Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

1 valaki Creative Commons License 2023.06.25 0 0 7824

Nehéz ügy, mozgás moatt talán? Vagy a venti nyonása?

 

Passzolom, a légtechnika amúgy is külön állatfajta.

 

Előzmény: MZ/Y (7823)
MZ/Y Creative Commons License 2023.06.25 0 0 7823

Elvileg igen, de nem értem, miért lett nagyobb a rés menet közben. Meg igazi csövet nem "látok" magam előtt, ahogy elképzelem.

 

Burkolat/ház már inkább jó szó rá amúgy. :)

 

A beígért jég miatt elraktuk, a Swift igen sérülékeny, de jövő héten megnézem, tényleg jó lett-e.

Előzmény: 1 valaki (7822)
1 valaki Creative Commons License 2023.06.25 0 0 7822

Ja, értem.

Szóval a burkolat/ ház volt sérült.

Jól félre értettem... 

 

A hőcserélő tökéletes rá.

Előzmény: MZ/Y (7821)
MZ/Y Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7821

Lehet, félreérthető voltam.

 

Én úgy értettem, hogy nem a klíma (gáz/folyadék) körben volt a repedés, hanem a hőcserélő után a levegő "körben". Azaz ahol a venti átfújja/szívja a levegőt a hőcserélőn. Itt nincsen nyomáskülönbség álló helyzet és menet közben.

 

Lehet a hőcserélő nem is jó szó?

Előzmény: 1 valaki (7819)
1 valaki Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7820

Valamennyi puti elment, ezek balfaszok voltak...

Előzmény: xmbela (7817)
1 valaki Creative Commons License 2023.06.24 0 1 7819

Levegő szakasz/ levegő nincs benne, csak folyadék és gáz halmazállapot.

 

Ami álló helyzetben zárt, menet közben nyitott:

Álló helyzet nyomása legyen 25 fokon, ~ 7 Bár.

Menet közben magas oldalon 55 fok,  15 Bár.

Van olyan ritka tömítetlenség, amikor a repedés csak nagyobb nyomásra nyílik ki.

Előzmény: MZ/Y (7818)
MZ/Y Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7818

Nem, a gáz megvolt. Ezért nem értem, milyen cső lehet.

 

Szerintem csak a hőcserélő utáni levegő szakaszról lehet szó. De a hőcserélő és a középső befúvó közt igazából csövet nem tudok elképzelni, vagy legalábbis csak nagyon rövidet. Az meg megint rejtély, milyen repedés az, ami álló helyzetben "zárt", menet közben meg "nyitott".

 

Igazság szerint én akartam kérdezni tőled, Te "látod-e", miről lehet szó. :)

 

Annyi még az egészhez, hogy 3 hetes koráig volt jó, akkor mentünk egy hosszú útra, ahol kaptunk egy követ a szélvédőre, repedt is. Gondoltam rá, hogy az autó orra kapta, onnan pattant tovább, de akkor a klíma hűtő sérült volna, és akkor el is megy a gáz (ha jól sejtem). De esetleg több ajándékot kaptunk, egyik vitte a szélvédőt, másik meg a klímánál valamit. Az út végén már nem volt jó, amit a minden műszernél pontosabb humán-hőmérőm (asszony :) ) jelzett. Ő, aki nem bírja elviselni a klímát, mindig harcolni kell vele a hidegért, magától mondta, hogy nem hűt úgy, mint eddig. Én meg akkor fogtam fel, hogy az út második részében miért piszkáltam a klímát.

Előzmény: xmbela (7817)
xmbela Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7817

Gáz nem ment el és repedt cső?

Előzmény: MZ/Y (7816)
MZ/Y Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7816

Ha nem hűl le, akkor nem megfelelő az a hőmérséklet, hiszen akkor lenne megfelelő, ha lehűlne az autó.

 

Szinte biztos nem ez lesz nálad, csak érdekességként. 3 éve szenvedtünk egy Swift klímájával. Ritkán ülök benne, ezért húzódott.

 

Most a garancia vége előtt újra bevittem, csinálják meg. Én addig jutottam, álló helyzetben tudja a 6-6,5 fokot, de menet közben azonnal melegedni kezdett, 11-12 fokot fújt be 21 fokos külső levegőnél. Nem terhelve, amikor esetleg leáll a kompresszor, sima 50-es gurulásnál is.

