Én meg azt a 9 literes városi fogyasztást sokallom egy kicsit. Ennyire sportosan vezetsz?
Ha nem megy rá a hátsó ablakra az ablakmosó folyadék az nem nagy gáz! Egy gombostűvel - amit a kis spriccelő lyukjába illesztesz - simán irányba állíthatod, azt' jó lesz.
Amúgy hány lóerős a gép?
Na, szóval a Corsát még mindig nagyon szeretem! Már kellett volna vinni 60.000-es szervízre, de sajna eddig még nem vittem pénzügyi okok miatt :-( Már össze is írtam, hogy milyen kis hibák jöttek ki rajta: a hűtővíz hamar felmegelszik (ez nem tudom, hogy más autónál is így van-e, és hogy hiba-e, vagy nem). A hátsó ablakra nem megy ablakmosó folyadék. Gázadásnál néha furcsa sípoló hangot lehet hallani. Nem lehet folyamatosan tankolni (mindig leáll a tankolás - kattan egyet, mintha tele lenne, de egy idő után, ha lassan is, de tele lehet tankolni). Ezeket leszámítva semmi komoly baj nem volt vele. Mentünk fél év alatt 13.000 km-t, ebben volt Dánia is, meg soxor Debrecen, meg kb még 10 vidéki út. 5 emberrel 180-190 km/órát ki lehet belőle hozni. És nagyon jól gyorsul. Ami nekem hiányzik belőle, az a szervókormány, de leginkább a KLÍMA! Iszonyat ilyenkor 40 fokban egy fekete autóban... :-( Csak hát utólag 350.000 Ft lenne beszereltetni... Úgyhogy ha lecserélném, akkor csakis egy klímás, szervókormányos Corsára! Nagy utak előtt el szoktuk vinni szervízbe, hogy nézzék át a fékeket, kerekeket, de eddig még mindig mindent rendben találtak vele. A fogyasztása 9 liter körüli városban, és 7.5 körül autópályán (1.4-es!) Szóval szuper.
xytech
A Twingo nem emlegethető egy lapon a Poloval és a Corsaval. Sem biztonság sem csomagtér-méret szempontjából.
Jó, nekem Polom van (Variant) ami egy családi autó. Lehet vele nagy utakat is megtenni, két gyerek két felnőtt kényelmesen plusz cuccok garmada felállásban és nincs az az érzésem, hogy karambol esetén esélytelen vagyok (2 légzsák). Tényleg, a Twingóba kérhető utas oldali lufi?
Ezek számomra előrébbvaló szempontok, mint a kopogós műanyag meg a németes műszerfal.
Ildy7
Milyen így közel 3 hónap távlatából a GÉP? Kérnénk pár sorban a tapasztalatokat!
Most néztem meg a twingót, corsát, polot. Háááát, egyiket sem venném meg, de a full fapad polo és corsa mellett messze a twingo a legjobb. Hihetetlen, hogy 2001-ben a corsa teljes belseje bakelit keménységű igénytelen kopogós műanyag, a népautó utasterét meg recésgumi kínai tornacipő talppal vonják be. Ez tényleg tetszik valakinek? A twingo -400 kHUF és 5X igényesebb.
A cégnél van egy 1,4-es (2 éves) Corsa, mivel nem igazán sajnáltam nyomtam neki de 160 fölé csak külső segítség (hátszél, lejtő) hatására akart menni.
Ami igazán zavaró a kormány és a futómű. A kormánymű az erősebb kerékkipörgetős rajtot, főleg ha kanyarodunk is közben igen durván reagálja le. Csak izomerővel lehet a gépet úton tartani, a kezét majd lecsavarja az embernek. Tempósabb kanyarokban rendesen bedől eközben bármilyen hirtelen irányváltoztatás korrigálhatatlan mutatványba viszi a gépet. Igazából az alap futóművel csak öregurasan lehet biztonságosan hajtani. A belseje meg tényleg nagyon egyszerű, de azt a kökemény germán műszerfalat nem hiszem, hogy meg lehet kedvelni. Ez nem akart összehasonlítás lenni a Polo-val, mivel azt nem volt szerencsém eddig kipróbálni.
Az Astra meg egy nagyságrendel biztos, hogy jobban autózható, bár a szervós kormány is megleptéseket tartogat, mikor szük, gyors kanyarokban cseszik visszaforogni és egyenesen a parkoló autókat veszi célba.
