Nem, dehogy - orosz "barátunk" úgy két éve mérte/ tesztelte a neves gyártó első generációs "retrofit" H4-esét, és nem tartotta rossznak - és azóta már lett belőle "Gen2".
Jelenleg a próbaidőszak telik, majd írok róla képes beszámolót.
Hát persze hogy nem, - ez lesz abból, ha valaki csak a telefon kijelzőjén nézi/írja a hozzászólást, és rosszul látja, hogy nem a +120-asról van szó. :)
Ettől függetlenül nagyon szeretem/szerettem a GE/Tungsram emelt fényerejű izzóit, - szerintem jelentősen megnöveltem a kelet-magyaroszági forgalmukat az elmúlt pár évben... :)
Évek óta nem lehet, mert a +150-es izzó egy új izzó, nemrég jelent meg. Ennek sajnos telibe van festve a reflektoros része, a megalight +120 hoz nekem is volt szerencsém, az tényleg jobb volt, mint az NBU és annak csak ez első 1/5-én volt egy vékony kék csík. Mondjuk a GE izzók szerintem is a legjobbak ár/érték arányban.
Hosszú évek óta ez a nyári izzóm, (télen a "merényletsárga H4 :) ) - és nagyon jónak tartom/tartottam. A Tungsram/GE jóval olcsóbb mint az Osram NB, fényerőben semmivel sem rosszabb, és talán többet is bír élettartamban (a felkapcsolt lámpás motorindítást persze ez sem szereti, erre érdemes ügyelni). A kék színezőgyűrűk az útburkolati jelek/táblák láthatóságát próbálják javítani. (Lehet hogy már ezt sem sokáig fogom használni, mert 29 éves "szabálytisztelő" céges km-gyűjtés után átlépek az "illegalitásba", és H4 LED lesz... ;)
Próbálta már valaki a Tungsram megalight ultra 150% izzóját H4-ben?
Ez talán ár/érték arányban a legjobb most, csak nem értem miért kell a távolsági részt színezni, honnan jött ez a hülye divat, hogy kékre festik az összes plusszos izzót.
Hosszú távon egész biztos h nem használ a foncsornak. A teljesítménnyel, a fényerő mellett az üzemi hőmérséklet is növekszik. A színét (színhömérséklet) Kelvinben mérik. 3K sárgás innen felfelé pedig egyre fehérebb, majd egy idö után kékesre vált. ;)
Lehet nekem is ideje beszerezni egy H19-t és tesztelni, érdekes, hogy az orosz oldalakon sokan panaszkodnak és ott azt írták, hogy gyengébb a fénye, mint a H4-nek, de ott is ez volt a vélemény, hogy szebben terít.
Ez ugyan az a téma, mint amit felhoztam pár hónapja, csak H4-H19 volt a két izzótípus. Az is egy továbbfejlesztett cucc, ugye a H18 és H19 fogja leváltani, vagy már le is váltotta a H4,H7-et.
Hmmm, erdekes. Nem hallottam meg rola, igaz, mostansag nem kovetem annyira az uj izzokat. Ha lesz a Lumenetnel, legfeljebb letesztelem :)
En nem latom akadalyat a cserenek. Az Osram egy YT videojaban kifejti, hogy a H18 mivel erosebb, mint a H7, igy kisebb lampakat is lehet tervezni az autokhoz, mert meg igy is hozni fogja egy H7-es teljesitmenyet. Namost ha ok kisebb lampatestrol beszelnek, akkor egy nagyobb lampaban siman cserelheto a H7 H18-ra. Kicsit farigcsalni kell a fejelesen egy pici koszoruvel :))
"A H7 leváltására tervezték, valamivel magasabb teljesítményű (65W az 55W helyett), magasabb fényerejű (1700lm az 1550lm helyett), alacsony tűréssel rendelkező típus. A módosított típus azonos lámpaméret mellett távolabbra és erősebben világít, vagy a H7-hez hasonló fényerő mellett csökkenteni lehet a lámpatest méretét"
A referencia dobozt a H18 ~120fokra, a H7 ~105fokra melegítette fel.
Gondolom az +10W nem okozna gondot egy parabolatükrös lámpatestben (Corolla E12). Mondjuk egy 80Wos Osram Rally H7-et már nem mernék bele rakni.
(most GE +90% volt benne, de rendesen felhúzott, mert az elhasználódás közben szépen leégett az izzó végéről a kék/ezüst bevonat és belepotyogott a lámpatestbe, úh valószínű GE/Tungram izzót többet nem veszek)
Egyedül a beszerzés lehet nehézkes, mert itthon nem igazán találtam, de ebayen fellelhető ~2300Ft/db áron.
Ha egy 24V-os H7-est kb 50W-tal szeretnél meghajtani, az kb olyan, mintha az autóban a fényszóród kb 10 voltot kapna. Nem is a fényerő a probléma, hiszen az 50 watt, vagyis igazából ez bonyolultabb annál. Amennyiben egy izzót a névleges feszültsége alatt használsz, úgy romlik a hatásfoka, tehát egy 24 voltos 50 wattos izzó az erősebben világít, mint egy 24V 70W-os izzó 50 watt körüli teljesítményen működtetve. Nem beszélve a színhőmérsékletéről, ami erősen csökken, magyarán sárgás lesz. Ez nem biztos, hogy ebben az esetben jó. A halogén körfolyamatba most ne menjünk bele, ami így nem biztos, hogy kialakul...
Osram allseason enyhén sárgás izzóról mondanék véleményt. H7-es. Száraz időben gyertyaláng egyesület! Még egy alap izzó is jobb. Viszont esőben ver mindent!