Bocsánat, azt elfelejtettem leírni, hogy hidegen önindítóval nem indul, csak rúgásra (akkor viszont elsőre, vagy másodikra), ha már egy kicsit meleg akkor önindítózásra is, szinte azonnal.
Friss Malaguti tulaj lettem, segítséget kérnék tőletek.
Az alany egy Crosser 50 CR1. Alvázszám alapján (ha minden igaz a 10-ik karakter, jól tudom?) 2000-es évjáratú FM50L blokkos. Vadi új akkumulátort és egy gyújtótrafót (CDI?) kapott gyertyával együtt. A kipufogója úgy van felbarkácsolva, ezt a héten szeretném rendbe rakni rajta normális tömítéssel. Nem is igazán áll jól, úgyhogy lesz vele matek. Viszont amit nem értek az az hogy álló helyzetben szivárog belőle az olaj, a kipufogó környékéről. Ez mitől lehet? Átengedbe az olajpumpa? Másra nem tudok gondolni. Az érdekes az egészben az, hogy mintha a hengerfej/henger alól szivárogna. Mert felül porszáraz minden. Egyébként valami kapcsolási rajza esetleg a típushoz valakinek volna? Vagy service manual? Megköszönném. Van műszaki ismeretem, mert az autóinkat én szervízelem, de a kétütemű motorokat elfelejtettem az elmúl 20 év alatt. Mert anno volt (OFF) Simsonom, Trabantom is(ON), de már rég elfelejtettem, hogy mit, merre kellene keresnem. A segítségeteket előre is köszönöm. Addíg is olvasgatom a fórumot, biztos találok valamit.
Ez mindenkinek egyedi, hogy milyen görgő fog bejönni. Függ a kipufogótól is. Egy példa. Mikor kipufogót cseréltem, a mellékelt görgőkkel nem volt jó. Több görgőkészletet vettem. Végül a 8,3 gr-os vált be. Tavalyelőtt kompolett motor generált kellett csinálni. Más változtatás nem történt. Viszont ezek a görgők már nem voltak jók. Túl hamar nyitottak, a motor nem tudott kipörögni, szinte alig volt nyomatéka. Sokkal könnyebbre kellett cserélni. Így már jó. De ugyanúgy változik hogy melyik görgő lesz jó, a kuplung rugó erősségétől és a kontraszt rugó erőússégétől is. Ezekből is többféle van. Igazi türelemjáték a dolog mire behangolod. Hiába írják le kinek melyik görgő vált be, nálad tuti nem fog bejönni. Még ha minden azonos is lenne, egy kopottabb motornál nehezebb görgő kellhet.
Nehezebb görgővel hamarabb nyita a variátor, de ez a gyorsulás rovására megy. Nem lesz elég nagy a nyomatéka. A szíjjal is lehet játszadozni egy kicsit. Az előírt gyári mérettől egy nagyon picivel rövidebb elősegíti, hogy a hátsó variátorban mélyebbre menjen a szíj, ezáltal ott nagyobb forgást kelt. A megfelelő görgők súlyát leginkább próbálgatásokkal lehet eltalálni, mert sok mindentől függ hogy melyik görgő lesz jó.
Segítséget kérnék... Madison Rs 250... Alapjáraton 14 volt töltés, világítás bekapcsolása után, fordulaton leesik 12,4 voltra, néha alá... feszültségszabályzó csatija összeolvadva, jó kis túrázás után jött csak szét, cser után is ugyanaz...
Olvasgattam itt, pár hozzászólásnál volt hasonló, de választ nem találtam a problémára. Valaki esetleg időközben rájött a problémára? Válaszokat előre is köszönöm...
A porlasztótól a benzincsaphoz menő vákuumcsövet lezártad?
Másik dolog banálisnak tűnhet, de én kb 10 év használat után jöttem rá. Szóval a tanksapkán lévő lyuk nincs elzárva valamivel? Nekem időről időre menet közben leállt. Többször azt hittem, kifogyott a benzin, mert a mutató már 0-án állt. Feltöltöttem, beindult. DE időnként a teli tank ellenére is előfordult, hogy leállt. MIkor megálltam, szinte első rúgásra indult. Nem tudtam hová tenni a dolgot. Aztán mikor egy héten kétszer is szinte ugyanott állt le, a tanksapkát vettem górcső alá. Megszívtam a kupak alját, hát nem jött a levegő! Itt a kutya elásva. KIvettem a kupakból az alsó betétet, utána volt egy lyukacsos korong. Azt is kivettem és mit találtam alatta? A tanksapka furatában egy kb 2 centis damil darabot, aminek a vége meg volt lapítva annyira, hogy a sapkába nem tudott bele esni, viszont tökéletesen belesimult a sapka felső részébe a furatba. Mióta kivettem a damil darabot, sosem állt le alattam. Valamikor valamelyik előző tulaj rakhatta bele, de hogy minek, fogalmam sincs.
Van egy Malaguti f12-esem, digi műszerfalas, vízhűtéses és tanácsot szeretnék kérni, mert alakadtunk a hiba forrásának megtalálásában.
