szia.. elöször én az olajhütöt nézném meg. nekem az szakadt át és jártam igy.. 3 szerelö mondta h hengerfejes és fel kell ujitani aztán a forumon találtam ezt az ötletet.. kicseréltem és megszünt az olaj fogyás.. de lehet h ténylegesen a motor adta meg magát!
Sziasztok, segítségre, tanácsra lenne szükségem. Páromnak van egy 307es 1.4-es 16 szelepes 88 lovas Peugeotja. Ami elsőnek feltűnt, hogy hirtelen nagyon sok motorolaj fogyott el, utána töltöttük majd észrevettük, hogy a hűtővízbe megjelent az olaj. 3 éve voltam egy Peugeot szakinál aki mondta, hogy ezek az 1,4-esek egy igazi betegágyak, és 160e nél teljes motorgenerál kell. Na mit ad Isten most járunk 156e km-nél.Tudom, hogy így látatlanba nehéz megmondani, de mire számítsunk? Egy hengerfej tömítés csere plusz síkolás nem oldhatja meg a problémát? Mi szokott ezekkel az 1.4esekkel lenni?
Én sem tudom a választ, pont azért nem is írtam rá semmit, de szkeptikus vagyok a dologban. Az viszont igaz, hogy a rendszerfeszültség befolyásolhatja a dolgot, azonban ilyen feszültségingadozásokat inkább a belső zárlatos aksi miatt szokott csinálni vagy táp- és testelési hibák miatt, vagy belső elektronikai gondok miatt, rejtett kábelhibák miatt és esetleg ha a generátor nem tud tölteni eleget, akkor az ront még a helyzeten.
Szerintem ha az aksin mérve a töltőfeszültség megfelelő mindig, akkor én nem hiszem, hogy a feszültségszabályzó (vagy generátor) cseréje megoldja a dolgot.
Köszönöm a válaszod. Én csak azért kérdeztem mert itt volt fent az oldalon hogy az is be folyasolja. És mivel már minden ki lett cserélve csak az nem. El vittük márka szervizbe Szekszárdra és közölték vegyek ujjat mert biztos hogy szelepes meg meg teljes motor generál. Mikor meg el vittem aki csak citroen és Peugeotal foglalkozik és rá tette a gépre és elég sok hiba volt ami már nincs csak az az 1. A Szekszárdi Peugeot szerviz az arra se volt képes hogy rá tegye rögtön motor javítás vagy új kocsi.
Azért nem válaszoltam neked, mert én sem értek hozzá, csak találgattam volna. Mivel nekem is van egy újabb peugeot-om is, annál is volt egy hasonló olyan hiba, ami nem volt egyértelmű. Több helyen kiolvasattam a hibát, és mindenhol azt mondták, hogy 4-500 ezreket kell rákölteni, ezért végül elegem lett és elmentem a veresegyházi márkaszervízbe. Ott mondták, hogy nem olcsó 28 ezer a teljes diag, de csak akkor kell kifizetni, ha nem ott javíttatom az autót. Rákötötték a diagra, és másfél órán keresztül, állítólag a francia központban lévő szerveren keresztül lefuttattak minden tesztet, mert elsőre a kiolvasás során ugyanazt jelezte, mint másoknál, de ők hogy biztosan megbizonyosodjanak a hibáról, mondom különböző teszteket ajánlott fel a központi számítógép. Végül kiderült, hogy más a probléma, és 100 ezer volt kiolvasással együtt a javítás. És el nem hinnéd, hogy előtte milyen szerelőkkel beszéltem, pl. kimondott erre szakosodottal. Szóval azóta eldöntöttem, hogy ha legközelebb valami nem egyértelmű hiba van, akkor nem kezdek rákölteni. Még mindig jobb, ha nem válaszolok a kérdésedre, vagy valami hülyeséget írok, mint ha a tanácsunkra valamit kicserélsz, és nem az lesz a hiba.
Kirsan Ezt értem de mivel már mindent ki cserélt a szerelő és még mindig nem jó. És egyszerűen nem jön rá. Gyári diaggal lett ki olvasva. Ő mondta hogy nagyon érzékeny mindenre főleg a feszültségre.
Új aksi van benne mert ami benne volt az kicsi nem hozza való volt.
4 új gyertya.
4 új trafó.
Új termosztát mert az se működött rendesen.
Új hűtő mert a hűtő lamellák potyogtak ki belőle.
2 új labdaszonda
A hengerekben meg van a kompresszió
2 új vízhőfok mérő
1 használt motor vezérlő hátha ott ment el egy forrasztás. De semmi.
Hidegen szépen jár nem füstöl nem eszi a vizet.