 

Természetesen jött, hogy ez ilyen (3 hétig nem ilyen volt), minden autó meleget fúj menet közben (mondtam, kint áll a 21 éves Skoda, menjünk egy kört, nem melegszik, stabil 7 fok, de mehetünk egy tesztautóval is - egyiket sem akarták), biztos elszökött a gáz és az nem garanciális (állva tudta a 6 fokot, úgyhogy én ezt kizárom). Tényleg asztalborogatás-közeli volt a helyzet - nem szó szerint, de mondtam, írják le, hogy ez így jó, aztán ellevelezgetek a Suzukival, adják ők is írásba, hadd terjesszem.

 

Végül átvették, hívtak klímást, aki le tudta fejteni a gázt - és találtak egy repedt csövet. Nem tudom, mi lehet az, asszony annyit értett, a kompresszor után. Talán a hőcserélő után, mert a gáz nem ment el, bár ott meg nem tudom, van-e cső, a hőcserélő már eléggé "bent" van szerintem. Nem igazán hittem, hogy ennyi volt. 

 

Nagy örömmel adták vissza, hogy most már hűt. (Én még nem néztem, mert megint nem ültem benne, de a család szerint tényleg jó.) Arról nem esett szó, hogy előtte 3-an hülyéztek le (persze nem kimondva), aztán kiderült, mégsem hülye a kedves tulaj, mégsem ilyen a Swift (meg minden autó).

 

Szóval egy ilyen nem triviális hiba is okozhat ilyet. Ja, igen, a miénk azt "tudta", hogy 25 fokos kinti hőmérsékletnél folyamatosan járatva a klímát bent is 25 fok volt. És szerintük ez klíma, ami még jó is. :) 

Előzmény: mobszi (7812)
xmbela Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7815

A 3 együtt lenne beszédes. VCDS-sel a nyomó oldali nyomás és a kivezérlés látható.

Előzmény: mobszi (7814)
mobszi Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7814

Az első kettőre nem tudom a választ, ha VCDS-el lehet, akkor megnézem. 
a harmadikról annyit mondott a szerviz h maximumon van a kivezérlés. 

Előzmény: xmbela (7813)
xmbela Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7813

3 fontos infó hiányzik:

- szívó oldali nyomás

- nyomó oldali nyomás

- kompresszor kivezérlése %, vagy mA

Előzmény: mobszi (7812)
mobszi Creative Commons License 2023.06.24 0 0 7812

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni, merre menjek tovább, kicsit elkeseredtem a találgatásban. 

 

Adott egy 2014 Superb. 

 

A jelenség az, hogy nem hűl le az utastér. Rendszer feltöltve, átmosva, ellenőrizve. Nincs hibakód, kapcsol, a szellőzőkön megfelelő hőmérsékletű levegő áramlik be. Tehát elméletben minden jó, de mégis az utastér nem hűl. Nincs meleg, csak egy Budapest-Debrecen útvonalon 18 fokon kell járatni és magas ventilátor fordulaton. Az utastér jellemzően 25-28 fok körül mozog. Lézeres, pont hőmérséklet méréssel. 

 

Néha érződik az, hogy elkezd lehűlni az utastér és megint vissza. 

 

Lényegtelen H autópálya, vagy város. Szóval terheléssel sem hoznám összefüggésbe. 

 

Volt már Superb-em több, 22 fokon fázott az asszony benne. Ebben megkérdezi H be van e kapcsolva. 

 

Utolsó szerelő azt mondta H szerinte klíma kompresszor lesz.

 

Ötletek?

 

Köszönöm, hogy elolvastátok.

409 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 7811

Miből gondolod, hogy akkor kapcsol be, miután ez nem mágneskuplungos kompresszor??  Önmagában a fordulatszámnak nincs köze a klíma vezérléséhez. Inkább a szabályozószelep és/vagy a kompresszor működésében lehet gond.

 

Megfelelő diagkészülékkel kellene belenézni, valószínűleg az tudna segíteni a hiba kiderítésében.

Előzmény: 76Tibo (7810)
76Tibo Creative Commons License 2023.06.14 0 0 7810

Helló kedves szakik!

