Keresés

Részletes keresés

gabiS8 Creative Commons License 2009.11.19 0 0 511
Szása a kávé (vagy kvász?) kavargatása közben talán nem is gondolt arra, hogy a magassági ruhában remegő térddel ülő hős szovjet pilóta az életét reszkírozta az újságért, amikor letette a kacsamadarat pattogva a repülőtér kifutóján.

Egyébként nyilván nem volt mindenhol tájékoztatás, pláne messze Keleten.
Azt hallottam, hogy voltak olyan falvak Szibériában, ahol még a Peresztrojka ideje alatt is azt hitték hogy él a cár atyuska.... sajnos el tudom képzrelni.


Jut eszembe. Egy kanadai csákó feltette az ebayre a valamelyik Buran darabjait amik vannak. Gondolom rájött hogy még sok hiányzik, meg szoftver nélkül nem száll fel.

Van téglája olcsón , olcsóbb mint a Molynaja mintaboltban, meg van valami titánium izé a farkáról, de tiszta rozsda (???), valszeg valódi mert nem túl olcsó. 1950 dollár.

http://cgi.ebay.com/Large-Aileron-Panel-Space-Shuttle-Buran-2-01-VERY-RARE_W0QQitemZ370220655946QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_2?hash=item5632dee54a
Előzmény: Vgyuri (510)
Vgyuri Creative Commons License 2009.11.19 0 0 510

És a z esti híradót nem lehetett megvárni a friss politikai "tájékoztatással", arra szükség volt a napi termeléshez -reggl. Ha ehhez hozzáveszed, hogy az időeltolódás is ellenúk dolgozik, nem volt egyszerű a kérdés. De a szocializmut építő szovjet nép ereje leküzdötte a problémákat :-)

 

Ha éjfélkor volt lapzárta, 1 órára elkészült a lemeze és 4 óra alatt a nyomólemez eljutott a habarovszki nyomdába, akkor 6-kor felszállhatott az újság a Vlagyivosztokba és Jakutföldre induló "helyi" gépre, és 8-ra az újságoshoz jutott.

Előzmény: gacsat (508)
Vgyuri Creative Commons License 2009.11.19 0 0 509

A televízióval nem lehetett mindenkinek a szemét kiszúrni, voltak akik ragaszkodtak a nyomtatott sajtóhoz, főleg akik abból éltek. A korabeli sávszélességek a teljes nyomólemez analóg anyagának továbbítására nem voltak alkalmasak. (Ma sem alkalmasak, csak a PDF-szerű megoldások és a helyi számítógépes nyomóformakészítés ezt feleslegessé teszi.)

 

A hatótávolság nem volt probléma,a legtávolabbi nagyváros (Habarovszk) talán még belefért a Tu-144 hatótávolságába, ha erre hegyezték ki a terhelést.

 

 

Előzmény: gacsat (508)
gacsat Creative Commons License 2009.11.19 0 0 508
 Ez okból találták fel a távközlési műholdat is. A Molnyija rendszeren keresztül ment a hülyeség esténként minden szovjet polgár nappalijába.
Előzmény: gabiS8 (507)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.19 0 0 507

A nyomólemez terjesztést meg tudom érteni, mert egy akkora országban, ha mindenki aznap reggel helyi idő szerint ugyanazt a napilapot szerette volna olvasni amit az Elvtársak írtak a központban, oda akkor tekerni kellett.

Az persze megint más, hogy csupán az újságokból a haszon - ha egyáltalán ez a fogalom ismert volt - az üzemanyag-költséget nem fedezte volna, tekintettel a TU-144 tüzelöanyag-fogyasztására, illetve legfőképpen hatótávolságára, ami ugyebár többszöri tankolással jár. Persze ha minden mindegy alapon nézték, akkor nyilván adott időben ez volt a leggyorsabb módja a szállításnak.

 

Jut eszembe, bár buta kérdés, mert valahogyan megoldották a levegő sebességének csökkentésést, szóval, volt rámpa-rendszere a 144-esnek is?

A Concorde-nak asszem 3 db volt egy szekrényben, 2 nagy, egy kicsi(alul).

