Nézd meg a motorháztető alatt a szélvédő előtt a vízelvezetőket (vízelvezető vályú),szerintem el vannak dugulva(sőt biztos vagyok benne)ez általában kivezeti a vizet valahol a kerékjáratnál,de ha el van tömődve akkor oda megy ahova utat talál.....sokszor a beltérbe,a padlólemezen gyűlik össze ......rengetegszer láttam már ilyet!
Jövő hét elején tervezek megnézni és - a valóságban is megfelelő állapotot látva - megvenni első saját autómat, amely történetesen egy Jaguar X-type lenne :)
2002-es, V6 2.0 (2.1) Executive benzines
közel 150 000 km-t futott, manuális váltóval.
Segítségeteket kérném abban, hogy mi az, amit feltétlenül ellenőrizzek? Ami felett esetleg sokan elsikkadnak?
A tulaj elmondása szerint a műszerfalon ég a "check engine" lámpa és jó eséllyel (nemrégen volt műszakin, 2018 augusztusig kapta meg) a lambdaszonda(ák) a ludas(ak). Erről olvastam, hogy 160 ezer km körül bizony esedékes, és ha nem történik meg időben, a katalizátor is hasonlóképp.
Szóval ha jól értem, ezeket a kiadásokat rövidtávon be kellene kalkulálni :) A vételárat nem mondanám kedvezőtlennek, de adott esetben alkudnék belőle. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy küldöldön élek és a megvásárolni kívánt Jaguár is :)
Még egy dolgot szeretnék megkérdezni. A kocsi 2100 ccm 6 hengeres benzines x type. 11 liter alá nem tudom levinni a fogyasztást. Vegyes használat mellett 11,4-11,6 liter. Ez normálisnak mondható, vagy egy kisit sok?
Ügyeskezű szerelő lekötötte az akkumulátort, és ezáltal a rádió most kéri a kódot.
Feltúrtam az összes papírját az autónak, meg van itt minden, szervízkönyv, vonóhorog leírása, TÜV engedély, alufelnik tanúsítványa, navi leírás, csak a rádió kódját az előző tulaj nem írta le egyik füzetbe se.
Vettem egy remek 2 literes X type-ot. Nagyon elégedett vagyok vele, de valamit szeretnék megtudni. Remélem a tapasztaltabbak tudnak segíteni. Ha leállítom a motort sokáig búg valami. Elég iritáló hangon. A kocsiban űlve nagyon kellemetlen. Mint ha valami beremegne, vagy egyensúly nélkül forogna... De nem ventillátor, inkább valami elektromos búgás.... Mi lehet ez a hang?
Ha külföldön dolgozol, nem is biztos, hogy itthon kéne keresgélni. Ott találhatsz ténylegesen 200 ezer alatt futottat.
Csak néha járkálni a kevésbé problémás benzines is jó választás lehet. De ezt mindenki maga érzi. Városi tötymörgésre a diesel orosz rulett, országjárásra viszont OK.
Csak kézi váltóst! De kettős tömegű úgy is mindegyikben van.
A diesel ugyanazokkal a problémákkal kűzd, mint a mondeo, se jobb se rosszabb. (de lehet, hogy ezt cáfolhatja, akinek diesel van) A benzines megbízhatóbb, de (2.1-est kivéve) ott meg a 4x4 hajtáslánc okozhat fejfájást.
Fenntartás csak a specifikus (ami nem ford kompatibilis) alkatrészek miatt drágább kicsit, de nem kiugróan.
Több éves jaguár tulajdonosoktól szeretnék elsősorban válaszokat kapni, de aki ért hozzá ő is írhat bátran :)
Közeljövőben szeretnék egy x-typeot vásárolni. Először 2.0 benzines mondeókat nézegettem de olvastam egy cikkben, hogy vele egy kategóriában említették a jaguár x-type-ot!
Hírtelen rá se mertem keresni mert gondoltam hűű jaguár, biztos cégvezetőnek kell lenni, hogy ilyen kocsim legyen!
De rávettem magam, rákerestem :) és hát beleszerettem egyből!
Használtautón van is rá több találat de mind kereskedőtől van! Esetleg mennyire lehet ezekbe mellé fogni?
Olvastam hogy elég sok alkatrésze a mondeótól van, és én egy szolid 2.0d re gondoltam volna manuál 5 fokozat!
1 millió körül szeretnék venni, van belőle pár darab, de ezek a 180 ezer körüli km-ek mennyire valósak?
Külföldön dolgozok, kijárni nem szeretnék vele, mikor otthon vagyok csak akkor járkálgatnék ide-oda, kb havi pár száz km-t esetleg ha beletennék.
Szervíztapasztalatokra és alkatrész árakra lennék kíváncsi, hogy mennyivel több egy ilyen autót fenntartani, mint egy mondeót lenne?
Hello! Aktuális lenne már, de még várat magára a találkozó. Gondolom senki sem ér rá :) FB csoportban benne vagy? Sajnos ez a fórum olyan, hogy nem jelez, ha van új bejegyzés, így észben kell tartani, hogy néha ide felnézzünk. És az nem mindig megy.