Keresés

Részletes keresés

subaaa Creative Commons License 2024.03.31 0 0 174022

A Dellorto ma már nagyon drága, de sokkal megbízhatóbb karbi mint a gyári Jikov. A hátránya, hogy a gyári babetta légszűrő maszk nem passzol hozzá ezért nem néz ki vele jól a moci. Az előnye, hogy felteszed a mocidra és elfelejtheted hogy van karbi a motorodon. Nincs vele az a kínszenvedés mint a Jikovval, ami miatt babetták ezrei kerültek fel a padlásra vagy végezték a vastelepen.

Amugy van saját légszűrője és benzinszűrője, nem a vázon keresztül kapja a levegőt a motor a dellorto esetén. A nagy szűrőházasat kell venni, a kis szűrőházassal röfögő szívászaja van a mocinak.

Előzmény: 1413 (174021)
1413 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 174021

Köszi!

Sajnos nem tudtam megmérni, mert a srác dízel autóhoz való kompressziómérőt hozott, és sehogy sem tudtuk összehozni a csatlakozásokat. Gondoltam egyet, visszaraktam az erdeti 207-es hengerszettet. Nagyon megörültem mikor pöccre beindult (fúrógéppel), és utána még a gázadásra is jól reagált. Aztán ráülve ugyanaz a hiba, csutka gázon semennyire sem megy, ha visszaengedem meg lefullad. Most szereznem kell egy karbit, aztán kipróbálni azzal.

A Dellorto-ról mi a véleményetek?

 

Köszi!

Előzmény: garázsharcos (174019)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.30 0 0 174020

Ja, elfelejtettem:

13-as lánckerék, 75 kg-os pilóta.

Kb átlagosan jó ez az eredmény.

Előzmény: garázsharcos (174019)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.30 0 0 174019

Na, megmértem.

Hidegen 6,2 bar melegen sem sokkal több, 

6,8 bar.

Azzal, hogy használt hengerszett. 

Könnyen indul, jól húz és elég gyors is.

Az eszköz: VDO kompessziómérő.

De most már megyek tormát reszelni...

Előzmény: garázsharcos (174018)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.29 0 0 174018

Nem tudom, ilyen persze a gyári adatokban nincs.

Holnap megmérem a Babettámon, használt, nem új hengerszett, de a hézagok rendben.

Annyi csak az eltérés, hogy a kompresszióviszonyt 8,6-ra növeltem a mai benzinekhez képest.

Mérek egy hideg és üzemmeleg értéket, aztán tudok mit mondani.

 

Előzmény: 1413 (174016)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.29 0 0 174017

Igen, lehet, mert jópár motoron volt ilyen.

A lényeg hogy felszerelhető.

Előzmény: 1413 (174015)
1413 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 174016

Sziasztok,

 

Mennyinek kéne lennie a normál kompressziónak egy 207-esen?

 

Köszi!

1413 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 174015

Ez akár fűnyíróé is lehet. 

 

Előzmény: garázsharcos (174014)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.28 0 0 174014

Ja, a kép lemaradt:

Előzmény: garázsharcos (174013)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.28 0 0 174013

Én is a havertől kaptam egy ilyen berántót, valami Robi vagy milyen rotátorról.

Méretben kb stimmel, lehet hogy ezt rakom fel.

Ebben a berántó históriában az a legjobb, hogy ugyebár indítópofa problémák teljesen ki vannak zárva...

Előzmény: 1413 (173999)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.28 0 0 174012

A 207-esen három beékelődő golyó viszi át a nyomatékot.

A 210-en pedig a lánckerék tengely lelapolása.

A vázlatodon nem látok ilyen alkatrészt.

Pusztán a meghúzásból eredő súrlódás nem elég a nyomaték átviteléhez.

Emellett a 207 lánckerék oldali vége üreges, csőtengely, a furatban van a kerékpárátváltó szerkezet, 18 mm külső átmérővel.

A 210 lánckeréktengelye tömör, 15 mm, a vége lépcsős.

Semmi nem passzol egyikből a másikba, csak megmunkálással, vagy alkatrész legyártással.

Mindeközben mindkét kihajtás jó a saját helyén, a fogszámot pedig lehet variálni, igény szerint.

Ha kisebb a lánckerék, könnyebben megy a dombra, de lassúbb lesz.

Ha megnövelem a motor nyomatékát, a gyári áttétellel is mozgékonyabb, de gyorsabb is.

Mindig az a kérdés, mire kell a gép.

 

 

 

Előzmény: Deepmer (174010)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.28 0 0 174011

Lehet kísérletezni egy alacsonyabb áttétellel, lehet hogy nem kell majd rásegíteni a dombra mászásnál. De ettől lassúbb lesz a motor, az biztos. Ha ez a cél, rajta.