 

 

Jahh, van fa**a Buran képernyővédő, ha érdekel valakit, és nem ismeri.

 

 

Előzmény: Vgyuri (506)
Vgyuri Creative Commons License 2009.11.18 0 0 506
Nekem úgy rémlik, hogy Moszkva - Mineralnie Vodi "charterjárat" volt az utolsó utasforgalom. És mint cargo/posta volt szó a Pravda nyomólemezeinek szibériai terítéséről is, ami anno Il-28assal kezdődött.
Előzmény: gabiS8 (505)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.18 0 0 505

Jahh, mindenesetre a posta meg a zöldség szállítás eléggé mókás.

Lehetett volna helyi járatként üzemeltetni, álló- és ülőhelyekkel.

Az ázsiai útviszonyokat figyelembe véve nem hiszem hogy jobban röpködtek volna az utasok benne mint a száguldó autóbuszon :P

Lettek volna kapaszkodók, meg derékszíjak.

 

 

Láttam betettél képet ahogy a TU-144est vontatja egy Tatra.

 

A Touareg elhúzta a 747-est.

 

remélem lesz a TopGearban vagy FifthGearban hogy valami Concorde-ot is vontat.

Pl a Q7 6.0 TDI :)

 

 

Előzmény: gacsat (504)
gacsat Creative Commons License 2009.11.18 0 0 504
 Olvass vissza 1 kicsit. Voltak ilyen kósza hírek,de sajnos oroszos kacsának bizonyultak. Mindig gyorsabb volt a Concordenál,de a rosszabb szárnyak miatt alig tudott leszállni. Ezért kellett rá a kacsaszárny.
Előzmény: gabiS8 (502)
gacsat Creative Commons License 2009.11.18 0 0 503
 Letört valami ... höhö. Kettétört a gép.
Előzmény: gabiS8 (502)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.18 0 0 502

Hmmm....nem ezekre a műszerekre gondoltam, hanem ami a pilótafülke oldalsó részében van. A kapcsolószekrényre.... brrrr

Az LL persze hogy nem kapott volna utasforgalmi engedélyt, de nem is kell, hogy kapjon, mert az már inkább ilyen félig-meddig űrrepülő :p pláne az amcsi-orosz zászlóval a farkán.  Gondolom a postajárat azért volt jó, hogy a levélért nem kár.

Egyébként nem csodálkozom, hogy a Japan Airlines nem akarta hogy a 144-es leszálljon Tokyoban, elég volt nekik Hiroshima....

Nem volt kiforrott, átgondolt tervezés, az biztos. elég ha a youtube-on arra a pattogó landolásra gondolok, nem hiszem h a pilóta lett volna béna, ilyen gépre megnézték kit ültetnek fel. Párizsban egyébként azért is zuhant le, mert valamit átállítottak rajta, hogy jobban forduljon mint a Concorde, nézd meg azt a manővert, úgy kanyarodik mint egy kispolszki, nem csoda, ha eltört valami rajta.

 

 

Én azt mondom, ne Neked legyen igazad, és szálljon fel valamelyik, inkább a Concorde, de felőlem a 144LL is repkedhet néha.

Nem lenne jó leglább valami légiparádén élőben megnézni? Dehogynem.....

Előzmény: gacsat (500)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.18 0 0 501
Amúgy a PEPSI tendert AirFrance nyerte.... na mindegy, kopik az agyam.
Előzmény: gabiS8 (498)
gacsat Creative Commons License 2009.11.18 0 0 500

 Az LL sose kapott volna utasforgalmi engedélyt.

 Mi bajod a műszerekkel? Emez meg a D eredeti hajtóműve. Az Alma-Ata -- Moszkva vonalon járt,azért póstagépként,mert utasokat már nem mertek rá engedni,de röptetni kellett,hogy a kudarcot leplezzék. A Dk repültek Irkutszkba, A Moszkva Irkutszk - Tokyó, és a Moszkva - Habarovszk vonalra szánták,de nem lett belőle semmi. Közös Aeroflott - Jal járat lett volna.

