Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109726

Ennek a sofőrje hol alhatott? A fülke teljesen alkalmatlan rá.

Előzmény: riezaK (109719)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109725

Nos egy ilyen szerelvény állt Grrenoble-ban.

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142047732&t=9177480

 

Csak nem sárga volt, és az oldalán volt a nagy felirat.

Arra már nem emlékszem, hogy VOLÁN csigás volt vagy sem.

Ha Volános volt akkor nyilván állandó szerződéssel járt a Nagykanizsai bútorgyárnak, hisz máshogyan nem festhették volna rá azt a hatalmas feliratot.

 

 

Előzmény: trizs77 (109724)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 -1 5 109724

Ahogy retek olvtárs írja : a KGST belüli TIR szállítás.

 

de nem.

 

Grenoble-ben IFA bútorszállító pótost látni NAGYKANIZSAI BÚTORGYÁR méteres betűkkel az oldalán az nem volt semmi.

Pláne ahogy vélhetően elküzdötte magát odáig.

 

---------------------------------------------------------------------

 

De IKARUS-ból is volt érdekesség.

 

Az IKARUS 556 null sorozatából a BKV a GA 81-04-ets kiemelte és 1967-ben különjárati kocsit csinált belőle.

Se csomagtér se semmi.

 

1968-ban még is elment ez a busz GENF-be a műkorcsolya és jégtánc világbajnokságra egy csoporttal.

Nem a versenyzőkkel.

Egy városi busz.

 

mikor autópályák még vagy sehol vagy alig, de elverekedte magát odáig.

sőt.

vissza is jött.

 

 

 

 

Előzmény: pizo (109723)
pizo Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109723

TIR-es magyar Roburt én is láttam 1987/88-ban az osztrák A1 autópályán a mondsee-i nagy emelkedőnél felkaptatni kb. 40 km/h-val, csodálkoztam is (16 éves voltam).

 

Zoli

Előzmény: trizs77 (109722)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 4 109722

Igen.

Más topikban már kitárgyaltuk bőven a meglepetéseket.

 

IKARUS-256-tal voltam Drezdában mikor a város széli szállásunktól kb. 150 méterre lévő benzinkútnál egyik utasunk felfedezett egy nagy VOLÁN csigás ROBUR + pót TIR teherautó szerelvény, Budapest, IX-ker Táblás utca telephellyel.

 

Eleve Magyarországon igen ritka volt a ROBUR gyári pótkocsi.

Ez egy kicsi két tonnás pót.

Minek jött el Budapesttől Drezdáig ?

 

De hogy TIR vámzáras nemzetközi szerelvényt csináljanak belőle az valahogy hihetetlen volt.

Észszerűtlen.

Hisz a teljes szerelvény hasznos raksúlya alig érte el az 5 tonnát.

De mégis volt.

Később megtudtam, hogy 2-3 db ilyen, gyári új szerelvényt állítottak össze a Táblás utcába és küldözgették őket Európa szerte.

 

Mindíg tanul az ember.

 

Észszerűtlen volt, célszerűtlen volt, de volt.

 

Előzmény: riezaK (109719)
retek2 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109721

Ez meg legyen a szlovák hatóságok problémája . 

Előzmény: riezaK (109704)
retek2 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109720

Mondjuk a Tir szállítás az egykori KGST országokból merőben más tészta mint egy 25 méteres 4 tengelyes 2 csuklós tekergése .

Előzmény: riezaK (109719)
riezaK Creative Commons License 2023.11.19 0 4 109719

A Bácshús IFA-val járt Angliába.... 

 

Előzmény: trizs77 (109718)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 2 109718

Magyarországon még bőven 16,5 méter volt a csuklós buszok megengedett legnagyobb hossza a KRESZ szerint amikor a NEOPLÁN 138,

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Neoplan_Jumbocruiser

 

már bejárt 2 db, kettő különböző utazási iroda színeiben az országba.

 

S a rendőrök ugyanúgy látták.

 

Még nagyon el se bújtak, mert a belvárosban álltak.

Oda jártunk fotózni őket, mert olyat még nem láttunk.

De feljöttek a várba és Tihanyba is.

Visegrádon a fellegvárnál én nem láttam a csuklós emeletest de a nagyvillámi buszvezető kartárs esküdözött, hogy ott is járt.

