Aminek biztosan kell lennie: +, -, mikrofon, PTT, hangszóró, fejhallgató. Néha a mikrofon földje külön ki van hozva. Gyakran van kapcsolt 14 V kimenet. Világítás legalább 1 szál. Sokszor 3 világítás. 1-1 égő és a közösük is kihozva és akkor lehet 28V-ra is kötni.
ezek a drótok voltak a fekete szigszalag alatt. Piros, kék, szürke.
ezek meg a zöld alatt, ezek valószínűleg a NAV részhez tartoznak. ???
ezek a sorkapocsban zöld-lila-narancs-fekete. Jól látszik a színkülönbség a narancs drót és a piros szigszalag között. A dokuban a narancsra a kapcsolt táp +13,75 V van írva, az jó is lehet, a fekete is, a zöld is, a lila nekem bizonytalan.
Megérdeklődtem. Elvileg déli magaslégköri irányítói freki. Akkor ha nagyon nagy a forgalom (óh régi szép idők) akkor több részre osztják az országot. Ennek egyik tartalék frekije. Állítólag ember emlékezet óta nem használták ezt.
Igazad volt! A zöld szigszalag alatt is voltak drótok. Ilyenkor már a szürkehályogom miatt nem látok rendesen, holnap majd megnézem a színeket, csinálok képet.
Nos, mellékelek egy képet. A csatlakozó nem gyári, egy sorkapocs. Gondolom, a vastag drótok a táp, a másik kettő a hangszóró. Csak nem stimmelnek a színek a gyári doksival. A feltételezett táp fekete és narancs. A fekete OK, a narancson van egy piros szigszalag. Valószínűleg ez lesz a 12 V DC. A másik két drót zöld és lila. A zöld stimmel, a lila nem.
Ahogy elnéztem a doksit és a készülék belsejét, a hangvégfok egy komplementer pár (NTE291/NTE292 tranzisztorok), onnan jön a zöld. Megpróbálom. Röhej, de most nincs itt hangszóróm, 60 km-re a QTH-mtól várom az oltást. Ha haza tudok szabadulni, hozok hangszórót :-)
Nem véletlenül van csak az fenn a honlapjukon, ami.
Mindezek ellenére én bátran merem ajánlani bármelyik, általam is közölt
készülék szerinti bekötést. Ugyanis mindhárom készülék színjelölése és bekötése egyforma.
Egy gyártónak sem érdeke azonos tipusszériában, azonos csatlakozók esetén megváltoztatni
a jelöléseket. Gondolni kell arra is, hogy / mint jelen esetben is / a csatlakozó bármilyen okból
történő sérülése, levágása ne befolyásolja a készülék használhatóságát. Mivel az 500-as is
ebből a szériából való, ezért a jelöléseknek is egyformáknak kell lenni. Az alapfunkcióknak
mindenképp. Ha több, más szín is előfordul, az egyéb funkciók lehetőségére utal. Ezeket nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni. Arra azonban ügyelni kell, hogy a nem használt vezetékek egyenként le legyenek szigetelve. Előfordulhatnak vékony árnyékolt vezetékek is, ezt a szigeteléseknél figyelni
kell, ne legyen összezárva a belső a külsővel.
Világítás: előfordul, hogy bekapcsolásnál nem világít a skála. Ennek oka: a fényerőt valamilyen módon
változtatni kell a külső fényviszonyok függvényében. Ezt a világítás bemenetére adott változtatható
feszültséggel lehet megoldani.
Hát kb ennyi... Kérdés esetén szivesen állok rendelkezésedre /és úgy érzem nem csak én/, ugyanis
az égenjárás gyakorlata nem kimondottan egyéni sport, sok ember összefogása szükséges hozzá...
Az elsődleges források között nem találtam ilyen hazai frekvenciát. Nem kizárt viszont a határon túli használat, ami a földön akár 1-200 km-ről is hallható egy gépről.
Regretfully we don't have the information you need. A fire over 30 years ago at the factory destroyed some documentation. All the available technical info has been scanned and posted on our website.
You may want to monitor ebay. Full service manuals in original three-ring binders will occasionally appear as radio shops cull their obsolete documentation.
Best regards, Dan
Nincs szerencsém. Mivel csak a tápot meg egy hangszórót kell kitalálni, biztosan sikerülni fog :-) Remélem, maga a rádió jó.
Köszönöm szépen a segítséged! Ezt én is megtaláltam, de nincs ott a konkrét típus. Ahogy átbogarásztam a dokukat, van hasonlóság a típusok között. Azt gyanítom, hogy a Comm részek azonosak, csak a Nav rész eltérő. De nekem nincs gyakorlatom reprádiók terén. Ma írtam a cégnek egy levelet, kíváncsian várom a választ.
Köszönöm. Adni persze nem akarok. Egyetlen BNC van a hátulján. A sorkapocsban van két vastag drót (elcsípve minden), egy fekete, egy kék, ha jól emlékszem. A többi vékony, majd szerdán tudom lefotózni.
Sajnos a típus ismeretlen előttem. A tápot biztos meg lehet találni rajta, szűrőkondi és esetleg fojtó miatt. Az adóindítást is. A hallgató ág 500 Ohm elvileg, sokszor földfüggetlenül jön ki. Adni gondolom nem akarsz vele. Ha igen, azt se nehéz kitalálni. A PTT egy 8-10 v körüli láb, testre indul. A mikrofon át 99%-ban szénmikrofon szabvány. Jön ki rajta 6-10 V tápfesz, pár 100 Ohm belső munkaellenálláson. A NAV vevőnek külön antenna kell, külön hangkimenete szokott lenni.
Nem piaci szempontból kérdeztem :-( Ha még repülhetett volna, akkor odaadtam volna valakinek, aki repül vele. Ha nem, akkor elketyeg nekem a péri frekin, ha feléled. Van rajta egy fél méter drót sorkapoccsal, nem tudom a bekötését.
Nem látok benne piacképes terméket. Polcra emléknek a NAV vevő miatt. Ott ma is 50kHz a raszter. Egy VOR iránymérő van benne. Nagyon sok NAV-COM rádió maradt, de csak NAV üzemben a régiek közül. Ma már csak olyanok maradtak, ahol külön van a kijelző és külön a rádió.
Xanti, örököltem ezt a szerkezetet. Látom, a rádiók csak 50 kHz osztásúak, régi darab. infom nincs róla. Repülő ember tudja ezt még használni? A bal oldala VOR?
Van egy dagger talpas antennam. Kiszakadt belole a kabele. Hogyan tudom vissza forrasztani? A kozepso kis pocok amore ra volt forrasztva forog de nem jon ki. Elore is koszi