 

Van 1 2003 vw polom manuális klíma bene melyben a kompreszor csak 3000 fordulat környékén kapcsol be  a hűtőventilátor is csak kis fordulaton működik. A vezérlőt relét újat kapot,  a ventátor tesztelve mindkét fordulat működik,  2 relé az utastérben kimérve mind kettő jó ,  biztosítékok jók,  a nyomáskapcsoló működik,  a gáz nyomást  klímás megmérte elméletileg megfelelő kikapcsolt kompreszornál. Ha estleg valakinek van ötlete mi a gond szivesen venném,  ha megosztaná velem. Köszönöm !

cam aro Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7809

igazad van. 

van rajtuk tomites. 

az hogy az mennyit er, az lehetne vita kerdes. 

(de nem szoktam vitazni :))

 

sott.

az elrepedt, eltort, lukas,  javitott rendszerbe se megyen bele a legkori levego. (bol a viz, meg a sár.. ) 

mindegy. 

nyilvan garancias javitasnal ember oda figyel ilyesmire..es eszkoze is van hozza. 

 

nalam csak egy nem mukodo legkondi van , ami ebben a formajaban nem er tobbet mint egy kalapxar. :)

------------

 

 

Előzmény: 409 (7808)
409 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7808

 

 "viszont az uj pumpa,csovek, hocserelo, ,stb.  sem tomorzartkent jon.."

 

Pedig de!! Lezárva, nitrogénnel feltöltve.

Előzmény: cam aro (7801)
Gabee' Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7807

Szia!
Köszönöm a választ neked is!
Igen,nálad voltam.
Azóta is rendben működik a klímánk.
Ha más egyéb lenne vele,újra felkeresnélek,de most "csak" egy fertőtlenítést szeretnénk,ahhoz meg azért távol vagy.

Előzmény: xmbela (7804)
Gabee' Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7806

Szia!
Köszönöm a választ!
Ez az akkumulátor töltős megoldás is kivitelezhető nálunk.

Üdv.

Előzmény: Paco155 (7803)
xmbela Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7805

Jajj, bocs, nem kérdeztem semmit, mert megint jön a fél autószerelős topic, hogy mit képzelek, hogy magamra veszem a megtisztelő titulust.

Előzmény: xmbela (7804)
xmbela Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7804

Én nem járatom sem a motort, sem a belső ventilátort. Van az ózongenerátorban ventilátor az szépen keringeti az utastérben a megtermelt ózont.

 

Nálam voltál? 

Előzmény: Gabee' (7802)
Paco155 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7803

Az ózongenerátorhoz úgyis kell neked 220V. Tegyél rá egy elosztót egyikbe a generátort a másikba egy töltőt dugj, és tedd rá az autóra. nem kell járnia a motornak,  de add rá a gyújtást és belső keringetésen járasd. Te nem csak az utasteret akarod fertőtleníteni, hanem a légcsöveket, fűtőtestet, egyebeket is és bár az ózon egy idő múlva magától is eljutna odáig, de így sokkal gyorsabban megteszi ezt.  És a benzined sem fogy. 

Előzmény: Gabee' (7802)
Gabee' Creative Commons License 2023.05.30 0 0 7802

Sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék a tisztelt fórumozókhoz.
Az autónkon szeretnénk egy ózongenerátoros klímafertőtlenítést végezni.
A kérdésem az lenne hogy kell-e járni a motornak és a belső szellőző ventillátornak az ózongenerátor működése alatt vagy elég csak ha berakom az autóba az ózongenerátort és rázárom az ajtókat?
Azért érdeklődöm,mert a neten olvasgatva sok helyen azt olvasom hogy járó motornál és közepes fokozaton üzemelő belső ventillátorral kell az ózonos kezelést végezni.
De egy vagy két éve voltam egy itt a fórumon is elismert klímás szakembernél,akitől egyebek mellett kértem ózongenerátoros fertőtlenítést is.
Végig ott voltam a folyamat alatt és nála nem kellett járatni a motort,csak berakta a műszerfal tetejére az ózongenerátort,betett egy hosszabbítót és elindította a generátort és becsukta az ajtókat.
Kb. fél óra után megállt az ózongenerátor,akkor kivette és az összes ajtó kinyitásával ki lett szellőztetve az autó.
Tehát melyik a helyes kivitelezés?
Járatni kell a motort vagy nem szükséges hozzá?
Mondjuk az jutott eszembe,hogy pl. lakáson belül ha esetleg valamelyik helyiséget fertőtlenítené az ember,ott sem lenne járó motor és belső ventillátor keringetés.
Köszönöm!
Üdv.
Gabee

cam aro Creative Commons License 2023.05.24 0 0 7801

nem tudom, de ugy hiszem,. hogy ez egy u.a olyan urban legend lehet mintahogy zetec motort nem lehet javitani. (a biblia szent ) 

abban biztos vagyok hogy a rendszert nem bantja az esetlegesen bejuto viz par cseppje..