 Sajnos nem hiszem hogy valaha is repülni fognak.

Előzmény: gabiS8 (497)
gacsat Creative Commons License 2009.11.18 0 0 499
 Azok úgy eltüntették,mint a NatGeó filmben a hiénacsapat a döglött kofferbivalyt. Néhány 7 után csak az emléke maradt.
Előzmény: Vgyuri (496)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.18 0 0 498

Csak az oroszoknál semmi nem számít, szerintem ha deficites, otthagyja, ha nem tudja eladni, nem, mintha a háztartási gépek érintésvédelme után elgondolkodnék azon, vajon van-e náluk HACCP vagy valami más az alufóliát illetően :p

A gyéduska majd beletekeri a tortát Misának, amikor megy vissza a városba a hosszú hétvégéről.

 

Amerikában biztosan van dádá. nem nálunk: emlékszem vagy 4 éve, amikor egy cigány alvállalkozónak adtunk egy egy finomítóban egy 20.000 m3-es olajtartály bontást. Az alu szigetelést letépte, a vas meg maradt, az üveggyapottal egyetemben, ami persze veszélyes hulladék...... nem kevésbe került nekünk elbontani a maradékot. A vas ára nem is fedezte.

Előzmény: Vgyuri (496)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.18 0 0 497

A TU-144LL a D változat (D'alnyaja') azaz a hosszabb hatótávú változat, (amiből hat darabot gyártottak, vagy ki tudja) átalakított változata. egy gazdag ütletasszony alakíttatta át a kilencvenes években több száz M $-ért. A gépen számos dolgot átalakítottak, jobb lett a manőverezhetősége, és megkapta a polgári repülőkben használt valaha legnagyobb teljesítményű hajtóműveket, amik eredetileg a TU-160 asban voltak (asszem vmi 240 kN a tolóereje utánégetővel - darabonként).

így már tudott supercruisolni és gyorsabb is volt mint a Concorde, az LL a repülő laboratórium orosz rövidítése. A NASA nagy magasságokban különböző méréseket hajtott végre vele, a gép teljesen biztonságos volt. És az is, csak ugye a hadiipari lobby nem engedi eladni, legalábbis a jelenlegi hajtóüművekkel, amivel éri azt, ami.

 

A Tu-144 ha jól tudom Kazahsztán - Moszkva útvonalon volt sokáig posta-járat. Kérdés persze, hogy hányszor szállt le tankolni, mert egy töltéssel nem hiszem, hogy kibírta az utat. egyébként a Búvár zsebkönyvben anno azt olvastam, hogy Irkutszk-Moszkva vonalon rendszeresen jártak a 144-esek, de ez persze olyan propaganda-hazugság, mint a Lajka kutya története, és még sorolhatnánk.

 

 

Simán megtérülne a beüzemelési költsége,  egy multi akármikor elbírná, emlékezz vissza a PEPSI kampányára, amikor egy BA Concorde-ot festettek át talán 2000 környékén reklám célokra (már ott, ahol nem égett le a festék). Ha karban van tartva, nyilván magasabbak az üzemelési költségei, de lényegesen megbízhatóbb mint bármi más.

Ha egy repülőnél odafigyelnek a tervezéskor, akkor ezeknél ötször úgy figyeltek oda.

 

Kicsit helyrebillen a Világ, fognak repülni, nem menetrend szerint, de néha-néha biztosan. Pár év.  Óceán felett meg mindegy, mennyivel megy.

 

egyébként a volt NDK felett Mecklenburg-Vorprommen (Schwerin) tartományban mehetett a Concorde M 1,5 sebességgel. Előszőr asszem 1986-ban szállt le Schönefelden, meg többször volt a Lipcsei Légishown is, és csak É felől engedték berepülni a lezárt belső német határ miatt.

Előzmény: gacsat (494)
Vgyuri Creative Commons License 2009.11.18 0 0 496

Főleg ha pl. a spéci összetételű durál az első átöntés után már csak alufóliának jó (de még az sem biztos, mert arra is nagyon spéci előírások vannak az élelmiszeripari felhasználás miatt).

