Keresés

Részletes keresés

szs75 Creative Commons License 2010.09.02 0 0 407

Pont ezt mondom, hogy szerintem nem csökken miatta a forgalom. Én nem tapasztalom, hogy kisebb lenne a forgalom, mióta van ez a jobbkezes kútgyűrűs őrület.

Imrén nem tudom, hol működik, de ott bizonyára van párhuzamos utca, ahol lehet haladni, itt meg nincs.

Előzmény: alexaton (405)
alexaton Creative Commons License 2010.09.02 0 0 406
Szerinted a fejlődés arról szól, hogy egybefüggő kocsisorok száguldozzanak a gyáli utakon???
Neked elgurult a gyógyszered!
Ezeknek az autósoknak a 90%-a nem is itt lakik!!!
A Vecsési út gyáli végéhez építették az M0-s lehajtót is ami eredetileg vecsési lehajtó.
Ezen nem gondolkodtál még el?
Vagy azon hogy Vecsés miért nem kötötte rá saját főútját az M0-ra?
A Kőrösi út pedig szinte kínálja magát arra, hogy az erre autózgató rajtunk keresztül közelítse meg Bp-t.
Gyálnak három megközelítése van az M0 felől, szerinted ez normális?
Ne a Mátyás kir. utcaiakra haragudjál azért mert a Vecsési utat az önkormányzat két M0 lehajtó közé szorította!

Ha pedig kíváncsi vagy arra,hogy ki nem aggódik a te gyerekeid sorsáért, akkor kérdezd meg a Pápait és a Pánczélt!
Tanulságos lesz azt megígérhetem!
Előzmény: csabapeca (393)
alexaton Creative Commons License 2010.09.02 0 0 405
Viszont elijesztené az átmenő forgalmat! Ez Imrén is működik. Amióta megépítették őket, az ott lakók is elismerték, hogy kevesebb autó halad el a házaik előtt!
Előzmény: szs75 (398)
_Claudius_ Creative Commons License 2010.09.02 0 0 404

Ja, hogy TI nem jártatok sárban, mert az érintett képviselő khmm... "intézett" (ő ezt csak így hívta) nektek úgy 100 méter utat a Pesti úttól... nos, attól a az utca többi része és amúgy az egész környék sárban dagonyázott, mert pl. nekünk a saját pénzünkön sem lehetett murvás utat kérni... :-(

 

A járdáról pedig annyit, hogy valamelyik lakó olyan szinten betelepítette tujákkat a portája előtti szakaszt, hogy még mostanság is csak oldalazva lehet végigmenni a járdán, az egyik sarki telken tartott kutya pedig évekig gondoskodott arról, hogy gyerekkel ne lehessen használni a járdát.

 

Bocs, hogy ezt mondom, de eléggé szűk keresztmetszetét látod a Városnak (konkrétan kb. a Mátyás király utca Pesti út és Kőrösi út közötti szakaszát), mégis - feltételezem, az itteni tapasztalataid alapján - az egész településről alkotsz véleményt. Nem azt mondom, nem egy rózsadomb (sic!), de a Városban rendszeresen gyalog, vagy legalább kerékpárral járva talán túllátnál a saját problémádon és észrevennéd, hogy a lakosok túlnyomó többségének a fejlesztéseknek köszönhetően azért jobb lett az élete az elmúlt húsz évben.

Előzmény: Klára. (403)
Klára. Creative Commons License 2010.09.02 0 0 403
Nem jártunk sárban. A saját pénzünkből csináltattuk meg az utat 2x, és egyszer a sajátjából a saját házáig az egyik volt, önkormányzati képviselő. Az önkormányzat meg annyiszor túrta össze, ahányszor megcsináltattuk. Mintha direkt vadászott volna rá. A lényegét tekintve azért kijelenthető, hogy valamennyi ideig volt murvás utunk többször is. Egyéb iránt meg járda is van, úgyhogy ennyit a sárról, meg a zacskózott cipőről.

A parkot és a játszóteret csak futólag szoktam látni nagyon ritkán, mivel kiesik a közlekedési útvonalamból. Mivel nincsenek játszóterező korú gyerekeim, így az is. Egyébként sem jártunk játszóra, mikor kicsik voltak sem, pont megfelelt a zárt udvar, hogy végre tudtam a házimunkával is foglalkozni, míg a gyerekekre vigyázott a kerítés.

