Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Milyen szintet szeretnél tanulni? PPL? Arra jó a magyar PPL kézikönyv. Ha ATPL, ott szerintem az Oxford egész használható, de sajnos sokat utána kell olvasni a neten, videókat nézni stb. Fizika nem vészes, középiskolai tudás elégséges szerintem.
Sziasztok! Engem az érdekelne, hogy milyen konyvekbol készultetek fel, Hisz Minden angolul lesz.. Szakszavak stb. Van valami tippetek!? Aki pedig màr túl van rajta, mennyire volt nehéz a fizika része? Koszi
Meg tudná valaki mondani, hogy a 2. osztályú Eü reporvosinál (kedvtelési pilóta) is van ez az új pszichológiai vizsgálat, drog- és alkohol teszt? Vagy ez csak a hivatásos pilótáknak van?
Én voltam, dr. Gedő normális fazon, lényeg, hogy ne legyél hülye. Bár nem tudom ezzel mennyit segítettem :D
A kérdőívekre őszintén válaszolj.
A számítógépes teszten hangosan felröhögtem párszor, mert ilyen kérdések voltak, hogy; "megszállt a gonoszlélek - igen /nem"
Persze ha úgy érzi valaki, hogy igen, célszerű őszintén válaszolni akkor is, nem csupán a leendő utasok végett, de a tesztben kereszthivatkozások vannak, s ha sok az ellentmondás gyanús leszel.
Ha dr. Gedő többször rékérdez a születési dátumodra, s mikor visszakérdez rosszul mondja, pl. "mikor született?" "1990. július 1-én" "1991 június 1-én?", stb. s ezt kb. háromszor eljátssza, az a teszt része... válaszolj türelmesen, s javítsd ki :D
Volt valaki mostanában orvosin? Akár elsőn, akár hosszabbítani? Most nézetem a reporvos.hu-n hogy vinni kell magaddal a pszichológiai teszt eredményét. Ezt csak az első alkalommal kell megcsinálni, vagy minden évben? Tavaly csináltam class 1-et, akkor nem kellett hozzá ez a vizsgálat. Mire számíthatok az idei vizsgálaton? Kell-e pszichológiára mennem? Esetleg aki volt már, ha megosztaná tapasztalatát szívesen venném (Dr. Gedő László-nál).
Melyik légitársaságokhoz lehet jelentkezni frissen végzett atpl-el, alig több, mint 200 repült órával, typerating nélkül, a wizzair-en és ryanair-en kívül? Mennyibe kerül általában megcsinálni egy típust? Mennyi a kezdő nettó fizetés? Mennyiben térnek el a kezdő fizetések a légitársaságoknál?
A négyszemélyes kisgépeket már megrendelték Ausztriában, ősztől pedig megkezdődik a norvég beruházással megvalósuló pilótaképzés Sármelléken, a Hévíz-Balaton Airporton.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Pilóta szeretnék lenni. Még van két évem a felvételiig, de szeretnék időben elkezdeni a felkészülést, hogy biztosan sikerüljön. Mit javasoltok, mire készüljek? Matek, fizika, angol, egyéb?
Sokan javasolják, hogy érdemes Compass teszteket gyakorolni. Tudtok valamit ajánlani, most nyáron jobban lenne időm vele foglalkozni. Melyiket érdemes megvenni?
Jól tudja, az ATPL integrált képzés után még az adott légitársaságnál, ahol a pályafutását kezdi, meg kell csinálni arra a típusra a típusképzést, amilyen gépekkel az adott légitársaság repül. Ennek költsége átlag 20 ezer euró, amit például a Wizz Air megelőlegez, de van, ahol önerő kell ehhez. Az ATPL integrált képzésben megkapja a 14 hatósági vizsgaköteles elméleti tárgyat, ezekból angol nyelven kell a tesztrendszerű hatósági vizsgát teljesíteni és a típusképzés megkezdéséhez minimálisan szükséges repülési gyakorlatot (ez nálunk 140 légióra, 40 óra műszeres szimulátor és 20 óra szimulátoros személyzeti együttműködés:MCC, aminek a végén CPL és MEIR hatósági gyakorlati vizsga van. Ezért nevezik frozen ATPL-nek, mert az ATPL szakszolgálati engedélyhez 1500 repült óra kell, amit sehol sem iskolarendszerben szereznek meg. A légitársaságnál repülve 1,5-3 év alatt jut el erre a szintre, addig CPL/MEIR szakszolgálati engedéllyel repül első tisztként.) Az egyetemi tanulmányok végén levő kevés óraszámmal viszonylag gyorsan el lehet helyezkedni low cost légitársaságoknál, ahol évente 8-900 órát repül és így 4 év alatt eljut arra a szintre, hogy kapitány legyen. Tudomásom szerint neves légitársaságokhoz csak 1,5-2 ezer repült óra repülési gyakorlattal tud pályázni. Egyébként az ATPL jogosításhoz nem kell felsőfokú végzettség.
