Én folyamatosan figyelem Paul Drongowski írásait. Régi műszaki motoros hadver szinten is (szervizelés) + fórumokon aktív házigazda. Jó információs gyűjtőhely és kiindulópont. (Mondjuk nem célirányosan csak orgonákra.)
“Ez a Viscountnál (a Legend-pianoktól származik, nyilvánvalóan..)”
Nos, röviden: ez már ott sem tetszett. De, végeredményben ez semmit nem jelent, mert majd legfeljebb én nem veszem meg (marad saját problémám). :)
Bővebben: nem tudom a Viscount kivel fejleszt vagy fejlesztet egyéb hangszíneket, de ha ugyanúgy csak demo alapon döntene az ember, hallhatóan a Nord, Yamaha előrébb jár. A Rolandot említve, na neki sem tetszenek a Rhodesokról alkotott elképzelései. Anno volt az SRX12 bővítőjük, ami modellezett ep. hangzásokat kínált úttörőként. Valahogy az a se hús se hal karakter máig hagyományozódott ahogy hallom a hangszereikben. Magyarul nem futkos pozitíve hideg a hátamon azoktól a hangoktól. (mj. van/volt eleve Roland hangszer a családban több is, testközelből ismerem őket)
A Korgot is ha idevesszük (nekik az orgona modellezésük a legrégebbi és még csak nem is csiszolgatják), na ők már valami egyedibb ízt mutatnak e.pianokban a Kronos megjelenése óta. Van egyedi korgos karakterük, ez is eldönthető kinek tetszik kinek nem. Nekem olybá a Nord minősége szintjén említhetőek, de valahogy inkább hullámzásszerűen hol alattuk kicsit, hol azonos szinten. Itt már sok tényezőnek van befolyása, pl. a sokkal mélyrehatóbb effektek nyomot tudnak hagyni az adott hangon.
Végül, megítélés kérdése a monitor mögül kontra élőben a zongoraszékről:
A hangzás is simán megítélhető egy klón felvett hangja kontra egy eredeti Hammond lemezfelvétele okán. Itt tisztán pusztán a hang minőségről van (és volt) szó.
A hangszeren való játék, a kifejezésmód, a hangok reagálása, érzete az nyilván egy másik dimenzió (több a visszacsatolás), mint csak egy szép nőről is pusztán álmodozni vagy vele együtt lenni… Nem mindegy valóban! ;)
Az meg amit Tube is említ, hogy magában mi hogy szól, meg zenekari környezetben, na igen, ez csakis a puding próbájaként lehetséges eldönteni (a humán hasonlatot véve: milyen a nő az ágyban…). Viszont ez csakis ott derülhet ki, in situ. Adott hangszert pedig elég nehéz ilyen körülmények közz tesztelni (akár csak egy adott nőt). Ui. nincs kéznél!
.."Találkoztam olyannal amelyik magában szédületes, de zenében eltűnt. Meg fordítva, jellegtelen, de zenei környezetben feléledt. Nem könnyű a választás. Azonban orgonailag szerintem a legtöbbet a Viscount One adja és ez a Hammond fórumon talán a legfontosabb" -nagyon igaz és fontos szempont, ami ugyancsak feladja a vásárkónak a leckét!!..."
-és talán "vannak még valakik"...pl. Dexibel,(már jó ideje!)- és balhéból: multkor könnyedén bedobtál ide egy (Allen) heavy templomi orgonát, mondván (!): olyasmi mint a barátodé - hát nem!, ez jó 10 évvel késöbbi update model, csak azért említem itt, mert manapság (bár "templomiak") ÖK IS kinálnak már hozzá mai komplett keyboardos hang- és- software készlete, amivel már bárhol lehetne "haknizni"!
"(Még egy félárú VR730-at is közéjük eresztenék. Van még valaki?? :-) )" -
...komolyabbra véve..(sorry, hosszasan..): -"ep-ben amúgy nekem nem is túl tetszetős a hangja"....teljesen jogos és szükséges egyéni véleményre jutni egy hangszert illetöen, és összehasonlítgatni!...De: itt 2 dolog merül fel:
-1. a MAI helyzetben, amikor a nagyipari hangszerek (ezek lepik el a horizontot-ez jut el mindenhová) nincsenek többé testközelben (kipróbálhatóan!) a többség számára, hanem csak weboldalakon, mások sokszor kétes beszámolóikon és "teszteken" át, brossurákban etc. öntenek el minket, eleve mérvadó nehéz véleményt alkotni magunknak.
