Én úgy értettem, hogy nem a klíma (gáz/folyadék) körben volt a repedés, hanem a hőcserélő után a levegő "körben". Azaz ahol a venti átfújja/szívja a levegőt a hőcserélőn. Itt nincsen nyomáskülönbség álló helyzet és menet közben.
Nem, a gáz megvolt. Ezért nem értem, milyen cső lehet.
Szerintem csak a hőcserélő utáni levegő szakaszról lehet szó. De a hőcserélő és a középső befúvó közt igazából csövet nem tudok elképzelni, vagy legalábbis csak nagyon rövidet. Az meg megint rejtély, milyen repedés az, ami álló helyzetben "zárt", menet közben meg "nyitott".
Igazság szerint én akartam kérdezni tőled, Te "látod-e", miről lehet szó. :)
Annyi még az egészhez, hogy 3 hetes koráig volt jó, akkor mentünk egy hosszú útra, ahol kaptunk egy követ a szélvédőre, repedt is. Gondoltam rá, hogy az autó orra kapta, onnan pattant tovább, de akkor a klíma hűtő sérült volna, és akkor el is megy a gáz (ha jól sejtem). De esetleg több ajándékot kaptunk, egyik vitte a szélvédőt, másik meg a klímánál valamit. Az út végén már nem volt jó, amit a minden műszernél pontosabb humán-hőmérőm (asszony :) ) jelzett. Ő, aki nem bírja elviselni a klímát, mindig harcolni kell vele a hidegért, magától mondta, hogy nem hűt úgy, mint eddig. Én meg akkor fogtam fel, hogy az út második részében miért piszkáltam a klímát.
Ha nem hűl le, akkor nem megfelelő az a hőmérséklet, hiszen akkor lenne megfelelő, ha lehűlne az autó.
Szinte biztos nem ez lesz nálad, csak érdekességként. 3 éve szenvedtünk egy Swift klímájával. Ritkán ülök benne, ezért húzódott.
Most a garancia vége előtt újra bevittem, csinálják meg. Én addig jutottam, álló helyzetben tudja a 6-6,5 fokot, de menet közben azonnal melegedni kezdett, 11-12 fokot fújt be 21 fokos külső levegőnél. Nem terhelve, amikor esetleg leáll a kompresszor, sima 50-es gurulásnál is.
Természetesen jött, hogy ez ilyen (3 hétig nem ilyen volt), minden autó meleget fúj menet közben (mondtam, kint áll a 21 éves Skoda, menjünk egy kört, nem melegszik, stabil 7 fok, de mehetünk egy tesztautóval is - egyiket sem akarták), biztos elszökött a gáz és az nem garanciális (állva tudta a 6 fokot, úgyhogy én ezt kizárom). Tényleg asztalborogatás-közeli volt a helyzet - nem szó szerint, de mondtam, írják le, hogy ez így jó, aztán ellevelezgetek a Suzukival, adják ők is írásba, hadd terjesszem.
Végül átvették, hívtak klímást, aki le tudta fejteni a gázt - és találtak egy repedt csövet. Nem tudom, mi lehet az, asszony annyit értett, a kompresszor után. Talán a hőcserélő után, mert a gáz nem ment el, bár ott meg nem tudom, van-e cső, a hőcserélő már eléggé "bent" van szerintem. Nem igazán hittem, hogy ennyi volt.
Nagy örömmel adták vissza, hogy most már hűt. (Én még nem néztem, mert megint nem ültem benne, de a család szerint tényleg jó.) Arról nem esett szó, hogy előtte 3-an hülyéztek le (persze nem kimondva), aztán kiderült, mégsem hülye a kedves tulaj, mégsem ilyen a Swift (meg minden autó).
Szóval egy ilyen nem triviális hiba is okozhat ilyet. Ja, igen, a miénk azt "tudta", hogy 25 fokos kinti hőmérsékletnél folyamatosan járatva a klímát bent is 25 fok volt. És szerintük ez klíma, ami még jó is. :)
Tanácsot szeretnék kérni, merre menjek tovább, kicsit elkeseredtem a találgatásban.
Adott egy 2014 Superb.