Én munkába járásra használtam a motoromat, nekem fontos volt hogy minél hamarabb beérjek, ezért alakítottam át hogy erősebb legyen. 55-el tudott menni, az már egész jó volt.

Előzmény: Deepmer (174010)
Deepmer Creative Commons License 2024.03.27 0 0 174010

Imádok szerelni mindig fejleszteni. Van egy új ötletem. Egy barátom barátjának haverja azt mondta hogy megpróbálja bevinni a cégbe és talán megcsinálja. Ha össze jön faja ha nem akkor marad minden a régi.

Kérdéses hogy működni fog e a koncepció de hát kísérletezni jó dolog

O

Azért próbálkozom ilyen hülye megoldással mert egyedit szeretnék olyat ami valószínűleg nincs senki másnak 

 

Előzmény: 4728ITI (174009)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.27 0 0 174009

Van más megoldás is. Én egy Robi hengert szereltem a 207-esemre, amitől lényegesen erősebb lett a motor. Utána bírta a dombokat, még akkor sem kellett rásegítenem, ha a domb aljából indultam. Maradt az eredeti lánckerék.

Előzmény: Deepmer (174008)
Deepmer Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174008

Hát akkor nincs mese keresek valakit a környező falukba hátha esztergál valaki. A 13 fogas nem is lenne lényeg inkább a 11 kellene. Itt felénk van néhány "domb" emelkedő amin rá kell segíteni tekerni, és hát ha ez javít a dolgokon.

 

Köszönöm a segítséget

Előzmény: garázsharcos (174007)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174007

Szóval, pontosabban: 4 Nm...

Előzmény: garázsharcos (174006)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174006

A kisebb az kapható, a 13 fogú most van fenn, a 14-es pedig az átalakított, hegesztett vari.

De, mint említették előttem, ahhoz 65 kilós vezető kell és kb 40 Nm nyomaték, másként erőtlen lesz.

Előzmény: garázsharcos (174005)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174005

Már nagyjából eldőlt a dolog, nekem az nem jó a megoldásodban, hogy ha ráhegeszted a lánckeréktengelyre, sokat többé nem lehet szétszedni, csak kisflexxel.

A lánckeréktengelyt csak bal oldalon lehet kihúzni, de ha ráhegesztett lap van rajta, akkor sehogy.

A hegesztéskor tönkremegy a szimering, de a csapágy is ki tudja, mit kap.

Nem járható ez az út.

13-ast lehet kapni készen, ez az utolsó fogszám, ami még felmegy az öntvény kivágásában, a 14 már nem.

Egyszerűen, egyszerűbben oldják meg a lentebb leírt módon.

Esztergán leszúr, új lánckerék kimunkált méretre, összekocogtat, hegeszt, varrat kisimít, kész.

Most nálam 13 fogú van fenn, de sokkal nagyobb nyomatékú motorral, jó is.

A 14-el már nagyon "hosszú" az áttétel, ahhoz több nyomaték kell, alapban kevés.

Előzmény: Deepmer (174000)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174004

Köszi az infót, valóban Gábor videóját láttam, aki itt él a közelemben.

Nem lesz nehéz megtalálni egy ilyen embert.

Előzmény: moyos (174002)
Deepmer Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174003

Vas megyében élek és sajnos nem ismerek senkit aki esztergályos lenne, vagy fémmel dolgozna. Ezért gondoltam ilyen házi praktikát.

 

Viszont ha lehet tőled rendelni szívesen megtenném 😁

Kérnék szépen 11-es és 13-as kereket 

 

A pénz egy svájci bankszámlán van sajnos szóval fizetni nem tudok.

 

Komolyra fordítva alternatív megoldásra lenne szükség mert tényleg nem tudom ki csinálna ilyet erre felé 

Előzmény: subaaa (174001)
moyos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174002

Szia!

Ha Farkas Gabi videóját nézted, tőle tudsz venni egy kész szerkezetet, az ellendarabját. A videóban elmondja, hogyan és hol kell furkálni a felfogatásához, és emlékeim szerint a csavarokat is megkapod az oda illő hosszban.

 

Más:

Lendkerékmágnessel még csak riga esetében kellett vacakolnom (tiris blokk). Ott is nagyobb csavar lökte volna le a főtengelyről... de nem tette, mert meg volt szakadva a menet.

A mágnest a főtengelyre rögzítő csavar helyére betekertem egy hosszabb acélcsavart, erre támasztottam csapágylehúzót és azzal szedtem le. Nem tudom, hogy a körmök a babetta mágnesnél elférnek-e. Ha igen, akkor ahogyan a csapágyak esetén is bevált: csavar feszítése + kalapáccsal a lehúzó csavarra koppantás. Újra feszít és újra kopp!