 

Ennek ellenére - a múltkor egy társtopicon kitárgyaltuk - vannak erre szakosodott cégek pl. az USA-ban, amik ezt,  ha nagyon a borotva élén táncolva is, de csinálják. Egy széntbontott 747-esből az NGC(?) filmje szerint 6,2 milliót árulnak ki. De ott igen súlyos dádázáshoz vezetne, ha nem fejeznék be a bontást, hanem kiszednék a könnyen értékesíthető kis részt, és ott rohadna a nagy része.

Előzmény: Ramius (495)
Ramius Creative Commons License 2009.11.18 0 0 495

Hmmm...

 

Majdnem igazad van!!

 

Annyi a bibi, hogy amikor a kétkilós fukszokkal teleaggatott újrahasznosítási manager elkezdi a darabolást, akkor fog kiderülni, hogy a speckó anyagok marhául nem passzolnak bele a rendszerbe, azaz a kutyának se kellenek.

 

És akkor egyszercsak ott marad a félig szétbarmolt gép, és rohad majd szépen a csillagos ég alatt...

Előzmény: gabiS8 (489)
gacsat Creative Commons License 2009.11.17 0 0 494

 Nem nagyon voltak utasok. Összesen kevesebb mint 100 járat indult,úgy 5 év alatt. Ennél többször törölték ilyen-olyan indokkal. Az utolsó (általam ismert) Útja sokkal ezután,valamikor '91ben volt,charterként Moszkvából a Krímbe. Ez nem 1 B csoportos izé. Qúúrwq drága lenne ezért beüzemelni. Ki akarta megvenni az LLt?

 Figyu! Azért nem repül a 144es,mert rossz gép. Életveszélyes. Már a komcsik se mertek utasokat erszteni rá.

Előzmény: gabiS8 (491)
gacsat Creative Commons License 2009.11.17 0 0 493
 Nem,csak nem jutott eszembe. 1 másik gép előtt unatkoztam,de nem voltak magyar betűi.
Előzmény: gabiS8 (492)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 492
Google Translation?
The bird is flying, NOT goin' :p

Előzmény: gacsat (490)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 491
Kazahok....ennyit tudnak. Nagy kár a Buran-ért, mert ellenben a Space Shuttle-val sokkal jobb volt, illetve sokoldalúbb, csak elvitte a pénzhiány....

Egyébként a Concorde sokkal jobb gép, alapból tudott olyan dolgokat, amiket pl. a TU-144 csak átalakítások után, ilyen pl. a supercruise üzem vagy a hatótávolság, és nem utolsósorban a leszálláshoz szükséges pálya hossza, ami a szuperjó fékeknek köszönhető.
Blokkolásgátló helyett meg kevlár híján maradt a TU-n a fékezőernyő.... mindenesetre kíváncsi vagyok hogy egyszer használatos volt-e, vagy ''visszaszívta'' a gép, vagy feltekerték, hajtogatták.

Vagy jó három éve volt szerencsém betekintést nyerni a TU-144 esbe, a papírral szigetelt, szokásos vezeték-kazal bent, bakker, nem valami bizalomgerjesztő még egy vonatban sem, nemhogy a levegőben :))), a cirill feliratos kalapácslakkos zöld kapcsolótáblán meg kiborultam. És ez ment Mach 2 felett...minden tiszteletem az utasoké meg a legénységé.

Dacára annak amiket kitaláltak a szuperszónikus utasforgalom kirekesztésére, mint a zaj, a környezetvédelem vagy a terror elleni fokozott veszély, a Concorde a kezdeti deficithegyek után mindvégig nyereséges volt, igazából nem értem, miért kellett megszüntetni. Legalább bérelhető lenne, pl Charter- járat formájában, vagy legalább repülőnapokon megjelenne, mint pl. a betiltott B csoportos rali-autók különböző rendezvényeken (rally legend San Marinoban stb).
Biztosan lenne rá igény és érdeklődés is....

