A demokratikus politika a populizmus irányába elcsúszva bele tudja vinni az embereket szakmailag egészen irracionális döntésekbe, amelyek valójában az emberek saját érdekeivel ellentétesek is lehetnek, és a legsikeresebb politikusok a teljesen lelkiismeret nélküli tehetségek, illetve a nagyfokú gyógypedagógiai érzékkel megáldottak lehetnek. Előbbiekre ma sok példa van, utóbbiakat szívesen látnám a mai ellenzék soraiban, de ott ma se ilyen, se olyan tehetséget nem nagyon találni.
Remélem, a budapesti tömegközlekedés nem lesz áldozata a választási kampánynak, és utána sem a politikai harcoknak.
(De egyelőre nem jön az erdész, aki mindenkit kizavar az erdőből, mint a régi partizános viccben.)
Ha visszaemlékszem, milyen volt innen bejutni a városba a nyolcvanas években, akkor a mai közlekedés maga a mennyország. Fasza lenne ezt nem elcseszni a "nép érdekére" hivatkozva.
Győzelem. Az. Politikai. Semmi szakmai értelme nincs.
Vegyük példának a 97E járatot. Nagyon jó dolog, hogy a Sáránd vagy Zrínyi utcáktól átszállás nélkül el lehet jutni az Örsig. A rossz benne, hogy tanítási időben már az Elágig beérve zsúfolt a busz. Leszáll 6 ember, helyette felszáll 16. A Borsó utcáig még csak-csak van 1-2 felszálló, de a Kis utcától már van helyette alternatíva. Ebben a csúcsban segítség volt az Elág és Örs közötti 261E járat, amelynek napközben nem sok értelme lett volna. Volt olyan munkanap, nem volt tanítási szünet, de délután 1-2 óraközött a 97E járaton az Örstől az Elágig talán 10-en voltunk a buszvezetővel együtt, pedig 9-12 perc körül volt a "tábla szerinti" követési idő.
(Megjegyzés: amit leírtam a 2020. márciusi lezárások előtti időkben volt)
"Az óriási felháborodás hatására ma visszavonták a járatritkításokat tartalmazó menetrendet, így a négy, Rákosmentét érintő buszjárat (67, 161E, 176E, 276E) a megszokott járatszámmal közlekedik újra!" (Horváth Tamás polgármester)
Egy szakmai döntést a politikai kampányhiszti miatt visszavonattak, így minden marad a régiben, nyilván ott, ahol ez javította volna a közlekedést, most szintén nem változik semmi.
A BKK vezér meg láthatóan olyan idegenül mozog a politikai térben, ahová váratlanul belekerült, mint pulyka... mondjuk, a külügyminiszteri székben.
Szerintem Vitézi nem főpolginak, hanem BKV vezernek lenne a legjobb. Gyanítom első dolga lenne, hogy a Mezőtárkány utcai megállót áthelyezze a Balassagyarmat utcához.
Kicsi túlgondoltad, de van néhány dolog ami megfontolandó. Látom, Te is támogatod a Balassagyarmat utcához átkerüljön a Mezőtárkány utcai buszmegálló. Közösen drukkolhatunk, bízhatunk benne, hogy mielőbb megtörténik.
"Walter megismételte, jogosnak érzi a kritikát, hogy nem tájékoztatták időben az utasokat, de a napokban már egyeztetett az érintett polgármesterekkel, és informálta őket a változások hátteréről.
új kapcsolatot Újpesten Megyer és Káposztásmegyer között,
Újbuda buszhálózatának fejlesztését,
valamint Rákosmente és környezetének közlekedési kapcsolatainak bővítését.
A háttérbeszélgetésen elhangzott, hogy ezek a fejlesztések Budapest olyan területeit célozzák, ahol alacsony a tömegközlekedési eszközöket használók aránya. A BKK célja, hogy ezeken a területeken az autóból a közösségi közlekedésbe csábítsa az embereket."