 

Még egy végső megoldás lehet: a robi55 mágnes mintájára menetet fúrni a forgórészbe és a főtengelybe csavart tekerve, majd azon egy vasdarabot megtámasztva, csavarokkal meghúzni kifelé a mágnest. (Kb az az elv, mint a 207 szegmensdob levétele)

Namost én értem amit ide a végére írtam. Aki látott Robi mágnest, annak szintén leesik a dolog. Aki nem, az így járt.

 

Előzmény: garázsharcos (173998)
subaaa Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174001

Konkrétan megcsinálható hogy a 207-es lánckerék közepét bele illeszted a 210-es lánckerék közepébe.

 

Persze kell hozzá egy esztergályos, meg hegeszteni is kell, de itt a fórumon is van olyan barátom aki ezt meglépte (nem ő esztergálta le/fúrta méretre hanem egy esztergályos haverja de ez lényegtelen). Tehát amit itt leírtál az sok hűhó semmiért, ráadásul a kerékpár átváltót is feleslegesen megszünteted vele. A kettőből kell gyártani egyet. Nem könnyű, de te is megbonyolítottad rendesen...

 

Egyébként 12-es és 13-as lánckereket lehet kapni is. A 13-as lánckeréknek még van is létjogosultsága, a 14-es alig fér el a blokktól és egy alap 207-esnek már kicsi is a nyomatéka hozzá.

 

Egyébként csípőből felsorolok 2 fémipari céget akikkel kapcsolatban állok szinte napi szinten, akik a nulláról is legyártanak neked egy 11-12-13-14 fogas 207 lánckereket, pont 1 hónappal ezelőtt csináltattam egy teljesen más projekthez és más láncmérethez lánckereket. Bár nemrég még én is aggódtam mi lesz amikor már a 12-eset sem lehet majd kapni, emiatt az 1 hónappal ezelőtti lánckerekem miatt rájöttem hogy nem ez lesz az a banánhéj amin a 10-20-30 év múlva esedékes babettázás el fog bukni.

Előzmény: Deepmer (174000)
Deepmer Creative Commons License 2024.03.26 0 0 174000

Sziasztok

 

Hát nagyjából tavaly óta nem foglalkoztam a babettával, viszont most hogy jön a jó idő eljött az ideje.

Készítettem egy tervezetet, hogy 210-es lánckereket hogyan lehetne rátenni 207-es tengelyére, szeretném ha megnéznétek és kritizálnátok, hogy működhet-e vagy teljesen hülyeség, esetleg valamit módosítsak rajt.

 

Képként töltöm fel remélem olvasható lesz

 

Szép napot mindenkinek

 

1413 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 173999

Szia, 

 

Én is csak ellendarab nélkülit találtam, azon gondolkodtam, hogy legyártom hozzá. Ám kaptam ajándékba egy motorhibás fűkaszát, arról fogom leszerelni. Remélem azon rajta van...Majd beszámolok róla.

Előzmény: garázsharcos (173998)
garázsharcos Creative Commons License 2024.03.20 0 0 173998

Én azért nem vettem még berántót, mert amelyeket néztem, egyikhez sem adták az ellendarabot, amit a mágnesre kell rögzíteni.

A Babette videóban van egy félmondat, miszerint "ezt így kapjátok".

Ilyet még nem találtam, lehet kapni valahol?

Kíváncsi lennék a képre is, főleg a belső oldalára.

Majd ha lesz időd, persze, nem sürgős.

Előzmény: 1413 (173994)
subaaa Creative Commons License 2024.03.20 0 0 173997

Én melegítettem és egy totál összegyógyult példány is lejött vele, persze nem szabad ész nélkül melegíteni csak csínján

Előzmény: keresztespapa (173992)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.19 0 0 173996

Érdeklődéssel fogadom hogy mire jutsz (majd amikor lesz rá időd). Érdekel a megoldásod!

Ha az önindítós változatot megfontolnád, én állom a szavam. Ha látnád, szerintem lenne elgondolásod a megvalósításra.

Előzmény: 1413 (173994)
LacoP21 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 173995

Még annyit, hogy a mágnest is lehet oldalról kocogtatni, szigorúan műanyag kalapáccsal!

Mindenféle kalapáccsal végzett műveletet a Babetta motor méretéhez kell igazítani, ez nem egy gőzmozdony :)

Előzmény: LacoP21 (173993)
1413 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 173994

Köszi, nagyon kedves vagy, de már megvan a berántó egységem, csak időm nincs felszerelni. Előbb mindenképpen azzal próbálkoznék mert egyszerűbb felszerelni, és kisebb átalakítást igényel.

 

Azért köszi!

Előzmény: 4728ITI (173991)
LacoP21 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 173993

Javaslatom a következő: meghúzod a feszítő csavart érzésre, ne szakadjon a mágnesben a menet!

Egy kalapáccsal a csavar végére ütsz, akár többször is, majd megint picit ráhúzol a csavarra. Ott is lehet hagyni, hadd fárassza a kötést. 

Előzmény: keresztespapa (173992)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!