A jelenség az, hogy nem hűl le az utastér. Rendszer feltöltve, átmosva, ellenőrizve. Nincs hibakód, kapcsol, a szellőzőkön megfelelő hőmérsékletű levegő áramlik be. Tehát elméletben minden jó, de mégis az utastér nem hűl. Nincs meleg, csak egy Budapest-Debrecen útvonalon 18 fokon kell járatni és magas ventilátor fordulaton. Az utastér jellemzően 25-28 fok körül mozog. Lézeres, pont hőmérséklet méréssel.
Néha érződik az, hogy elkezd lehűlni az utastér és megint vissza.
Lényegtelen H autópálya, vagy város. Szóval terheléssel sem hoznám összefüggésbe.
Volt már Superb-em több, 22 fokon fázott az asszony benne. Ebben megkérdezi H be van e kapcsolva.
Utolsó szerelő azt mondta H szerinte klíma kompresszor lesz.
Miből gondolod, hogy akkor kapcsol be, miután ez nem mágneskuplungos kompresszor?? Önmagában a fordulatszámnak nincs köze a klíma vezérléséhez. Inkább a szabályozószelep és/vagy a kompresszor működésében lehet gond.
Megfelelő diagkészülékkel kellene belenézni, valószínűleg az tudna segíteni a hiba kiderítésében.
Van 1 2003 vw polom manuális klíma bene melyben a kompreszor csak 3000 fordulat környékén kapcsol be a hűtőventilátor is csak kis fordulaton működik. A vezérlőt relét újat kapot, a ventátor tesztelve mindkét fordulat működik, 2 relé az utastérben kimérve mind kettő jó , biztosítékok jók, a nyomáskapcsoló működik, a gáz nyomást klímás megmérte elméletileg megfelelő kikapcsolt kompreszornál. Ha estleg valakinek van ötlete mi a gond szivesen venném, ha megosztaná velem. Köszönöm !
Szia! Köszönöm a választ neked is! Igen,nálad voltam. Azóta is rendben működik a klímánk. Ha más egyéb lenne vele,újra felkeresnélek,de most "csak" egy fertőtlenítést szeretnénk,ahhoz meg azért távol vagy.
Az ózongenerátorhoz úgyis kell neked 220V. Tegyél rá egy elosztót egyikbe a generátort a másikba egy töltőt dugj, és tedd rá az autóra. nem kell járnia a motornak, de add rá a gyújtást és belső keringetésen járasd. Te nem csak az utasteret akarod fertőtleníteni, hanem a légcsöveket, fűtőtestet, egyebeket is és bár az ózon egy idő múlva magától is eljutna odáig, de így sokkal gyorsabban megteszi ezt. És a benzined sem fogy.
Sziasztok! Egy kérdéssel fordulnék a tisztelt fórumozókhoz. Az autónkon szeretnénk egy ózongenerátoros klímafertőtlenítést végezni. A kérdésem az lenne hogy kell-e járni a motornak és a belső szellőző ventillátornak az ózongenerátor működése alatt vagy elég csak ha berakom az autóba az ózongenerátort és rázárom az ajtókat? Azért érdeklődöm,mert a neten olvasgatva sok helyen azt olvasom hogy járó motornál és közepes fokozaton üzemelő belső ventillátorral kell az ózonos kezelést végezni. De egy vagy két éve voltam egy itt a fórumon is elismert klímás szakembernél,akitől egyebek mellett kértem ózongenerátoros fertőtlenítést is. Végig ott voltam a folyamat alatt és nála nem kellett járatni a motort,csak berakta a műszerfal tetejére az ózongenerátort,betett egy hosszabbítót és elindította a generátort és becsukta az ajtókat. Kb. fél óra után megállt az ózongenerátor,akkor kivette és az összes ajtó kinyitásával ki lett szellőztetve az autó. Tehát melyik a helyes kivitelezés? Járatni kell a motort vagy nem szükséges hozzá? Mondjuk az jutott eszembe,hogy pl. lakáson belül ha esetleg valamelyik helyiséget fertőtlenítené az ember,ott sem lenne járó motor és belső ventillátor keringetés. Köszönöm! Üdv. Gabee