Miért, a Kutya éji dala hogy készülhetett el?
Az az igazság, hogy a 80-as évek nélkül (+70-es évek vége) a magyar film ló...szt sem érne. Bocsánat a sarkításért.
Megáll az idő- még mindig a legjobb
Tiszta Amerika- Felejthető
Részleg- Egy kemény flash, nagyon jó.
Hagyjállógva: Jó részletek, de nem áll össze.
Passzport: szerintem majdnem minden elhibázott belőle, a vége legalábbis.
Az Idő van- még nem láttam, pótolni fogom.
Színház: Nem félünk a farkastól (Gothár) Felejthetetlenül jó!
Az Eper És vér? Az én értelmezésem szerint nem az. De hogy ne kérdezz többet (mert nem akarok erről vitázni), és képben légy, elmondom, hogy nekem Bunuel, Fellini, Tarkovszkij, Bergman, Antonioni, Wenders, Kubrick, Robbe-Grillet, stb. és hogy magyarok is legyenek, Fábri, Bódy, Huszárik, stb. jelentik azt a minőséget, amit már nyugodtan nevezek "művészfilmnek".
Ebben nem értek egyet. Szerintem egy korszak sem lehet nyamvadt, pláne az abban élőknek. Ha bigbrother hát akkor az. Ha "menjünkejrópába", akkor az. Szerintem pld 2002 jóval izgalmasabb, mint 1964. Akkor ugye "Megállt az idő", az emberek nem hittek abban, hogy újra elindul. Ma valami igazából történik, nem tudjuk pontosan, hogy mi, de érezzük.
Mindennek van izgalma, de persze nehéz azonnal reagálni rá. Én nem szeretem a múltfeldolgozó filmeket (ez nem Megáll az idő kritika volt)
A rálátás tényleg igaz, az nem könnyű.
az I Love Budapest stábja egész kellemes kis művészfilmet tudott összeriggyenteni erről az ihletmentes korról. Igaz, hogy a vége sefülesefarka lett. A Közel a Szerelemhez sem volt rossz, az is kifejezetten a mostani korról szól (bár biztos átültethető lenne más korszakba is)
oké, összehasonlítható! mind a kettőben vannak színes és fekete-fehér részek is
az eper és vér művészfilm? mert az igencsak idejét múlt mai szemmel (vagy csak az enyémmel)
Biztos hogy kell egy kis rálátás a dolgokra. A reagálási idő azonban rövidülni fog, asszem. Meg aztán a cocializmusban nemcsak az idő korlátozta a visszaaemlékezéseket. Persze az is kérdés, hogy mire érdemes reagálni. Mert ez a mai "nyamvadt korszak" nem tudom, hány misét ér meg...
a Passzportról kijöttem, nem vagyok elég sznob. Moziból csak néhány titanikos filmről jöttem ki életemben(pl. az eszkimósról), meg a Harry csak jót akarról, mert nagyon idegesített. A Részlegben Kis Mari lenyügözött, a legoptimistább ember a gulágon.
1991-ben elvittem egy csaj a Melódrámára. Nem lett jó kedvünk a film után. Viszont úgy érzem, ha most újra megnézném, talán tetszene
Ez műfaji értelmezési vita. A Casablanca vagy a Ben Hur élvezhetősége kopott? Nem. Pedig nem "művészfilm". De mindegy. Szeretjük a Megáll az időt, és talán nem is kell ideológizálni.
Én igazán csak azt firtattam, miként van, hogy Magyarországon a 60-as évek feelingjét 82-ben, a 80-as évekét meg 2000-ben (Moszkva tér) dolgozzák fel?
2002-ről eszerint húsz év múlva látunk hiteles filmet?
Film-film. Mi több, egyik Gothár film-másik Gothár film. Hogy a csudába ne lenne összehasonlítható? Az Ösztönylény által vázolt "kult", és "generációs-film" megnevezések számomra értelmezhetetlenek (vagy inkább nem szeretem használni őket). Én leragadtam a "művészfilm"- "nem az" kettősségnél. A művészfilmek élvezhetősége nem kopik az idővel. Legalábbis nem igazán, vagy mi. Vagy annyi idő még nem telt el, hogy ez észrevehető legyen. Definíciót ne kérjetek.
Én sem megyek, én sem szeretem a "nyomjuk retróban" stílust. De a filmet bármikor megnézném.
Nekem a Részleg is nagyon bejött, a Passzport viszont nem.
Most magyarázzam el, mit értek ez alatt?!
A kultfilmek élvezhetősége kopik. A Hair-t vagy a Rocky Horrort ki tudja már úgy nézni mint régen. A Megáll az időnél ezt nem érzem. Szóval nem "generációs film".
Egyébként érdekes, hogy sokan a Moszkva térrel hasonlítják össze, ami nem igaz.
és az utolsó könnyen érthető filmje
egyik kedvencem, tíznél többször láttam (mozi,tv,videó). Mivel nem izgatnak a sznob összejövetelek, nem kesergek, hogy nem voltam ott tegnap a Toldiban
Én is szeretem, olyan kultgyanús film, persze az is érdekes téma, miért csak 1982-ben készült el ez a 60-as retro, amely még ma is 100%-an élvezhető, és máig Gothár legjobb filmje.
"Őrület, Pierre, őrület!" - Újabb különleges vetítés a Toldi moziban
2002-09-12 09:13:33
Annak alkalmából, hogy idén 20 éve - 1982. szeptember 16-án az Alkotmány, Duna és Szikra moziban - mutatták be Gothár Péter "Megáll az idő" című filmjét, a Toldi mozi jubileumi vetítést rendez 2002. szeptember 16-án 21 órától.
A vetítésen az alkotók -így Gothár Péter filmrendező is- részt vesznek, akikkel a filmet követően Varga Balázs, az Est Média munkatársa és a Pesti Est film rovatvezetője beszélget.
Éjféltől hajnali kettőig a mozi előterében a 60-as évek zenéje szól majd a magnóból, hogy visszaidézze a Coca-Cola mámor és a régi házibulik hangulatát.
Megjelenés a 60-as évek ruháiban.
A vetítés helyszíne: Toldi mozi, Budapest, V. kerület Bajcsy Zsilinszky út 36-38.