Janibácsi (40.) hozászólását még annyival egésziteném ki, hogy réges régen az egyik hazai autós lapban volt egy cikkecske az autógyártás költségeiröl.
Azidötájt egy VW Golf (nme tudom, hogy milyen motorral, felszereltséggel) cirka 20 000 DM volt, amit szembeállitottak az autó cirka 5000 DM-s elöállitási költségével.
A cikk azt magyarázta, hogy a tipusfejlesztés, alkatrészgyártás, összes alkalmazott munkabére, járulékos költségek, haszon stb., terhe eredményeképpen kerül az autó a kereskedönél az elöállitási ár négyszeresébe.
Persze lehet ebböl mindenféle összefüggéseket, meg elméleteket gyártani, de amennyiért a vevö hozzájutott akkoriban, az a 20 000 DM.

A sorompó anyagát is feszegették itt (jó)néhányan, ezért annyit a kérdéshez hozzáfüzhetek: nem ürtechnológia van benne természetesen, söt, a vasúti biztositóberendezés is távol áll a laikusok által korszerünek tartott alkatrészektöl, alkalmazásoktól.
Viszont a BIZTONSÁG az elsödleges szempont, amikor pedig valamit kifejlesztettek, újitottak, elfogadtattak, szabványositottak, akkor ez volt a szempont.
Ha ennek nem felel meg, akkor nem kerülhet beépitésre.
Ez nem kerti babazsúr, hogy lampionokat teszünk a kigondolt helyekre.
Ha valami rosszul/nem müködik, akkor csúnya esetben börtön vár a delikvensre.

Nagyon nem idevágó példa, (kérdezhetitek: akkor miért irom?), de nem tudom kihagyni: én eutanázia párti vagyok, nem mintha ez bárkit érdekelne. De ha én orvos volnék, aki igy jár el, mert a lelkiismerete ezt diktálja, viszont a törvény tiltja (aktiv eutanázia), akkor senkit nem fog érdekelni, hogy én mit gondolok. Irány a tömlöc.
Ezzel csak arra akartam utalni, hogy itt nem barkácsolgatunk semmit, "mer' az olcsóbban kijön".
Ha valamit újitunk, megvizsgáljuk, és ha jónak-, (meg persze kivitelezhetönek) találtatik, akkor mehet a dolog.
De nem azért, mert ÉN szerintem az jó dolog!

Előzmény: cavinton (22)
oleg gontar Creative Commons License 2003.05.17 0 0 42
Ha a szemafor pirosan villog, akkor mar ott van a jel es a korabban emlitett (furmanyosnak beallitott) hiperszuper technika mar be van epitve, vagyis az mar ott van. Ha meg nincs ott, akkor a szemafor "honnan tudja" hogy neki villognia kell pirossal? Tehat a mar ott levo jelet lehet folhasznalni a sorompot mozgato villanymotor vezerlesere.
A lelegezteto gepes hasonlat nem tul jo, mert a p4 egy altalanos szemelyi szamitogep, mig a lelegezteto masina celhardver. Utobbit kelloen robosztusra es hibaturore tervezik, aztan a sorozatgyartas miatt a kihozatal mar olcso a gyartonak, aki persze dragan adja el. Velemenyem szerint a sorompo is azert kerul(?) ennyibe, mert sokan sokat kernek mindenert. Kizart, hogy a tenylegesen elvegzett munkaert es egy korrekt(?) haszonert dolgozo ceg(ek) csak ennyiert tudna(k)megcsinalni.
30 millioert gepeszt es villamosmernokot lehet alkalmazni, akik olyan elektronikat es villanymotort illetve eroatviteli mechanizmust terveznek / mereteznek, ami tokeletes lesz a feladatra. A tervek bitrokaban mar csak gyartatni kell. Ha a tervezest mernokoraval is szamoljuk, akkor sem jon ki 30 millio (20 sem). Arrol nem is beszelve, hogy tervezni csak egyszer kell, aztan azt mar sorozatban lehet gyartatni.

Alapitsunk ceget, palyazzunk 18 millios ajanlattal, es kaszirozzunk!! Nem csalas, nem azmitas! Egyedi tervezessel, profi kivitelezzessel, frissen festve!

Gondolkozzatok!!
A mernokoket kell megfizetni de csak egyszer!
Lakatosmuhelyt es a kivitelezes lebonyolitasara szakembert talalunk. A terepmunkara kirendelunk 3 kanyar gyorsbetont, 5 db kontenert, 8 moszkva-teri trogert, akik akar egy tal levesert is dolgoznak. Az evtized biznisze! :))

Most jut eszembe, ez a sorompos dolog tenyleg 20 milliotol kezdodoik es nem is draga!! :))

cavinton Creative Commons License 2003.05.17 0 0 41
Nekunk nem feleleg erre a celra egy megbizhato ipari kivitelu PLC? A tranzisztor feltalalasat is bele kell szamitani az arba?

c.

