Keresés

Részletes keresés

nscatto1 Creative Commons License 2023.09.08 0 0 86022

A Zöld Pontban van olyan bowdenvég, amiről beszéltem. Egy kis gumigyűrűt kell a bowdenre húzni, a szétnyitható kupakot rátenni a végére, a gumit visszahúzod a szárára - ezzel zárod le - és ennyi. 

Előzmény: nscatto1 (86021)
nscatto1 Creative Commons License 2023.09.05 0 0 86021

Miből?

Előzmény: Traugutt (86020)
Traugutt Creative Commons License 2023.09.05 0 0 86020

Melyik fajtát használod? Hol szerzed be?

Előzmény: nscatto1 (86019)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86019

Dura Ace bowden kell, és nem pörög szét a bowden. 15 éve használok Jagwire bowdensapkát, igen sok színebn lehat kapni, és többször felhasználható, mert nem kell fogóval összenyomni, mint az alukupakot.

Előzmény: SzeZo (86014)
b_zsiga Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86018

Szerintem hegesztik

Előzmény: SzeZo (86014)
orygabor Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86017

Én egy jobb kombináltfogóval vágom el, egy határozott és erős harapással. Eddig bejött. A szál végét régebben megforrasztottam, ma már ott vannak a méretes bowdenvégek.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86016

Ezt, alkalomadtán kipróbálom. Praktikus. Hogy ez nekem miért nem jutott eszembe?!

Előzmény: RadiX (86015)
RadiX Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86015

Én körbetekerem ragasztószalaggal párszor vágás előtt, és a ragasztószalag közepénél vágom el, akkor nem ugrik szét.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86014

Új, de az említett határértéken már túl van, mert használom:-).

Egyébként az első átdobóváltóm Sora és minden újítás után a határolón is kell állítani. Most is, alig mászik fel a lánc a nagytányérra, de már tudom, mit kell tennem.

 

A gyárban mivel forrasztják össze a bowden szálait úgy, hogy azok nem tudnak szétbomlani? Amint elvágom a bowdenvágóval, az utolsó 1-2 centin szétugranak a szálacskák.

 

Előzmény: nscatto1 (86013)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86013

Akkor marad az átdobó állítása picit följebb/lejjebb vagy szögben elforgatni a lánchoz képest pár fokot. Tökölős, de meg lehet csinálni. A kérdés, hogy érdemes-e, mert ha új a bowdenezés, akkor 4-800 km után úgyis nyúlik annyit, hogy állítani kell.

Előzmény: SzeZo (86011)
orygabor Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86012

Sajnos ez a helyzet. A normál váltókaroknál egyértelműen jobb a helyzet, ott a kilépésnél ott van az állítócsavar. Úgy tűnik, az országútikon erre nem figyelnek. De csak egyszer kell megcsinálni, aztán egy jó darabig jó lesz. Én egyébként újra tudom fűzni a bowdent általában, pedig nem bowdenvágóval aprítom. Az se felesleges eszkoz, pont ezért.

Előzmény: SzeZo (86008)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86011

Ahogy RadiX is írja, szinte végig belül fut a bowden. Kb. 25-30 centi van szabadon.

A 2 X 9-es rendszerben nagyon szerettem használni a nagytányér - fentről harmadik fokozat hátul verziót a kevésbé szivatós emelkedőkön. Most ezt nem lehet, mert oldalról súrolja a kalitkát a lánc.

Meg fogom próbálni a leszorító csavarnál állítani, ez még egyszerűbbnek tűnik, mint az új bowdenházat szabdalni (meg, ugye a kihúzott bowdenszálat már nem lehet visszafűzni, nekem legalábbis nem szokott sikerülni).

Előzmény: nscatto1 (86009)
RadiX Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86010

Rejtett bowdenvezetés, az alsócső belsejében megy a bowdenház. Nincsen kiálló tartószem.

Előzmény: nscatto1 (86009)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86009

Váltótípus? Ami ugye nem váltó, hanem átdobó:))) 

 

A vázon van-e két kiálló tartószem az alsócsövön (ahol régen a váltókar volt)? Ha igen, akkor van olyan bizgempátyú a Zöld Pont boltban a Bartókon. Ha nincs, akkor nekem van, és nem használom, odaadom. Ha nincs olyan kiálló izé, akkor létezik olyan Shimano kütyü, ami az alsócsővön található szegecselt akármi (szintén a váltókar helyén van, ott, ahol a bowdent megakasztod) a vázra építve. Ilyenhez való feszítőt is lehet kapni, ugyanott. Egy kis fekete tekerentyű, műanyagból, 5-600 forintos tétel. 

 

Átdobónál lehet, hogy a magassággal, és/vagy a szöggel is tudsz játszani, ha a felső ponton súrolja a lánc a kanalat. Persze baszkódós beállítani, de hát ez ilyen sport:)

Előzmény: SzeZo (86000)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86008

Köszönöm!

