Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.07 0 1 229320

Igen, sajnos a Vape drága. 

De ha nem akarod eladni a motort akkor szerintem megéri ha jól emlekszem akkor én 2012 ben vettem T5-ösömbe talán olyan 300 euros  áron. Akkor az olyan 100. 000 ft körül volt. Ha elosztom az azóta eltelt 12 évvel akkor évi 8350ft-ért volt egy olyan gyújtásom amihez hozzá se kellett nyúlnom, és erős világításom van , ami biztonságossabb még nappal is , ritkán járok sötétben de ott meg ég és föld. Ha még 10 évig tartom a motort és feltételezem, hogy nem hibásodik meg akkor 4550ft/ év ez a gyújtás. Amit nekem nagyon de nagyon megér főleg ha beleszamolom, hogy oldalkocsival is hasznaltam a motort. Annál sokkal nehezebb ugy e gyújtásozni, főleg az útszélén. Mondom ezt úgy hogy jó pár 10.000 km letekertem a gyári gyujtással és ahogy régen  most is lehet azzal is menni. Szóval ez csak egy plusz szempont amit vázoltam. Egy szó mint száz ha nem adod el a közeljövőben a motort akkor megéri a Vape. Szvsz

Előzmény: trafo2000 (229307)
T1OK3 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 229319

Szia! Küldtem mail-t!

Előzmény: szilard80 (229316)
szilard80 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 229318

 

na most

szilard80 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 229317

   

 

 

Előbb nem sikerült csatolnom.

szilard80 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 229316

Sziasztok,

 

sikerült visszakapnom nagypapám TLT motorját, kisebb/nagyobb hiányosságokkal.

Abban valaki tudna segíteni,hogy kifejezetten TLT robbantott ábrás doksi van e valahol fent?

Illetve mi a különbség a TLT és egy T1 között (T1-esem van). 

Amit eddig néztem, hogy a blokk 1-0-2-3-4 kapcsolású, a sárhányó peremezés nélküli.

Az ülés lemezt még nem tudtam összehasonlítani, a TLTvel kapott a szokott helyeken repedt/törött, meg olyan mintha pluszban még egy lemezt hegesztettek volna rá.

 

 

Ami még hiányzik:

- lámpafej

- hátsó teleszkóp

- első teleszkóp teteje ( a kormányszorító gondolom házi lehetett)

 

 

trafo2000 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 229315

Értem,akkor az egyetlen mód az élesben tesztelés.

Előzmény: zl900 (229313)
abes Creative Commons License 2023.12.31 0 2 229314

Teljesen érthető.
Tomi gyújtásával van olyan aki 100.000 körül jár.
Én annyit még nem mentem sajnos vele, CZ 3500 km van túl.

 

Igen valakinek a gyújtás tök jól működik valakinek meg már elhalálozott.
Én meguntam a folyton kiégő égőket, a 6V-os küzdést.
Így H4-es izzóval van rendes világítás, töltés.
Berúgóra elég rágondolni és indul.

Mindenki másképp veteránozik.
Én így szeretek. ;-)

BÚÉK.

Előzmény: trafo2000 (229312)
zl900 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 229313

Szia szerintem igazán jól kimérni szigtelés ellenálás mérővel lehet,mert a bajt a nagyfesz. rész okozhatja

 

és azt sima multimérő nem mutatja meg.Több ezer voltos (megger) vagy modernebb szig ell mérő a biztos,

 

szerintem.Én mikor mértem egyszerű műszerrel a rossz is jónak tünt.

Előzmény: trafo2000 (229312)
trafo2000 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 229312

Amúgy mielőtt félreértés lenne,a motoromban még mindig az a gyújtás alaplap van amivel ezer éve  vettem,megszakítót is azért cseréltem csak mert már sokat mentem vele. Én nem panaszkodhatom a gyári gyújtásra.

Mindössze azért kellene kimérnem mi jó és mi nem hogy ne foglalják feleslegesen a helyet.

Előzmény: trafo2000 (229311)
trafo2000 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 229311

"Vape drága? Vedd meg a Pap Tamás gyújtását. 1 hengeresre bolondbiztos megoldás". Gondolkodtam ezen is,de többen írták hogy elromlott nekik,méghozzá rövid időn belül.

abes Creative Commons License 2023.12.31 0 0 229310

Szuper. Maradjon így.
Nekem a nyári meleget két személlyel már nem bírta.

Előzmény: zoandras (229309)
zoandras Creative Commons License 2023.12.31 0 0 229309

23 éve van meg ez a Pannóniám, azóta nem is volt semmi gondom az "elöregedő" szigetelésű tekerccsel. Azótais kiválóan működik. Amikor a fiaimét raktam össze, akkor ilyen módon próbáltam kia a tekercseket és azóta is működnek.

Előzmény: abes (229308)
abes Creative Commons License 2023.12.31 0 0 229308

Sokszor elmeséltem, de ismét megteszem.
Amikor az eredeti hőzárlatos lett, NCs-hez elmentem. Neki a polcon volt vagy 15 db komplett alaplapja. (Ez volt vagy 15 évvel ezelőtt.) Elkezdtük sorban leszedni a polcról és felszerelni beállítani, a frissen delejezett lendkerekem került mindig vissza.
A 9. darab volt működőképes. Na akkor határoztam el, hogy Vape...

Vape drága? Vedd meg a Pap Tamás gyújtását. 1 hengeresre bolondbiztos megoldás.
https://sites.google.com/view/veterangyujtas/pannonia-egyhengeres

 

CZ350-esre tőle vettem túl vagyok vele már 3000 km-en. Gyújtótrafóm purcant ki, mert a gyertyakábelt szarul vezettem el. (én figyelmetlenségem)

 

Szóval lehet, hogy a 10 darabból 1-2 darab jó.
Van utángyártott, lehet azzal jobban jársz. De azokat nem ismerem.