Az biztos, ha _mindenképpen_ a két gép közül kellene választani, akkor én is a Corsa mellett maradnék. Egyrészt jóval könyebben fenntartható, másrészt igencsak fürge autó, harmadrészt az új Corsa már magán hordoz némi Puntós design-t is. A régebbi gépek sem voltak csúnyák, de a beltér (ahol a legtöbbet tartózkodsz) nekem elég puritánnak tűnik.
(Persze a poló még erre is képes rálicitálni.)
Hehe, most mindenki ide irja, mennyit ment es hova es mennyivel? :)) Mert akkor jelentem, megvolt svajc 2x900km a mult heten, corsaval, nemeteknel konstans 170-180-al, ket szemely, plusz a feeling, ahogy a tobbiek tovatuntek a visszapislantoban... meg ha tudja az ember, hogy ok egyszeruen nem akartak ennyivel menni, akor is. :) IMADOM ezt a jarganyt! :)
udv
bela
Bocs, hogy beleszólok, de én egyiket sem venném meg. Az opel és a polo egyformán fapados, szolgáltatásokban nulla, megbízhatóságban egyik sem jobb a másiknál, azaz a Corsa olcsóbban szervizelhető, a VW-nek meg van legendája (még a bogár korszakból).
Én azt mondom, olasz autó rulez, normál karbantartás mellett pontosan olyan megbízható mint bármelyik más tipus, vételárban, szervizelhetőségben jóval olcsóbb, (20-30% VW-hez viszonyítva), szolgáltatásban, ötletességben, design-ban _sokkal_magasabb_szint_.
Persze ha céges gép lesz, mellékes az üzemeltetési ktg, és a gyári hibás főtengelyszimering-beszerelés, vagy a 30eFt-os toronycsapágy (VW-poló).
Ha viszont e két tipus között kell dönteni, akkor csak akkor vegyél polót, ha a pénz nem számit.
Üdv:
Hunter
PS:"Megbizhatósági" meséknek ne dőlj be. Az utóbbi tizenvalahány évben már mindenhol robottechnológiával és cinkfürdős alvázvédelemmel szerelnek gépeket. A kérdés az előző tulaj hozzáállása, ha rendesen megkapta a gép a karbantartást, és vigyáztak rá akkor jól jársz vele, ha nem, akkor rosszul.
Teljesen függetlenül az autó nemzeti hovatartozásától.
Már ne is haragudj, de Opeles létedre hogy mondhatsz ilyet??? :-))) Corsa-sként én most nagyon szomorú lettem, és nem értek egyet veled. Vagy az Opel csak az Astra-tól kezdődik??? :-)))
Nekem sem a Corsa a kedvencem, de Polo-t (vagy bármilyen VW-t, Bogarat kivéve) SOHA nem vennék.
Szerintem vegyél Polo-t. A VW Polo G6N (sajnos) nagyságrendekkel jobb verda, mint a Corsa B és ez főleg abban a korosztályban látszik, amit kiszemeltél magadnak.
150-et (sőt 160-170-et) a Corsa is vitte a hétvégén. Mi is elég jól fel voltunk pakolva. Kb 300 kilónyi ember :-) és rengeteg cucc, mivel a kaját is itthonról hoztuk.
Te tényleg éjjel fél egykor is a gép előtt görnyedsz?
Akkor hadd dícsérjem a Polo-t. 1.4-es 60Le-s motorral, lepakolva is viszi a 150-et. Igénytelen állat. És - bár ez szubjektív vélemény - úgy érzem nagyobb biztonságot nyújt, mint a Corsa.
(Az új Corsa viszont elég jól néz ki. Talán, mert olasz mintára felpakolták a hátsó lámpákat.)
ha már Ildy7 nem írja le, hagy dícsérjem én a Corsa-ját: (-:
vasárnap értünk haza vele, megjártuk Dániát oda vissza, összesen kb. 3400 km, folyamatos 100-150 km/h-s sebességgel és nagyon jól muzsikált! Öröm volt vezetni (amikor nem szakadt az eső és / vagy nem vezettem 9 órája folyamatosan ((-; )...
Ildy !
Biztos voltam benne, hogy a Yarisba fox belekötni ! Nekem sem tetszik ! De atöbbire nem mondtad, hogy ilyen meg olyan rút, ez már jó jel ! Viszont én Corsaban is sok plazacicát látok, de ez van. Szvsz ebben a körben a Ka a legkedveltebb. DE inkább 40 kilós legyen a cica, mint 80 ! :)))