Keresés

Részletes keresés

movitreoules Creative Commons License 2022.04.23 0 0 21888

Most elbizonytalanítottál! :-)

Pirát? Nagyon imádtam...távokat repültem vele.....

Esetleg privátban írhatok neked? 

 

Előzmény: Octi19 (21887)
Octi19 Creative Commons License 2022.04.23 0 0 21887

Pestről nincs azért olyan messze Szolnok, pláne mióta megépült az új 4-es út! Vannak olyan klubtársaim akik onnan járnak. A lejárt szakszót sem tart olyan sokáig reaktiválni ha nem kell elméleti vizsgát tenni, akkor pár üzemnap alatt megtehető. Nálunk K-7 az alap oktató gép, van egy Twin Astir mint kétüléses műanyag, ezen felül van együléses gyakorlónak pár Pirat és egy kis Astir, teljesítménynek meg Cirrus VTC és Jantar-III, meg a privát gépek.

Alapon csörlővel dolgozunk, de a hosszú reptér miatt 1800m-es kötelünk van, amivel 800-850m-re is tudunk csőrölni egy K-7-est például, de a szokásos csörlések ~1600-as kötéllel is 6-700m-esek! ...szinte iskolakörből megvan a "C" vizsga ;-)

Van egy klubos Falke amivel vontatni szeretnénk majd ha elkészül (orrfutós sárkány és most szeretetnénk bele egy 100 lovas Rotax motort) és van egy többgazdás Falke is amivel a TMG képzést csináljuk.

Előzmény: movitreoules (21886)
movitreoules Creative Commons License 2022.04.23 0 0 21886

Köszi szépen a választ. 

Nekem is van egy 1000 éve lejárt vitrorla szakszóm, igen az volna az igazai! Csak sajnos, rengeteg idő kell hozzá :-(....munka és család mellett....

Szolnok nekem sajnos messze van, Pesten lakom. Milyen gépekkel repültök?

 

Előzmény: Octi19 (21882)
Octi19 Creative Commons License 2022.04.23 0 0 21885

Ne keverd össze a repülőteret a képzőszervezettel! A képzőszervezeteknél biztonsági és karbantartási problémák nem igazán vannak.

Előzmény: Enzo (21884)
Enzo Creative Commons License 2022.04.22 0 0 21884

"Falke letiltások miatt..."

"...mindenütt egyformán jó!"

 

Gondold ezt át kicsit. :-)

Van, ahol jó. Ott ahol te, ott például. :-)

Előzmény: Octi19 (21882)
Ronai_Peter** Creative Commons License 2022.04.22 0 0 21883

Az valószínűleg csak tracker és nem eszik sokat. Valaki trehány volt és úgy felejtette. Mi volt a száma?

😊

Előzmény: tekerős 88 (21880)
Octi19 Creative Commons License 2022.04.22 0 0 21882

Én SPL szakszó mellé csinálom most a movit kiterjesztést Szolnokon a saját klubomnál.  Falke letiltások miatt csak most tudom majd kezdeni a gyakorlati képzést. Általánosságban elmondhatom viszont, hogy a karbantartás és biztonság szempontjából szinte mindegy hova mész, az mindenütt egyformán jó!

Előzmény: movitreoules (21881)
movitreoules Creative Commons License 2022.04.20 0 0 21881

Sziasztok,

MOVIT-ra szeretnék szakszót szerezni. 

Tudtok esetleg ajánlani repülő iskolát, ahol a karbantartásra, biztonságra is nagyon adnak, Budapest és vonzáskörzetében? 

Köszönöm

 

tekerős 88 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 21880

Egy vitorlázógépbe szerelt transzponder sok áramot fogyaszt? Hetek óta rendszeresen látok egy vitorlázót Dunakeszin, hogy néha hajnalban is ott virít a flightradaron. Nem kellene szólni a gazdájának, hogy kapcsolja le? :)

karrimor Creative Commons License 2022.03.25 0 0 21879

karrimor Creative Commons License 2022.03.05 0 1 21878

ViktorMike Creative Commons License 2021.10.14 0 1 21877

Csak megerősíteni tudom.
Az angol versenyzőt kényszeroldató gép az oldás után tartályt váltva (az üres tankra kapcsolva szállt fel) újraindította a motort és a reptéren leszállt.

Pár nappal korábban az egyik magar versenyző a felszállás közben sebességet kért (more speed) mert a 115 km/h-t keveselte, erre az a marha még bele is húzott. A vészoldás után néhány tíz méteren, átesés határon kellett visszafordulni és a reptérre beérni. Mint később kiderült a vontatópilóták döntő többsége semmit nem ért angolul- még ezt sem. A versenyvezetőség kiírta az eligazításon, hogyan kell sebességet kérni franciául. A mezőnynek sikerült megtanulnia!
És ezek csak a vontatópilótáik voltak... (Ja az érintett vontatópilóta az elvárt bocsánatkérést is megtagadta...)

