Keresés

Részletes keresés

peterch Creative Commons License 2021.06.12 0 0 78005

    Szia !

 

    Jelen pillanatot nézve igazad van , mert a beetetés fázisában vagyunk . :-)  

 

    Már írtam múltkor , hogy 2025-ben az EU bevezeti az Euro-7-es emissziós elöírást . Akkor kíváncsi leszek , hogy így fogod-e látni a helyzetet . Olvass utánna , hogy mi is az elképzelés . A PHeV autók is meglesznek löve , mert bizonyos CO2 kibocsájtás után távúton lesz letiltva a belsöégésü motor használata . Csak még azon rágódnak , hogy mi lesz , ha az akku nem lesz annyira feltöltve , hogy eljuss a kitüzött célhoz , vagy egy gyorstöltöállomáshoz .

    Nyáron amit írtál , az még hihetö is lenne . Viszont télen amikor az autó nem csak a meghajtást végzi az akkupakkról , hanem a Te kényelmi funkcióidat és az akku optimális hömérsékletét is biztosítja , akkor már nem hinném , hogy lesz kapacitásod még a hálózat felé is szolgáltatást nyújtani .  Tudod minden új dolognak megvannak a megszállottjai , akik elösegítik az elterjedést . Sok sikert ! :-)

    Amúgy nem vagyok villanyautóellenes beállítottságú , csak azt nem szeretem , hogy dög nagy autókat gyártanak a milliónyi kis városi autó helyett . Annak lenne lokálisan is érezhetö hatása a levegö tisztaságára . Példátvehetnének a Norvég államtól , ha valóban komolyan gondolják a dolgot az EU-ban , ami a klímaváltozást illeti .

 

    Ez csak az én véleményem !

Előzmény: naiv_ (78004)
naiv_ Creative Commons License 2021.06.12 -1 0 78004

 "..villanyautóval jársz munkába nap mint nap , akkor mikor lesz lehetöséged az autót tölteni a napelemmezödböl , hogy éjjel besegíts a hálózatnak ?"

Éjjel ritkán kell besegíteni a hálózatnak, de ez sem kizárt. Ha X az EV akku kapacitása, és a napi autózáshoz X/2 elég, akkor a maradék X/2-ből nincs akadálya a besegítésnek. Elárulom, nálam nagyjából ez a helyzet.

Mivel ilyen autóval járok (PHeV). Kiszámoltam, 5 év alatt kb. 1,5 - 2 milliót hoz vissza nekem az, hogy otthon töltök, garázsban, benzin helyett. Az autó nem szokott pénzt termelni, a pénzt viszi -  cserébe időt spórol (az idő is pénz), kényelmet nyújt. Viszont esetleg kevesebbet. Diesel SUV-ról PHeV SUV-ra cseréltem, 6 éves autó helyett egy újra, a cseréra felpénzt fizettem értelemszerüen, az említett 2 MFt-t leírhatod belőle. Ezt a mérleget még javítaná, ha visszatáplálnék szabályozott körülmények között a hálózatba (ilyen autó most nincs, de  valószínű lesz -  ezt eldönti, hogy ez a rendszer megéri-e az érintetteknek - áramszolgáltatók - EV tulajdonos).   

Előzmény: peterch (77997)
naiv_ Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 78003

Miért füstölögnének le a hálózati elemek, he nem megy a naperőmű...:)...? Egy jól méretezett hálózat megvédi magát a védelmi rendszereivel.
A hálózat Európában illetve az EU-ban összeér (összekapcsolt) és az országok egymás között mozgatják az energiát, szükség szerint (komoly felügyelet s elszámolás mellett). Ha nincs megújuló, éppen, akkor termelnek az atomerőművek, nálunk, Franciaországban, Csehországban, Bulgáriában stb. Azért tudják a németek lekapcsolgatni az atomerőműveiket (...ész nélkül... s helyükre szeneseket rakni...:(...) mert a határ túloldalán, Franciaországban 80 atomreaktor üzemel...

Előzmény: Mr. Pepe00 (78001)
peterch Creative Commons License 2021.06.11 0 0 78002

    Szia !

