„Tisztelt Kollégák! A vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt Miniszter Úr intézkedési tervet kért szakosztályunktól. Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0) Intézkedésünk elsősorban az utazóforgalom felmérése, a vasúti közlekedés indokoltságának mérlegelése. Ezért a MÁV-START által megküldött értékesítési statisztikák alapján elrendelem az alábbi vasútvonalakon, viszonylatokon utasszámlálást, igény felmérést. – 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu - Komárom) – 14. sz. vasútvonal (Pápa - Csorna) – 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg - Rédics) – 35. sz. vasútvonal (Siófok - Kaposvár) – 65. sz. vasútvonal (Villány - Mohács) – 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg - Tornanádaska) – 106. sz. vasútvonal (Sáránd - Nagykereki) – 127. sz. vasútvonal (Gyoma - Szeghalom) A felmérés várhatóan 2024. április 20-án indul, mely június 15-ig tart. Természetesen eszközökkel fel lesztek szerelve. A következő adatokat legyetek szívesek kérdezni, majd felvezetni a belsős rendszerbe: – Utazási viszonylat (volán + vasút) – Átszállások száma – Kedvezményre jogosultság, típusa – Ország/vármegye bérlete van-e, ha van, milyen – Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést – Minőség, megbízhatóság az utas szerint – Milyen okból utazik Előre is köszönöm szépen a munkátokat, erőfeszítéseteket! A további információkat a mellékelt preziben találhatjátok.”
"természetesen nem mondunk le az új mozdonyok vásárlásáról sem, így például villamos mozdonyok lehívását lehetővé tevő érvényes Keretmegállapodással rendelkezünk"
de hát ez nagyszerű! az oroszgázon megspórolt negatív 564milliárd forintból bőven jut még mellékvonalra is! nem is kell eladni a lélegeztetőgépeket. éljen a bölcs vezetőnk!
A Társaságunkhoz 2024.02.01. napon beérkezett adatigénylésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.
A járműfejlesztési stratégiát az Építési és Közlekedési Minisztérium év végén Magyarország kormánya elé terjesztette, amely azt első olvasatban tárgyalta. Zajlik egy – villamos motorvonatokra vonatkozó – beszerzési eljárás előkészítése, az előzetes piaci konzultáció tervezett időpontja az idei esztendő. Ugyancsak tervezzük alternatív hajtású járművek beszerzését, valamint folyamatosan dolgozunk az üzemeltetett járműveink rendelkezésre állásának növelésén is.
Folyamatosan kutatjuk a használt járművek piacát: amennyiben megfelelő mennyiségű és minőségű, a hazai mobilitási céloknak megfelelő jármű bérletére vagy beszerzésére nyílik lehetőség, akkor – a pénzügyi és jogi lehetőségek függvényében – ezen a módon is igyekszünk bővíteni, korszerűsíteni és üzemképesebbé tenni a gördülőállományunkat.
A hasonló módon kialakított, AKIEM-től bérelt Siemens Taurus-flottánk bővítésén is dolgozunk, miközben természetesen nem mondunk le az új mozdonyok vásárlásáról sem, így például villamos mozdonyok lehívását lehetővé tevő érvényes Keretmegállapodással rendelkezünk.
Az mondjuk jelentős részben takilaci. Aki bármikor bedobál hiányos adatokat, hagy ki fontos részleteket (pl. sokadszorra hivatkozik Covid-os évek adataira, mint visszafordíthatatlanul lecsökkent utasszámra), a későbbi, jobb utasszámokat meg elkönyveli adathamisításnak.
E mellett persze ha felmerül valami fejlesztés, akkor elkezd pártíz utasos számokkal dobálózni, meg olyasmikkel, hogy ma úgysem lesz utas, mert valamikor a 80-as években ő vezetett ott buszt, és akkor sem volt.
Ehhez képest dinamikusan csökken az üzemanyagfogyasztás az országban és egyre többen utaznak pl vonattal. Na nem a villanyautózás miatt esett vissza a fogyasztás...
Sajnos a fórumon is van egy olyan user, aki folyamatosan azt hangoztatja, hogy mindenki oldja meg autóval a közlekedést, mert a statisztikák szerint nő az autót használok száma és különben is ez lesz a jövő.....
