Hmm .. mi neten foglaltunk és ki is fizettük. Belépéskor adott cetlit, de azzal oda kellett menni az parkolóőr ablakához és ott adtak egy másik kártyát, amit kilépéskor az automatába tolva kiengedett simán. Kis macera volt vele, mert reggel fél nyolckor még nem volt parkolóőr, így elő kellett keríteni. Tíz perc alatt odaért valahonnan robogóval.
Gondolom több mindent nézel meg, nem csak a Sagrada Familia-t. Mi az első célpont közelében parkoltunk (Park Güel), aztán vettünk 10 alkalmas bérletet és metróval meg busszal kevertünk a célpontok között. Ha ketten mentek, akkor kétszer kell lehúzni a kártyát, nem kell két kártyát venni. Behúzás után mindig kiírja az automata, hogy még hány utad van a tízből. Átszálláskor is be kell húzni, de olyankor nem von le semmit. Busz, metró, villamos egykutya a bérlet szempontjából, ahogy az is, hogy miről mire szállsz át. Pár kivétel van, pl Tibidabo funicular, arra nem jó a bérlet.
Az első két éjszaka Sanremo, ez 11 órás út volt, péntek reggel 7 órakor indultunk és 18 órára voltunk a szálláson. Hotel Sole Mare 3*-os szálló 78 ezer Ft reggelivel 2 főre 2 éjszaka.
Szlovákiában kell tankolni az utolsó kútnál, itt a magyarhoz hasonló az ár. Olaszban nagyon húzós, a dizzel 1,6 euró körül van.
Következő célpont Roses Spanyolország. 8 órás út, Hotel Univers, félpanzió 7 éjszaka 305 ezer Ft.
Szép szálloda, gyönyörű kilátás a tengerre, nagyon jó ellátás. Reggelinél 5-6 fajta felvágott, sajtok, rántotta, keménytojás, palacsinta frissen sütve, gyümölcsök, édességek, vegán cuccok is.
Vacsora szintén Isteni: legalább 4 féle húsétel, választható húsok helyben sütve, tészták, mártások, 4-5 féle desszert és természetesen gyümölcsök minden mennyiségben. Tömeg nem volt, nyugodtan lehetett étkezni.
A partszakasz kb 5 km-es homokos, lassan mélyülő szépség, 25°-os kristálytiszta vízzel.
Ebédre egy csomó vendéglő van, az áraik normálisak. 20-25 euróból megkajáltunk, ittunk egy sört és egy kávét is.
Beugrottunk Barcelonába is az akváriumba, ez is klassz volt, kettőnknek 42 euró, előre váltva a jegyet.
Na ott már húzósabbak az árak, 40 euró volt az ebéd.
Természetesen elmentünk Andorrába is, vettünk egy pár üveg finom nedüt :)
Hazafelé a Hotel Pucciniben (46 500 Ft, reggelivel) szálltunk meg a Garda tónál, ez is több mint 10 órás út de valami csodálatosan szép ott a környezet. A városka igazi középkori gyöngyszem és a tó is nagyon szép.
Összefoglalva: a teljes költség útdíjakkal, üzemanyaggal együtt 850 ezer Ft-ra jött ki kettőnknek, ajándékokkal együtt :)
10 napra sztem egyáltalán nem sok, főleg, hogy mindent megengedtünk magunknak, nem kellett azt nézni mire osszuk be a keretet.
9-10 naposra tervegem az utazast. Szloveniaba havi matrica kellene, ami tobb mint duplaja az Ausztriai 10 napos matricanak. Nem nagy osszeg, de azert megis.
Viszont, az osszes utvonaltervezo a Szlovenian athalado utvonalat jeloli a legoptimalisabbnak.
Kozben atfoglaltam a francia szallast is egy kicsit kozelebbre. Igy most az elso szallas (olasz) kb 850 Km tavolsagra van (Garda to mellett, Dolcé telepules kozeleben), onnan a masodik szallas (francia) kb 750 Km (Salon de Provence), es onnan a harmadik szallas (spanyol) pedig szinten 750 Km (Gilet).
Ha sikerul koran reggel elindulni es jol haladunk, elvileg lesz ido delutan/este egy kis helyi nezelodesre is az olasz es a francia szallas kornyeken. A spanyol szallast 5 napra foglaltam le.
Hazafelere nem foglaltam szallast. Meg nem tudom az utvonalat, Olaszorszagbol lehet hogy Ausztria es Nemetorszag fele jovunk, gyerekek azt szeretnek, es engem is erdekel.
Ebben az esetben kb 90-es átlagod lehet. A három egyenlő rész szerintem jó, így mindenhol van egy kis ráhagyásod. Este még megnézhetsz valamit, ha reggel időben indulsz. Szerintem ha baleset van, akkor bárhol kifoghatsz egy órás stau-t. Talán az olaszoknál nagyobb az esély a lassabb menetre, a franciáknál és spanyoloknál szélesebb is a pálya. Olaszoknál E70-esen Udine elágazás és kb Portoguaro között erősen építik a pálya másik oldalát (legalábbis január végén ezerrel dolgoztak), ott biztos lesz lassulás. A többi lutri. Ha két kamion találkozik, akkor totál stau van :)
Nem szoktam szaguldozni, 130-as tempo az megfelelo.
Hetkoznap megyunk, jovunk.
Melyik resz lassabb, az olasz vagy a francia?
Franciaknal talaltam kozelebbi szallast is, ha atfoglalom, akkor a 2. szakasz 650 Km lenne 850 helyett. Viszont akkor a 3. meg hosszabb a spanyol szallasig.
Egyenlore meg azon is gondolkodom, hogy Szlovenia vagy Ausztria fele menjunk.
A spnyol szallas Valencia kozeleben van, kb 2300 Km Budapestrol.
Foglaltam szallast az odafele utra 1-1 ejszakara, az olaszoknal Verona kozeleben, a fraciaknal Béziers kozeleben, igy az ut fel van osztva 3 szakaszra, ezek mind kb 850 Km tavolsagra cannak egymastol.
Mit gondoltok, ez a tav sok, keves, vagy pont megfelelo 1-1 napra?
Neztem a terkepet es azon gondolkodom, hogy az olasz szallasrol a francia es a spanyol szakaszon lehet hogy nem az autopalyan, hanem a foutvonalakon mennenk, ugy valoszinuleg megtobb latnivalo lenne.
Mi a velemenyetek errol? Mennyire haladosak a foutvonalak?
2 hét múlva megírom :) De hidd el majdnem minden utcában van parkolóház a belvárosban. Árat most nem tudok, a 2 évvel azelöttire nem emlékszem de jövőhét után megmondom :)
Közben most megnéztem többször is a Viamichelin-en. Úgylátom, amit már előttem is írtak, összességében nincs nagy külömbség ár-idő-távolság szempontjából.
A kapuknál és a benzínkutakon mindenhol lehet kártyával fizetni?
(A szlovén pályamatricát viszont meg kell venni indulás előtt.)
Rosenheim-ig haladós. Onnan viszont-Brenner-autóút- elég forgalmas. Hollandok és németek tömege jár arra Olaszország felé. A kamion-forgalom is jelentős. Az olaszoknál ráadásul viszonylag szűk a két sáv, leállósáv nélkül, acélkorlátok között.
Mi most San Remoban állunk meg 2 éjszakára, aztán Roses 7 éjszaka (kirándulásokkal Andorrába és Barcelonába), visszafelé pedig 1 éjszaka a garda tónál.