A Zöld Pontban van olyan bowdenvég, amiről beszéltem. Egy kis gumigyűrűt kell a bowdenre húzni, a szétnyitható kupakot rátenni a végére, a gumit visszahúzod a szárára - ezzel zárod le - és ennyi.
Dura Ace bowden kell, és nem pörög szét a bowden. 15 éve használok Jagwire bowdensapkát, igen sok színebn lehat kapni, és többször felhasználható, mert nem kell fogóval összenyomni, mint az alukupakot.
Én egy jobb kombináltfogóval vágom el, egy határozott és erős harapással. Eddig bejött. A szál végét régebben megforrasztottam, ma már ott vannak a méretes bowdenvégek.
Új, de az említett határértéken már túl van, mert használom:-).
Egyébként az első átdobóváltóm Sora és minden újítás után a határolón is kell állítani. Most is, alig mászik fel a lánc a nagytányérra, de már tudom, mit kell tennem.
A gyárban mivel forrasztják össze a bowden szálait úgy, hogy azok nem tudnak szétbomlani? Amint elvágom a bowdenvágóval, az utolsó 1-2 centin szétugranak a szálacskák.
Akkor marad az átdobó állítása picit följebb/lejjebb vagy szögben elforgatni a lánchoz képest pár fokot. Tökölős, de meg lehet csinálni. A kérdés, hogy érdemes-e, mert ha új a bowdenezés, akkor 4-800 km után úgyis nyúlik annyit, hogy állítani kell.
Sajnos ez a helyzet. A normál váltókaroknál egyértelműen jobb a helyzet, ott a kilépésnél ott van az állítócsavar. Úgy tűnik, az országútikon erre nem figyelnek. De csak egyszer kell megcsinálni, aztán egy jó darabig jó lesz. Én egyébként újra tudom fűzni a bowdent általában, pedig nem bowdenvágóval aprítom. Az se felesleges eszkoz, pont ezért.
Ahogy RadiX is írja, szinte végig belül fut a bowden. Kb. 25-30 centi van szabadon.
A 2 X 9-es rendszerben nagyon szerettem használni a nagytányér - fentről harmadik fokozat hátul verziót a kevésbé szivatós emelkedőkön. Most ezt nem lehet, mert oldalról súrolja a kalitkát a lánc.
Meg fogom próbálni a leszorító csavarnál állítani, ez még egyszerűbbnek tűnik, mint az új bowdenházat szabdalni (meg, ugye a kihúzott bowdenszálat már nem lehet visszafűzni, nekem legalábbis nem szokott sikerülni).
A vázon van-e két kiálló tartószem az alsócsövön (ahol régen a váltókar volt)? Ha igen, akkor van olyan bizgempátyú a Zöld Pont boltban a Bartókon. Ha nincs, akkor nekem van, és nem használom, odaadom. Ha nincs olyan kiálló izé, akkor létezik olyan Shimano kütyü, ami az alsócsővön található szegecselt akármi (szintén a váltókar helyén van, ott, ahol a bowdent megakasztod) a vázra építve. Ilyenhez való feszítőt is lehet kapni, ugyanott. Egy kis fekete tekerentyű, műanyagból, 5-600 forintos tétel.
Átdobónál lehet, hogy a magassággal, és/vagy a szöggel is tudsz játszani, ha a felső ponton súrolja a lánc a kanalat. Persze baszkódós beállítani, de hát ez ilyen sport:)
Csakhogy állítanom kéne az első váltón egy-két tizedet és nincs finombeállító.
Mit lehet ilyenkor csinálni a néhány órányi vacakolás helyett? Vacakolás: a váltótesten oldani-moccantani-meghúzni folyamatot ciklusban gyakorolni egy jó megoldás reményében.
Kipróbáltam ma a profik befelé fordított, "aero" pozíciós fékváltókaros megoldást, és teljes a siker. A 66 km-ből alig 63 volt, ahol zsibbadt a kezem, fájt a tenyerem, fogdostam a kormányt ahol csak tudtam. Tisztában vagyok vele, hogy hozzá kell szokni, de alig 5-6 fokot forgattam el a kart, és mégis olyan érzésem volt, mintha egy idegen bringán ülnék. Egy idő után a talpam is fájt, mert ugye nem tudtam annyira támaszkodni a fékkarra, ezért máshol volt a súlypont, ennek következtében a nyergen is máshogy ültem, az is kényelmetlen volt, kiállni kifejezetten rosszul esett:))) 66 km nem sok, de meg kellett állnom 2x is pihenni, mert egyáltalán nem volt megfelelő számomra a beállítás. Szóval hazaérve visszatértem a régi beállításhoz, és a "bevált dolgon ne változtass" elv most is beigazolódott.
Zseniális volt a TdH 2023 zárónapja: a szervezők egyrészt szereztek egy csomó jó pontot a részvevő nagy csapatoknál azzal, hogy nem törették őket össze az esős villamos síneken a Francia Kör előtt - másrészt szereztek egy csomó jó pontot a kormányzatnál azzal, hogy ekkora blamát húztak a fővárosra és személyesen a főpolgármesterre.
Nekem előzetesen az volt a tippem - amit megtartottam magamnak, mert ki akarja, hogy elvigye a nagy fekete autó - hogy a kordonbontásos, könnygázos tüntikre hivatkozva, a biztonsági helyzetre tekintettel az utolsó pillanatban nem fogják beengedni az állami szervek a TdH-t a budapesti záró szakasztra és inkább még egy alcsút-felcsút etap lesz, de a fenti ügyesebb megoldás!
(Erről az jutott eszembe, hogy ha Fetter Eriknek lenne egy fejvadász klónja, akkor ő lenne a Bobafetter Erik... Gyártanak olyan alakú formájú időfutam sisakot?)
A puhos szar focibuzi, tehát focipálya épül mindenhová.
1. Igen.
2. Oka: részben igen, másik része, hogy annak van hírértéke, szponzor bevonzó értéke és hasznosítható reklám értéke, kultúrája. Szóval ez egy kicsit összetettebb.