De ha nem akarod eladni a motort akkor szerintem megéri ha jól emlekszem akkor én 2012 ben vettem T5-ösömbe talán olyan 300 euros áron. Akkor az olyan 100. 000 ft körül volt. Ha elosztom az azóta eltelt 12 évvel akkor évi 8350ft-ért volt egy olyan gyújtásom amihez hozzá se kellett nyúlnom, és erős világításom van , ami biztonságossabb még nappal is , ritkán járok sötétben de ott meg ég és föld. Ha még 10 évig tartom a motort és feltételezem, hogy nem hibásodik meg akkor 4550ft/ év ez a gyújtás. Amit nekem nagyon de nagyon megér főleg ha beleszamolom, hogy oldalkocsival is hasznaltam a motort. Annál sokkal nehezebb ugy e gyújtásozni, főleg az útszélén. Mondom ezt úgy hogy jó pár 10.000 km letekertem a gyári gyujtással és ahogy régen most is lehet azzal is menni. Szóval ez csak egy plusz szempont amit vázoltam. Egy szó mint száz ha nem adod el a közeljövőben a motort akkor megéri a Vape. Szvsz
sikerült visszakapnom nagypapám TLT motorját, kisebb/nagyobb hiányosságokkal.
Abban valaki tudna segíteni,hogy kifejezetten TLT robbantott ábrás doksi van e valahol fent?
Illetve mi a különbség a TLT és egy T1 között (T1-esem van).
Amit eddig néztem, hogy a blokk 1-0-2-3-4 kapcsolású, a sárhányó peremezés nélküli.
Az ülés lemezt még nem tudtam összehasonlítani, a TLTvel kapott a szokott helyeken repedt/törött, meg olyan mintha pluszban még egy lemezt hegesztettek volna rá.
Ami még hiányzik:
- lámpafej
- hátsó teleszkóp
- első teleszkóp teteje ( a kormányszorító gondolom házi lehetett)
Teljesen érthető. Tomi gyújtásával van olyan aki 100.000 körül jár. Én annyit még nem mentem sajnos vele, CZ 3500 km van túl.
Igen valakinek a gyújtás tök jól működik valakinek meg már elhalálozott. Én meguntam a folyton kiégő égőket, a 6V-os küzdést. Így H4-es izzóval van rendes világítás, töltés. Berúgóra elég rágondolni és indul.
Mindenki másképp veteránozik. Én így szeretek. ;-)
Amúgy mielőtt félreértés lenne,a motoromban még mindig az a gyújtás alaplap van amivel ezer éve vettem,megszakítót is azért cseréltem csak mert már sokat mentem vele. Én nem panaszkodhatom a gyári gyújtásra.
Mindössze azért kellene kimérnem mi jó és mi nem hogy ne foglalják feleslegesen a helyet.
"Vape drága? Vedd meg a Pap Tamás gyújtását. 1 hengeresre bolondbiztos megoldás". Gondolkodtam ezen is,de többen írták hogy elromlott nekik,méghozzá rövid időn belül.
23 éve van meg ez a Pannóniám, azóta nem is volt semmi gondom az "elöregedő" szigetelésű tekerccsel. Azótais kiválóan működik. Amikor a fiaimét raktam össze, akkor ilyen módon próbáltam kia a tekercseket és azóta is működnek.
Sokszor elmeséltem, de ismét megteszem. Amikor az eredeti hőzárlatos lett, NCs-hez elmentem. Neki a polcon volt vagy 15 db komplett alaplapja. (Ez volt vagy 15 évvel ezelőtt.) Elkezdtük sorban leszedni a polcról és felszerelni beállítani, a frissen delejezett lendkerekem került mindig vissza. A 9. darab volt működőképes. Na akkor határoztam el, hogy Vape...
Ez a módszer, a tekercs alkalmazhatóságának szempontjából, nem megfelelő. Mert, a megrepedezett, elöregedett szigetelésnél is lehet gerjesztett áram, de üzemi körülmények között, a melegedés hatására, eltűnik a szikra!
Én úgy szoktam kipróbálni, hogy van egy használaton kívűli alaplapom, arra felszerelem és egy lendkerékbe beleteszem.
Az egyik kezemmel tartom az állórészt, úgy hogy a mutató ujjam a gyújtó tekercs kivezetésén van, a másik kezemmel pedig hirtelen mozdulattal elfordítom a lendkereket - imitálva a működés közbeni forgást.
Ha jó a gyújtó tekercs, akkor az ujjadat megrázza az áram. Nem drámai a fájdalom amit érez az ember. Azért jó felkészülni a dolora, ne hogy elejsd az egészet.
Azt mondom,hogy szakszerűen nem, de gyakorlatilag igen, a külső csapágyat és a szimmering tartót kell valahogy kihúzatni. A csapágy ebben az esetben cserés, ilyen típusú csapágykihúzóval lehet megoldani.
Pontosan. Ilyen blokkok kb. minden muhelyasztal alatt kallodnak, altalaban ennel komplettebb allapotban. Ezek 20 eve se ertek sokat, most sem. Nem ahhoz kell hasonlitani, hogy egy komplett motorkerekparert mennyit kernek el (mondjuk az is sokszor tulzas :)).
Az ilyen kistraktorból kimentett blokkok nem sokat érnek, börzén is lehet venni 15-35eFt körül komplettebbet is.Az hogy a boltban mi mennyibe kerül más kérdés.Ebből nem lesz meg a karácsonyi bevásárlás sajnos.