Keresés

Részletes keresés

Ladila Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43204

A táskában az objektívsapka tökéletesen megvédi a gépet. A szűrőből olyan átmérőjű kell, amekkora az objektív. Egyébként, ha tényleg ilyen témában videózol, akkor ne rám hallgass, mert az én megoldásom kevés lesz neked. Egy csoportbeszélgetésnél kevésnek tűnik a kamerára tett mikrofon, oda inkább az asztalra tett több mikrofon kellene szerintem, vagy csiptetős mikrofon mindenkire. Azt hiszem az a Lavalier mikrofon. De mondom: ebben tapasztalatom nincs, csak amit olvasgattam róla. Én csak egyféle mikrofont használok a gépen. Azt két célból is: a minősége jobb és nem hallatszik bele a felvételbe a motor hangja, ami állítja mindig az élességet.

Előzmény: Ormió (43202)
Ladila Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43203

Ok, én más szinten mozgok, nagyrészt csak családi felvételeket csinálok, így nyilván az igényeim is teljesen mások. Igazad van, igényesnek kell lenni, de hát még a vágásra sincs sokszor időm, csak állnak a felvételek.

Előzmény: PETYUS (43201)
Ormió Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43202

Köszönöm szépen a válaszaidat! Megmondanád, mekkora UV szűrő kell (pl. 72 mm.es?)
Nem csak az optika védelmére gondolok (az eléggé védett helyen lévőnek látszik), hanem a takaró lamellák tűnnek gyengécskének, ha egy táskába sietve beteszem a kamerát.

Külső, rátehető mikrofont is szerzek majd, mert egy teremben egy csoport beszélgetésének rögzítésére az jobb lehet, mint a beépített. 

Egyébként tök jónak látszik a céljamhoz. A MOVAVI szerkeszti a fájlokat, a gépemnek sem okozott nehézséget az 1 órányi anyag. 4 K-s felvételekkel is próbálkoztam, simá szerkeszthetőek.

Van valami egyéb, amire a tapasztalataitok alapján ennél a kütyünél külön figyelni kell?

Előzmény: Ladila (43198)
PETYUS Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43201

Sajnos néha valóban szerencsétlenkedni kell, ha nincs aki besegítsen. Van, amikor én sem merem bevállalni, de bizonyos esetekben nem lehet lemondani a jó helyre tett hangfelvevőről.

Az a csúcs, amikor nekem is a színpadon van dolgom, miközben video és hangfelvételt is készítek. Bármi történés esetén való intézkedés eleve kizárt.

Előzmény: Ladila (43200)
Ladila Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43200

Igen, úgy kellene, de egy átlagos amatőr videózó általában egyedül van a helyszínen, nem fog ilyen kütyüket használni. Nekem a kamerára szerelt mikrofon pont az a plusz, ami még elfogadható, mást nem használnék, mert az már bonyolult lenne.

Előzmény: PETYUS (43199)
PETYUS Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43199

A hangot külső hangrögzítő készülékkel kell felvenni, és utólag összeszerkeszteni.

Előzmény: Ladila (43197)
Ladila Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43198

Én is használok UV-t, pedig olvastam, hogy elméletileg felesleges, hiszen az objektív lencséje jóval erősebb, mint egy szűrőé. de úgy gondolom olcsóbb dolog egy új szerűt venni, ha karcosodik, mint ha az objektív lesz karcos. Amúgy a filmezésnél napsütésnél érdemes használni szürke szűrőt is, mert itt a gond az, hogy nem kelt szép hatást, ha túl rövidek lesznek a záridők, így a fényt néha inkább csökkenteni kell a 30-ad vagy 60-ad záridőhöz.

Előzmény: Ormió (43196)
Ladila Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43197

Én csak hobbivideós vagyok, de saját káromon sok mindenre rájöttem idő közben. A szétdarabolás azért van, mert Fat32 fájlrendszerű a kártya, amire max csak ekkora fájlméretet lehet rögzíteni. Ez normális dolog. Nem próbáltam még a Movavit, de úgy olvastam, hogy jó program. A 4k-ra is jó lesz. Viszont a 4k-hoz meg kell majd nézni, hogy a számítógép jó lesz-e. A végén a renderelési idő akkor is megnő a HD-hez képest, ha erősebb a gép, hiszen minden egyes kocka nagyobb méretű a filmben. A hangnál érdemes külső mikrofonra áttérni, de távolabbi felvételeknél, s főleg akkor, ha halkabb hangokat kell felvenni, a puskamikrofon talán a jó választás. Azzal viszont a hang csak monó lesz, ami a távolság miatt nem is olyan zavaró, de én szeretem a térhatású hangot. Egyébként itt is lehetett volna kicsit javítani a felvételnél, ha már a kamerában erősítettétek volna a hangot. Persze utólag is lehet, de könnyen zajossá válhat.