Az meg, hogy mire volt lehetősége az önkormányzat, inkább hagyjuk.
Előzmény: _Claudius_ (402)
_Claudius_ Creative Commons License 2010.09.02 0 0 402

Most őszintén, inkább járnál derékig sárban?

 

Én is a nagyvárosból költöztem ki Gyálra, még a kilencvenes évek elején. Hát ahhoz képest vitathatatlan a fejődés. Persze lehetne ennél is látványosabb, de bennem még élénken él annak emléke, hogy nejlonzacskót kellett húznom a cipőmre ahhoz, hogy ne bokáig sárosan érjek el a 82-es busz végállomásához a Benjámin utcába.

 

Ami a Mátyás király utca forgalmát ilelti, számomra már húsz éve is nyilvánvaló volt, hogy az utca adottságai alapján (széles utca, amely összeköti a Kőrösi és a Pesti utat, a környéken egyedüliként keresztezi a vasutat stb.) előbb-utóbb le fogják aszfaltozni és bizony azon jelentős áthaladó forgalom lesz, ezért nem költöztem oda annak idején. Amikor még földút volt is, sokkal nagyobb forgalom volt rajta, mint bármelyik környékbeli utcán, megkockáztatom a legforgalmasabb földútja volt a városnak (bocs falunak), siralmas állapota ellenére (nem egyszer vertem oda a kocsim alját a vasúti átjáró betontömbjein). Az más kérdés, hogy annak idején jó döntést hoztak hoztak-e az önkormányzatnál, amikor a Mátyás király utca aszfaltozására Vecséssel közösen pályáztak, "összekötőút" építésére, ami ugye nevéből fakadóan áthaladó forgalom lebonyolítására hivatott... de tény, akkoriban erre adott pénzt állambácsi...

 

Említed a parkot és a játszóteret. Sétáltál mostanában arra? A gagyi, aligfelszerelt játszótérre hordom én is a gyerekemet és a látvány valóban siralmas. Mindenhol a vandálok nyomai láthatóak. A béna szobor, a szökőkút és a játszótér is tönkre van téve. Amúgy a játszótér legnagyobb baja szerintem az, hogy egész délután odatűz a nap és nincs árnyék és az, hogy nincs kút a játszótéren, mert le kellett szerelni a vandálok miatt, aki oda járnak csövezni. Amúgy a játszótér szintén úgy épült, hogy amikor pályázaton nyert az önkormányzat, kész tervek közül(!) kellett kiválasztania, melyiket akarja megépíttetni, nem volt lehetőség a játszótér eszközeinek megválasztására.

 

A Mályás kir. u. - Pesti út kereszteződés kérdésében visziont egyetértünk! Oda sokkal nagyobb szükség lenne egy rendes villanyrendőrre, mint a heti egy napot üzemelő "lengyelpiac" sarkára. Persze a rendőrök a sötétben megbújva, ott sokkal kényelmesebben tudnak a sárgába belehajtó autósokra vadászni, ahelyett, hogy a város rendjére figyelnének...

Előzmény: Klára. (399)
Klára. Creative Commons License 2010.09.02 0 0 401
Persze. A bevétel a logika.
Előzmény: _Claudius_ (400)
_Claudius_ Creative Commons License 2010.09.02 0 0 400
Ha az önkormányzat nem is, a teszkó, mint multi csak valamilyen logika mentén építkezik...
Előzmény: Klára. (397)
Klára. Creative Commons License 2010.09.02 0 0 399
Drága lélek vagy, látom. Egy kincs.

Mi is megnéztük, hogy hova költözünk, képzeld. MEGFELELT(!), hogy NEM VÁROSba, hanem NAGYKÖZSÉGBE, ALIG HASZNÁLT földút mellé a beteg gyerekünk miatt, hogy tisztább levegőhöz jusson, mint Bp-en egy zajos főút mellett. A fasznak kell minden községből várost csinálni, ez az egyik.
A másik, hogy "T" vonalban (ami a Kőrösi út, és a Vecsési út lenne, egész az M5 autópályáig) épp elég lenne a teherforgalom, mert Vecsés felé ezer éve ki volt már építve az út, nem tudom minek kellett mégegy. Így sokkal többen szívnak. Hogy városépítész és településfejlesztő nincs az önkormányzatnál, az tuti. Ha meg van, szerintem visszaadhatja a diplomáját. Bár lehet, hogy telik az ő zsebe is a mutyiban, ki tudja...