De mégis elérni a 93 fokot elveszi a 3. hengert ő a gyújtást. Vissza hűl újra jó.
Termosztát nyit.
És amikor ki írja az Antipollution system fault hibát rángat és ennyi.
A generatorra tölt meg mérte gépen és rendessen de azt mondja oda vissza kommunikál és meg ér egy miset hogy ki cserélni amikor mondtam neki.
Már így is majd fél milla és még mindig nem jó. És amikor olvastam itt róla hogy ha felmelegszik és rángat akkor az a hiba. Gondoltam meg kérdezem hogy valóban az lehet.
És minden oldalon azt írják, hogy csak a szakszervízben kiolvasott hibakódok alapján lehet a pontos diagnózist felállítani. Találgatni meg én sem szeretnék.
Igen, én akkor is utána néztem, és mindenhol azt írják, hogy rengeteg hibát jelezhet.
Csak egy idézet: igaz 207-esre, de a motor ua:
A Peugeot 207 turbó nélküli 1.4-es vagy 1.6-os VTI-modelljeiben megjelenő hibát a nem megfelelő üzemanyag/levegő arány okozza. Ez a motor gyújtáskihagyását okozhatja, ami a környezetszennyezés elleni hibához vezet.
Íme néhány egyéb gyakori oka a szennyezés elleni hibának:
Üzemanyag minősége : Az alacsony minőségű vagy nem megfelelő üzemanyagtípusok az EMS szennyezéscsökkentő hibáit váltják ki. Elhasználódott gyújtógyertyák : Az elszennyeződött gyújtógyertyák tökéletlen égéshez és megnövekedett károsanyag-kibocsátáshoz vezetnek. Kipufogórendszer állapota : Az eltömődött vagy sérült alkatrészek, például a katalizátor, a DPF vagy az EGR szelep akadályozhatják a kipufogógáz áramlását. Levegőgazdálkodás : A hibásan működő levegőérzékelők vagy a szennyezett levegőszűrő megzavarja a levegő-üzemanyag arányt, ami magasabb károsanyag-kibocsátást okoz.
Vagy vesz a gyújtáskapcsolóba egy elektromos betétet. (már lehet kapni, igaz, nem gyári)
Ezekben az újabb gépekben azonban már nem a kapcsolón keresztül megy a tápellátás, hanem pl. a motortéri BSM modulon keresztül, de egy típuson belül is voltak változtatások, úgyhogy még ez sem 100%. Ahhoz, hogy megfelelő tanácsot tudjon mondani az ember, alvázszám alapján meg kell nézni a kapcsolási rajzot, hogy az adott autón hogyan van a bekötés.
Gyujtaskapcsolo beeghetett. Egyes PUG es Citroen modelleknel (pl Xsara Picasso) ebben az idoszakban tipushiba. A szellozes tapvezeteket innen kotottek le, de a kontakt gyarilag alulmeretezett. A tied -ha ez a hiba- meg eleg jol birta! Nagyjabol 10 evet birnak ki, aztan beegnek.
A gyari megoldas (szopas): gyujtaskapcsolo, ajtozar es tanksapka zarcsere.
Kreativ megoldas: athidalni a gyujtaskapcsolot es mashonnan tapot adni neki. Teljesen jo lesz!
Lenne egy problémám. A Peugeot 307 1.4 16v (automata klimás, 2005-ös évjáratú) kocsi járó motor mellett nem fúj be se hideg, se meleg levegőt, hiába próbálom állítani a ventilátor erősségét, vagy bekapcsolni a belső levegő keringetést, vagy magát a klímát. Semmi sem történik. Találkozott már valaki hasonló esettel? Mit tehetek? Az utastér ventilátort kiszedtem, teszteltem, rendben működik, a biztosítékot megnéztem, rendben van, ép.
Már én sem vagyok a régi... de eskü visszasírom az SW-t. Nagyon sajnálom, mert kiváló állapotban volt, de 250 ezerig szándékoztam tartani. 16 évesen becseréltem egy 2019-es MEC-re. Írtam anno. Használt volt az autó, 35 ezerrel, de itthoni beszállításban nem létezett. Instyle felszereltség 2WD, itthon csak 4WD-ben volt kapható. Ebben tehát bár, LED, nyíiló tetőablak, Rockford Fosgate hangrendszer - na meg a CVT, amit nehéz volt megszokni, de már teljesen összenőttünk. A fogyasztás azért fáj (+3-4 liter), a sokkal rosszabb pakolhatóság is, a +2 ülés hiánya, keskenyebb belül és kisebb a csomagtartó is.