 

    Középeurópában nem lesz gond . Vannak atomerömüvek  épülnek is és mellette folyamatosan építik át a széntüzelésü erömüveket földgázra , vagy épülnek földgázra új erömüvek . Természetesen lesz egy rövid idöszak , amikor anarchia lesz az elektromosenergia ellátásban ( az EU feloszlása végett ) . Viszont szomszédainkkal megvan az összeköttetés hálózatilag . A kényszer gyors megoldásokat fog eszközölni . Én nem látom borússan a jövöt erröl az oldalról . Ami a HMKE-ket illeti , arról már leírtam a saját véleményem . Ésszel kellett volna az elsö pillanattól engedni telepíteni és korlátozott teljesítménnyel a háztartások saját fogyasztásához mérten  és a hálózat igényeinek , lehetöségeinek figyelembevételével .

Előzmény: Mr. Pepe00 (78001)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 78001

Lesz itt probléma még a napelemérek miatt. Csökkennek a hagyományos erőművek, a napelemek sokasodnak, a szélerőművek meg vagy-vagy megoldás, és amikor fellép egy olyan eset, amikor a napelem nem termel és szél se fúj, viszont a fogyasztás megugrik, akkor lefüstölögnek a hálózati elemek és nuku áram. (volt már ilyen, nem nálunk és lesz is)

peterch Creative Commons License 2021.06.11 0 0 78000

Szia !

 

A mai fiatalság márcsak ilyen .:-) 

Előzmény: erbe (77999)
erbe Creative Commons License 2021.06.11 0 0 77999

Jó marketinges a kolléga. Amit előírnak neki, leadja.

Nem ártana, ha értené is, amit beszél. :-(

Előzmény: peterch (77997)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 2021.06.11 0 0 77998

Valóban, abból lehet a félszinusz. :DDD

Előzmény: peterch (77996)
peterch Creative Commons License 2021.06.11 0 0 77997

Szia !

 

Nagyon jó , hogy vannak ilyen optimista emberek .:-)

Ez amit leírtál , lehetne is valóság . Viszont kérdezem én , ha Te villanyautóval jársz munkába nap mint nap , akkor mikor lesz lehetöséged az autót tölteni a napelemmezödböl , hogy éjjel besegíts a hálózatnak ? Ha gondolod , hogy míg munkában vagy , addíg a parkolóban tölthetik napelemmezöröl , ebben igazad van , csak azt is megfog kelleni fizetni , vagy majd cserébe amit töled este vételeznek , abból majd leszámolják . Abban biztos lehetsz , hogy ilyen esetben sem Te leszel aki nyerni fog az akcióból .  Mai árakkal számold ki , hogy mennyibe kerülne neked egy ilyen autó megvétele ,  fenntartása , akkucsere , majd az újrahasznosítás  pénzbelileg . Valamint  a környezetre való hatását is az alapanyag kitermelésétöl az utolsó gramm hulladékautó újrahasznosítása végéig .  Ezért írtam , hogy elektromos meghajtás igen , de nem akkuról . Én maradok a gázos megoldásnál .

Előzmény: naiv_ (77993)
peterch Creative Commons License 2021.06.11 0 0 77996

Szia !

 

Gondolom a topiktárs az egésznapos termelés formájára gondolt felhösödés és más akadályok végett szaggatott termeléssel ( letilt az inverter egyes okok miatt ) . :-)

Előzmény: tfe_tng (77994)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 2021.06.11 0 0 77995

Az hát, szünetekkel tarkított.

 

Ennyit se tucc? :DDD

Előzmény: tfe_tng (77994)
tfe_tng Creative Commons License 2021.06.11 0 0 77994

A naperűművek félszínuszos, szünetekkel szaggatott termelési karakterisztikájának

 

Félszínuszos ?

