Lehet rossz a ventilátor is, de az elég ritka, viszont egészen könnyen tesztelhető. Csak direkt áramot kell adni rá, ha akkor megy, akkor jó. Még azt kell megnézni, hogy milyen könnyen pörgethető kézzel, mert ha picit is szorul, akor nagyobb áramot vesz fel és túlterheli az áramkört. A ventilátormotor hibáján kívül jellemzőbb a csatlakozó megégése a vezérlőjén, a gyújtáskapcsoló hiba, ilyesmi. (évjárat függő, mert a kapcsolása nem mindegyiknek ugyanolyan)
Nem tudja véletlen esetleg valaki, hogy mi lehet a gond ha a fütés ventilátor csak nagyon ritkán indul el, valami kontakt hibaa lehet, vafy esetleg a ventilátor a rossz? A fűtöventilátort nehéz kicserélni? A válaszotokat előre is köszönöm. Üdv:Tomi
mennyire egyszeru hazilag kicserelni az uzemanyag betolto ajtajat? 3 muanyag pesellyel csatlakozik a fem tengelyhez. a kozelso letort, igy most nem nyilik, csak ha valaki kezzel kinyitja amig a nyito kar meg van huzva.
tovabbra is keresek autokarpitost eszak pest vagy attol eszakra.
a kepeket elnezve ezek nem biztos, hogy pont merethelyesek.
A masik. 2003-as a szekerem, 2.0hdi. az ajtokarpit a kilincseknel kezd levalni. ez szokvanyos? hol lehet ezt javitani pest kornyeken? letezik meg olyan szaki, hogy autokarpitos?
A gyári fejegységet próbálták életre kelteni, de nem jött nekik össze. Nem tudom, hogy mennyire próbálkozhattak. Azóta 2db gyári fejegységet vettem bele, egyik sem működött benne. Most lesz nagy szervízen az autó, utána el szeretném vinni egy autóvillamosságihoz, hogy hátha helyre tudja hozni valahogy. Nem tudom miért spirálra emlékeztem, valóban nem az van benne.. :D Gondolkodtam, hogy még 1 fejegységet megpróbálnák, de csak használtan tudok keresgetni meg talán bontóban, de eddig 2-őt vettem ami elvileg hibátlan volt, majd mégsem működött így lehet nem lenne értelme még egy 20-as kiadni rá. És azokat is autóvillamosságival szereltettem be és ő azt mondta, hogy hibásak a fejegységek, de szerintem nagyon nem is ment bele a részletekbe mi lehet a fő probléma.
Ez biztos ? Már elektromos jeladónak kellene a váltóban lennie abban az évjáratban. Múltkor hasonló tünetekkel cseréltem egy jeladót a váltóban egy 406-oson, ami megoldotta a problémát.
A fejegységeknek műkődnie kellene, de ha nem megy, méregetni kellene, hogy mi van, mi nincsen az ISO csatiban. 2001-ban BSI van már és VAN kommunikáció. A kijelző is a fejegységen keresztül kommunikál, kiegészítő interface nélkül nem minden működik rajta nem gyári fejegységgel.
Jobb lene bele gyári. Ilyen hegesztésnél a BSI (és talán a BSM is) simál elszállhat. Azt cserélték vagy az eredetit próbálták életre kelteni ?
Sziasztok! Van egy 2001-es 2.0 HDI motorral rendelkező 406-om. Nemrég lett rajta cserélve a küszöb, és sajnos heggesztés közben rajt hagyták az aksin a sarut. Itt elment az autónak a komplett számítógép rendszere, és nem tudtak mindent visszahozni. (Valószínűsítem, hogy tanulókkal szerették volna csinálni, mert ilyen amatőr hibát nem kellene egy hozzá értő szerelőnek csinálnia.) A gyári rádió az megadta magát, raktak bele e helyett egy kenwood bt rádiót, de a kis monitorján már nem mutat mást csak időt és fokot, ez előtt kormányról tudtam változtatni, miket mutasson, átlag fogyasztás stb.. Szintén kormányról hangerő növelés csökkentés, ez a része az autónak már nem műkődik. 2 gyári rádiót vettem bele azóta hátha, de egyik sem működött benne. Kihez tudnék ilyenkor fordulni, és mi lehet a fő gond? Egyébként azóta ritkán még a sebesség mutató is gondol 1-et és nem mutat, ekkor ugyan akkora gázpedál állásnál nem úgy reagál a gázra valamiért, abban a pillanatban, hogy újra elkezdi mutatni a sebességet, ugyan akkora gázpedál állással el kezd gyorsulni az autó.( Ez hidegen és melegen is elő fordulhat. ) Szerelőnél volt az autó, ő nem talált benne hibát, pedig itt valami nagyon nem stimmel szerintem. Spírálok is ki lettek cserélve benne, de ugyanúgy van, hogy nem mutat sebességet. Hátha itt egy kicsit okosabb leszek, vagy közelebb kerülök a hiba forrásához. Válaszokat előre is köszönöm!
