RIP a Fusion-nak, az a lényeg, hogy ép bőrrel megúszta mindenki. Én most várom, hogy az enyémmel mi lesz, mert a motorvezérlő (1.4 benzines) beadta a kulcsot - vagy meg tudják javítani, vagy keersnem kell olyan bontottat, ami működik, és amivel össze lehet "tanítani" az autót, mert az új gyári az közel 300E Ft-ba fájna, az meg gazdasági totálkár...
A hátsó középső fejtámla anno plusz tartozékként volt rendelhető (olcsósítás?), a nagy cuccok szállítását tanusíthatom: Egy dupla (két személyes) IKEA-s matrac (huszonpár cm vastag) gyárilag kettéhajtva befért. Igaz, közvetlenül jobbra nem túl sokat láttam :-D
Köszönöm neked is az infót! Már látom, hogy jó kis kocsi ez! A meriva 1.4-es motorral még szintén egész megbízható ahogy olvasom, azt fogjuk venni amiből találunk jó állapotban lévőt! A km-t nem is nagyon fogom nézni, mert ahogy olvasom most a Totalcar fb oldalán a járműlekérdezős cikkük alatti hozzászólásokat az nagyon durva! Rengetegen írják, hogy az ő régi kocsijuk felezett harmadolt kilóméterrel járja megint az utakat, vagy a használt hirdetéseket! Sajnos úgy néz ki ez itthon nem nagyon fog kikopni az autóeladási kultúrából.. :(
Az Ignist és a Fusiont ismerem saját tapasztalatból is. Ignis apámnak van, ő újonnan vette, Fusion meg nálunk a suliba, edzésre rohangálós 2. autó kb 1,5 éve, még a régebbi verzióból. Az Ignis keményebb rugózású, kevésbé kényelmes, csomagtartója kisebb, talán keskenyebb az egész autó, ami hátul 3 személlyel hátrány lehet, de amúgy nem feltétlenül számít. Cserébe igénytelen (jó értelemben), nem egy elromlós darab. A Fusion összességében kényelmesebb, komfortosabb benyomást tett rám, de konkrétan az ülései is számomra barátságosabbak, mint az Ignisé, de ezt úgyis Te érzed, hogy neked mi jobb. Ami nekem nagyon tetszik benne, hogy a jobb első ülés támláját előre lehet dönteni, így nagyobb dolgokat is be lehet tenni. A tetőcsomagtartó 50kg-t bír, ami vicc, ezt az Ignisnél nem tudom mennyi. Továbbá a jobb első ülés ülőlapja alatt is van egy nagy rekesz ahova elfér az EÜ csomag meg még pár apróság, ilyen Ignisben nincs, de általában sem jellemző (inkább francia autóknál láttam ilyesmit, pedig prakitkus). Fejtámla viszont hátul nincs minden kivitelben 3 db. Van amibe csak 2 jutott, a két szélső ülésre, ennek az okát nem igazán értem, mert filléres cucc és adott esetben életet menthet ha van. Az Ignisben emlékeim szerint van minden üléshez, pedig fater kocsja a létező legfapadosabb verzió, az tuti.
A biztonságról az Ignis esetében szerencsére nem tudok mit mondani, de a Fusiont a múlt héten kapták el a bal hátsó ajtónál és tették tetővel egy beton villanyoszlopra. Szerencsésen mind a 4-en kiszálltak belőle komolyabb sérülés nélkül (kisebb tiplik itt-ott, rándulás a max.). Az autó totálkáros lett, de megmentette a családot, úgyhogy én biztonságosnak tartom :-).
Köszi, ez nagy segitség! Próbáltam a gugliban de nem sikerült ilyen összeszedetten megtalálni! A fresh már jó választásnak tűnik, az ABS-t ettől felfelé irja csak. Bár én mintha trend-nél is láttam volna ABS-est.. A sötétitett ablakot a mostani kocsin szeretem, de az utólag is megoldható és plus nem is túl sok van a neten..
Az Ambiente után jön a Trend, a Fresh/Style az a "ráncfelvart" Fruzsinál volt, keresgélni kell régi brossúrát, pl: http://www.autohaztapolca.hu/ford/fusion_katalog.pdf és azt átnézni. A legfontosabb különbséget szerintem a klíma jelenti.
Nekünk van egy 11 éves több mint 300 ezer km-rel és ami komolyabb csere volt az a váltószerkezet amit 35 ezerért vettem bontóból. Persze az indexkar meg a hátsóajtó nyitó szerkezet is cserére szorult (táviránytású nyitású). Nomeg a kipufogó dob.
Ezt mi vettük újonnan és minimum 4-5 ember vezeti mert ez az egyik céges autó.