Előzmény: Ormió (43195)
Ormió Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43196

Még egy kérdés: annyira sebezhetőnek tűnik a kamera, mert csak a vékony lamellák csukódnak össze az objektíven. Nem adtak hozzá objektív védő kupakot, és hamarjában ilyet nem is találtam a neten. Tegyek rá egy UV szűrőt, amúgy fotós módra, vagy felesleges?

Ormió Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43195

Sziasztok! Haladóbb fotós vagyok, de teljesen új vagyok ezen a fórumon és a videózás világában is, annyira, hogy csak tegnap óta vagyok a tulajdonosa egy Sony FDR-AX33-nak. Ma készítettük vele az első felvételt. Állványra tettük és egy kb 1 órás előadást (dumált valaki egy osztályterem nagyságú helyiségben) vettünk fel, és mivel biztosra akartam menni, HD-re állítva. Meg is van összesen 6 db MP4 fájl! 

Lenne pár kérdésem, elsőként, hogy miért 6 db? Miért darabolta szét magától, kb. 4 080 000 Kb-os szeletkékre? Az egyesítésükkel nem lesz gondom, de ott majd biztosan lesz egy-egy döccenés, ugrás.

A másik: a hang elég csapnivaló. 3-4 m-es távolságról vettük fel, de elég halk, és mintha egy bödönből beszélnének.

Az utsó kérdésem: ha a 4K-s beállítást választottuk volna, akkor azt a fájlt mivel lehetne szerkeszteni? Nem adtak hozzá ingyenes szerkesztőt. Van egy MOVAVI-m, az jó lesz?

A képminőség, kezelhetőség nekem pont jónak tűnik, csak szoknom kell a műfajt. Előre is köszönök minden segítő választ!

 

 

Pillnitz83 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43194

Canon Macro TV Zoom Lens PH15x7B KRS II / 7-105 / f1,4 típusú video kamera objektív kifogástalan állapotban eladó / tartozékai: fényellenző és PH15x7B KRS II zoom szervo markolatot. Remek képe van - kipróbálható!

Ára: 59000,- Ft.

Pillnitz83 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43193

Canon Macro TV Zoom Lens PH15x7B KRS II / 7-105 / f1,4 típusú video kamera objektív kifogástalan állapotban eladó / tartozékai: fényellenző és PH15x7B KRS II zoom szervo markolatot. Remek képe van - kipróbálható!

 

Mirrmurr Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43192

YouTube, Gerald Undone, video basics, camera movements, video cut, stb. szavakra keresés. Sorban fogja hozni a jobbnál jobb és célravezetőbb anyagokat.

Előzmény: Orsiviki (43191)
Orsiviki Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43191

Köszönöm a válaszokat.Esetleg tudnátok ajánlani oktató filmet vagy könyvet a témáról.Most érkezett el az ideje ,hogy beleássam magam ebbe a videózás témába ,mert voltunk nyaralni és sok videó felvételem kásás , jellegtelen lett.Ezért vettem egy új kamerát Sony FDRAX53-ast és megszeretnék vele tanulni normálisan kamerázni ,maximálisan kihasználva a kamera adta lehetőségeket.Meg persze vele párhuzamosan a videó szerkesztést.ÜDV

Mirrmurr Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43190

Íme , számolóeszközök: http://frogsoft.com/filecalc/https://www.omnicalculator.com/other/video-size

Ne tévesszen meg, ha egy HD laptopon valami szépnek tűnik, nyilván kis méretben minden szebb.

Alapvetően a képfrissítés az legyen, vagy egész többszöröse, vagy épp egész számot adó töredéke, mint amiben felvettél. Van egy szuper fej a YouTube-on, Gerald Undone, ő az egyik adásban éppen ezeket a képkockákat magyarázza, de van kodekes ismertetője is, ProRes, DNxHD, H.264, ezeket szépen elmondja, mire jó, mire kevésbé. Előbbit itt találod: https://youtu.be/qAVfIQ2G7Io

Faék-szabály: mindent vegyél 24fps-ben, amit lassítani akarsz, azt 60 vagy 120 fps-ben, mert ezeket lehet osztani 2-3-4-5-tel és 2,5-lel is. Nagyon sarkítva értendő ez persze. De számít a záridő, ami meghatározza a mozgás "kenését", simaságát, aztán a hálózat frekvenciája miatt beleszól a neon fénye is, stb. stb.