 

Egy db biztosan lement szegedre is az egyik Dóm téri előadásra, az 5-ös úton át végig, mert még autópálya nem volt.

S nem, nem útvonalengedély engedély alapján kóvályogtak kicsike hazánkban.

 

Van a jog, a szabály és van a valóság.

pizo Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109717
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 4 109716

1./ Ik-211-el miért is indult el több csoport LOURDES-ba ?

Kb. 2000 km.

Csak oda.

 

2./ Ex FAÜ által selejtezett, de MGTSz által átépített, városi üléses, csomagtér nélküli IK-620 miért is járt Mamaiba ?

Több 1000 km, városi ülésen.

Nem is egyszer.

 

3./ Ikarus-260-tal miért is mentek el a Noord Kaap-ra ?

Kb. 3500 km csak fel, meg ugyan annyi vissza.

 

A valóság nem klaviatúra mellett történik.

Koszos, szemetes, szürke aszfaltokon jön létre a való.

Aki országúton li életét az már költői túlzással mindent látott.

 

4./ Jobbkormányos emeletes busszal osztálykiránduló csoportot Tiszakécske strandon.

Ráadásul nem angol hanem ír rendszámmal.

Nem tudom Írország polgárai közül hányan tudják, hogy van a világon egy Tiszakécske nevű település, de kb. 40-en már biztosan tudják.

 

5./ Mint ahogy a sötétbordó Van Hool csuklóst is sokfelé el tudtam képzelni de DABAS TESCO - Örkény - Táborfalva szerződéses járaton nem.

Pedig vagy két évig ott járt.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: torqmatic (109715)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.19 0 4 109715

A duplacsuklós osztály kirándulásról.

 

Amikor ilyeneket írsz, akkor mit szívsz és/vagy iszol?

Mégis, mi a fenének indulna neki Európának akár csak egy normál szóló városi busszal??? Kényelmetlen ülések, nincs csomagtér, valószínűleg tachográf se, tehát különjáratozásra teljesen alkalmatlan. A duplacsuklóshoz ráadásul útvonalengedély is kell, ami drága és macerás, de ha még meg is van vagy feketén nyomják (amit nyilván nem vállalna be amúgy egy közlekedési társaság se) akkor még mindig ott vannak a busz méreteiből adódó nehézségek, hisz' alapvetően nem ekkora járművekre vannak tervezve az utak és a parkolók se. (Túlméretes járművek közlekedésekor előre meg kell tervezni, hogy mikor és hova megy, ha úgy van, akkor még sárga villogó, figyelmeztető táblák felszerelése és kísérő autó is szükséges lehet.)

És nem, nem hülyék a rendőrök se, nem véletlen, hogy sorra szedik ki a román karavánokat vagy a normálnak látszódó, ám például túlterhelt, pedig általában azért jóval kevésbé feltűnőbbek, mint egy duplacsuklós busz.

Szóval nem tudom ki az az idióta, aki elhiszi, hogy ilyen duplacsuklós osztálykirándulás tényleg megtörtént, gondolom képi bizonyíték "véletlenül" erről se lesz soha...

Előzmény: trizs77 (109707)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 109714

Vettem.......................:-)))

 

 

Előzmény: backterka (109711)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 109713

Nincs.

Előzmény: Köny (109712)
Köny Creative Commons License 2023.11.18 0 0 109712

A Brányik féle fékkel van tapasztalatod? 

Előzmény: trizs77 (109707)
backterka Creative Commons License 2023.11.18 0 0 109711

Kicsifijjjam!

Azzal a  vàltóval nem volt semmi gond. A tengelykapcsolò volt gyengusz. Véletlenūl tudom a sztorit.

Előzmény: trizs77 (109707)
MSandor23 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 109710

Tudom, későn válaszolok, de esetleg van még fényképed erről a buszról? LMS-911

Előzmény: torqmatic (54869)
nohab Creative Commons License 2023.11.18 0 0 109709
Előzmény: riezaK (109705)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2023.11.18 0 0 109708

Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy a duplacsuklós gépen akkor kettő túlcsuklásjelző csengő van? Két külön hanggal, vagy kontrollámpával? Persze tudom, hogy nem tolatgatós végállomású járatokra tervezték, csak érdekelne. 

trizs77 Creative Commons License 2023.11.18 -3 4 109707

Erdőben csuklós busszal ugyanúgy lehet közlekedni mint szólóval.