Köszi! A fenyszóró nekem is feltűnt pár hirdetésben! Nagyon tetszik az autó, egyenlöre ez tűnik befutónak!
A style fresh trend ambiente elegance felszereltsegi szintek ebben a sorrendben követik egymást?! Vagy hogy kell elképzelni? Nem nagyon ismerem a ford jelöléseit..
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148906199&t=9086932 - írtam nem is olyan rég, és most is tartom, hogy még tizenévesen is jó kis autó, annak ellenére, hogy egyelőre mozgásképtelen a motorvezérlő javítása/cseréje miatt. Bő tizennégy év (meg ~200E km) alatt ez az első, hogy cserbenhagyott, ami szerintem egészen jó arány. Ignisben ültemmég párszor - inkább nem hasonlítanám össze a kettőt, mert még túl elfogultnak tartanának... :)
1 millió forintig magasabb építésű benzines kisautó vásárlását tervezzük édesanyámnak, városi rohangálásra. A Meriva-Fusion-Ignis hármas egyenlőre a kiszemeltek. Egy komfortosabb, biztonságosabb autót szeretnénk venni klímával, ABS-el. A Fusion mennyire jó választás? Vannak olyan típushibái amit vásárlás előtti átvizsgáláskor érdemes lenne lecsekkolni?
Esetleg valakinek van tapasztalata, hogy a másik kettőhöz képest mik az előnyei-hátrányai?
Motorvezérlő beadta a kulcsot... :-/ Szervíz persze nem telefonált napközben, hogy a gyújtótrafó nem kap feszültséget, és lehet, hogy komplett vezérlőt kell cserélni, így aztán csak holnap tudok bontókat körbekérdezni, hogy hol tudnak ASAP adni egyet, hogy még pénteken talán bekerüljön Fruzsiba :-(
A zárás-villogás a távirányító elektronika hibája. Cseréltettem mikrokapcsolót, nem segített. Bontóból kell elektronikát kukázni és idomítani. Új kulcs 50+25 ezer márkaszervizből.
Röviden: meg szabad venni :-) Bővebben... 2004-es kiadású 1.4-es benzines Fruzsi első tulajdonosa vagyok, olyan 175E km van a kocsiban, tehát futásteljesítménye aránylag nem túl sok eddig.
Amire érdemes figyelni, illetve előjön cserélendőként... Első spirálrugók vége szokott letörni - ez illendően "viszi magával" a tironycsapágy+szilent kombót is (árban természetesen), meg ha nem sikerül a lengéscsillapító tetejénél levenni a csavart,akkor komplett gólyaláb cserével jár. Nekem ez pár hete jött össze, azért ezt írtam előre.
A kuplung, féktárcsa/fékbetét cseréje is kérdés, hogy volt-e és mikor, de ezt egy vásárlás előtti szakszervízben megejtett átnézés úgyis kihozza, ha kell.
Vezérlés, szíjak, vízpumpa cseréje is bejátszik ilyen korban/futásteljesítmény táján - ha az éves átnézés/olajcsere szakszervízben történt, akkor ott e-TIS alapján ezeket mindenképp cserére jelzik a megfelelő évben. Gyújtótrafó döglött meg még eddig, azt kellett "soron kívül" cserélni, illetve vizsgán jelezték, hogy kipufogó meg hátsó lengéscsillapító is csereérett - de ez egy 14 éves autó, fiatalabbnál ezek még csak jövőbeli javítandók lehetnek.
Éves szervíz 40-60E Ft körül lehet, olajjal, szűrőkkel, tok-vonó.
Fogyasztásban vegyes üzemben (város, főút 80-90km/ó-ig) hét literen belül elvan, autópályán 130-140-es tempónál, főleg több személy+csomag terheléssel 8 litert is meg tud enni százon.
Mindenképp javasolt az utolsó pár év szervízszámláit, illetve az eTIS-t (elektronikus szervízkönyv, márkaszervíz tudja megnézni) átnézni, klímát bekapcsolni és megnézni, hogy kellően hideget fúj-e rövid időn belül - aztán a ventillátort tovább járatva klíma off, és megszaglászni, hogy a befújt levegő mennyire áporodott.
Az első fényszóró szokott még bemattulni - ez polírozással javítható.
Szüleimnek szeretnénk egy megbízható kisautót, hétvégi közlekedésre. A Fusion nagyon tetszik, a kicsit magasabb kaszni nagyon szimpatikus, a rossz térdek szempontjából elég fontosnak tartom. 2006-2008 körüli, klímás kocsikat néztünk max 1M ársávban. Kérdésem, hogy az 1.4 benzinest meg szabad venni? Mennyire megbízható? Ahogy látom vannak fent 2-300e km-es példányok elég rendesen, tehát nem lehet nagyon rossz konstukció gondolom?! Van esetleg valami amire érdemes odafigyelni vásárláskor?