Előzmény: Orsiviki (43188)
Ladila Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43189

Én is csak egyszerű amatőr vagyok, így kicsit félve szólok hozzá, hiszen itt az eladott cuccok alapján inkább profik olvassák a fórumot. Szóval az a helyzet, hogy egy olyan kamera, ami HDR-ben vesz fel, az már nem amatőr kategória. Legalábbis egyelőre. Az sem mindegy, milyen szénmélységben rögzít. Egy jó alapból visszabutítva is jobb minőségű a HD, mint ha azzal készült volna. Azt is olvastam-hallottam, hogy a mozifilmeket akár 10-15 lépésben exportálják, nem úgy mint az átlag vágóprogramok, amik max két menetet tudnak. Gondolom én, hogy a sötét részeknél kell a leginkább számoltatni a programmal, mert azt nem lehet úgy tömöríteni, de gondolom lesz, aki sokkal okosabbakat mond majd. Jó dolog, ha az ember a legjobbat akarja kihozni a kamerájából, én is igyekszem, de van egy olyan határ, ami után már nem tudok tovább foglalkozni egy saját célra szánt felvétellel. Úgysem lesz soha profi munka, de talán nem is ez a célom, inkább csak az, hogy picit igényesebb legyen.

Orsiviki Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43188

Oké igaz csak egy laptopon nézem sima HD-be ,de nekem akkor sem fér a fejembe hogy, hogy és mit kell tömöríteni hogy ilyen jó minőségű maradjon a videó .

Én már ha csak ilyenek lennének a videóim tökéletesem meg lennék elégedve.A kamerámmal FulHD 50 fps 50mb/sec videókat készítek.Kb 1 percnyi anyag 1 gigás .Kérlek ,ha esetleg ráérnél írd meg,hogy tömörítésnél amit Sony Vegaszban rendereléskor a végén szoktam csinálni ,milyen beállításokra figyeljek mit csináljak hogy nekem is hasonló minőségű és méretű anyagom legyen.Előre is köszönöm.Üdv

 

Mirrmurr Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43187

Nem tudom, most mit mutattál, de a 1280x720 az csak HD felbontás, még csak nem is full HD, főleg nem 4K. És bizonyára rommá van tömörítve. Meg kisebb monitoron nézve nem vészes.

Ami biztos, hogy távol áll a csúcsminőségtől.
A végeredmény függ a kódolástól, az MP4 csak egy konténer, a felvétel bitsűrűsége se mindegy, a kódolása se, tehát az, hogy neked van valamilyen felvételed, az nem jelenti azt, hogy alapból rossz vagy jó lesz a vége.

Sokösszetevős ez.

Előzmény: Orsiviki (43186)
Orsiviki Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43186

Ja ezeket is meg akartam mutatni.Hali

Orsiviki Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43185

Köszönöm a válaszotokat.

Én csak abból indulok ki,hogy lementettem a videót,és gyönyörű a minősége és mind ezt 67 MB-ban képes tárolni.Ha én ilyen videókat tudnék csinálni a kamerámmal hú...De meg sem közelítem.Nekem FulHd-ba egy öt perces 2.4 Gigás utána Sony Vegasszal  renderelés után MP4 800 mega .Ja és elég sokat kell rontanom a minőségen.Tehát látszik hogy már nem az eredeti.ÜDV

Ladila Creative Commons License 2019.03.21 0 0 43184

Én úgy látom, hogy a 4k HDR fájl lementése esetén 978 mega lenne. A HD mkv jóval rövidebb, de azt nem lehet tudni, hogy az mkv-ba milyen videót csomagolnak. Gondolom az valami xvid vagy divx tömörítéssel készülhet.

Mirrmurr Creative Commons License 2019.03.21 0 0 43183

Nézd át a képfrissítést, a felbontást, a tömörítési arányokat, a felvétel adatmennyiségét, és ezek figyelembe vételével tudod variálni a kimenet minőségét, ezt sajnos nem tudom leírni itt ilyen egyszerűen és gyorsan, gyakorlatilag ebből (is) áll a videókészítés mestersége. De 4K 60 fps sose lesz 67 MB a végén, ha az 5 perc. Még akkor sem, ha a YouTube is megrágja feltöltés után.

Előzmény: Orsiviki (43182)
Orsiviki Creative Commons License 2019.03.21 0 0 43182

Sziasztok ! Az lenne a kérdésem ha tud rá valaki válaszolni ,hogy hogyan csináltak egy öt perces fullhd videóból 67 Mb os filet ?.