Üdvözletem mesterek! :) S1 es RHZ. Az Egr szelep és a nyomásszabályzó szelep közötti csövet mindig elnyírja és lelövi magáról. Hiába teszek fel újjat. Kb 200 km alatt. Miért lehet?
Ha lehúzod a légtömegmérőt akkor is megy, csak gyengébben. Látjuk élő adaton hogy ahogy melegszik a motor drasztikusan csökken az üzemanyagnyomás. Melegszik a gázolaj, a porlasztó, a nagynyomású szivattyú, és valahol nyomásvesztés van. "Hidegen" 3ezres fordulaton 1600 bar, melegen meg jo ha megvan 1100. Kevés...
Rárakta a gépet működés közben. A hidegoldal nem ment 5 bár alá. Azt mondta 2 -2.5 barra le kellene mennie. Esetleg ne tudod hogy az 1.9 td kompresszor megegyezik e a 2.0 Hdivel? A csőcsatlakozás ott van. A felfogatásban nem vagyok biztos.
Az expanziós szelep a tűzfalon van. A 2 db. klímacső mögött ami az utastérbe megy. A tűzfal felől cserélhető. Azért jó lenne egy nyomásmérő órát ráakasztani a rendszerre. Expanziós szelep nagyon ritkán hibásodik meg. a kompresszor gyakrabban megy tönkre. Rendszerint tömítetlenség miatt az elszökő gáz kihordja az olajat a kompresszorból.. kenés nélkül nem sokáig bírja.. Kompresszor csere esetén (ha bontott) az olajat le kell cserélni.
Szivárgás leginkább a kondenzátornál fordul elő. A téli sózás, a ventillátorok mögött felgyűlt kosz oxidációt okoz, és előbb-utóbb megadja magát a kondenzátor..
Szia. Köszönöm a gyorsz válaszod. Megnéztem a csöveket kb egyforma hőmérsékletűek. Kérdésem az lenne hogy az a expanziós szelep merre található? Illetve melyikkel érdemes kezdeni kompresszor vagy a szelep?
A P1112 talán levegőhőmérséklet hiba. Ez egybe van építve a légtömegmérővel. Próbából ki kellene cserélni. Hibás légtömegmérő okozhat akár leállást is, vészüzembe történő átlépést, illetve erőtlen motorteljesítményt.
Kimaradt a felsorolásodból az üzemanyagszűrő. Ha koszos,alacsony lesz a kisnyomás. Lehet üz.a.szűrő fedél. Sérült üz.a.vezeték.
Előszőr a légtömegmérővel kezdenék. Aztán a kisnyomású üz.a.kört ellenőrizném.
Nem írtad, hogy amikor leáll, füstöl-e ? Lehet még EGR kör, vagy turbónyomás szabályzó.
Legegyszerűbb ellenőrzés egyike: tűzfalon keresztülmenő két klímacső egyike hideg lesz ha működik a rendszer. Mégpedig a vastagabb csőnek kell hidegnek lennie, ami visszatér a kompresszorhoz. Sőt ilyen időben kicsapódik rajta a nedvesség, és vizes a cső..
Ha ez nem így van, akkor lehet expanziós szelep, kompresszor probléma.
Ha hideg a cső, akkor lehet a hideg-meleg szabályzó csappantyú, az őt mozgató motor probléma.
Ha a visszatérő cső hideg, vedd ki a párologtató hőm.érzékelőt. Középső box jobb o. burkolat le, egy 2 pólusú talán barna(ha jól emlékszem) csati megy rá. Húzd ki a gumi dugóból, és a lyukon keresztül hideg levegőnek kell kiáramolnia ha rendesen hűt a rendszer.
Sziasztok. S1 Rhz klímagondom van. Kompresszor kapcsol 750 gr közeg van benne nem ereszt de kb 20 fokos levegőt fúj. Bontottan vettem hozzá a kompresszort. Lehet letapadva? Vagy kopott? Vagy mi miatt lehet? Hűtőventilátorok is kapcsolnak.
Adott egy Peugeot 406 2.0 HDI motorral szerelt (110 Le) autó. A probléma az, hogy meleg motornál 3000-es fordulatnál az autó letilt, leáll a motor. Várok 3 percet, és beindul, igaz erő nincs benne. Hibakód kiolvasása után megint kezdi előről. A hibakód: p1112 --Ami cserélve lett: Kisnyomású szivattyú, nagynyomású szivattyú nyomásszabályzó szelep, nyomásérzékelő, meg a 4 injektor bevizsgálva. hol keresse a szerelő a hibát? találkozott már valaki ilyen esettel??
Ha nem ülteted addig, hogy a fekvőrendőr csiklandozza a talpad talán nem lehet gond. A 406 nem hülyegyerek autó. És talán tiltott éjszakai versenyekre sem jársz vele... :)
Ha hivatalosan akarod csinálni valszeg többe kerül a kocsi áránál... A tervezés, engedélyezés akár több száz ezer forint is lehet. Plusz a szett és munkadíj..
Sajna már vissza raktam a sárvédőt de a nyáron még leveszem mert cserés. De mi is az a canister , ahogy én néztem talán a a benzin körhöz van köze? Mi a szerepe?