A fordulásra jó ha van egy buszforduló.

Bár csuklóssal is lehet Y-ban fordulni.

 

Tatán (kb. 2007-ben) ezt be is mutattam az olvtársaknak a vasútállomási rakodón, Ik-180-nal.

Pedig nagyon nem volt alkalmas a váltója.

Kínlódtam vele.

 

A duplacsuklós osztály kirándulásról.

Azt hiszem Nohab olvtárs írta helyesen, hogy a belga vagy holland (?) diákok csak azért jöhettek át fél Európán a duplacsuklóssal, mert a közlekedési rendőrök többsége se Európában, se Magyarországon nem ismeri részleteiben a hatályos szabályozást.

 

Nem tudom biztosan, de talán úgy van, hogy ahol jár Európában duplacsuklós busz, ott, oda valamilyen külön, helyi, útvonal engedély féle is kell.

 

Már ha rendszeresen, például menetrendszerint jár.

Más kérdés, hogy melyik ország, hogyan szabályozza - vagy nem szabályozza sehogy - azt, ha az említett duplacsuklós kilép a fordájából és különjáratként az adott országba bárhová vagy az EU-ba elmegy ?

 

 

Maga a dulacsuklós elv - szerintem - jó és hasznos.

De !

Itt fontos a De.

 

Nem mindenhová.

 

A budapesti Kossuth Lajos utca - Rákóczi út- Thököly út - Újpalota tengelyen ugye a lakosság leszavazta a villamos helyre állítását, újbóli megépítését.

De egy duplacsuklósokkal 3-4 perces követéssel indított vagy busz, vagy Ebusz, vagy troli járatnak van létjogosultsága, és még a lakossággal is elfogadható.

 

Nyilván egy Szécsény-Hugyag járatra nem kell duplacsuklós buszt álmodni...................:-)))

 

 

 

 

 

Káun Creative Commons License 2023.11.18 -1 0 109706

Itt is mennyi minden történt, nem kell külföldre vagyni mindig...:D

A 293 ast megnézném erdőben , hogy menne ott.De tulajdonképpen bárhol.Duplacsuklósként nem mehet sehol.

Mi többször 280 assal mentünk kirándulni kisebb koromban, az is meglepő volt sokaknak.Egyszer egy sárga trilexes 4 rancajtós jött, 1979 es , 2009 ben még megvolt.Erdőben is bementünk vele, bevallalósak voltunk.

Trizs77: neked vannak erdei emlékeid busszal?

Előzmény: trizs77 (109696)
riezaK Creative Commons License 2023.11.17 -1 0 109705

Tökös felsővezető a minisztériumban, aki a BKV kedvéért széllel szemben, jogszabállyal szemben elintéz bármit. Hát asszem ebből a szerből én is kérek :)

 

Ha már duplacsuklós, a valóságot leginkább lefestő kép ezzel szemben a következő:

 

2018-ban nagyon jó áron lehetett volna venni egy tizenpár darabos dupla csuklós VanHool AGG300-as flottát, kb. 400 ezres futással, kb. egy 600-800 ezret futott sima csuklós piaci árának a 60%-áért. Ebből sima csuklóst csinálni nem egy nagy was ist das, van rá részletes gyártói útmutató. Lefutottuk a köröket, az átalakítás oké, a végeredmény oké, sima AG300-ként forgalomba helyezhető, pipa, csináljuk.

 

Izé, szól a szerv, mégsem mehet.

-Miért nem?

-Hát mert az oké, hogy az átalakítás oké, meg a végeredmény is oké, de átalakítani csak olyan járművet lehet, ami bekerült a hazai járműregiszterbe.

-Oké, semmi gond, akkor a duplacsuklósokat még duplacsuklósként honosítjuk, rendszámozzuk és utána alakítjuk át.

-Azt sem lehet.

-Miért nem?

-Mert duplacsuklóst nem lehet honosítani a hossza miatt.

-De nem megy egyetlen métert sem magyar rendszámmal duplacsuklósként, mert rögtön sima csuklóst csinálunk belőle.

-Az nem számít.

