Így van, az Elise-t csak a teljesítmény-hátránya veti vissza, mert sem érkezni, sem kigyorsítani nem tud úgy, mint a többiek. Az Exige-t tesztelve SZVSZ mindenki háttérbe szorulna, az a SportAuto SuperTest-jeiben is több paraméterben megvert mindenkit.
Ha jol emlekszem 300 lab (azaz ~90 meter) sugaru korrol van szo, talan a 300 meter sugaru kanyar par gyengebb autonak meg vegsebesseggel is menne :-) Olvastam mar 200 labas skidpad-tesztrol is (talan epp a Road & Track-ben).
A Mazda MP3-nal meg allandoan csak a kis teljesitmenyre panaszkodnak, allitolag a futomuve nagyon komoly.
Tényleg érdekes adatok. Valami azonban feltünt nekem, mégpedig a skidpad értékek. Az EVO 7-nek egy kicsit kevesellem a 0.92 értéket (basszus, ez csak 2 századdal kisebb, mint a Mazda MP3)! Én ennél sokkal jobb értékeket olvastam, úgy 1.1-1.2 körüli értékekről hallottam. Furcsa lenne, ha egy hátsókerekesnek jobb lenne az oldalgyorsulása, mint egy összkerekesnek! Érdekes, hogy az idők alapján a BMW M3-ast megelőzte az MP3 kivételével mindegyik autó, bár persze ez lehetséges, mivel az egy kicsit orrnehéz és az sokat számít ilyenkor (ezt már a skidpad is előre jelezte persze).
Üdv,
HondaVuk
Ps. Az oldalgyorsulás mérésére hány féle szabvány van? Mindenki úgyanúgy méri? Én 300 m átmérőjű körön történő autózásról hallottam, ha nem csal az emlékezetem!
fastcar,
Erdekes eredmenyek.
Ha jobban megnezzuk a Lotus Elise ideje csak azert rosszabb, mert az erkezesi sebessege alacsonyabb. (Nem csoda, csak 120 Le, 250 Le feletti gepekkel szemben)
Kezembe került a Road&Track 2002 júniusi száma, ahol azt vizsgálják néhány sportos- vagy sportkocsi kanyarban, szlalomban, kanyarkombináción keresztülhaladásban hogyan megy.
Íme a pályaszakaszok, és az eredmények:
Map Key BMW M3 Chevy Ferrari Lotus Mazda Mitsu Porsche Porsche
Coupe Vette 360 Elise MP3 Evo VII Boxster 911 T
Z06 Modena
A 6-700 lóerö maximum évi 1000-2000 km-t figyelembe véve nevezhetö tartósnak, mert akkor mondjuk 10 év alatt 20.000 km-t megy. Egy 3-literes motornak az iszonyatos teljesítmény. Gondolj bele, hogy a Forma-1-ben a 3-literes motorok 10-hengerrel teljesítenek 800 lóerö környékén, és hajszolás mellett még így sem bírják ki sokszor a verseny-hétvégét!
Az NSX gyorsulását már egyszer végig tárgyaltuk valamelyik Honda-rajongóval, de lehet, hogy Te is ott voltál! :))
Tehát a gyári adatok és a korabeli tesztek is mind 6 másodperc körüli, kicsivel alatta levö értékeket hoztak (tipikusan 5.8 és 6 között)
A 300ZX pont ugyanezt írtam le én is (idézet magamtól):
"...míg a vele azonos gyorsulású és végsebességü 300 ZX csak 80.000 márkába került. Persze a ZX az igazából egy GT autó és nem sportkocsi, tehát kanyarodási, menetdinamikai szempontból gyengébb mint az NSX."
Ami a Diablot illeti, azt lehet irányítani, csak nem olyan lightos autó mint az NSX. Az a nyers, vad, elemi erö!