Ha a Vecsési útra telepítettek volna olyan közhasznú intézményeket, amikkel a lakók napi nyugalmát megvédték volna, máris szebb lenne az élet, és nem morogni járnánk ide, hanem esetleg betehetnénk fotókat, hogy milyen szépen fejlődik a településünk, és mi tetszik benne. De így csak emlékezhetünk pl arra, hogy a vasút mellé milyen gyönyörű fenyőket ültettek sorra, hogy a várossá avatás alkalmából a köztársasági elnök szépet lásson. Aztán nem foglalkoztak vele, egy vödör vizet nem kapott (mármint a fenyősor, az ex-elnök még él - gyengébbek kedvéért), most valami egyéb fasor van ott. A gagyi, aligfelszerelt játszótér szépen csendben meghúzza magát a hatalmas, kiégett rét sarkában, amiről csak azért tudjuk, hogy nem egy birkanyáj taposta legelő, mert középen ott árválkodik az a béna szobor.

Az emberbarát fejlesztések helyett az önkormányzat egyre több lakó életét teszi lehetetlenné, akik nap közben robotolnak, és este nyugodt körülmények közt szeretnének pihenni. Az összes fuvaros vállalkozónak kiadják az egész településre szóló útvonalengedélyeket, csak hogy az iparűzési adó az ő kasszájukba landoljon. És/vagy zsebükbe.


A Mátyás és Pesti kereszteződésbe belógatott vicces villogóra pedig simán fel lehetne szerelni egy térfigyelő kamerát, csak sajnos ez senkinek sem jut az eszébe rajtam kívül. Vagy de, csak az is felmerül, hogy akkor mégsem tudnak a 3,5 t-nál nagyobb teherautók büntetlenül száguldozni az utcában. Az meg már hogy venné ki magát, mikor a mutyizás miatt el van nézve? Ugye...

Lakik az utcában egy a számomra nagyon szimpatikus fiatal pár, nem ismerem őket, csak látom, mikor gyűlések vannak. A pár hölgy tagja vetette fel, hogy optikailag kellene szűkíteni az utat, telepített sövényekkel, ami ráadásul még szépen is mutatna. Hát erre el kezdtek bólogatni az illetékesek, és mivel ez kurvadrága dolog (khm), így két éve nem is történt semmi az ügyben.


Egyelőre maradtam tisztelettel az ismeretlenség homályában.
Előzmény: csabapeca (393)
szs75 Creative Commons License 2010.09.02 0 0 398

Én is így látom a dolgokat, szinte minden szóval egyetértek. Annyit tennék még hozzá, hogy a gyorsulási verseny már most is megvan, a jobbkezes utcák és kútgyűrűk ellenére előzgetnek, ha szabályosan negyvennel haladok. Ez fekvőrendőr esetében sem változna.

Másik dolog, hogy ha be is tartják a jobbkezet, az ugye úgy néz ki többnyire, hogy fék, majd gáz, ami szintén nem jó, mert nagyobb hanggal és károsanyag kibocsátással jár. Jobb lenne, ha egyenletes 40-es tempóban közlekednének.

A mostani (és a fekvőrendőrös) megoldás az ittlakóknak (is) kényelmetlen, a szabálytalankodókat viszont nem ijeszti el.

Előzmény: _Claudius_ (396)
Klára. Creative Commons License 2010.09.02 0 0 397
Te ne keresd a logikát az önkormányzatnál légyszíves.
Előzmény: _Claudius_ (395)
_Claudius_ Creative Commons License 2010.09.02 0 0 396

A jelenlegi helyzet balesetveszélyes. A Mátyás király utcán haladók nagyívben tesznek a jobbkézszabályra és szlalomversenyt rendeznek a kútgyűrűk között. A legveszélyesebb gócpont a Mátyás-Tinódi sarok. A Pesti út felől jövőknek egyszerre kell figyelniük a kútgyűrűre, az emelkedőre és a jobbkézszabályra, esetleg a szembejövőre is. Ezek küzül a beláthatatlan Tinódi utcára fordítanak a legkevesebb figyelmet. Naponta kanyarodok a Tinódi utcából balta a Pesti út felé, kb. tízből kétszer adják meg az elsőbbséget és a többség nem 40-nel száguld át a kereszteződésen.

