Egy korábbi tartozás kapcsán hozzám került az alábbi "szett". Mivel nem értek hozzá és most lenne rá egy vevőm szeretném kikérni a tapasztalt Hondások segítségét.
Nyár elején vettem egy Honda cb 400T (1979) pöccös mocit egy osztrák maximalista öregapótól. Adott hozzá egy csomó dokumentumot és lelkemre kötött jó pár okosságot, hogy tartsam észbe :) Na de ami a fontos : adott egy kb 200 oldalas szerviz könyvet, nagyon részletes, (német angol és még valamilyen nyelvű). Ha valakinek segítség kell, szívesen szkennelek ide belőle. Vagy bármi kérdés van utána nézek.
Honda cb 400N indításakor (önindító) süvítő hangot ad ki, azt mondják ez a bendix tengely lesz és csak tisztítani és zsírozni kellene. Leszereltem az önindítót és mivel ott nem találtam, gondolom a blokkot is szét kellene szedni hozzá. Jól gondolom? Hol találom ezt a szerkezetet?
Félnek tőle? Nem tudom. Én most két hétvégén is megjártam vele a Balatont, utazó 100-zal, pályán, és semmi gond nem volt vele. Sokan nem is tudják, milyen kellemes kis technika ez. Én csak azért szeretném eladni, mert szeretnék valami sor4-et. De ha nem megy el, és megmarad, úgy is jó.
A minap szétszedtem a CB 400 N-hez kapott tartalék karburátort. 108-as főfúvóka van benne. Megnéztem, ugyan az a menete és a mérete, mint a Simson és MZ fúvókáknak. Érdemes azt a 108-ast kicserélni mondjuk 105-re vagy 100-asra, hogy csökkenjen a fogyasztásom. Tudom, esetleg a végsebesség nem lesz akkora, meg teljes gázadásra kevésbé fog meglódulni, de ha ettől csökken a fogyasztásom, akkor lehet h megérné.
Hiába kerestem én nem látom a képes motoron, gondoltam kíváncsiskodom kicsit!
Két hete nekem is volt egy köröm, elsőre cserére vagy beszámításba gondolkodtam, de az egyik szerelő srác úgy megdicsérte a motort, hogy azóta kicsit lenyugodtam megint :-)
Azt mondta, hogy ez a motor 30 éves és még 30 év múlva is motor lesz!
Félreértettél, nem Neked és nekem van közös ismerősünk, hanem az illetővel van nekem, akinek szintén kék CB-je van. 280? Én többet szerettem volna kapni érte ... és az enyém nincs annyira jó, autentikus küllemű, mint a Tied ... :o(
Nincs harag, hozzáférek máshonnan is a gyári árnyalathoz. A SZESZVAME (most nem kódolom le, egy Szentendrei-szigeti veterános csapat) egyik tagjának van egy gyári kék CB 400-asa, meg egy közös ismerősünk is ... :o) Amúgy lassacskán eladó lesz az enyém is, jól letörjük egymás árait majd. :o/ Egyelőre ott tartok, hogy lefotóztam, de még nincs lelkierőm feltenni a netre. Megszerettem. De azért szeretnék egy nagyobbat. Mondjuk egy CB 750-et ... :o)
Röstellem a dolgot,de még mindég nem sikerült beazonosítanom a festék RAG.kódját.Egyszerűen azokon a palettákon amit elkértem,nincs meg az az árnyalat ami megegyezne a motorom színével.Elnézésed kérem.
Még a 6 liter is sok. Én 5 liter +- két deci differenciával járok. 5 alá nem nagyon megy, de fölé sem. Mielőtt nagyon játszanál a keverékszabályzó csavarral, azért nézz utána, hogy mi merre hány méter, nehogy akkor meg a túl szegény keverék okozzon bajt. Tudod, a benzin hűt is belülről, ha nagyon elszegényedik a hengerben a keverék, akkor meg csörögni fog a motor, beég a szeleptányér, ésatöbbi. Holnap megnézem a kezelési könyvemet, mit mond a porlasztóról.
Szert tettem egy Honda Cb 400 N típusú motorkerékpárra. A fogyasztásom túl nagy volt (10 liter), ezért gyertyákat cseréltem, beállítottam a szelephézagokat, szinkronizáltam a karburátorokat. Ez után nagyon finoman mentem és így is 6 liternél nem tudtam kevesebbre kihozni. A kérdésem a következő: -Szabad-e a keverék állító csavarral játszani, egyáltalán merre dúsítom és szegényítem a keveréket? Jelenleg a gyári 1,5 fordulatra kitekerve van. -Érek-e vele valamit, ha a kartergáz visszavezető csövet lehúzom a légszűrőházról és a földre vezetem?
A napokban vettem észre,hogy a hátsó lánckerék rögzítő csavaranyái le voltak lazulva,az egyik már majdnem elmaradt.Ez gyakran előfordul,vagy csak spontán az enyémnél?Az is lehet az előző tulaj szervizelt rajta és baxott meghúzni.
A balansz beállítással még mindig küzdök, most az új lánccal már jobb lett, de meg nem az igazi, bár lassan beletörődöm, hogy ennyit tud a masina.
Megfeszítettem az óra járásával ellentétesen, most 12-nél áll a jelölés.
Viszont valahol azt írja, hogy csak fel kell oldani a balansz beállító csavarjait és az magától be fog állni. Na én ebben annyira nem hiszek, de mostanában lesz olajcsere így egy próbát megér a dolog.
Ha már olajcsere. Az olajszintre kétféle ellenőrzést is olvastam. Az egyik azt írja, hogy nem kell beletekerni a nívót míg a másiknál igen.
Lehet túlolvastam már magam, vagy csak a gyenge nyelvtudás zavart be :-)
Megnéztem, de miután az enyém hiányos illetve nem gyári, a rajz meg nem nagyon jó minőségű; nem tudom, mit látok a rajzon, ami nekem nincs, vagy nem olyan....
Lentebb van egy link, letölthető szerelési könyvvel. Töltsd le, és nyomtasd ki. Nekem életem párja kinyomtatta és összekapcsozta. Jól jön ilyen esetekre. A képek gyengék, de a rajzok jók benne.
Ismét segítségre szorulok a számomra még újnak számító géppel kapcsolatban. Korábbi szakik jóvoltából lett még egy születésnapom. Egy budapesti "lámpás" indulás után a hátsó lánckerék (ami nem is hasonlít a gyárira) lefordult a kerékagyról a zégergyűrű peremét letörve. kerék blokkolt. lánc szakadt....stb Csak nyomokban találtam magyarázatot arra, mi is lehetett a közdarab, vagy tehermentesítő a lánckerék és a kerékagy között... Az eset előtt már megrendeltem a láncszettet, ma át is vettem, de szeretném tudni, milyen módon van az a kerékagyon gyárilag. Volna esetleg valakinek erről képe? Van másik kerék és egy tehermentesítő gyűrű is , de az meg a szélesebb lánckerékben van és arról sem tudom, hogy gyári e?!