(csak nyomasprobara, aztan javitas, aztan vakuum, olaj, ac gas, sb.  )

a mukodeset, a parologtatast mar lehet.. azt nem tudom. 

viszont az uj pumpa,csovek, hocserelo, ,stb.  sem tomorzartkent jon.. 

szvsz ha nem is compressed air, de a legkori benne van beszereles elott. 

 

jo mindegy. 

megkerdem szomszed ceget nitros toltesel kapcsban. 

(landrover markaszerviz, az uzanyomas hibas  bmwt atkuldtek hozzank mert nem ertenek hozza.

ennyi a remenyhal. ) 

Előzmény: 1 valaki (7799)
1 valaki Creative Commons License 2023.05.24 0 0 7800

A paraszt megoldás, megnyomni 30 Bárral nitrogénnel, a leggyengébb ereszteni fog.

Ez nem jó a kompresszor szimering hibára, meg a tömítésekre sem, mert kifújja azokat, zárnak.

Ez csak a klímahűtő( kondenzátor) és elpárologtatóra működik.

Előzmény: cam aro (7798)
1 valaki Creative Commons License 2023.05.24 0 0 7799

Nitrogénnel lehet megnyomni, csak.

Az okai: Száraz nitrogén, 99,999 vagy 99,995 %-os tisztaságú.

Nincs benne vízpára, és egyéb gázok.

A nitrogén magába szívja a vízpárát, szárít.

Menj át, két lehetőség van:

1. Ráteszik a gépet, tesznek bele uv festéket.

Ahol ereszt uv lámpával / szemüveggel meglátod.

2. vákumolják le, nyomják fel nitrogénnel. Ha volt benne uv festék, szintén meglátod.

Jó lenne szivárgás kereső ha lenne náluk.

Ha nem, akkor valamelyik tömítés, vagy a kompresszor szimeringje a ludas.  Meg persze lehet klímahűtő, vagy elpárologtató is.

 

 

 

 

Előzmény: cam aro (7793)
cam aro Creative Commons License 2023.05.24 0 0 7798

 leszrom mit szeret. 

a hibat megkell talalni.

a kerdes meg ennek a hogyanjara vonatkozott. .

 

szvsz nem az allagmegovas a fo motivum egy nem mukodo rendszernel. 

pusztul ami pusztul.

valahol kezdeni kell..

es nem hiszem hogy ehez 3-4x kell gazzal feltolteni.   

 

------------

lesz tolunk okosabb.

 

Előzmény: mica-r (7797)
mica-r Creative Commons License 2023.05.24 0 0 7797

Szerintem nyomással jobban belemegy a pára, stb. Nem szereti az ilyesmit a rendszer. 
De majd az okos népek mondank valami tuti választ.

Előzmény: cam aro (7795)
cam aro Creative Commons License 2023.05.24 0 0 7796

nitros feltoltes van a szomszedban. (a legkoriben sacc 80% nitrogen van. ) 

de vagy ra ernek, vagy nem.  (a kocsi tobbnyire nem munkaidoben ) 

egy biztos. 

ok sem ertenek hozza. 

lefutattnak egy szivargas tesztet annelkul hogy raneznenek. 

gep dob egy eredmenyt, ok meg elismetlik. 

--------

es itt nem arrol van szo hogy sporolni akarok. 

ha kell kap pumpa cseret, vagy barmi lofszt amire szuksege van. 

nem a rakoltott love szamit, hanem annak a hatekonysaga. 

de mint ahogy diag oldalrol is.. nem komazom a raktardiagnosztikat.  

ezrt inkabb... magad uram.. 

 

szvsz ez a levegovel semmikepp.. 

se nem segitseg, se  nem magyarazat.

Előzmény: mica-r (7794)
cam aro Creative Commons License 2023.05.23 0 0 7795

 szeretem tudni az okokat is. 

javitasnal is belemegy a legkori levego. 

az nem bancsa ? 

(nem kekeckedek. 

erteni szeretnem ) 

 

Előzmény: mica-r (7794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!