Előzmény: Törölt nick (21876)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.07 0 0 21876

te jo ég. Ez kemény

Előzmény: Shleet-yoo (21875)
Shleet-yoo Creative Commons License 2021.08.24 0 1 21875

Klub/Standard/15m világbajnokság volt most Franciaországban. Az ukrán színekben versenyző Oleg itt klubtag nálunk. Hihetetlen szervezési, és repülési káoszról, és nemtörődömségről számolt be. Már a gyakorló napon volt egy összeütközés. 10 vontatópilótából kb kettő beszélt valamennyire angolul. Amikor a vizes gépek halálfélelemben üvöltve kértek sebességet, nem kaptak, mert tanulja meg franciául hogy gyorsabban, majd akkor megoldódik a szocproblémája. Olegnek kétszer is ugyanaz a vontatógép jutott, ami billentett egy irányba, majd ugyanoda folytatva azonnal le is borított. Amikor ezt szóvátette a repbiztonságinál, az épp csak ki nem röhögte. De a legdurvább amit Oleg említett, hogy vizes gépet hiper alacsonyan leoldott a vontatópilóta, mert rájött, hogy nincs elég üzemanyaga. Csakhogy a leoldás egy gigantikus napelem-farm felett történt, ahonnan visszafordulás közben a szárnyvég elcsapott egy táblát. A winglet letört, de a gép nem perdült le (szerintem köszönhetően a tömegének), és sikeresen visszaszállt a reptérre. Ezeket csak futtában említette, de elmondása szerint az egész verseny hemzsegett a rémálomszerű tapasztalatoktól. Ehhez már csak bónusz, hogy nem volt kézmosószer, és vécépapír. Utóbbira az volt a magyarázat: érthetetlen, mi reggel tettünk be!

kistegla67 Creative Commons License 2021.04.24 0 0 21874

Szia , nem nagyon láttam igazán jó megoldást.Végül is a Pik kocsit használtuk évtizedeken át és kisebb sérülésekkel átvészeltük.

Gondolom ha valakinek a sajátja és odafigyeléssel pakol , illetve a megfelelő óvintézkedéseket megteszi pl.szivacsokat a sérülékeny részekre stb. akkor használható.

A súlypont volt még elég rossz.

Ha a Pik20 volt benne gyakorlatilag 100-110-el lehetett vontatni belengés nélkül,ha a 2b volt benne akkor a 70 is mer nagyon bátor dolog volt.

Extra súllyal a vonóhorognál lehetett orvosolni.

 

Használtuk még a HHHi gerenda kocsit is , de a vezérsíknak nem volt hely , azt mindig az UAZba tettük.

 

Vagy csinálni kell egyet a saját elképzelés szerint , de annál egyszerűbb a Pik kocsi talán.

 

üdv.

Előzmény: kzli (21872)
-Jeszy- Creative Commons License 2021.04.20 0 0 21873

Szia!

 

Jó hír, hogy április 19-től folytatódhatnak a gyakorlati képzések is, már csak megfelelő időjárás kellene :)

 

Én az LAPL-t javaslom Neked, azt sok helyen csinálják, Budapesten is, szinte mindenütt.

 

Nem hiszem, hogy SPL + TMG olcsóbban jönne ki, időben biztos sokkal több és nem nagyon fogod tudni megspórolni a repült órákat sem.

 

Az egy dolog, hogy elvileg SPL-ből 5 óra repüléssel lehet TMG kiterjesztést csinálni, de a gyakorlatban ez nem szokott működni. Igaz lehet egy 10 éve repülő sok száz órás oktatóra, de nem egy friss vitorla szakszósra.

 

Ahhoz, hogy biztonságosan repülj a géppel és ne törd össze se magad, se a gépet, hidd el, kell annyi óra repülés, ami az LAPL képzésben van. Illetve az sem elég. Én még nem láttam olyat, aki a minimum óraszámból megcsinálta volna nulláról.

 

Ha nem fér bele 35-40 óra repülés a géppel, akkor érdemes átgondolni, hogy belekezdj-e.  Készülj fel rá, hogy nem nagyon fogd megúszni 1 millió alatt.

 

 

És ez csak a szakszóig, utána fogod majd az igazi gyakorlatot megszerezni, amihez 3 dolgot kell csinálnod: Repülni, Repülni, Repülni ...  :) :) :)

 

 

Egyébként meg hajrá! Élvezni fogod! :)

Előzmény: Fisher_007 (21866)
kzli Creative Commons License 2021.04.20 0 0 21872

Szia Laci! Köszönöm az infókat! Igyekszem utána járni, kimegyek Dunakeszire a jövő héten.

Láttál valahol jobb megoldást 2b szállítására?

Előzmény: kistegla67 (21871)
kistegla67 Creative Commons License 2021.04.11 0 1 21871

Szia , Dunakeszin a Malév klubnál van egy szerintem,nem tudom használják e még.Én 5 éve már nem dolgozom ott.Esetleg kérdezz rá.Mint ha egy nem régi fényképen láttam volna a garázsok előtt használaton kívüli állapotban.