Előzmény: Janibacsi (40)
Janibacsi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 40
"A vezérlésen nem tudom mi lehet olyan eszement drága, meg mi lehet bonyolult (ezt elmagyarázhatná valaki), de egykét százezerért egy kopmlett számítógépet is kapsz... Persze belátom, hogy egy pentium 4-es nem alkalmas erre. Helyette bizonyára lehet csinálni célcuccost"

Aham. Vegyunk mondjuk egy lelegeztetogepet. Annak is draga, spec. vezerlese van. F@sznak koltenek erre ennyit, mikor egy kinai P4-es 1-2 szazezerert ott van es meg jaccani is lehet rajta!

En, ha megengeded, inkabb nem biznam az eletemet egy P4-re.

Es itt nem a bonyolultsagrol van szo, eppen az a lenyeg, hogy a leheto legjobban atlathato, minden lehetseges helyzetre felkeszitett elektronikat kell alkotni. A P4 nem ilyen...

JAno

Előzmény: Vanek (29)
Janibacsi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 39
"Egy DB7-es Aston Martin pont 34 millió. Ezt előre tudtad, vagy csak ráhibáztál? :)

Tehát ha jól értelek:
- a sorompógyártásnál jobb, erősebb, tisztább, drágább...blablabla.."

Szerinted, ebbol a 34 millabol mennyi az auto eloallitasa, mennyi a neve, es mennyi a kereskedoe?

JAno

Előzmény: mzdude (28)
cavinton Creative Commons License 2003.05.17 0 0 38
" és amennyiért akar. Szóval, ez sincs rendben, az tény, de kiugró drágaságról nincs szó szerintem."

De pont errol beszelunk!

c.

Előzmény: Törölt nick (26)
cavinton Creative Commons License 2003.05.17 0 0 37
Hat az biztos, hogy itt hulyenek neznek minket. Ezusterinkezos jelfogok? Persze, kar hogy az arany az ami nem oxidalodik. Kabelek ellopasa. Persze mert a rez/alu kabelt megveszik a femgyujtok. Szikrazas, az optikat aztan baromian zavarja. Lehet mondvacsinalt indokokat talalni. Lenyeg az, hogy a zsebe keruljon a nyereseg. Nem szamit hanyan halnak meg. Megfeleltunk a magyar szabvanyoknak. Megbizhatosag? Tokeletes! Ja hogy vannak hibak, vannak emberi hibak. Ja erre nem gondoltunk. Akkor is mi vagyunk a jok. Akkor is 30m az 5m.

c.

Előzmény: sanyi (36)
sanyi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 36
Már az sem olyan egyszerű dolog tehát, hogy eldöntsük, jön-e a vonat és hogy elment-e a vonat. Egy induló villamosmozdony többszáz Amperes visszavezetési áramot hoz létre a sinekben. Ennek rendes mágneses tere van. Ehhez járul még az új tirisztoros gépek (V63) által keltett harmonikusáram, ami szintén nem előnyére befolyásolja a biztosító berendezés működését. Az már csak hab a tortán, hogy télen nagyon hideg van, nyáron meg, a zárt szürke vasdobozban nagyon-nagyon meleg van, de a berendezésnek akkor is működnie kell. Ezen kívül ellent kell állnia a fémgyűjtő szenvedélynek, pajkos ifjak korlát-gyakorlatainak, stb.

Velemenyem szerint ezeket a dolgokat mar kitalaltak es es kozbeszerzesi szemmel nezve fillerekert aruljak. (az europai vasuthalozat oriasi anyagigenyu) Az egeszet az dragitja meg hogy keves embernek van ralatasa a dolgokra es ezzel tudnak kaszalni.

Előzmény: Qqberci (30)
Vanek Creative Commons License 2003.05.16 0 0 35
Persze nem felejtem. Csak arra gondolok, hogy ma már egészen különböző elvő vacakok szinte fillérekért kaphatók. Abból 2-3at belegyömöszölsz, akkor már kaphatsz egy használható valamit végeredménynek, ami lehet, hogy nem tökéletes (olyan úgysincs) de már bőven elég jó ahhoz, hogy sokkal-sokkal jobb legyen a semminél.
Előzmény: kuoni pasztor (34)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!