Nem tudom fel tűnt -e mindenkinek, de igazából nemigen törik magukat az illetékesek azon hogy a problémákat megoldják. Dobnak valamit, eszi-nem eszi nem kap mást....
Itt csak a duma és a kifogások mennek, közben a mellékvonalhálózat jó része már lepusztult.
Megy a vau-vau a klímasemlegesség ügyében, mert most ez a divat, és ezt kell a politikusoknak szajkóznia, közben pont azt a közlekedési módot építik le, ill. - főleg vidéken - szüntetik is meg, ami ehhez a globális problémához egy szelet megoldást is tálcán kínálna. A pofázás pedig egyáltalán nem találkozik a tettekkel.
Ez a garnitúra is arra játszik, hogy tologatja maga előtt a problémákat, meg nem old semmit, úgy vannak vele, majd a nagyon távoli jövőben, amikor ők már nem lesznek, majd másnak a felelőssége lesz, őket meg nem érdekli. Kifogásgyűjtemény az nagyon megy, akarat meg nincs - ehhez a problémához pedig legfőképpen az akarat hiányzott mindig is, a többi pedig süket duma és népbutítás.
Nálam már régóta zéró tolerancia van az ilyen kóka és lázár-féle vadbarmokat illetően, ezek akkor se mondanak igazat, ha éppen nem beszélnek.
Az sem érdekli, hogy busszal vagy bármivel eljut-e bárhova. Az sokkal fontosabb neki, hogy ne jöjjenek be az amúgy százezrével jövő migránsok, vagy ne operálják át a korábban már megerőszakolt gyerekeiket.
Akik a pl. RS1 ellen kampányolnak (és sajnos ők vannak többen még a döntéshozók körében) azok igazándiból CREDO-t szeretnének csak azt nem merik kimondani, míg akik döntéshozó helyzetben vannak, azok sem merik kimondani, de ők meg, meg is teszik.
Prága | Csehország – Legutóbbi sikeres bevásárló körútjukról 11 használt, 1997-1998 gyártási évű RegioShuttle RS1 boldog tulajdonosaként tértek haza a České dráhy illetékesei, melyet a már bevált svájci Heros Rail közvetítésével. A modern sínbuszok korábban az évek során a SWEG saját, illetve a beolvadt HzL, BSB szolgálatában áltak.
Tessék, friss ropogós, újabb adag RS1 amit képtelen volt a Start beszerezni. Mert ide valami olyan különleges motorvonat teheti csak be a lábát ami ennek a híresen minőségérzékeny vasútnak megfelel, mert hát nem állhat ki bármilyen szedettvedett putri vonattal a magas színvonalú vasúti szolgáltatás társadalmi megítélését rombolni, szóval legyen olcsóbb mint a bézé, de alacsonypadlós is meg légkondis is meg sokat lehet belőle venni sőt egyenesen utánunk dobják hogy elvigyük... ja, ezt Credonak hívják.
Sajnos ez tény, de a szóban forgó 75-ös vonalon nem kis érvágás lenne a vasúti személyforgalom megszűntetése. Mondhatnám a 4-est is, ahol igaz, hogy tíz éven keresztül nem volt értékelhető személyforgalom, de szintúgy elővárosi/ráhordó forgalmat lát el, és segít tehermentesíteni a 10-es utat.
...de egy ekkora léptékű rombolással finoman szólva is tökön szúrnák magukat...
A nagy francokat! Két-három hónapig menne a sírás, aztán végül 26-ban újabb kétharmad. Igazából nem sok szavazót érdekel, hogy vonattal vagy busszal jut-e el bárhová.
A pletykák szerint tavaly is az év vége volt a céldátum a regionális hálózat felszámolására :D
"Többek között az összes Nyugat-Nógrádi vasutat"
Kíváncsi vagyok, hogyan oldanák meg a Vác - Diósjenő szakasz pótlását...
Csúcsidőben majd sorban áll 4-5 econell a váci buszvégen, hogy elvigye a diákokat Kisvácra?
Berkenye - Vác közötti rész kiszolgálása kuka?
Azt nem tartom kizártnak, hogy lesznek még módváltással érintett vonalak, de egy ekkora léptékű rombolással finoman szólva is tökön szúrnák magukat.