Ez a Pik kocsi úgy volt használva , hogy nem lett megmagasítva,így kicsit necces volt a kilépő élnél.Elég közel volt a kocsi ajtó a kilpőélhez.

Amikor még HHH.-n dolgoztam ott készültek Pik kocsi átalakítások.Akkor el lettek vágva vízszintesen és bele toldottunk kb.15-20 cm-t.

A kocsi belsejében pedig lett a középszárnyakra egy kaloda , az tartotta a füleket.A vezérsíknak egy vezérsíktartó és a középszárnyakból kilógó főtartó csonkoknak pedig az ajtót kivágtuk.

Nem volt a leg ideálisabb , de nagyon sokat használtuk.

 

üdv.

kisTégla

 

Előzmény: kzli (21870)
kzli Creative Commons License 2021.04.05 0 0 21870

Sziasztok! Van valakinek információja a Jantar 2b szállítására átalkított PIK 20 kocsiról? Esetleg van fényképe, rajza, vagy tud ilyen kocsiról, hogy valahol még használják. Minden információt megköszönök! kisszoltan@hotmail.com

Fisher_007 Creative Commons License 2021.03.28 0 0 21869

Köszi szépen mindkettőtöknek, futok egy kört akkor a környéken. :)

ViktorMike Creative Commons License 2021.03.28 0 1 21868

Szia,

 

Az új rendelet - Part SFCL - lehetővé teszi a TMG képzést nulláról, aminek eredményeképpen SPL (Sailplane) szakszolgálati engedélyt kapsz TMG bejegyzéssel. 

Ismereteim szerint jelenleg nincs olyan képzőszervezet Magyarországon, ahol ilyen képzést nyújtanának.

 

A másik lehetőség - LAPL(A) szakszolgálati engedély - TMG osztályjogosítással. Ilyen képzésből sokat találhatsz akár Budapest kornyékén, akár Szolnokon, akár országosan.

 

Viszont - ahogy lejjebb írták - a covid miatt a képzések állnak. Illetve az elméleti képzés online módon mehet, és erről biztosan tájékoztatnak is a képzőszervezetek. Tehát ha döntöttél akár a tettek mezejére is léphetsz.

 

:)

VM

Octi19 Creative Commons License 2021.03.28 0 0 21867

Teljesen nulláról szerintem nálunk sem mehet a képzés TMG-re. Előbb csinálj meg egy vitorla képzést, azután a vitorla szakszódhoz egy TMG kiterjesztést. Ez szerintem egyszerűbb és költséghatékonyabb is egyben. Azonban most a Covid szituáció miatt fel vannak függesztve a képzések, vitorla és motoros is!  

Előzmény: Fisher_007 (21866)
Fisher_007 Creative Commons License 2021.03.27 0 0 21866

Szia Octi! 
Igen, ettől tartottam sajnos. Nulláról kezdeném egyébként, az még nem teljesen tiszta, hogy milyen jogosítvány volna a megfelelő, szerinted SPL + TMG vagy LAPL az ami szóba jöhet? Szanda a B terv, ha nincs Budapest környékén, mert amúgy szolnoki vagyok (de már nem lakom ott). :) 

Előzmény: Octi19 (21865)
Octi19 Creative Commons License 2021.03.27 0 0 21865

...most a Covid miatt azzal se! Egyébként szerintem nálunk Szandán simán meg lehet csinálni. Ha jól értem akkor neked egy meglévő SPL jogosítás mellé kellene TMG kiterjesztés?

Előzmény: Fisher_007 (21864)
Fisher_007 Creative Commons License 2021.03.27 0 0 21864

Sziasztok!

Szeretném elkezdeni a repülést motoros vitorlázóval. Tud esetleg valaki olyan egyesületről ahol ilyen típusra oktatnak és indítanak valamikor tanfolyamot? Budapest és környéke volna a legjobb, de megfontolnék akár távolabbit is, tekintve, hogy a saját keresésem alapján nekem úgy tűnt, hogy sajnos mindenki csak vitorlázóval foglalkozik. :( 

Üdv,
Ákos

Shleet-yoo Creative Commons License 2021.01.15 0 0 21863

Reprádió kábelezési tanácsok interferencia elkerülésére angliai klubom egyik prominens tagjától: https://youtu.be/cg7YXkszUuI?t=113

M9945A Creative Commons License 2020.12.06 0 0 21862

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: Octi19 (21861)
Octi19 Creative Commons License 2020.12.05 0 0 21861

scannelt példányom pdf-ben van, ha kell írj rám, a címem publikus az adataimnál.

Előzmény: M9945A (21860)
M9945A Creative Commons License 2020.12.05 0 0 21860

Használt PPL kézikönyvet keresek Budapesten megvételre.

M9945A Creative Commons License 2020.11.04 0 1 21859

Egy emlékezetes nap...a képriport a hatvanas évek végén készült Békéscsabán.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!