 

A fekvőrendőr sem jó megoldás, mert a két fekvőrendőr között lesz gyorsulási-lassulási verseny, időnként csattanással a bukkanókon.

 

Megértem az utcában lakók szempontjait, de a kialakult helyzeten szerintem minden ilyesféle korlátozás csak ront. Ha a teherautóforgalmat a jelenleginél hathatósabban ki lehetne tiltani és a 40-es korlátozást betartatni, talán már elfogadható kompromisszum lehetne. Hogy mi lehetne az eszköz? Jó kérdés! Talán, ha a rend éber(?) őrei rendszeresen jelen volnának az utcában, vagy ha az utcában telepített kamerarendszer mérné a gyorshajtókat és figyelné az áthaladó kamionokat. Tudom, ez költséges, de ha minden eddigi és várható forgalomkorlátozó megoldás összköltségét figyelembe vesszük, már nem is lenne olyan vészes...

Előzmény: Klára. (387)
_Claudius_ Creative Commons License 2010.09.02 0 0 395
Teljesen logikátlan lépés lenne, talán, ha 5 Km-re van a ferihegyi teszkó.
Előzmény: onixka (394)
onixka Creative Commons License 2010.09.01 0 0 394
helló
tud valaki valamit arról, hogy mi az igazság abban, hogy a rádióleadó u.-ba tescót akarnak építeni, azaz az M0-ás vecsési-gyáli lehajtója mellé, közvetlenül Gyál mellett?
ma hallotta a párom és agyvérzést kapok ha ez igaz.
csabapeca Creative Commons License 2010.09.01 0 0 393
Meg vagyok nyugodva.97-ben nem tudom hogy milyen arányok voltak a Mátyás-Vecsési utcák között árban,de nem is érdekel.Gyál liget vitte a pálmát (árban) akkor is és most is.Az a rész egy koszfészek volt a kilencvenes években.A város nagyon sokat áldozott arra hogy olyan legyen mint ma.Szerinted mi lenne a megoldás?Mert fejlődünk.Mindenki csak maga előtt közlekedhetne?Vagy rohadjanak meg a Vecsési úton élők mert ti tökéletes nyugalmat akartok?Hát egy szart nektek.Előttem is többszörösére nőtt a forgalom és tudomásul veszem mert megértem hogy sokkal több a gépjármű mint 20 éve.A mi gyerekeinkért miért nem aggódsz? Mert te is itt közlekedsz a verdáddal?Szerinted ?
Előzmény: alexaton (391)
alexaton Creative Commons License 2010.08.30 0 0 392
Kissé félreérthető volt a júni 20.-i hozzászólásod és felment rajta a pumpám.
Azt gondoltam. már megint egy lelkes száguldozó aki új autó vásárlásakor csak gázpedált kér a kocsijába.
Ezért a félreértésért elnézésedet kérem!
A kútgyűrű szerintem is egy baromság, de ha itt élsz közöttünk akkor tudod, hogy ezt nem az itt lakók kérték.
Ezeket csak azért rakták ide, hogy öt év múlva, mikor az itt élők jog vesztetté válnak (2012.11.29) akkor majd elbontsák és onnantól kezdve a "MAGYAROK ISTENE" segítsen bennünket.
Előzmény: szs75 (381)
alexaton Creative Commons License 2010.08.30 0 0 391
A különbség a Vecsési út és a Mátyás király u. között az, hogy az előbb említett utat már az orosz tankok is használták mert már akkor is összekötő út volt!
Ha pedig valaki ott vásárolt ingatlant, akkor tudhatta, hogy hová költözik és az mivel jár.
A mi utcánk a Gárdonyinál véget ért és ez még talán most is így van feltüntetve néhány fellelhető térképen.
Mi azért vettünk itt telket 97-ben mert forgalomtól mentes, csöndes utca volt.
Számunkra ez volt a fő szempont.
Árban is magasabb volt a többi gyáli telektől.
Itt a gyerekeink nyugodtan kerékpározhattak előttünk anélkül, hogy halálra gázolnák őket.
Mert kerékpározni még kertvárosban sem a kertben szoktak hanem az utcán!
Hihetetlen nem???
A forgalom megosztásáról pedig csak annyit, hogy törvényileg nem lehet olyan tehermentesítést végezni ami az egyik utca forgalmát a másikra testálja.
Ezt városhatáron belül értem!
Az pedig teljesen törvénytelen, hogy egy másik város forgalmát, plusz ipari tevékenységének járulékát, a szomszédos település egy kiépült kertvárosi utcájába vezessék.
A vecsési és gyáli önkormányzatnak is csak csalással sikerült!
Holnap, ha úgy tartja kedvük, rakétakilövőt építenek bárkinek a szomszédságában és azzal védekeznek majd, hogy hát a Fejlesztési Ügynökség elfogatta a testület aláírásait mint lakossági hozzájárulást!
Úgyhogy nyugodjál meg ez nem lobbi, mert csak azt akarjuk visszaszerezni amiért fizettünk!
Ugyanis a Vecsési úton 97-ben sem értek egy ruppót sem az ingatlanok!