A nejemnek meg pár napja figyelt be egy Citroen C-Zero gyakorló, illetve bevásárló autónak. Sajnos Mitsubishiben nem volt ennyire fiatal (2020-as gyártás). Még tanuljuk, mert vagy hatótáv, vagy meleg az autóban. De azért kecsegtet a kb. 100 km a napelemes itthoni töltésről... Szóval úgy gondolom, nem lett melléfogás e téren sem. Nekem is maradt ez-az a Peuból, de természetesen még az izzók sem jók a Citroenbe:(
Kerékőrök még vannak Pözsóhoz, izzók, origin ablaktörlő lapátok, szűrők - de érdeklődés ezekre is zéro itt. Korábban baráti áron már próbálkoztam pedig:(
Nem, már nem vagyok pözsós - már nagyon régen lecseréltem az SW-t egy Grand C4 Picassora. Pedig igen szép idők voltak. Egyszer talán még benéz egy PUG hozzánk, ki tudja. :-)
Amúgy maradt nálam pár 307-esbe/re való cucc (SW-s pótülés, tetőcsomagtartó stb.) majd tavasszal "piacra dobom" őket.
Üdv mindenkinek. Vén egy Peugeot 5008 1.6 vti motor ú kocsink és amikor felmelegszik 90 fokra be adja az Antipollution system fault hibát és le kapcsolja a 3. hengert. Már cseréltünk mindent. Gyergya trafó labda szonda mind a kettő hőmérséklet érzékelő holtponti jeladó. Szóval mindent. Olvastam hogy a generátor feszültség szabályzó ha rossz csinálhat ilyer. Ez igaz? Ebben kérném a segítségét..
Nekem meg pont, hogy volt olyan esetem, amikor egyik reggel (pedig előző este épp 1,8 ezer kilométerről érkeztem haza) tekert, tekert, de nem indult. 4-5 próbálkozást követően feladtam, szóltam a szerviznek, akik másnap küldtek érte egy trailert.
Másnap, mikor megjelent a trailer, próbálkoztunk egy indítással, de ekkor már nem is tekert - bár minden világított még (lámpák, visszajelzők stb.)
A traileres biztos, ami biztos alapon rámért az aksira, és az már nem nyújtotta a megfelelő feszültséget. A kocsit bebikázták, saját lábán elgurult a szervizbe, ahol kapott egy új aksit gariban, és lőn csoda, újra ment minden flottul.
Szerintem ezzel ki lehet zarni az akku problemat. Gyenge akkut mar a hideginditaskor ki tudja szurni a laikus is meg idejeben.
Mas motorral de jartam hasonloan. Szervizben voltam, kiszedtek a nagynyomasu szivattyut. A csatlakozojat valszeg rosszul dugtak ossze. Kb 200 km mulva az M7 hetvegi araszolgatasa kozben egyszer csak leallt a kocsi. Nem lehetett ujra inditani. Ugyanigy tekert, de nem kapott uzemanyagot. Szerencsere megtalaltam a hibat, eleg nehez volt hozzaferni, plane a forro motorblokk miatt.
Szoval meg kellene nezni a csatlakozokat, mert ezeket akaratlanul is megmozgatjatja az ember szereles kozben.
Aztan meg az esetleg beepitett autovedelem is lehet hibas, be is azhatott, ahogy az elobb emlitett csatlakozo. Es persze amit irtatok, a motorteri BSI is kaphatott vizet.
FEZ-nek van igaza, a diag sokat segitene.
Nekem nagyon gyanus, hogy az auto problemamentesen ment akarmennyi km-t, aztan nem indult. Ilyen siman lehet kontakt hiba, vagy beazas.
Nem nagy ördöngősség, igazából csak várni kell nyugiba.
Ki kell nyitni a motorháztetőt, a kulcsot kivenni az autóból majd becsukni az ajtót.
Ezután nem szabad semmihez nyúlni és várni kell 4percet. A BSI ilyenkor "elmegy" szundiba. (kivéve ha esetleg AL4-es automata váltóval szerelt, mert akkor 12 percet kell várni, ilyenkor a váltóvezérlő is szundizni tér)
Ezután le kell kötni az aksit, a negatív pólusnál kezdve.
Visszakötésnél a pozitívval kell kezdeni. Lehetőleg a negatív sarut egy határozott mozdulattal kellene rányomni, ne remegjen a kéz !
Ezután várni kell min. 1 percet, mielőtt ajtót nyitsz és gyújtásra teszed. A gyári utasítás szerint elsőre nem szabad indítani, meg kell nézni gyújtáson, hogy minden jól kapcsol-e be, nincs-e hibajelzés, majd utána gyújtás le és utána indíthatsz.