A felszereltségi szintek amúgy hogy vannak sorban? a hirdetésekből nem sikerült rájönnöm. Köszönöm előre is!
Nekem a rugóval még nem volt bajom, remélem engem elkerül a dolog. ;-)
Mostanában megküldtem autópályán >140km/h, és akkor bekebelezte a 6litert, de ha sima 100-130között megyek, akkor 5-5,5l környékén van a fogyasztásom.
90 alatt meg 4,3-4,7 között.
Nekem az 5.-ben előzés az nem az igazi, de lendületből persze ok, bár a német agresszivitiző autósok azok a seggemtől három centire szinte letolnak ilyenkor az útról. :-)
1.4-es benzinessel járok, még facelift előtti, évente a kötelezőket normális szervízben csináltattam minden alkalommal (e-tis megmondja, hogy melzik évben mit kell csináltatni), sárga pilács kétszer volt - egyszer egy repedt szigetelésű gyújtógyertya, egyszer meg a hajszálrepedés miatt kukaéretté vált trafó miatt. Utóbbinál trafó+kábelek+gyertya is cserélve lett.
Cserélve lett még a kuplung, féktárcsa+fékbetét, komplett kipufogó (ezzel megizzadtak a szerelők, mert az egyik tőcsavar megadta magát, úgyhogy némi furkálás is bejátszott), illetve most esedékes a két hátsó lengéscsillapító cseréje is.
Ja, ha már futómű, akkor cserélve lett (az anno szériahiba volt) a két első spirálrugó is, mert az egyiknek letört egy darab a végéből. Volt,
Volt akinek "nyöszörgött" az ajtózár - szigetelőszalag a kasznin lévő elem hengeres részére, oszt' jól van.
A műszerfal közepén lévő tároló fedele, illetve a hátsó ülés egyik oldalán a rögzítés adta még meg magát (ez ülés egyik fele nem hajtható le) - ezeket nem cseréltem, mert relative kicsi probléma, ellenben horror áron van alkatrész. Apropo, műanyag alkatrész: az ajtókon lévő (B-oszlopnál) műanyag takaróelem... Nekem négyből három "elszállt" (gondolom a ragasztó a napsütéstől felmelegedve nem tartott), az újonnan vett darabol szerintm 10+ éve a helyükön vannak, úgyhogy ez a probléma vélhetően téged már nem fog érinteni.
A hengerfejburkolatot én cseréltem ki (az külön darabként készült olajbetöltő csonk mellett szivárgott az olaj), bontottat vettem, mert újonnan ez is iszonyatosan horror árban lett volna.
Két felnőtt+két gyerek meg némi csomag terheléssel német autópályán :) megkóstolta a 160-at - nem mondom, hogy szerette, de nem is erőlködött ez a kisebb motor sem. A "dobozos" kialakítás miatt persze ilyenkor már nagyra nyitja a torkát, de ez ilyen autó :-) Ja, mégegy: a fényszórók elég randán be tudnak mattulni - nekem legutóbb a berceli szervízben polírozták fel, azóta egészen más fényben látom az éjszakai forgalmat :-)
Ha szervízbe viszed, érdemes olyan helyre, ahol a Ford-os e-szervízkönyvet meg tudják nézni, mert az azért sokat elmond az előéletről...
Nekem 1,4-es diesel-em van. 10évesen vettem, hat hónapja 133ezer kilométerrel, és most viszem a 10000km-es szervizére. Egyszer visított a hosszbordásszíj, cserélni kellett a tárcsával, feszítővel együtt. Más baja nem volt. Olajakat szűrőket cseréltettem vétel után, most is odaviszem, de most a vezérműszíjgarnitúra, vízszivattyú, és kipufogódobcsere is lesz. Amúgy nincs semmi baja. Nem rohad, indul, megy, teszi a dolgát. 4,5-el eljárok vele. De nem egy erőgép az már szent! Ha a klímát bekapcsolom, szegényke szenved érezhetően. :-)
Tetszik az autó, és tervezem egy ilyen típus vásárlását a jövőben. Amit keresek, az mindenképpen 1.6 benzin, klímásat, már a facelift utáni verziót (ahol az irányjelző búra sárga).
Sajnos sem a típust, sem a márkát nem ismerem még személyesen, mit tudnátok javasolni, tanácsolni? :) Típushibák, mire kell figyelni? Mik az autó érzékeny pontjai? Vezérlés az adott motorba milyen?
Vásárlás utáni kötelező szerviz egyértelmű, valamint alvázvédelmet is raknék rá.