Előzmény: csabapeca (388)
csabapeca Creative Commons License 2010.08.26 0 0 390
Nem igazán érted az egészet.A hálós főútrendszernek pont az a feladata hogy elossza a forgalmi terhelést.Ez a Vecsési-Mátyás Király ,illetve a Kőrösi-Széchenyi utakkal többé kevésbé meg is valósul.Nem azt mondom hogy nem kéne (lehetne) még betenni 2-2 teherelosztó utat mert az mégjobban tehermentesítene,de semmiképpen sem úgy ahogy a Mátyással csinálták (csinálni akarják).Nem tudom melyik részen laksz,de mit szólnál hozzá ha csak úgy tudnál bejutni Pestre ha ki kéne menned a nullásra? Gondolom te háborognál leginkább.Arról nem is beszélve hogy a Pesti úton lakóknak lenne pokol az életük.
Előzmény: Klára. (389)
Klára. Creative Commons License 2010.08.24 0 0 389
Mit szólnál ahhoz az ötlethez, hogy a városon kívül kellene mennie annak a forgalomnak, amit behoznak ide a főutak teljesen feleslegesen? Képzeld csak, használható az M0-s út.
Előzmény: csabapeca (388)
csabapeca Creative Commons License 2010.08.24 0 0 388
Minden további nélkül vállalnám az odaköltözést (ha éppen cserélni akarnék),de én ugyan úgy főútvonalon lakom.Viszont hányingert kapok az olyan emberektől akik azon lobbiznak hogy ők csendes helyen lakhassanak,a forgalom meg menjen csak mások előtt.Mielőtt nem volt a Mátyás a Vecsési úton lakoknak volt nagyon nehéz dolguk.Most legalább megoszlik a forgalom.Ők is egy kicsit fellélegezhetnek.Szerintem ez így igazságos.
Előzmény: szs75 (385)
Klára. Creative Commons License 2010.08.23 0 0 387
Nem jó megoldás. A jobbkezes sem jó, és a táblaerdő is elég vicces.
Az egész utcából összesen EGYETLEN emberről tudok, aki határozottan ellenzi a fekvőrendőrt, és ő pont jelölteti magát. Ezen röhögünk mostanában néhány utcabelivel. Ha nyer, keresztet vethetünk az egyébként tervekben is szereplő, de kivitelezésre nem került fekvőrendőrt.
És még más egyébre is sor kerülhet, aminek nem örülne senki.

A kútgyűrűk is azért lettek kitalálva, mert baromi gyorsan elbontható, szükség esetén a 3 BKV járatból egyet el lehetne irányítani Vecsés felé. Na akkor milyen boldog lesz az utca népe! Voltak már tervek, amiken óvatosan bejelölték, csak szólok időben.
Előzmény: szs75 (386)
szs75 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 386

Így van, benézte. Azt azért kifejthetné az illető, hogy miért jó a mostani megoldás, mert szerintem a kútgyűrűkkel és a jobbkezes utcákkal csak rosszabbul jártunk. Én nem érzem, hogy ettől visszaesett volna a forgalom, és így is száguldoznak.