-2. itt ugye a Viscount is követi az általános trendet: már nem elég "csak" hammond-klónozást kinálni, mikor mindentudó kboardokkal lehet ma aratni -logikus, ezt csinálja még a Suzuki is, amely ellentétben a Yamahával, Korggal, eleinte beérte hogy a Hammondozásra koncentráljon.Tehát beleteszik sokesetben a tőbbi soundot -saját vagy idegen kútföböl -sok eseteben érthetöen lesoványítva. Egyes cégeknél (Yamaha, Roland, Viscount) ezek már saját fejlesztéssel gazdagon rendelkezésre állnak, mindegyik a sajátként jellegzetességével -ezeket teljességükben lehet vizsgálni a forrásnál. Ez a Viscountnál (a Legend-pianoktól származik, nyilvánvalóan..) -(és a Rolandnál) ellentétben az általános rompler-megoldásnál, egyedi megoldásként a MODELLEZÉST alkalmazzák, (ez a téma eleve megér egy külön misét!) annak elönyeivel v. hátrányaival- tehát nyilván eleve más lehet az eredmény mint másoknál...
- ÉS: ugyanaz a sound másképp szólhat a demókon az ADOTT billentyüzetnél, a cégek ugyanahhoz a sound-készlethez TÖBBFÉLE billentyüzetet kinálnak, (eleve egy kelepcékkel tarkított terület!) -más-más karakterisztikával!
--ettöl függetlenül: nem könnyü ergonomikusan és tetsztösen mintent egy kalapban megoldani! -és nem mindig sikeresek a megoldások. Emlékeztet a dolog az autóipar SUV-jaira, ugye kitalálták, hogy összegyúrják a személyutót a terepjárókkal, amiböl aztán mindenféle jó-rossz kompromisszumok születtek, minden árkategóriában -a vevönek ugyancsak fel van adva a lecke hogy a saját igényeit (ha azok egyáltalán le vannak szürve!) jól ős megfizethetöen kielégíthesse.. egy mindentudó keyboardnek jól és gyorsan, és ÁTTEKINTHETÖEN kezelhetönek IS kell lennie (föleg szinpadon!), ami megintcsak kompromisszumokat hoz érthetöen...
--mindennek áttekintése, megatélése legjobb esetben is jó idöbe tellik, ezért (és nem gizdaságból!) reagálok negatívan a rögtöni véleményekre...
--amúgy egyetértek tehtubéval, a pénzért (legalább is ránázésre) a Viscount kínálja a legtöbbet, (csakúgy mint anno a Legend orgonánál)
Az YC, Electro 6d, SKPro, is 1900-2200 Eur hossztól függően. Gyakorlatilag ugyanaz az árszint. Úgy látszik a ONE-al nem akarnak semerre eltérni és ez mindenkinek jó.
Hogy melyiknek mennyire jó a többi hangja és melyik is a többiből, sok megközelítés lehet. Találkoztam olyannal amelyik magában szédületes, de zenében eltűnt. Meg fordítva, jellegtelen, de zenei környezetben feléledt. Nem könnyű a választás. Azonban orgonailag szerintem a legtöbbet a Viscount One adja és ez a Hammond fórumon talán a legfontosabb. Egy négyes összehasonlító teszt baromi jó lenne. (Még egy félárú VR730-at is közéjük eresztenék. Van még valaki?? :-) )
..hamár mindig az árakat ragozod, várd meg a többit...köztudott hogy az USA-ban a Viscountok mindigis jóval drágábbak az európaiaknál.... - A Kaft... USA bolt...!
..ez is csak mutatja, mennyi dezinformáció és zöldség keroül a netre, megmondóemberektől is...
-"de orgonánál a modulációs kerék is lehet rotary sebességváltó"... ahogy ezt a Roland más a VK-77-nél is csinálta anno...(bár nem "kerék" hanem joystickon -abszolut feleslegesen ott, mert 5 cm-rel közelebb ott vannak a dedikált leslie-gombok....de hamár mod. keréken van, kinálkozna hogy a kerék feltolásávsl szinkronban, tehát állíthatóan kézi-vezérelve pörögjön fel a leslie tetszöleges gyorsra - és vissza...(anno kipróbálatam még a DX7-en, bevált!) -V.