Előzmény: trafo2000 (229307)
trafo2000 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 229307

Igen de a Vape egy vagyon,és nem egy Pancsit használok.Gyújtótekercs meg vab kb 10 darab.

Előzmény: abes (229306)
abes Creative Commons License 2023.12.30 0 0 229306

Felesleges mérni.
Vagy szakadást mérsz vagy valami minimális ellenállást.

A legnagyobb ellenségük ahogy Tutus mondta. A szigetelés elöregedése. Ha jót is mérsz akkor kis használat után még jelentkezhet hőzárlat.

Anno ezért váltottam 10 évvel ezelőtt Vapéra.

Ennek az lett a hozománya, hogy a jobb oldali deklit csak azért szedtem le, hogy a km spirált kicseréljem.

Előzmény: trafo2000 (229302)
zoandras Creative Commons License 2023.12.30 0 0 229305

Nem azt mondom, hogy ez e legjobb módszer de gyors és első szűrőnek nekem bevált. Ha nincs műszerezettség . . .

Előzmény: tutus1 (229304)
tutus1 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 229304

Ez a módszer, a tekercs alkalmazhatóságának szempontjából, nem megfelelő. Mert, a megrepedezett, elöregedett szigetelésnél is lehet gerjesztett áram, de üzemi körülmények között, a melegedés hatására, eltűnik a szikra!

Előzmény: zoandras (229301)
zoandras Creative Commons License 2023.12.30 0 0 229303

Ha tudsz, mond el nekem is, mert pont az egyszerűség miatt alkalmazom.

Előzmény: trafo2000 (229302)
trafo2000 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 229302

Valami egyszerűbb módszer kellene,pl multiméterrel mit hogyan.Van itthon vagy tíz darab,nem rázatnám magam annyiszor

Előzmény: zoandras (229301)
zoandras Creative Commons License 2023.12.30 0 0 229301

Én úgy szoktam kipróbálni, hogy van egy használaton kívűli alaplapom, arra felszerelem és egy lendkerékbe beleteszem.

 

Az egyik kezemmel tartom az állórészt, úgy hogy a mutató ujjam a gyújtó tekercs kivezetésén van, a másik kezemmel pedig hirtelen mozdulattal elfordítom a lendkereket - imitálva a működés közbeni forgást. 

 

Ha jó a gyújtó tekercs, akkor az ujjadat megrázza az áram. Nem drámai a fájdalom amit érez az ember. Azért jó felkészülni a dolora, ne hogy elejsd az egészet.

 

Egy öreg szaki mutatta meg a módszert.

Előzmény: trafo2000 (229300)
trafo2000 Creative Commons License 2023.12.27 0 0 229300

Van jó pár gyújtótekercsem itthon.Hogy kell kimérni melyik jó és melyik kuka?

a_motor Creative Commons License 2023.12.23 0 0 229299

Talán hőlégfúvóval kívül melegítve kivenni nem okoz károsodást.

 

Lehet házilag is ilyen kihúzót csinálni. Én nem szedném szét a blokkot, ha csak a szimering rossz

Előzmény: T1OK3 (229298)
T1OK3 Creative Commons License 2023.12.23 0 0 229298

Azt mondom,hogy szakszerűen nem, de gyakorlatilag igen, a külső csapágyat és a szimmering tartót kell valahogy kihúzatni. A csapágy ebben az esetben cserés, ilyen típusú csapágykihúzóval lehet megoldani.

Előzmény: Joleszta Joleszta (229297)
Joleszta Joleszta Creative Commons License 2023.12.23 0 0 229297

Pannonia főtengely szimering csere megoldható volna blokkszéthúzás nélkül?

A kuplung felől kellene.

A gyujtás oldal egyszerű.

Zoli_t5H Creative Commons License 2023.12.13 0 0 229296

Pontosan. Ilyen blokkok kb. minden muhelyasztal alatt kallodnak, altalaban ennel komplettebb allapotban. Ezek 20 eve se ertek sokat, most sem. Nem ahhoz kell hasonlitani, hogy egy komplett motorkerekparert mennyit kernek el (mondjuk az is sokszor tulzas :)).

 

 

 

Előzmény: frundsberg (229295)
frundsberg Creative Commons License 2023.12.13 0 1 229295

Az ilyen kistraktorból kimentett blokkok nem sokat érnek, börzén is lehet venni 15-35eFt körül komplettebbet is.Az hogy a boltban mi mennyibe kerül más kérdés.Ebből nem lesz meg a karácsonyi bevásárlás sajnos.

Előzmény: Laci-59 (229291)
Retró Tom Creative Commons License 2023.12.01 0 0 229294

Szia!

 

Igen megoldódott.

 

Köszönöm!

Előzmény: triplaharom (229283)
szilárd84 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 229293

Köszönöm, nem sürgös ha be esik valami esetleg. :)

Előzmény: abes (229292)
abes Creative Commons License 2023.11.21 0 0 229292

Szólok ha akad...

Előzmény: szilárd84 (229290)
Laci-59 Creative Commons License 2023.11.21 0 0 229291

Súlyos aránytalanságot érzek,mert amit akartam érte kapni 3db soványka pennis bevásárlást fedezné,ez a motorblokk ettől jóval többet ér.........

Másrészt felújitás előtti,műszaki nélküli motort láttam 500 000ft körüli árért........húúú

Ugye érdekes mérlegelés.......

Előzmény: szilárd84 (229289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!