Én ha kamerázok 5 percnyi felvétel legalább 2 giga.Még ha a Sony vegas-ban utána lekonvertálom is mp4-re az is kb 500 mega .

Na de ilyen minőségben mint ahogy itt a filmben látszik 5 perc 67 mega...hogyan ,mivel? Vagy ezek valami  speciális műhelytitkok,amire mi földi halandók sosem leszünk képesek.Köszönöm a válaszokat.

https://www.youtube.com/watch?v=LXb3EKWsInQ&t=1s

artfortokaj Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43181

Canon XLH1 3CCD HDV kamera HD-SDI out, GenLock + Canon XL 20x IS L optika (beépített ND szűrő, 37-740 mm, f1,6-3,5), 2 db nagykapacitású akkumulátor, töltő, autós töltő, kiegészítőkkel, kevés üzemórával.
Kiegészítők: HDSDI-HDMI átalakító + kábelek (BNC, HDMI); tisztítókészlet (Lenspen, Sony miniDV tisztítókazetta, mikroszálas kendő), Firewire – mini Firewire kábel. További fotókat szívesen küldök, készítek. Két db kamerám van, az ár szettenként értendő! Érdeklődni publikus email, vagy telefon: 06három0-4négy9-négy6öt7

Irányár: 209.000 Ft   https://tinyurl.com/yystppmf

 

artfortokaj Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43180

Raynox 72mm 0,5x halszem előtétlencse HDP-5072EX (semi-fisheye conversion lens). Eladó megkímélt, teljesen újszerű (karcmentes!) Raynox halszem optika, 72 mm-es szűrőmenettel. Átalakítóval kisebb szűrőmenttel rendelkező objektívokon is használható. Eredeti hordtáskájával, első-, hátsó védőkupakjával adom. Irányára: 74.000 Ft

 

Serialt nem találtam; érdeklődni email publikus vagy 06három0-négy49-négy657


További információ: https://www.bhphotovideo.com/c/product/724814-REG/Raynox_HDP_5072EX_HDP_5072EX_HD_Semi_Fisheye_Conversion.html

 

artfortokaj Creative Commons License 2019.02.07 0 0 43179

Manfrotto 079B asztali, mini állvány, új. Adatok: fém állvány, mini gömbfej 360 fokban forgatható, +/-90 fokban dönthető; 2 kg teherbírás, 190 g saját tömeg; 11 cm munkamagasság, lábak 75 fokos szögben, 20 cm összecsukva; ¼” csavar – 34mm felső lap átmérője.
https://www.bhphotovideo.com/c/product/283757-REG/Manfrotto_709B_709_Digi_Tabletop_Tripod.html


Irányára: 4100 Ft --06/30/négy49-négy65hét

 

Zoltan0302 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 43178

Eladó Panasonic AG_AC130 full HD kamera 680 üzemórával, hibátlan állapotban, minden gyári tartozékával, dobozában.

06203455614

Zoltan0302 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 43177

Eladó Panasonic AG_AC130 full HD kamera 680 üzemórával, hibátlan állapotban, minden gyári tartozékával, dobozában.

06203455614

TotvazsonyTV Creative Commons License 2019.01.14 0 0 43176

Eladó használt Sony Hxr-MC2000 64 GB FullHD kamera táskával
270.000 Ft


Gyártó: Sony 

Modell: Hxr-MC2000E 

Tulajdonságok: 

Képalkotó eszköz: 1/4-inch type Exmor R(TM) CMOS with Clearvid pixel array
Képarány: 16:9
Képpontok száma (effektív): kb. 2.650.000 (16:9)
Fókusz: Teljes körű auto / manuális
Minimális megvilágítás: 3 lx (Low Lux módban, 1 / 30 zársebesség)
Optikai képstabilizátor: ki/be kapcsolható
Zársebesség: 1/6 - 1/10000
Írisz: F1.8 - F3.4
Slow & Quick Motion function: 200 fps (fixed) as Smooth Slow Rec
Fehéregyensúly: Auto, kültéri (5800K), beltéri (3200K), One-push (érintőpanel)
Felvételi / lejátszási idő: 175 perc (2h 55m) a 32 GB Memory Stick Pro Duo HX-FX (24 Mb / s) Dolby Digital 2 csatornás felvétel

Objektív / Zoom 

Sony G objektív
Optikai zoom: 12x
Digitális zoom: 160x
Gyújtótávolság: f = 2,9-34,8 mm (f = 29,8-357,6 mm 16:9 mód, f = 27,4-328,8 mm 4:3 módban 35 mm-es objektív) csak a "film" helyzetben
Szűrő átmérő: 37mm

