Keresés

Részletes keresés

601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.26 -2 4 71442

Úgy tűnik, hogy a betétnek mégiscsak külön kéne lennie, legalábbis az anyagmegjelölésekkel erre utalnak:

 

Előzmény: tom sawyer (71440)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.26 -2 2 71441

Nagyon szuper, köszönöm!
Akkor ez azért van így kialakítva, hogy be lehessen buktatni a két felet?
Amúgy te melyik mozdonyhoz csináltad meg ezt az elemet?

Előzmény: tom sawyer (71440)
tom sawyer Creative Commons License 2024.02.26 0 0 71440

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71438)
tom sawyer Creative Commons License 2024.02.26 0 1 71439

Nevezéktan: Siklócsapágy, csapágycsésze, stb. Az ábrázolás sem jó ugyanis össz-vissz 2 félből áll. A kékkel jelzett a beöntött fehérfém, tehát az sem külön alkatrész. 

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71438)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.25 -2 2 71438

Urak,

csatlórudakról volna kérdésem, mindjárt kettő is.
A VII-es csoport 345 "mellső kapcsolórúd" című rajza (a 344 "hátsó kapcsolórúd" is kb. ilyen, azon 2 helyen csatlakozik a hajtócsap), 3D-ben nagyjából így néz ki: 

A hajtócsapot az eredeti rajzok szerint így ágyazzák:

(a pontvonal a mellső gépezet máshogy kialakított kapcsolórúdjaira utal)

Ez szerintem ilyen 3D-ben:

Az első kérdés, hogy jól fejtettem meg a kontúrokat? Látott közületek valaki hasonlót? Az 1026-oséról publikáltak a fészen egy képet, de ott a másik fél nem látszik. Itt ezekről az alkatrészekről van szó:


A második, hogy van ennek valami magyar nevezéktana?

Németéknél van elég komoly:

http://dlok.dgeg.de/img_files/dk/dk-abb-147.jpg (http://dlok.dgeg.de/293.htm)

rezgaras Creative Commons License 2024.02.25 -1 1 71437

Nézz be a személykocsisra, ott lesz egy megjegyzésem ezzel kapcsolatban!

Előzmény: FejesAntal (71432)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.24 -1 1 71436

Fedvény: ABahAah

Előzmény: alkotasu (71435)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.24 -1 1 71435

Most megnéztem a képeimet, és mintha az ABah 100151-es kocsi 1:5-ös modellje is ilyen lenne. (Bár a fényképem nem túl jó, és a kocsi oldala kevéssé látszik, így össze nem tudom hasonlítani a végével.)

Előzmény: FejesAntal (71432)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.24 0 0 71434

Az 1966-os nyitás előtt valószínűleg a Dunakeszi Járműjavíró szakmunkásai állították helyre a modelleket (ha már itt omlott rájuk egy fal...), nem resturátorok. Kb. abban a korszakban még a restaurátor szakma mlg nem is létezett, így ez nem is csoda.

Előzmény: rezgaras (71433)
rezgaras Creative Commons License 2024.02.24 -1 1 71433

Még réges-régen a KM-ben az egyik sarokban volt egy pici bemutató a restaurálásról. Engem az döbbentett meg, hogy a szegecsek helyére gömbölyű fejű csavarokat raktak be. Na jó, ma már kevesen tudnak szépen szegecselni...

Előzmény: FejesAntal (71430)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.23 -2 2 71432

Még MIHÓK1 fórumtárs hívta fel a figyelmem a Rendelet a m.kir. Államvasutak személykocsijainak és gőzokomotívjainak fénymázolása c. dokumentumra 1898-ból. Ezt kimásoltattam az Archívumban.

 

Szegeden van egy 1966 előtt nem helyreállított, tárolt, 1:5 kocsimodell, ami az 1898-as állapotot tükrözi.

És ez a modell minden elemében az 1898-as rendelet előírásait követi. Amiket sajnos helyreállítottak 1966 előtt, azoknál számos elemet megvátoztattak "egyszerűsítettek"

Előzmény: alkotasu (71431)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.23 -1 1 71431

Na, ez érdekes fejlemény! Hogy sikerült ezt kideríteni?

Előzmény: FejesAntal (71430)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.23 -2 3 71430

OFF

 

Most szereztem bizonyosságot róla, hogy az 1945-1966 között "restaurált" személykocsi modelleket durván meghamisították. Ahol nyers fa alkartrésznek kellene lennie, ott fehérrel átpacsmagolták, az 1898-ban az akkor érvényes előírásokra magasról téve festegették át a kocsimodelleket. Szerencsére maradt pár modell, aminek a "restaurálásáéra" nem volt pénz és idő, és megmaradtak. Az 1898-as utasítás szerint a kocsik homlokfalai a főkerettel egyezően fekete színűek voltak, amit a "restauráláskor" átmázoltak zöldre.... A latrernatetők oldalfalai szintén feketék voltak, ezek is fehérré változtak.