Menet közben elfogy az ereje, nem húz, a motor fordulatszám pedig alapjárat alá esik vissza. Hiába húzom neki, sőt, ha húzom akkor lefullad. Indulás után ez pár száz méterre mindig jelentkezik. Ha bemelegedett akkor teljesen kiszámíthatatlanul. Ekkor hagyom h alapjáraton menjen és amikor hallom a hangjából h kicsit normalizálódott a fordulatszám akkor ráhúzok és kilő. Ez jelentkezett a 2 pont előtt is már.
amióta kicseréltem az állandóan nyitva lévő vákuumos benzin csapot, azóta nehezen is indul. Sok berúgás után elkezd pöfögni, leáll, újra berúg, pöfög leáll, berúg, míg egyszercsak már nem áll le de ekkor is elég vérszegényen működik a motor, ha ekkor is gázt húzok, leáll. Ha hagyom akkor egy pár perc után felpörög, vagyis a szívató érvényesülni tud.
Porlasztó kitisztítva, szívómembrán jó, főtengely szimering hajtás felől jó, légszűrő tiszta, kipufogó jó (nincs fojtás benne), variátor tengely kipucolva.
Sziasztok! Mi lehet a hiba oka? Van egy Malaguti F12 filefox digitális kijelzővel (vizes) ami ha le merült az akksi csak dadogva hulámozva megy még a világítás is. Ez mitől lehet? Elvileg akkumulátor nélkül is tökéletesen kellene üzemeltetője! Amúgy rúgásra indul egyből de gáz adásnál egyből dadog mintha letiltana. ???
Sziasztok! Malaguti Drakon 50 ccm mocim van 2007-es kiadás E10 -es benzint tankoljak vagy inkább prémium benzin legyen ? Választ vagy bármi infót előre is köszönöm !!!
Sziasztok . Adott egy malaguti madison s250 yamaha blokkos 200es évjárat.
A hiba a következő, a digit műszerfal nem mutat semmit, minden kábel épp és sértetlen kivétel egyet ami még van blankolva a kormány alatt egy piros fehér és el van vive egy szál az index relé melett lévő relé ( 4 lábú ) egyik lábára. Ha kihozom a szálat nem indul . Nem tudom ez miért van mondjuk. Van hozzá kapcsolási rajzom de nem igazodok el rajta mi lehet a baja . Jó lenne ha valaki segítene , megköszönném! Vagy esetleg Pilis környéken meg tudná nézni jó lenne ! Köszi a válaszokat előre is ! Üdv Pali
Adott egy F12-es LC 2005-ös Digit. Sajnos elromlott a digit műszerfalom, nem mutat semmit. Valószínűleg amikor "elraktam télire" lemostam, lekezeltem meg amit ilyenkor kell megcsináltam. Szétszedtem az órát, rá mértem, és láss csodát működik a műszer. Tehát az jó! A többit nem részletezem, sajnos ugyan ott vagyok ahol a part szakad. Valakinek tippje! v hozzászólása e tekintetben!! Egyenlőre nem szeretném szerelőhöz vinni, de ha mindenkötél szakad akkor........
Valaki járt -e már (Minarelli MY blokk 2T) Az olajpumpa átengedi a 2T olajat! A henger forgattyúsház,kipufogó tele folyt olajjal!!
Az olaj pumpa végén (vékony cső) ami a karburátorra megy lehúztam,egy fél literes pet palackba belefordítva, a palack meg telik lassan olajjal...... a gravitáció miatt a tartályból lefolyik az olaj....
Vadi új olajpumpáról beszélünk......
Most vehetem ki a blokkot, kipufogót,karburátort........ olajmentesítés....... hogy rohadjon meg......
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni, hogy egy Malaguti F12 phantom100cm3-as robogóhoz ti milyen karburátort ajánlotok?
Jelenleg egy 17,5-ös PHVA dellorto van rajta. Ezt szeretném lecserélni, csak nem tudom mekkorát érdemes rárakni.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv Inzsöl
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék,mert szét vet az ideg! Ha két három napig nem használom a motort,egyszerűen nem indul. Az aksi tekeri, de az üzemanyag eltűnik a karbiból.Nagy nyesztetés után,nagy nehezen elkapja és beindul,de addigra már majdnem lemerűl az aksim. Ezért már bikázva indítom. Ez a jelenség viszonylag új dolog.Korábban meg az aksim volt a gond,de azt megoldotta egy új fesszabályzó. Most meg ez a hiba jött elő. Valahogyan kipárolog,vagy eltűnik a karbiból a benzin? Vagy mi lehet? Ja egy Malaguti Madison 3-asról (125) írok.
Vettem új km-óra meghajtót, be is szereltem. A régit viszont megjavítottam. Mielőtt újat vesztek, egy próbát megér, hátha sikerül javítani. A régit elteszem taraléknak.
Sziasztok! Kaptam egy Malaguti F15 Firefoxot, sok sebből vérzett , most már indul, de a feltöltött hűtő tartály mellett is világít a sárga visszajelzés. Elektronika is el volt rontva valami okaska által, most már rendesen mutatja a hőfokot 2 zöld led. Kérdésem mi lehet az oka a sárga visszajelzésnak. a vezetéke testre téve elalszik , gondolom a tartályba menő értzékelő lehet rossz . Na de mi kéne , hogy ott legyen mert most egy mezei csavar van (tömítéssel) behajtva a tartály kivezetésébe. Ha valaki tudna egy képet vagy leírást hogy kéne működnie. Előre is köszönöm