Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ballanto188577 Creative Commons License 2025.06.20 0 0 7967

Azzal meg vagyok, kicsit sok olaj volt benne!

Átfújtuk a csöveket, elpárologtatót ès mivel volt egy expanziós szelepünk polcon hát azt is kicserèltük de semmi változás!

Az alacsony nyomás lemegy 1bar alá!

Az elpárologtatónál nem találtunk hőfok jeladót!

Hètfőig pihentetem addig hátha lesz egy jó ötletem!

Előzmény: 1 valaki (7966)
1 valaki Creative Commons License 2025.06.20 -1 0 7966

Kezdj lefejtéssel, onnan lehet elindulni.

Előzmény: Ballanto188577 (7965)
Ballanto188577 Creative Commons License 2025.06.20 0 0 7965

Bocsi , termèszetesen az alacsonynyomású cső jegesedik!

1 valaki Creative Commons License 2025.06.20 -1 0 7964

Szia, az elgondolásod jó. Gázhiányos, lefejtés, és a gyári mennyiség rátöltése.

Persze előtte hiba keresés, és javítás!

 

Előzmény: ballanto188566 (7963)
ballanto188566 Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7963

Sziasztok!

Egy Renault master klíma bekapcsoláskor rendben működik majd lassan -5 fokig lemegy a befúvott levegő és a nagynyomású cső jegesedik.

ekkor az alacsonynyomás 1-bar alá esik és a befújt levegő mennyisége is csökken(gondolom a hőcserélő is jegesedik és nem átjárható)!

Meg akartam nézni Texaval az elpárologtató hőmérséklet értékét de sajnos nem tudta olvasni.

Jól gondolom hogy itt keressem a hibát vagy tévúton járok?

ballanto188566 Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7962

Sziasztok!

xmbela Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7961

Akkor én félig jobb hely vagyok. :-)

Mert van formálógáz, de kizárólag szivárgáskereséshez használom, nyomáspróbához nitrogént.

Előzmény: Törölt nick (7959)
1 valaki Creative Commons License 2025.06.19 -1 0 7960

Jobb helyek?

Előzmény: Törölt nick (7959)
Törölt nick Creative Commons License 2025.06.19 -1 0 7959

egyébként a nitrogén molekula nagyobb mint a hűtőközegé

 

ezért jobb helyeken formálógázt 95/5 használnak nyomáspróbára

 

 

 

 

 

Előzmény: Laca8511 (7954)
Törölt nick Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7958

hosszabb távra : igen 

Előzmény: JAMIE222 (7956)
Törölt nick Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7957

nem,

addig sem tartja, csak egy hét mire elillan

 

autótípus , évjárat?

 

 

Előzmény: Laca8511 (7954)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7956

És ez általában kompresszor cserét jelent?

Előzmény: 1 valaki (7955)
1 valaki Creative Commons License 2025.06.19 -1 0 7955

mert az üzemi nyomás, és a nyugalmi nyomáseltér.  És/vagy a tengely szimeringjénél megy el, forgáskor.

Előzmény: Laca8511 (7954)
Laca8511 Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7954

Igen, én is a kompresszor forgórészénél gondolok valamilyen szivárgásra. 

Az egyik klímás a belső elpárologtatóra gyanakodott, de ha egy hét alatt tartja a gázt, akkor a 20bar-os nyomáspróbánál  nem kéne elengednie ott a nyomást?

Előzmény: Törölt nick (7953)
Törölt nick Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7953

szemrevételezés (porózus hűtő, olajfoltok stb)

uv festék

gázdetektor

 

szokott olyan is lenni h tartja ugyan a nyomást

de mikor forog a kompresszor akkor a tengelynél 

elmegy a gáz (hűtőközeg)

 

 

 

 

Előzmény: Laca8511 (7951)
napoli008 Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7952

Szia, nekem 1 hónap alatt engedte el a gázt, nyomáspróba, vákumozás minden jó volt.

BP Car Kihagyni Kft tudta orvosolni a problémát. Sok helyen volt tűhegynél kisebb szivárgás.....

 

Szekszárdról jártam, járok hozzájuk....

Előzmény: Laca8511 (7951)
Laca8511 Creative Commons License 2025.06.19 0 0 7951

Sziasztok! A problémám a következő: Az autóban a klíma gáz kb egy hétig bírja. Valahol elpárolog. 

Az egészben a furcsa, hogy nyomáspróbáztattam már kétszer, és úgy megtartja a nyomást. Máshol sincs nyoma szivárgásnak. És mégis elengedi valahogy a klíma gázt. 

 

Érdeklődni szeretnék, hogy van e valakinek ötlete,  hol lehet a probléma, vagy járt e már valamelyikőtök így? A válaszokat előre  is köszönöm.  

xmbela Creative Commons License 2025.03.18 0 0 7950

HFO-s géppel dolgozók figyelmébe: 

Polimerizáció!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2025.02.25 0 0 7949
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7948

Köszi. Ezt pontosan hogy lehet? Pl. akik vállalnak injektor-tisztítást, hozzá vigyem el?