 

Szóval a magyar vasúttörténet "génbankja" ahogy Soltész nevezte, több hibától vérzik...

 

ON

Előzmény: Zolcsi67 (71428)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.23 -2 2 71429

A MÁV-nál nem sokáig, az ilyen kocsik kis túlzással egy marhavagon küllemét hordozták, nem volt külső lemezborítása a kocsiszekrénynek, csak festett fa palánk, és a nem volt semmiféle fűtés. Amikor megszűnt a 4. osztály átminősítették a kocsikat 3. osztályúvá, és kaptak kályhát, ez volt a komfort emelés....

Előzmény: Zolcsi67 (71428)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 71428

Meddig létezett IV. kocsiosztály Magyarországon? A Közlekedési Múzeum 1-2 1:5-ös modelljén van ilyen megjelölés (1895/96-os gyártású modellek).

Előzmény: Felek Ferenc (71424)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.02.22 -2 2 71427

   Trianon után nagyon leszűkült a hazai közforgalmú kisvasutak létszáma, ami megmaradt, az meg ki lett annyira kutatva az elmúlt 50 évben, hogy egy ilyen kaliberű járműbeszerzésnek/átépítésnek nyoma lenne.

   Inkább iparvasutak vettek a felszabaduló hadivasutak anyagából, gőzmozdonyaiból.

   Egyre inkább úgy vélem, nem hozzánk kerültek a gőzmotorkocsik.

Előzmény: rm40 (71426)
rm40 Creative Commons License 2024.02.21 -1 1 71426

Szerintem ez a szállításikori állapotot jeleníti meg, az előzményekben szereplő adatok szerint 1920-ben használtként (sőt talán selejtként) adták el ide. Ha így is történt, valószínűleg gőzmotorkocsiként nem is használták már Lehet, hogy személykocsivá átalakítva üzemelt nálunk - már ha egyáltalán. Ha így volt, akkor pedig bármilyen osztályjelzést viselhetett, sőt lehet, hogy a forgóváz-tengelytáv emlékeztetett az eredetire.

Előzmény: FejesAntal (71415)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71425

Akkor megint tanultam valamit.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (71422)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.02.21 -2 2 71424

4 osztály nálunk 1910-ben, megint csak azt gondolom, kizárt.

Előzmény: FejesAntal (71415)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.02.21 -2 2 71423

Igen, ez a 750 mm nyomtáv olyan Galícia szerűen hangzik! :-)

Előzmény: FejesAntal (71414)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.02.21 0 2 71422

Lehet, hogy mégsem.

Ha IMG-ként mented, akkor kb. 546 kB a file-méret,

ha BIG-ként, akkor csak kb. 128 kB a file-méret. Érdekes módon a felbontás és a pontsűrűség egyforma, ezek szerint a tömörítés kisebb mértékű az IMG esetén, tehát annak jobb a minősége.

Előzmény: Sergeant1 (71419)
cseuztompi Creative Commons License 2024.02.21 -1 3 71421

A wiki források között:

 

https://www.museumseisenbahn.de/images/dev_dme/dme05_1_dampftriebwagen_dwss.pdf

 

Állítólag 1920/21-ben Magyarországra adták el őket. 

 

Előzmény: Sergeant1 (71420)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71420
Előzmény: alkotasu (71416)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71419

A kettő közül bármelyik jó.

Előzmény: alkotasu (71417)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 71418

Igen, nekem is egyből ez a 4. osztály szúrta a szemem, az 1880-as évek után nálunk nem volt (előtte igen) 

Előzmény: alkotasu (71416)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 1 71417

Ne BIG-re, hanem IMG-re! Akkor adja vissza eredeti méretben.

Előzmény: rm40 (71409)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 2 71416

Simán lehet. Nekem, mint laikusnak 2 dolog gyanús: én nem tudok magyarországi 750 mm-es kisvasútról, csak 760-asról. Nem nagy a különbség, de azért mégis külön jegyzik... 750-es kisvasútról Németországban hallottam, olvastam. Lehet, hogy valamilyen német-osztrák határközeli kisvasútról lehet szó? A másik: a képen olvasható a 4. osztály. Akkoriban nálunk nem volt ilyen.

Előzmény: FejesAntal (71414)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.21 -2 1 71415

Képes illusztráció gyanánt ezt küldte

 

Előzmény: FejesAntal (71414)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.21 -3 0 71414

Érdekes, hogy egy Voight családnevű úriember kérdezi... mindenesetre állítja, hogy szerinte került ide 3 db ilyen gép. Lehet, hogy keveri az Austro-Hungary-t a "szimpla" Hungary-val 

Előzmény: Felek Ferenc (71403)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.20 -2 2 71413

Fel is került a szerelvényekhez:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!