Apró kiegészítés: közvetlenül a Balassagyarmat utca után balesetveszélyes, a megálló busztól nehéz lesz balra kikanyarodni a Pesti útra. Néhány (100-150) méterrel odébb, pedig minek. Amikor a busz felgyorsulna, már lessítania kell a következő megállóhoz. Ehhez egyszerűbb, hogy a buszmegállót meg kell szüntetni, végülis 2 megállónyi séta jót tesz az egészségnek.
Ettól jobb ajánlat: a Főteret át kell alakítani elektromos roller és kerékpár-parkolóvá, a Pesti úton az Elágtól Kert felé bekell tiltani a BKV/BKK-buszok közlekedést, a buszmegállókat fel kell számolni. Kell az úttest az aglomerációból be- és kimenők részére.
- A Vidor utca/út átadásával miért kellett a az önkormányzati kampányig várni?
- A 295-ös busz átadása azt jelenti, hogy mégis megmarad a Budapest-bérlet, vagy két féle bérlettel a zsebükben kell közlekedni a rákosmentieknek?
- A sportcsarnok kihasználtsága milyen arányban volt kerületi önkormányzathoz köthető rendezvények (sportnapok, szalagavatók, idősek napja, stb) és a saját szervezésű/bérbeadású rendezvények (sztárbox, stb)? Ez az arány összhangban volt-e a kerületi támogatással?
- Mekkora összeget kap a kerület a most induló, többmilliárdos kormányzati osztogatásból? Azt mire és meddig használhatja fel a kerület?
Igen, igazad van, megvilágosodtam. Valójában a járatritkított vonalakról kivont buszokat és sofőröket nem máshol állítják munkába, ezeket Karácsony Gergely hazavitte, és ő játszik ezekkel a hátsóudvarában egész nap. Ilen egy gonosz, infantilis ember ez a Gergő.
Viszont jó hír, hogy meg leszünk mentve a jelenlegi gonosz kerületvezetéstől :
Festékkel garázdálkodó polgármester-jelölttel rukkolt elő a Momentum a XVII. kerületben
„... Rákosmente is rossz kezekben van. A rossz kormányzással a magyar gazdaságot a kormány meggyengítette és kiszolgáltatottá tette. A hatalom... mély árkokat ásott. 13 évnyi rossz fideszes kormányzás után ... a XVII. kerületnek is változásra van szüksége” - Gergely Bálint
A BKV rendszeresen csoportosít át kapacitásokat (mivel jármű és járművezető annyi van, amennyi) egyik járatról a másikra, és mérik, hogy hol nőtt az igény, és honna lehet elvenni.
Ez a normális működése egy ilyen rendszernek, csak most elkezdődött a kampány, és mindenből szenzációt kell kreálni.
A poén az, hogy történetesen a XVII. kerülettől nem elvettek, hanem még bővült is a kapacitás, csak ennek egy része kerületen belüli átcsoportosítás volt, amire azonnal rá lehet ugrani.
A 161E külső körforgalmi szakaszán ugyanúgy jár a 161E, mint eddig. Azokat az indulásokat ritkították, amik Keresztúron állnak be 1-1 menetre az Örs felé hasznos garázsmenetként, és onnan mennek tovább a saját vonalukra. Ezek kvázi a 97E és 169E járatok betétjárataként működnek, a két hosszú gyorsjáraton pedig nem változott a menetrend.
"53 járatot ritkított egyik napról a másikra a Budapesti Közlekedési Központ, mindezt társadalmi egyeztetés és előzetes bejelentés nélkül.
Átverték a budapestieket: 11 helyett 21 percenként jár az egyik buszjárat A BKK hazudott. Azt közölték, a 161E busz egy-másfél perccel ritkul. Ehelyett ma már előfordul, hogy 21 percet kell várni a következő buszra. Ez nem igaz. Nem fél, nem egy, hanem tíz perccel ritkult a járat."
Köszönöm. Apró kiegészités, naponta cca többször használom én is a Balassagyarmati megállót, de valóban autóval is többször megyek ezen a szakaszon. Remélem mielőbb áthelyezik.