Ezek szerint két lehetőségem van:

 - szétszabdalom az új bowdenházat, új belső szálat húzok

 - megpróbálom a váltónál beállítani. Két-három óra alatt sikerülhet is - vagy nem, hiszen menet közben derül ki, hogy jó lett-e.

orygabor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86007
Előzmény: SzeZo (86005)
orygabor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86006

Nem, és ez nem is jó neki. Olyanra gondoltam, hogy a bowdenház egy szakaszát kell kivágni és oda beépíteni.

Előzmény: RadiX (86004)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86005

Elnézést: a bandázs alatt futnak és csak annak végén jönnek ki egy kanyarra.

Előzmény: SzeZo (86002)
RadiX Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86004
Előzmény: orygabor (86003)
orygabor Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86003

Nincs olyan bizbasz, amit  bowdenbe lehet beépíteni? Mint volt olyasmi fokozatkijelző.

Előzmény: SzeZo (86002)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86002

A fékváltókartól a homlokcső (van ilyen?) mögé szabadon mennek.

Előzmény: orygabor (86001)
orygabor Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86001

A teljes bowden a csőben megy?

Előzmény: SzeZo (86000)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86000

Új váz, rejtett bowdenezés.

Csakhogy állítanom kéne az első váltón egy-két tizedet és nincs finombeállító.

Mit lehet ilyenkor csinálni a néhány órányi vacakolás helyett? Vacakolás: a váltótesten oldani-moccantani-meghúzni folyamatot ciklusban gyakorolni egy jó megoldás reményében.

nscatto1 Creative Commons License 2023.07.29 0 2 85999

Kipróbáltam ma a profik befelé fordított, "aero" pozíciós fékváltókaros megoldást, és teljes a siker. A 66 km-ből alig 63 volt, ahol zsibbadt a kezem, fájt a tenyerem, fogdostam a kormányt ahol csak tudtam. Tisztában vagyok vele, hogy hozzá kell szokni, de alig 5-6 fokot forgattam el a kart, és mégis olyan érzésem volt, mintha egy idegen bringán ülnék. Egy idő után a talpam is fájt, mert ugye nem tudtam annyira támaszkodni a fékkarra, ezért máshol volt a súlypont, ennek következtében a nyergen is máshogy ültem, az is kényelmetlen volt, kiállni kifejezetten rosszul esett:))) 66 km nem sok, de meg kellett állnom 2x is pihenni, mert egyáltalán nem volt megfelelő számomra a beállítás. Szóval hazaérve visszatértem a régi beállításhoz, és a "bevált dolgon ne változtass" elv most is beigazolódott.

nscatto1 Creative Commons License 2023.06.17 0 2 85998
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.05.14 0 0 85997

Zseniális volt a TdH 2023 zárónapja: a szervezők egyrészt szereztek egy csomó jó pontot a részvevő nagy csapatoknál azzal, hogy nem törették őket össze az esős villamos síneken a Francia Kör előtt - másrészt szereztek egy csomó jó pontot a kormányzatnál azzal, hogy ekkora blamát húztak a fővárosra és személyesen a főpolgármesterre.

 

Nekem előzetesen az volt a tippem - amit megtartottam magamnak, mert ki akarja, hogy elvigye a nagy fekete autó - hogy a kordonbontásos, könnygázos tüntikre hivatkozva, a biztonsági helyzetre tekintettel az utolsó pillanatban nem fogják beengedni az állami szervek a TdH-t a budapesti záró szakasztra és inkább még egy alcsút-felcsút etap lesz, de a fenti ügyesebb megoldás!

Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.05.03 0 0 85996

Fetter Erik bekerült a keretbe - lesz magyar induló a Giro d’Italián:

 

https://index.hu/sport/bringa/2023/05/02/lesz-magyar-indulo-a-giro-d-italian-fetter-erik-eolo-kometa/

 

(Erről az jutott eszembe, hogy ha Fetter Eriknek lenne egy fejvadász klónja, akkor ő lenne a Bobafetter Erik... Gyártanak olyan alakú formájú időfutam sisakot?)

orygabor Creative Commons License 2023.02.01 0 0 85995

:(

Előzmény: nscatto1 (85987)
altenberger Creative Commons License 2023.02.01 0 0 85994

"Az autósok alatt én nem csak a Suzukiban egyedül balfaszkodó népeket értem, hanem az áruszállítókat, szolgáltatókat, cégeknek, stb. is."

 

 

Pedig általában az előbbieket értik "autósok" alatt, az áruszállítók, szolgáltatók külön kategória.

 

"Miattuk kéne a kocasofőröket beengedni a Lánchídra, hogy "ne legyenek útban""

 

Ja, csak ott meg a tömegközlekedéssel közlekedőknek lennének "útban".

Előzmény: nscatto1 (85990)
_Haszi_ Creative Commons License 2023.02.01 0 0 85993

A puhos szar focibuzi, tehát focipálya épül mindenhová. 

 

1. Igen.

2. Oka: részben igen, másik része, hogy annak van hírértéke, szponzor bevonzó értéke és hasznosítható reklám értéke, kultúrája. Szóval ez egy kicsit összetettebb.

Előzmény: nscatto1 (85987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!