Előzmény: xmbela (7947)
xmbela Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7947

Ultrahanggal ki kell tisztítnai és, ha a tű nincs megszorulva, akkor jó lesz.

Előzmény: dollerakos (7944)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7946

Közben találtam. Pl. a régebbi Toyota Verso-ba is és a Subaru Justyba is ugyanez való

Előzmény: dollerakos (7944)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7945

Nem kevés.. Annak idején volt ezerkettes Ladám, az utolsó években folyton javítani kellett, végül 10 évvel ezelőtt 35 évesen eladtam, amikor másodszorra kellett volna karosszérázni. Alapvetően nem volt drága a szervizelése, csak már sok nyűg volt. 

Előzmény: JAMIE222 (7942)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7944

Na igen.. Csak még a nagy kérdés a nyomásváltó szelep, hogy jó maradt-e vagy sem. Mert ha nem, beszerezhetetlen. Bár nekem furcsa, hogy ennyire nehéz beszerezni, mert pofára (fényképek alapján) ugyanolyanok kaphatók sok helyen. Tényleg ennyire nehéz ügy? Miben különbözik egy ebbe való és egy bármilyen másik, ami a fotón ugyanúgy néz ki?

Előzmény: xmbela (7943)
xmbela Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7943

A legelején, a fekete olajnál kellett volna a kompresszort kidobni. De most már te is tudod, meg talán a tömszelencéző szaki is.

 

Vagy meg kell csinálni normálisan és ez a legtöbb esetben költséges, vagy hagyni az egészet. 

Előzmény: dollerakos (7941)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7942

Ne aggódjál, családban egy dízel Meriván generátorcsere 210 pénz lett, anyag 96ft, munkadíj 6 óra 120ft. Van mire keresni.

Előzmény: dollerakos (7941)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.06 0 1 7941

Üdv!

 

Majdnem 2 hónap távlatából az alábbiak a "fejlemények". Mivel már rég voltak az előzmények, röviden összefoglalom. Inkább rémtörténet, mint fejlemények..

 

Egy Daihatsu Trevisről van szó, amelynek bedöglött a klímája. Tavasszal feltölttettem, mert tök üres volt (20ezer). Ment is, de fekete lé jött alul. Kiderült, tömszelence-hibás a kompresszor. Szereztem valakit, aki megjavította (összeget nem tudok mondani, mert több más hibával együtt javították, de legyen mondjuk 20-30 közt), már nem folyt belőle semmi, de utána már nem is működött, amikor behúzott a mágnes, azonnal el is engedett. Vissza a szerelőhöz, nyomáspróba: egy napig se OK, kiderült, lyukas a hűtő, hűtő-csere (38ezer + 20 ezer munkadíj), aztán: nincs nyomás, kompresszor-csere (83ezer + 20ezer munkadíj). Most már jól állja a 9 báros nyomáspróbát. Viszem feltöltetni a klímáshoz: nem volt hajlandó feltölteni. Megkérdezte, történt-e mosás. Mondtam, nem tudok róla, szerintem nem. Elkérte a régi kompresszort és kiöntött belőle valami szürkésfekete lét. Aztán mutatta egy másik kis flakonban, hogy majd akkor tölti fel, ha ilyen tiszta lesz, ami belül van.. Kérdeztem, mit kell tenni ahhoz, hogy ilyen tiszta lötty legyen benne. Elmondta, hogy mindenképp kell egy melegtechnikás mosás, különben ha most így feltöltené, eltömítene és szétvágna mindent. Így akkor megrendeltem a mosást, amit 26-án fognak megcsinálni. Mindez töltéssel együtt kb. 100ezer lesz, mert több csatlakozáson mennek be a rendszerbe. Kérdeztem, ha a hűtő és a kompresszor új és a 9 báros nyomáspróbán jól vizsgázott a rendszer, lehet-e még akármilyen hiba. Azt mondta, max. az expandációs szelep, de ha az most el van dugulva, talán megmenthető. Most már végigcsinálom, kerül, amibe kerül... - Ha jól számolok, idáig 200 felett van a buli és ha a mosás + töltés meglesz, akkor 300 körül a vége. És még nem tudni, tényleg működni fog-e, lesz-e expandáció.

Előzmény: xmbela (7911)
kecsebubu Creative Commons License 2024.07.23 0 0 7940

Köszönöm.

Előzmény: xmbela (7939)
xmbela Creative Commons License 2024.07.22 0 0 7939

Ha szorul, akkor szerintem kuka, kár belé a munka.

Előzmény: kecsebubu (7938)
kecsebubu Creative Commons License 2024.07.11 0 0 7938

Szorul a kompresszor tengelye DENSO 6SEL14C.Cserélve lett minden újra,rendszer kitakarítva. A rossz javítható vagy kuka?

Előzmény: xmbela (7926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!