Kereső / LCD monitor 

LCD: méret (hüvelyk): 2,7 (16:9)
LCD: képpont: 960 x 240
Kereső: méret (hüvelyk): 0,2 (4:3)
Kereső: képpont: 300x224x3 [RGB]

Felvételi adathordozó 

Belső memória: 64GB
Memory Stick Pro Duo (Mark2), Memory Stick Pro-HG Duo, Memory Stick Pro-HG Duo HX
SD/SDHC/Sdxc memóriakártya

Video formátum 

HD: MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)
SD: MPEG-2 PS

Audio formátum 

HD: Dolby Digital 2ch, 16bit, 48kHz
SD: Dolby Digital 2ch, 16bit, 48kHz

Felvételi frame rate 

AVCHD FX (24Mbps) 1920 x 1080/50i/16:9
AVCHD FH (17Mbps) 1920 x 1080/50i/16:9
AVCHD HQ (9Mbps) 1440 x 1080/50i/16:9
AVCHD LP (5Mbps) 1440 x 1080/50i/16:9
NTSC, PAL, SECAM, 480/60i, 576/50i, 480/60p,576/50p, 720/60p, 720/50p, 1080/60i, MPEG2 SD HQ (9Mbps) 720 x 576/50i /16:9, 4:3

Mikrofon 

2 csatornás sztereó mikrofon

Csatlakozók 

Mic bemenet: Stereo mini jack (x 1) 3.5mm
A/V kimenet
Komponens kimenet
Remote Conector: Stereo mini-minijack (2.5mm)
USB: USB device, Mini-AB/Hi-Speed (x 1)
Fejhallgató kimenet: Stereo mini jack (x 1) 3.5mm
HDMI kimenet

Egyebek 

Max. Folyamatos felvételi idő gyárilag hozzá adott akkumulátorral (perc): kb. 280
Áramellátás (AC adapter/Akkumulátor): 8.4V / 7.2V

Szendrei Szilárd totvazsony@gmail.com 0620 6210631

pppaulusz Creative Commons License 2019.01.10 0 0 43175

Eladó egy profi Manfrotto videó kit: Manfrotto 503HDV fluid head (folyadékcsillapítású) állványfej + Manfrotto 351MV állvány (tripod, stativ) + Vidpro bélelt puhatok kifogástalan műszaki állapotban.

 

A Manfrotto 503HDV műszaki adatai:
- Maximális terhelhetősége: 8kg
- Svenkkar: Manfrotto 503LV (teleszkópos)
- Csúszótalp típusa: Manfrotto 501PL (gyors kioldású csúszótalp 58mm-es elmozdulással)
- Szintezőgömb: Manfrotto 520BALL 75mm (a Manfrotto 351MV tartozéka)
- Ellensúlyozó rendszer (counter balance): 0 + 3 fokozat
- Csillapítás: fluid (folyadékcsillapítású) folyamatosan szabályozható
- Billenthetőség: -60°-tól +90°-ig
- Vízszintes elfordulás: 360°
- Vízmérték: megvilágítható libella alacsony elemfeszültség-szint visszajelzéssel
- Működési hőmérséklet: -20°C-tól +60°C-ig
- Magassága: 11,5cm
- Tömege: 1,9kg
- Made in Italy!

 

A Manfrotto 351MV műszaki adatai:
- Anyaga: aluminium/magnézium
- Felépítés: 2 részes (1 szekció nyílik)
- Fej csatlakozás: 75mm-es szintezőcsésze
- Tartozék: Manfrotto 520BALL 75mm szintezőgömb
- Lábszögek: 0°- 90° (2 fokozat 18° és 28°)
- Lábvég: dupla tüskés (gumipapucsokkal ellátva)
- Lábtagok: 1 szimpla- és 1 duplacsöves
- Maximális terhelhetősége: 20kg
- Maximális magasság: 151cm
- Minimális magassága: 84cm
- Tömege: 3,6kg (Manfrotto 520BALL 75mm szintezőgömbbel együtt)
- Made in Italy!

 

Ára: 119999 Ft

 

Átvehető Budapesten a III. kerületben (Óbudán).

 

Telefonos elérhetőségem: 06-70-5176588

 

Fényképek a kínált termékről az alábbi linken érhetők el:

https://hardverapro.hu/apro/manfrotto_503hdv_fluid_head_allvanyfej_manfrotto_3/hsz_1-50.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!