Ugyanúgy az oroszokat sem értem a TU-144LL eladása miatt, a benne levő TU-160 as gépből származó hajtóművektől is van már korszerübb, nyilván nekik is, egy rakat pénzt kaphatnának érte, mert többek érdeklődtek - Concorde hiányában - de e helyett ott rothasztják, amíg végül tényleg kilóra lehet csak eladni.


Előzmény: gacsat (490)
gacsat Creative Commons License 2009.11.17 0 0 490

 Nem karbantartäsi hiba volt,hanem ätgondolatlan javitäs. Befolyt az es0 ees eläzott a szigetelees,a tet0 meg leszakadt.

 Elsewhere what are you doing here,where even the bird no going.

Előzmény: gabiS8 (489)
gabiS8 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 489

Nézd, Oroszországban ugyanaz van mint itt, csak mások irányítják.

Nem számít egy nemzeti kincs, vagy egy technikatörténeti érdekesség , egy a repülés történetében mérföldkőnek számító szelet (jelen esetben a 144-es) elherdálása, az, hogy a városnak nincs pénze megvenni, ezért inkább odaadják egy hulladék-kereskedőnek, aki majd a busás haszonból, amit az alu és egyéb speckó ötvözetekből kinyer, vehet egy újabb 760-as BMW-t. (talán még  a gyári extrának számító műholdas net is lesz benne hátul...amit úgyse használ majd)

Nézz szét itthon is, nem kell azért Zsukovszkba menni, élő példa rá, amikor a BKV szétvágatta az addig őrizgetett Ikarus buszt, amiből állítólag a háború után csak egy maradt meg szerte a Világon...

De ot van a példa, amikor a gondos kazahok által karban nem tartott csarnok beszakadt 2002-ben, és az egyetlen repült Buran alatta maradt...

 

 

Nyugaton valahogy más a kultúra, az összes Concorde ha jól tudom megvan, Seattle-től Sinsheimen át Bristolig. Talán valamelyik AirFrance gép teljesen hadrafogható is, rendszeresen ápolják, akármikor tud repülni.

Nyilván a hajtóműveket némeilykből kiszedték, de nem mind kertben van rothasztva, mint pl több TU-144, az LL változatról nem is beszélve, amit hiába adtak el 8 éve aukción, nem lehetett kivinni az országból a hadiipari hardware (a K-32es hajtómű) miatt...inkább a rozsdás lé csordogál le az ablakai alatt :(

 

Előzmény: foldimogyoro (480)
gacsat Creative Commons License 2009.10.28 0 0 488
gacsat Creative Commons License 2009.03.25 0 0 487
 Úgy láttam nincs felbakolva. Megnézted a linkeket? Van róla rengeteg kép. Vessetek meg,de nekem javíthatónak tűnik. Elképzelem ahogy a monyinóira meglepiben leszáll. UÚúúh!
Előzmény: Vgyuri (486)
Vgyuri Creative Commons License 2009.03.25 0 0 486

Ja, az más, én arra gondoltam, hogy a burkolatot félted a behorpadástól :-)

 

A szárny teherbírásának szerintem mindegy, hogy alulról vagy felülről nyomják, mert dobálós időben kap az nagyokat felülről is. És a hó terhelése legalább statikus, nem lökésszerű, igaz viszont, hogy tartós :-)

 

Tudod hol csapódik le az egész túlsúly? Szegény futóműveken. (Nem látom a képen, hogy alá van-e bakolva.) Mégha nincs is az a hó 100 tonna, (már a jég fajsúlya is csak 0,5, de ez még laza is), csak 30-40, már az is összemérhető a hasznos teherrel meg a keróval.

Előzmény: gacsat (478)
gacsat Creative Commons License 2009.03.25 0 0 485
gacsat Creative Commons License 2009.03.25 0 0 484
gacsat Creative Commons License 2009.03.25 0 0 483
 A 77105ös nyitott ajtókkal áll,orvul kinőtt fák között.
gacsat Creative Commons License 2009.03.25 0 0 482
 ' 79ben. TVhiradó felvétel van róla. Viszhangzott egész Budapest. Mint tavaly az F15ösöktől.
Előzmény: foldimogyoro (479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!