Előzmény: naiv_ (77993)
naiv_ Creative Commons License 2021.06.11 0 0 77993

Ez így van.  Mint ahogy az éjjel - nappal arányát sem befolyásolja.  A naperűművek félszínuszos, szünetekkel szaggatott termelési karakterisztikájának "kiegyenlítéséhez" ezért célszerű "tárolókat" alkalmazni. A villanyautók ezt a tároló szerepet részben betölthetik, az már lényegtelen, hogy egyben ők is a felhasználók. Talán már egyszer írtam itt, hogy az sincs kizárva, hogy a villanyautók a "smart griden" keresztül saját maguk is a későbbiekben részt vehetnek az energia ellátásban, ez csak technológiai és gazdasági kérdés. Ne feledjük a villanyautókban 10-150kWh akku kapacitás van, hogy abből mennyit táplálunk vissza a hálózatba műszaki és gazdasági szabályzási kérdés (a mostani EV-k nem ilyenek). Pl. elképzelhető, hogy aki az autója kapacitásának 20%-át a hálózat rendelkezésre bocsátja bizonyos időszakokban, az kedvezményeket kap az üzemeltetésben (adó,ÁFA stb.). 

Előzmény: kiggyo (77992)
kiggyo Creative Commons License 2021.06.11 0 1 77992

A hatásfok növekedéstől a nyár-tél arány nem fog változni, csak ugyanakkora erőműhöz kevesebb panel kell. Vagy tévedek?

Előzmény: naiv_ (77991)
naiv_ Creative Commons License 2021.06.11 -2 0 77991

A naperőművek télen is termelnek, amikor hideg a panel, még jobb hatásfokkal, mint nyáron, persze a sugárzás alacsonyabb. Amellett átlagában kell nézni a termelést, az országos borús lefedettség rikább. A téli-nyari arány 1:4-6 hoz. Ha az országos kapaciás 2GW (ez van kb. jelenleg), a téli kapacitás 330-500MW, a nyári 2GW. A téli 330MW még elég sok villanyautót fel tudna tölteni... a jelenlegi töltőhálózat kapacitását kb. 60MW-70 MW-ra saccolom... + az otthoni töltési lehetőségek a garázsokban - erre nincsen becslésem. Azaz a jelenlegi téli naperőmű kapacitás jóval felette van  a jelenlegi EV töltő kapacitásnál...
Azt se feledjük, a technológia fejlődik, jelenleg 15-20% körüli a PV panelek hatásfoka, de vannak már 50%-os kísérleti panelek is. 10-15 év  múlva a technológia fejlődés miatt már egy panel majdnem fele annyit termel télen, mint egy mai nyáron. A differencát megtermelik majd az atomereaktorok - amiket szeretnek folyamatosan teljes kapacitás körül futtatni (így gazdaságos), ezeknek az éjszakai áramának a pufferelésére (ihasználására) szintén ragyogóan alkalamas a villanyautó, amelyet éjszaka töltesz.

Előzmény: erbe (77988)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2021.06.10 0 1 77990

Magyarországon most indul a hidrogén hacacáré.

Mondjuk néhány arcot látva az előadás hallgatósága között garantált, hogy sok pénzt fognak elkölteni eredmény nélkül.

 

Előzmény: erbe (77988)
peterch Creative Commons License 2021.06.10 0 0 77989

Szia !

 

Az elektromos meghajtás igen , de nem akkuról , hanem üzemanyagcelláról , hidrogénnal . CNG meg már régen gyártásban van G-Tec , vagy G-Tron megnevezés alatt .  Majd 5 év múlva , ha még lesz EU , ami annyira tolja az akkus autók szekerét , akkor majd meglátjuk . :-)

Előzmény: naiv_ (77987)
erbe Creative Commons License 2021.06.10 0 0 77988

"(amig van napsütés, amíg van világosság, amíg be nem borítja őket a hó - de itt ez nem jellemző)."

Nem tudom, hol laksz, de itt Magyarországon bizony minden télen előfordulnak hetek, de van, amikor egész novemberben alig termel a napelem, olyan sötét van napközben. Volt, amikor hó miatt 2 hétig egyáltalán semmit nem adott.

Az üvegházgázok hatását több tudós másképp magyarázza, mint a klímahisztérikusok.