Mondjuk én ezt az utolsót nem szoktam betartani, de jobb a békesség annál az autónál. ;-)
Köszönöm a választ. Én mint segítő, aki jelen voltam, amikor elmentünk a mosóhoz megnézni, javasoltam hogy húzzuk be a kocsit. Hátha. Egyébként itt a mosónál húztuk le mi az ablakot, félvén hogy aksi baj, lemerül, és ki se rogjuk tudni nyitni. Szóval nem nyitott ablakkal mosták. Meg a végén mondtama pótkulcsot de a tulajt nem is érdekli amit beszélünk. Szeriinte a váltószereléskor lett elrontva valami. Meg aztmondja, ha ő elvisz egy kocsit szerelőhöz, ne két napig és 15km ig legyen jó...... igaza lenne, csak kb ez olyan mintha megcsináltatná az elsö lökhárítót, leesne a hátsó utána, és a szerelő lenne érte a hibás. Mi az aksi felcsatlakoztatás helyes sorrendje?
Az az autómosás is lehetett az ok akár. Az Economy mode azt az akkumulátor védelmében kapcsol be, amikor egy bizonyos érték alá esik a feszültség. Ilyenkor egy csomó - nem létfontosságú !! - fogyasztót lekapcsol a BSI.
Az Economy mode-tól függetlenül be kell(ene) indulnia normál esetben, sőt ! Csak akkor "jön ki" belőle, ha a motor beindult - és tölt a generátor.
A 307-eseknél sajnos a BSI beázása mindennapos eset és olyankor tud ilyet is produkálni a BSI. Nem azt mondom, hogy ez a baja, csak ez is lehet. Az is egy érdekes kérdés, hogy azt írod, hogy elvitték és lemosták, de nem indul és nem tudják felhúzni az ablakot, amit te engedtél le. Ugye nem lehúzott ablakkal mosták ?
Normál esetben egy kuplungozás során nem nagyon történik olyasmi, ami ezt az esetet okozná, de persze feltételezem, hogy a testkábelek vissza lettek csavarozva a váltóra rendesen.
Szóval először fel kéne tölteni az akksit, és nem ártana be is mérni. (ilyen hidegben meg is halhat akár)
Nem árt az aksi le- és felcsatlakozásának a lépéseit betartani, mert különben az is okozhat pillanatnyi elmebajt a BSI-ben.
Aztán a feltöltött aksival próba. Persze az immo is vacakolhat, bár szerintem akkor kiírná, hogy nyűgje van vele, de láttam már furcsa eseteket, úgyhogy ez sem 100%. A kulcs hibáját valóban vagy a pótkulccsal vagy diaggal tudod tesztelni.
Sziasztok. Új vagyok ebben a csoportban. Üdvözlök mindenkit. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Elhoztak hozzám egy autót:
Peugeot 307 cc, 2004es, 2.0benzin, 130kw.
Az autón cseréltem: kuplungtárcsa, szerkezet, első hásó rúgó, lengéscsillapító, fékbetét. Nem vagyok szerelő, csak megkértek hogy cseréljem ki, elvállaltam. Kész lett. Mebtem egy probakört, féket légtelenítettem. Megint mentem vele, hogy a füvön megcsúsztassam hogy meg e az ABS rendesen. Minden szuipo, fek futomu kupplung jó.
Elvittem az autót a tulajnak. Kiprobálta. Mondta hogy jó. Másnap elmentek vele az autómosóba, lemosták, és nem indul. Teker de nem indul. Aksi jó. Monitor ezt irja: Economy mode active. Es az ablakot se lehet felhúzni. (Ezt igaz én húztam le, hogy ha lemerülna az aksi, tudjam kinyitni az ajtót)Mi lehet a baja? Azt állítják én rontottam el valamit a kuplung szerelés közben(ez nyílván nem kizárt, hisz nem vagyok 307 specialista). Csak nem vátom a nem indulás és a kupplung kozti összefuggést. Szerelés kozben az akku le volt választva. Mi lehet az autó hibája? Angol meg német fórumokon is írják ugyanezt a hibajelenséget,csak sajnos nem értem hogy a megoldást írják e mivel annyira nem tudok egyik nyelven se. Gyakorikerdeseken ilyet olvastam, aki ugyanigy jart: kiesett a kulcs a zsebéből, es kieserr az immo chip belole.
A tulaj elvitette autóvillamosságishoz, aki autószerelő is. De a pót kulcsot a kérésemre sem hajlandó odavinni, hogy hátha csak az immo rankoncátlanodik. Azt mondta: majd ha az audóvillamosságis kéri, akkor odaviszi egyébként nem. Mit tehetek? Zavar a dolog, ha én hibáztam akkor azért, ha nem én aklor pedig azért. Kérlek segítsetek mi lehet a megoldás