-Akkor még a honosítás előtt átalakítjuk AG300-zá és úgy vizsgáztatjuk és regisztráljuk.

-Azt sem lehet.

-Miért nem?

-Mert a forgalmi szerint az egy AGG300, nem AG300.

-De megvan hozzá a sorozatátalakítási engedély, hogy AG300 kegyen belőle.

-De az átalakításhoz az kell, hogy itthon regisztrálva legyen.

-Regisztrálni meg nem tudják.

-Így van.

-Tehát van egy sorozatátalakítási engedély, amelynek a végeredményeként előálló jármű 100%-ban megfelel minden létező jogszabálynak, de nem lehet a jelen rendszerben ide eljutni?

-Nem lehet.

 

Szóval van egy duplacsuklós, érvényes európai típusengedéllyel, ami egyetlen métert nem menne itthon duplacsuklósként, csak a regiszterbe kerülés aktusát kellett volna tudni meglépni az átalakítás előtt.

 

Átalakítás, kinti forgalombahelyezés szimpla csuklósként, aztán azt honosítani, az t se lehetett volna? 

Előzmény: nohab (109691)
riezaK Creative Commons License 2023.11.17 0 0 109704

Féloff de ilyen szerelvény viszont elég sok fut Szlovákiában.  nálunk ezt sem lehet: 

 

Előzmény: torqmatic (109694)
zsig Creative Commons License 2023.11.17 0 0 109703

Csak fel ne bukkanjon valahol a jövőben, csoda történne ;-)

Előzmény: Nádasdy Ferenc (109688)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.17 0 0 109702

OK, akkor nem 1 város van a környező országokban, ahol duplacsuklós troli közlekedik, hanem 2.

Előzmény: nohab (109700)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.17 0 0 109701

Pedig nyugodtan megkereshetnéd, mert a történet valóságtartalmát illetően azért erős kétségeim vannak...

Előzmény: trizs77 (109696)
nohab Creative Commons License 2023.11.17 0 0 109700

Bár fogalmam sincs, hogy Ausztriában a troli mennyire busz és mennyire kötöttpálya, a többi közlekedővel közös közúton való közlekedés miatt a linzi trolikat logikailag ide sorolnám.

Előzmény: torqmatic (109694)
nohab Creative Commons License 2023.11.17 0 6 109699

Megoldható lett volna, de ha az a másik ország nem Hollandia, akkor ott kellett volna regisztrálni, ott kellett volna a sorozatátalakítási engedélyt megszerezni, jó eséllyel egy helyi céget mint átalakításra jogosultat (felelősség!) bevonni és ott kellett volna minden egyes autóbuszt a végén vizsgáztatni, majd importálni. Mivel ennek az egésznek a mozgatórugója az volt, hogy olcsón, egyszerűen jussunk hozzá jó buszokhoz, az olcsó és az egyszerű hajó ezzel elment. A játszóbusz maradt az egyetlen emléke ennek a sztorinak, amit - bevallom - első alkalommal nettó agymenésként dobtam be ötletként, de miután a hangos röhögés helyett csillogó szemek néztek vissza, hamar rájöttünk, hogy erre a célra jobb járművet nem is találhattunk volna.

Előzmény: braun (109695)
nohab Creative Commons License 2023.11.17 0 4 109698

Ami hozzánk jött az is bejött házig holland rendszámmal, de ez nem jelenti azt, hogy ha a hatóság megállítja, akkor mindez nem került volna pénzbe. Csak szerencsére a rendőrnek halvány segédfogalma nincs arról, hogy a külföldi rendszámmal és forgalmi engedéllyel rendelkező, szemmel láthatóan kicsit hosszú autóbusz a magyar jogszabályok szerint hogyan közlekedhet.

Előzmény: trizs77 (109696)
nohab Creative Commons License 2023.11.17 0 2 109697

ugyanazok a dupla csuklósok a szomszéd országokban minden gond nélkül közlekednek

 

Nincs semmilyen általános megoldás, ahány ország annyi szabály, de olyan tudtommal sehol nincs, hogy veszel egy duplacsuklóst és oda mész vele ahová csak akarsz. Egyedi általános közlekedési engedélyek, területre szóló engedélyek, dedikált vonalakra szóló engedélyek stb. alapján közlekednek.

Előzmény: Ep128 (109692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!