Jól értem, hogy a nyír1 egyetem elvégzése után, még szükség van egy type ratingre újabb cca-15-20.000 euróért?
Az újabb 6millió forint. Kérem írja össze, hogy mit tanulnak és milyen képesítést szereznek a fiatalok az egyetemen és mi kell még ahhoz, hogy a diplomával a zsebében valaki egy jó légitársaságnál elhelyezkedjen.
Azok akik idén jelentkeztek a Nyíregyházi Egyetemen ősszel induló repülőmérnök képzésre a hónap végén kapnak értesítést a szükséges vizsgálatokról. Az egyetem honlapjára már korábban fel lett téve, amit az alábbi linkre kattintva meg tudtok nyitni.
Azóta változás, hogy akik január végéig nem csinálták meg a repülőorvosit, azoknak pszichológiai vizsgálat, valamint alkohol és drogteszt is lesz. Az ezzel kapcsolatos tudnivalók a www.repuloorvos.hu honlapon részben már megtalálhatók. A Gyáli úton vagy Kecskeméten minél előbb csináljátok meg a repülőorvosi vizsgálatot, a drog és alkoholtesztet és figyeljétek, hogy hol lehet a pszichológiai vizsgálatot elvégeztetni (várhatóan a Podmaniczky utcában és Kecskeméten). A hatóság csak minden vizsgálat elvégzése után adja ki az alkalmas orvosi minősítést, ami nélkül nem nyerhettek felvételt.
AKI MÁR FEBRUÁR ELŐTT MEGSZEREZTE AZ ALKALMAS MINŐSÍTÉST, ARRA EZ NEM VONATKOZIK!
Voltak műszeres memória- és reflextesztek (felvillanó fénynél/megszólaló hangnál megfelelő gombot megnyomni, stb), kézremegés-vizsgálat, igaz/hamis kérdéssor olyan állításokkal, mint pl. "Őszintén szólva néha úgy érzem, hogy nincs remény", kifejezéstelen arcot ábrázoló képről kellett történetet szőni, intelligencia-teszt, illetve volt néhány specifikusabb teszt is, pl. papíron kellett rövid idő alatt iránytűk tájolását leolvasni skálázás nélkül, illetve műszerek értékét összegezni segédszámítások használata nélkül.
A végén volt egy rövid személyes interjú, ahol absztrakt ábrákhoz kellett történetet kitalálni, illetve gyakorlatilag egy kérdőív kérdéseit kellett megválaszolni (volt-e öngyilkos a családban, stb). Az eredményt nem közlik helyben, hanem pár héttel később érkezik e-mailben.
A vizsgálatok reggel 8-kor kezdődnek, és 3-4 órán át tartanak, amiben benne van egy rövid szünet, illetve az interjúra várakozás is. Ahogy az a honlapon is szerepel, erre a vizsgálatra nem igazán lehet készülni azt leszámítva, hogy előző nap nem részegedik le az ember, és lehetőség szerint kialussza magát.
A hatóság még vár az EASA állásfoglalására, de jelezték, hogya repülőorvosi-központ dönt az alkalmasságról, nem a pszichológus egy személyben. Ha jól értelmeztem, akkor kétlépcsős fellebbezési lehetőség lesz, csak ezeknek elég magas a költsége.
A bejelentkezéskor az általános tudnivalókat is közlik majd, hogy rá lehessen készülni a vizsgálatra.
"A magyar hatóság felügyelete alá tartozó repülőorvosi központok (AeMC) esetében alkalmazandó eljárás, amikor a kérelmező - először folyamodik első osztályú orvosi minősítésért - korábban sikertelenül folyamodott első osztályú orvosi minősítésért, és most újra kérelmezi"
Ha jól értelmezem, akkor annak akinek már megvolt korábban az első osztályú minősítése, azokra nem vonatkoznak az új jogszabályban előírt kiegészítő vizsgálatok?