A minisztérium szerint jelenleg a használt járművek felkutatása zajlik. (Persze felmerülhetnek kétségek ezzel kapcsolatban, ha még azt a 6db Desirot sem sikerült megvenni, amiket végül a csehek vittek el)
Ha ez a terv, az a részletek ismerete nélkül, valószínűleg a teljes mellékvonali hálózat bezárását jelentené, szórványosan maradna dízelüzem itt-ott, ahol nagyon muszáj. Tippeket nem írok, mert mi van, ha olvassa valaki, akinek nem kéne...
Az illetékes minisztérium 2300-2700 km vasút további bezárását tervezi. Többek között az összes Nyugat-Nógrádi vasutat, de a számokból látszik hogy ez nagyon sokaknak fog fájni, nem csak a Nógrádiaknak, mert az csak cirka 200 km. Úgy tudni sok múlik a választási eredményeken, ha minden a kormánypárt tervei szerint alakul, ezt év végén meg is lépik. Ha esetleg némileg gyengébben szerepelnek, lehet hogy szelektálás lesz az ellenállás függvényében.
azt hittem holnap kezdődik a népnemzeti TGV, regionális és HÉV-ek tervezése és egyidejű gyártása is a szélesgábor féle ingyenenergiás meghajtással :) erre mégis a galád siemenstől vásárolna. egy világ dől össze bennem
Egyik nap a Lézer jani ballábbalkelfel oszt' zár megint amit ér... Somogyszon-Nagyatád is buszos lett 2023 Augusztustól. Szégyen, de hiába van utas, az nem szempont. A szempont a párhuzamos közút, mert nincs vasúti jármű. Pont...
Afelől érdeklődnék hogy idén zárnak be mellékvonalat valamelyik Lázári döntés értelmében?tavaly több nógradi tehát hazai pálya nekem- mellékvonal szűnt meg vasút által .Remélem, több ott nem lesz, persze nyilván jó lenne ha rényleg máshol is csak azokat szűntetnék meg, amelyeket kevesen vannak, ergo kihasználatlanok lehet hogy 20 éve már.Vagy eleve is kevesen használták
Én optimista vagyok bár mindig buszos voltam inkább, de azért zavar, hogy megszüntetik a mellékvonalakat/egy részét,) és az tény,hogy sokkal több vasútbonalat zárnak be, mint buszt,és azokból is van rengeteg amit likvidalhatnának.
2007.marciusaban , és 2009 december 9 én is volt ilyen csörte hogy repült sok vicinális.
Többfelé megyek dunantúlra is akár idén is-pl.nagyatádra is- ahol vicinális megy?az ha eddig nem, a bezárásra fog jutni majd. Csak nem idén legfeljebb.
Engem megvisel -bar gondolom sokakat -ha olyan vonalakat szüntetnek meg amik kihasználtak, mint láthattuk tavaly is ezt.Kuhar Bence bár nem közkedvelt ő se bizonyos helyeken-sorolt pár ilyet.Nem emlékszem pontosan, de talán Komárom Esztergom megyében volt .
Míg vonatok közlekedtek, voltak a köztes megállókban is fel és leszálló utasok. Nem mindig, de voltak. Az utolsó hónapokban pedig egyre többször. Mióta vonathelyettesítő autóbuszok járnak, eltűntek az utasok a még megmaradt megállókból is. Szinte csak a vonal két végpontján Komlón és Dombóváron van utas. Illetve Kaposszekcsőn és Vásárosdombón lettek többen. Hiszen ott nem minden komlói vonat állt meg. Mecsekjánosiban is gyakran volt felszálló a vonatra, most szinte senki. Mecsekpölöske és Magyarszék ugyanez.
A 127-esen még tart a vonatpótlózás. Sajnos időnként nem megfelelő járművel. Van amikor csak mikrobusz közlekedik. Ezen okból pl. már az első napon volt aki nem fért fel a járműre. Szégyen amit az utasokkal tesznek.
Igazából villamosított fővonalakon is bőven kérdéses, marad-e regionális személyforgalom. "Módváltás" amúgy már korábban előfordult itt is, ahogy a 20-as vonalnak már kb. a felén csak távolsági forgalom van, és a 41-es egy részén a személyvonati megállások tűntek el.