Hidrogén töltőállomásokat már kipróbálták, le is álltak vele és az autókkal is (BMW). Németország elég nagy számban gyárt CNG-s autókat, de külföld még azok tankolására is csak hellyel-közzel készült fel.

Előzmény: naiv_ (77987)
naiv_ Creative Commons License 2021.06.10 -1 0 77987

Télen? A naperőművek szépen dolgoznak télen. Is. (amig van napsütés, amíg van világosság, amíg be nem borítja őket a hó - de itt ez nem jellemző). A villanyautók előretörése megállíthatatlan, s természetes - de kell hozzá infrastuktúra, ami szépen felépül majd, mint ahogy általában az autókhoz felépült az infrastruktúra - tak, töltők, stb. A CO2 ugyan úgy gond, mint a metán, s a többi kipufogó gáz is. A villanymotornál nincsen alkalmasabb és jobb hatásfokú eszköz jármű hajtásra, az inverterek (motorvezérlési célra is ezt használják, más megközelítéssel - csak inkább drive-nak, frekvenciaváltónak  hívják) gyorsításra és áramvisszatáplálásra is ragyogóan használhatóvá teszik őket. 
Kiváncsian vároma  hidrogén töltő állomásokat... (remélem nem Magyarország s Budapest lesz a kísérleti terep...).  

Előzmény: peterch (77985)
peterch Creative Commons License 2021.06.09 0 0 77986

Szia !

 

A legmodernabb hajók már földgázra üzemelnek . Ha jól tudom , akkor már csak ilyen hajók épülhetnek a jövöben .  Nálunk is van CNG töltöállomás autók részére .

Előzmény: kiggyo (77984)
peterch Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 77985

Szia !

 

A hidrogén kb. annyi balesetet fog okozni , mint a Tesla elektromosok . A földgázos autók meg majd elterjednek a világ minden részén , csak az ultrazöld EU-ban nem .  A politikát most ne hozzuk ide , mert a Földünk nem a CO2 végett változik . A metán nagyobb ellenség . Télen honnan fogod tölteni , melyik naperömüböl ?  Inkább engedjük el ezt a témát !  Várjuk meg a 2025-öt , majd addigra eldöl az autógyárak mit fognak gyártani .

Előzmény: naiv_ (77983)
kiggyo Creative Commons License 2021.06.09 0 0 77984

"CNG meghajtású kocsik gyártására ."

 

Régóta próbálom megérteni mért nem nyomták jobban ezt a CNG hajtást, könnyen kivitelezhető a meglévő technikával, a gázvezetékek is adottak hogy töltőállomások épüljenek, sokkal környezetkímélőbb mint a dízel.

Vannak CNG-s kamionok is, teljesen használhatatóak.

Átmeneti megoldásnak 1-2 évtizedre jó lehetne míg az akku technológia kiforrja magát.

 

Szerintem leginkább politikai okai lehetnek, a gáz orosz és fujjj....

Előzmény: peterch (77982)
naiv_ Creative Commons License 2021.06.09 -1 1 77983

Nincs gond a villanyautókkal. Plugin hybriddel járok, a városban csak villannyal. Ha rajtam múlna, már rég a tetőn lennének a napelemek, s még olcsóbban közlekednék, sajnos társasházban ezt nem olyan egyszerű sínre tenni, de azért dolgozok rajta... 
A hidrogén üzem elterjedése sok balesetet fog generálni szvsz. -  a hidrogén nem földgáz... a CNG pedig nem karbonsemleges (CO2). A villanyautók akkujai felveszik a solar erőművek áramát, s tárolják - jó a szimbiózis. 

Előzmény: peterch (77982)
peterch Creative Commons License 2021.06.08 0 0 77982

Jelenleg még igen . Én is figyelem a fejleményeket . Nálunk is van rá pénz elkülönítve az állambácsi oldaláról . Az EU ha jól emlékszem , már 8 milliárd euróval beugrott a buliba . Mire az én autóm ledarálják , addigra meglesz a fejlesztés , mert az Euro 7-es  emissziós elöírás bevezetését 2025-re tervezik. Addigra az autógyárak is berendezkednek a politikusok végett kötelezö villanyautó gyártás mellett a hidrogén és CNG meghajtású kocsik gyártására .