Utolsó pillanatra komoly ízelítő csomaggal jött ki a Viscount a ONE-t illetően. Sajnos a korábbi információ volt a helyes, hiába írta Brian Ho, hogy tripla, Francesco Verni a gyártól korrigált, szimpla, azaz kétkontaktos. Ezt sajnálom. Azonban két változata is van! (ahogy szokott lenni) Az öt, ill. a hatoktávos.
Orgona-zongora-szinti: ha már a Clavia/Nord, Roland/VR, Yamaha/YC, Hammond/SK ott van, miért maradjon ki ebből a Viscount? Külön már úgyis gyártják Legend és 70's néven. A további videókon mögötte vannak a donorok. Érdekes megoldás, de orgonánál a modulációs kerék is lehet rotary sebességváltó.
.."Szóval a Fatar is beszállt a multikontaktba. Nagyon helyesen. "....igen, már régóta gyárt triple-contact keybed-et, (Nem elektronikát! - adják a "3 szénpöttyött" HA kell, hogy aztán a konkrét vevő/gyártó mire és hogy használja, (akár "multikintact-elektronikát csinál hozzá SAJÁT kútfőből, akár DP-vezérlésre használja, etc.) az ő dolguk ....
-amúgy közelről nézve a Suzukit, saját keybed-jükön (Legalábbis az XK-5- ön, amiröl azt írják, hogy nagy fáradsággal klónózták az ABC- Hammond key-touch feelingjét, (bár egész más fizikai konstrukcióval!) -feltünő, hogy a 3 szénpötty nem egyenes sorban egyenesen van kialakítva, hanem ékalakban - a középső kilóg oldalra-.
...bár nem vagyok híve az elörehozott találgatásoknak és ragozásoknak, azért 2 dolog ugrott be,elsö fél-látásra: talán jelentösége lehet hogya Rolannd eme jószág nevébe is bétette a "V" -t. (A R. ősi V-piano annak idején megérdemelte a figyelmet, bár nem jutott a föáramlatba, föleg az ára miatt de tanulságai e "normál" stage-modellekben tovább éltek, gondolom soványítottabban...annak idején ez elsö és egyetlen ismert piano ami kizárólag virtuál-technologiára épített (késöbb jött a "Physis az olaszoktól..) ...a másik érzésem, (IMHO) hogy előbb tanulnék GOMBOS harmonikán játszani, mint az itteniforgatógombokat praktikusan használni...de ez talán csak kishitűség részemről...
...de nagyon örülök, hogy jóvoltadból megismerhettem ezt a WEBoldalt, mindjárt kitöltötte egy estémet az ottani böngészkedés, kössz! -V.
Ok, nem kapta meg a szupes végtelenhez közelítő érintkezős Soul elektronikát, de ugyanaz a háromkontaktos mint a Nord orgonában! Szóval a Fatar is beszállt a multikontaktba. Nagyon helyesen.
... a "Bonedo" ismert teszt-weboldaláról is eltünt az alig 16 órával ezelött megjelentetett "(NAMM)-news"...úgylátszik nem csak a nagypolitikában vannak titkos suskusok...vigasztalásul addig is hogy lássuk is a medvét
Igen, általában jan. végére szoktak esni a Namm Showk. Egy ideje meg már divat, hogy hetekkel előtte felröppentik a híreket. Régen még a Musik Messe is más volt. Ott még tudósítások kapcsán tudhattuk meg mik az újdonságot, mikor már lement a kiállítás. Az egzotikus a volt, mikor még az újságírók is kalitkában figyelhették csak az újdonságot. Aztán vártuk a nagy csodát és kiderült, csak prototípus volt és sosem fog megjelenni. Gondolom így mérték fel előre az igényeket, érdeklődést rá. Ma meg nem ritka, hogy valami a bejelentés napjától már kapható is! Mindenesetre ez a Nord Organ 3 nem hoz annyi fejlesztést szerintem, amennyit egerésznek rajta.