A Dellorto ma már nagyon drága, de sokkal megbízhatóbb karbi mint a gyári Jikov. A hátránya, hogy a gyári babetta légszűrő maszk nem passzol hozzá ezért nem néz ki vele jól a moci. Az előnye, hogy felteszed a mocidra és elfelejtheted hogy van karbi a motorodon. Nincs vele az a kínszenvedés mint a Jikovval, ami miatt babetták ezrei kerültek fel a padlásra vagy végezték a vastelepen.
Amugy van saját légszűrője és benzinszűrője, nem a vázon keresztül kapja a levegőt a motor a dellorto esetén. A nagy szűrőházasat kell venni, a kis szűrőházassal röfögő szívászaja van a mocinak.
Sajnos nem tudtam megmérni, mert a srác dízel autóhoz való kompressziómérőt hozott, és sehogy sem tudtuk összehozni a csatlakozásokat. Gondoltam egyet, visszaraktam az erdeti 207-es hengerszettet. Nagyon megörültem mikor pöccre beindult (fúrógéppel), és utána még a gázadásra is jól reagált. Aztán ráülve ugyanaz a hiba, csutka gázon semennyire sem megy, ha visszaengedem meg lefullad. Most szereznem kell egy karbit, aztán kipróbálni azzal.
Lehet kísérletezni egy alacsonyabb áttétellel, lehet hogy nem kell majd rásegíteni a dombra mászásnál. De ettől lassúbb lesz a motor, az biztos. Ha ez a cél, rajta.
Én munkába járásra használtam a motoromat, nekem fontos volt hogy minél hamarabb beérjek, ezért alakítottam át hogy erősebb legyen. 55-el tudott menni, az már egész jó volt.
Imádok szerelni mindig fejleszteni. Van egy új ötletem. Egy barátom barátjának haverja azt mondta hogy megpróbálja bevinni a cégbe és talán megcsinálja. Ha össze jön faja ha nem akkor marad minden a régi.
Kérdéses hogy működni fog e a koncepció de hát kísérletezni jó dolog
O
Azért próbálkozom ilyen hülye megoldással mert egyedit szeretnék olyat ami valószínűleg nincs senki másnak
Van más megoldás is. Én egy Robi hengert szereltem a 207-esemre, amitől lényegesen erősebb lett a motor. Utána bírta a dombokat, még akkor sem kellett rásegítenem, ha a domb aljából indultam. Maradt az eredeti lánckerék.
Hát akkor nincs mese keresek valakit a környező falukba hátha esztergál valaki. A 13 fogas nem is lenne lényeg inkább a 11 kellene. Itt felénk van néhány "domb" emelkedő amin rá kell segíteni tekerni, és hát ha ez javít a dolgokon.
Már nagyjából eldőlt a dolog, nekem az nem jó a megoldásodban, hogy ha ráhegeszted a lánckeréktengelyre, sokat többé nem lehet szétszedni, csak kisflexxel.
A lánckeréktengelyt csak bal oldalon lehet kihúzni, de ha ráhegesztett lap van rajta, akkor sehogy.
A hegesztéskor tönkremegy a szimering, de a csapágy is ki tudja, mit kap.
Nem járható ez az út.
13-ast lehet kapni készen, ez az utolsó fogszám, ami még felmegy az öntvény kivágásában, a 14 már nem.
Egyszerűen, egyszerűbben oldják meg a lentebb leírt módon.
Ha Farkas Gabi videóját nézted, tőle tudsz venni egy kész szerkezetet, az ellendarabját. A videóban elmondja, hogyan és hol kell furkálni a felfogatásához, és emlékeim szerint a csavarokat is megkapod az oda illő hosszban.
Más:
Lendkerékmágnessel még csak riga esetében kellett vacakolnom (tiris blokk). Ott is nagyobb csavar lökte volna le a főtengelyről... de nem tette, mert meg volt szakadva a menet.
A mágnest a főtengelyre rögzítő csavar helyére betekertem egy hosszabb acélcsavart, erre támasztottam csapágylehúzót és azzal szedtem le. Nem tudom, hogy a körmök a babetta mágnesnél elférnek-e. Ha igen, akkor ahogyan a csapágyak esetén is bevált: csavar feszítése + kalapáccsal a lehúzó csavarra koppantás. Újra feszít és újra kopp!
Még egy végső megoldás lehet: a robi55 mágnes mintájára menetet fúrni a forgórészbe és a főtengelybe csavart tekerve, majd azon egy vasdarabot megtámasztva, csavarokkal meghúzni kifelé a mágnest. (Kb az az elv, mint a 207 szegmensdob levétele)
Namost én értem amit ide a végére írtam. Aki látott Robi mágnest, annak szintén leesik a dolog. Aki nem, az így járt.
Konkrétan megcsinálható hogy a 207-es lánckerék közepét bele illeszted a 210-es lánckerék közepébe.
Persze kell hozzá egy esztergályos, meg hegeszteni is kell, de itt a fórumon is van olyan barátom aki ezt meglépte (nem ő esztergálta le/fúrta méretre hanem egy esztergályos haverja de ez lényegtelen). Tehát amit itt leírtál az sok hűhó semmiért, ráadásul a kerékpár átváltót is feleslegesen megszünteted vele. A kettőből kell gyártani egyet. Nem könnyű, de te is megbonyolítottad rendesen...
Egyébként 12-es és 13-as lánckereket lehet kapni is. A 13-as lánckeréknek még van is létjogosultsága, a 14-es alig fér el a blokktól és egy alap 207-esnek már kicsi is a nyomatéka hozzá.
Egyébként csípőből felsorolok 2 fémipari céget akikkel kapcsolatban állok szinte napi szinten, akik a nulláról is legyártanak neked egy 11-12-13-14 fogas 207 lánckereket, pont 1 hónappal ezelőtt csináltattam egy teljesen más projekthez és más láncmérethez lánckereket. Bár nemrég még én is aggódtam mi lesz amikor már a 12-eset sem lehet majd kapni, emiatt az 1 hónappal ezelőtti lánckerekem miatt rájöttem hogy nem ez lesz az a banánhéj amin a 10-20-30 év múlva esedékes babettázás el fog bukni.
Hát nagyjából tavaly óta nem foglalkoztam a babettával, viszont most hogy jön a jó idő eljött az ideje.
Készítettem egy tervezetet, hogy 210-es lánckereket hogyan lehetne rátenni 207-es tengelyére, szeretném ha megnéznétek és kritizálnátok, hogy működhet-e vagy teljesen hülyeség, esetleg valamit módosítsak rajt.
Én is csak ellendarab nélkülit találtam, azon gondolkodtam, hogy legyártom hozzá. Ám kaptam ajándékba egy motorhibás fűkaszát, arról fogom leszerelni. Remélem azon rajta van...Majd beszámolok róla.
Köszi, nagyon kedves vagy, de már megvan a berántó egységem, csak időm nincs felszerelni. Előbb mindenképpen azzal próbálkoznék mert egyszerűbb felszerelni, és kisebb átalakítást igényel.