Előzmény: erbe (77980)
peterch Creative Commons License 2021.06.08 0 0 77981

Szia !

 

Igen a tíz tábla egy síkban lesz . Jelenleg nincs semmi , ami árnyékolná . Vannak cégek természetesen nálunk is . Viszont ez a szolgáltató kínálatából van .

 

https://www.zse.sk/zse-fotovolt-standard-3-kwp 

 

Én nagyon foglalkozni nem akarok vele a jövöben . Mindent ök adnak , intéznek . Garantálják évente a 3495kWh megtermelését korlátlan ideig .  M.o.-i oldalon is rákerestem ugyan ilyen szettre és csak az anyag 1 386 840 HUF , ami durván 3905 euró .  Volt szerencsém már régebben is más cégekkel beszélgetni ebben a témában . Itt is írtam róla annak idején . Csak a hülyítés ment , hogy 3 éven belül megtérül . Amikor azt mondtam , hogy lehetetlen , mert az elfogyasztott elektromos energia ára 3 év alatt nem kerül annyiba , mint amennyiért szerelni akarták .

Azért kérdeztem , hogy mi a vélemény a szettröl , mert amennyiben megbízhatók az alkatrészek , akkor nincs gond . Felszereltetem és kész . Inkább abban álljon a pénz , mint a vánkus alatt . :-) Mindenhonnan csak inflációval riogatnak , ez legalább egy kicsit enyhíti a rezsit , ha valóban megugornának az energia árak . Ha meg nem , akkor 9 év alatt megtérül .

Előzmény: erbe (77979)
erbe Creative Commons License 2021.06.08 0 1 77980

Az a napelemes árammal termelt "zöld" hidrogén kb hatszor annyiba kerül, mint a földgázból készülő. :-( Sokszor levezették már, főképpen az "Alternatív energia" topicban.

Előzmény: peterch (77978)
erbe Creative Commons License 2021.06.08 0 0 77979

A telepítéshez először is tudni kell az elhelyezés módját. Ha egy síkban, egy felületre fel lehet rakni az összeset, felesleges az optimizer. A Solaredge optimizerrel együtt működik. Tudomásom szerint anélkül nem. Sokat írtak erről korábban.

Nem hinném, hogy egy telepítő kizárólag egyfajta inverterrel szerelne. :-( Nálatok nincsen szolgáltatótól független telepítő?

Előzmény: peterch (77966)
peterch Creative Commons License 2021.06.08 -1 0 77978

Írtam , hogy zöld hidrogénra üzemelö autó . :-)

Vízböl napelemes rendszer által termelt elektromos energia felhasználásával . Olvass utánna , az EU is már vastagon beszált a buliba ( Marokkó felé fordulva és azokat pénzelve egyrészt ). A földgázhoz is azt keverik tesztelés képpen , mert kiváncsiak , hogy milyen hatást vált ki .

Előzmény: Nap_Mackó_ (77977)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.06.08 -1 1 77977

A hidrogén színtelen :), baromi energiaigénye van az előállításának, komprimálásának. Jelenleg többségében földgázból állítjuk elő. Mondjuk két CH4-ből (metán) kiveszünk egy-egy H molekulát, lesz belőle egy etán, ami C2H6 + egy H2. Elégetjük a H2-t autóban, etánt erőműben alacsonyabb fűtőértékkel és hatékonysággal. A CO2 terhelés ugyanakkora maradt, de volt közben pár roppant energiaigényes lépés is. Egyszerűbb lenne a CNG-t egyből autóba tölteni és nem bohóckodni vele.

 

Perpill minden a H2 csak nem környezetbarát üzemanyag, majd ha vízből bontjuk, akkor talán...

 

Előzmény: peterch (77976)
peterch Creative Commons License 2021.06.08 -1 0 77976

Villanyautót biztosan nem veszek , az csak a politikusok szerint a jövö .  Ha veszek , akkor földgázra , vagy zöld hidrogénre . :-)

Előzmény: Nap_Mackó_ (77975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!