 

 

Előzmény: Klára. (384)
szs75 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 385

A földes utca "szarból kiemelése" nagyon sok másik utcáról elmondható, viszont ott nem kaptak mellé olyan forgalmat, ami itt van, és aminek a lebonyolítására ez a környezet nem alkalmas.

Egyébként sokan vagyunk "Mátyás-királyiak", és nem mind egyformán gondolkodunk a dologról.

Nekem megvan az az előnyöm, hogy amikor én ide költöztem, már nem volt kérdés, hogy itt út lesz, csak az, hogy milyen. Ott azért nagyon nem erről volt szó. Hiába volt "horror összeg", nem futotta belőle járdára, kocsibeállókra, normális vízelvezető árkokra, nincs megfelelő világítás, és még sorolhatnám. Van helyette a tervezettnél nagyobb forgalom, és balesetveszély.

Engem az út ténye nem zavar, és a forgalommal is együtt tudnék élni, ha meglennének a biztonságos közledés feltételei (autós, gyalogos egyaránt), de sajnos nem így van. Ettől függetlenül megértem azokat, akik egy csendes, nyugodt helyre költöztek, és ezt kapták helyette.

Ha szerinted olyan nagyon jól jártak a "Mátyás-királyiak", költözz ide, elég sok eladó ház van.

 

Előzmény: csabapeca (382)
Klára. Creative Commons License 2010.08.23 0 0 384
Szerintem ezt benézte az illető, ha jól tudom, te is szenvedő alanya vagy annak a bánatnak, ami engem is bánt. Röviden "szomszéd". Ha nem is pont telekszomszéd, de utcabeli.
Előzmény: szs75 (381)
Klára. Creative Commons License 2010.08.23 0 0 383
Lószart. Felejthetetlen, hogy rohadnának meg mind, akik a megkérdezésünk nélkül ipari utat toltak a seggünkbe, teljesen törvénytelenül. Inkább a hepe-hupa és nyugalom, mint az állandó kamionok.
A ház értéke a felére csökkent, még csak menekülni sem lehet. Mi kimenekültünk a városból, MEGNÉZVE, hogy hova. Erre utánunk tolták a várost. Igenis mérgesek vagyunk.

Szerencsére egy csomó folyamatban lévő per van, ami mind bizonyítja ennek a szaros narancsszínű bagázsnak a gusztustalan dolgait, amivel minket hülyének nézve vettek semmibe. Hát nem hagyjuk.
Előzmény: csabapeca (382)
csabapeca Creative Commons License 2010.08.23 0 0 382
Neked szánta.Csak azt felejtik el a Mátyás-királyiak hogy az önkormányzat egy olyan földutas utcát emelt ki a szarból (horror összegért) ahol a villanypóznák is az úttest közepén voltak, és minden állandóan csupa por volt.
Előzmény: szs75 (381)
szs75 Creative Commons License 2010.08.22 0 0 381
Nem pontosan értem. Bizosan nekem szántad? Hova menjek lakni és mi lesz egy év múlva?
Előzmény: alexaton (380)
alexaton Creative Commons License 2010.08.21 0 0 380
Akkor gyere ide lakni és egy év múlva dumcsizunk!
Előzmény: szs75 (379)
szs75 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 379

Hmmm, most néztem vissza az említett Felügyelőség honlapján a határozatokat tavaly szeptemberig visszamenőleg, de semmi olyat nem találtam, ami erre utalna.

Nagyon kíváncsi vagyok, mert nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez jó megoldás lesz (ahogy a kútgyűrű és a jobbkezes utcák sem jó megoldás, sőőőt...).

 

Előzmény: Klára. (376)
Klára. Creative Commons License 2010.06.16 0 0 378
Ha lesz fekvőrendőr, az nyilván felváltja ezeket a "csodás" kútgyűrűket. Remélem majd úgy egyirányúsítják, hogy muszáj legyen kikerülnöd az egészet messziről.
A mentők már így is egyfolytában vinnyogtatják a kürtöt a Mátyás-Pesti kereszteződésnél, ha kell, ha nem.
Előzmény: csabapeca (377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!