Az iránythatósággal semmi probléma nincs se a Diablonál, se a Countachnál, csak a kezelöszervek kemények (kupplung, váltó, kormány). De azért nem véletlen, hogy a mostani Spa-i 24 órás versenyen öneröböl versenyzö Diabloknál jobb köridöket csak Viperekkel futottak, míg a gyári támogatású Porschék a saját kategóriában 10 másodperc vagy annál nagyobb hátrányú best lap idövel rendelkeztek, de még a felsöbb géposztályban induló változataik sem tudták 2-3 másodpercnél jobban megközelíteni a Lambokat. Pedig a gyári támogatás és a feltehetöleg jobb versenyzök mind azt vetítették volna elöre, hogy jobb eredmény érhetö el a Porschéval (ami persze végeredményben, 24 órára ki is jött, de 1 körre lebontva nem).
Amikor az NSX megjelent, akkor még mindig a Countach volt a kanyarodás etalonja. Az F40 is csak éppen, hogy praiban volt vele.
A Lamborghini topicban olvasd el azt a hozzászólásomat, ami a sportszereplésekröl szól, és láthatod, hogy gykorlatilag pénz nélkül, csak a gyári alap felhasználásával milyen potens autót építettek a prototípus osztályba, majd a Forma-1-be.
TypeR hozzászólása az "Amerikai, japán vagy német sportkocsit?" topicból:
nekem megadatott a szerencse garmániában hogy döngethessek egy kicsit NSX-szel.
istenem az az autó kuriózum... isten 4 keréken:)
az NSX soha nem az 500 loerőre hajtott, bár a motorok simán tuningolhatóak, 6-700 lovat tartósan bírják. usában megszokottak az 500 lovas nsx-ek. azért érdekes hogy a maga 300 lovával 4.7-5 secet gyorsul...
ez köszönhető az alu karosszériának és futómúnek is, de elsősorban a hajtásláncnak, mely tökéletes összhangban van a motorral, a váltóval és a kormányzással. hihetetlen milyen egységet alkotnak.
talán pont a ferrari volt az a cég amelyik még az NSX előtt is felyet hajtott...
az értéktartása teljesen igaz, nagyon esik, ez köszönhető az európaiak német beidegződésének.
a most kapható NSX 185-200.000 DEM-ba kerül. az új állítólag 140-145.000 dollárba fog kerülni és acél karosszériája lesz.
az NSX ára nem véletlenül van Porsche kategóriában, illetve felette. alapból ferrari ellenfélnek építették.
a 300ZX-et nagyon szeretem, de nehéz autó, és az is inkább GT mint a 3000GT. nem volt soha egy kategóriában az NSX-szel, csak a SkyLine GT-R.
ami a Diablo-t illeti: bivaly erős exluzív autó, de mit ér az egész ha nem lehet irányítani?!
Vegul is visszaolvasva a ket osztalyozast tulajdonkeppen a 2ik valamennyire feltetele az elsonek pl: suly/loero arany adja meg a gyorsulast.
Vegul is arra akartam reflektalni, hogy szerintem a ma gyartott autok kozul az Elise a legsportautobb autok koze tartozik. En egy TT-t, vagy egy C33 AMG-t nem tartok sportautonak, csak sportosnak. Mellesleg lehet az emlitett LADA nagyon jo, de olyan mint mondjuk egy Elise, vagy egy 360 Modena soha nem lesz, mivel nem annak terveztek es a joindulatu "atalakito" soha nem fog olyan szaktudassal es technologiakkal rendelkezni, tehat igazabol az egyik kategoriaba sem illik.
Nagyon félreértettetek! Ez nem két külön kategória, hanem két féle osztályozás. Képzeld el úgy, mintha osztályoznánk a gyümölcsöket alakjuk és színük szerint. Ez két külön osztályozás, bár mondhatjuk azt, hogy a legjobbak azok, amelyek minél gömbölyűbbek és minél zöldebbek (görög dinnye). Az mondjuk tény, hogy egy igazi sportautónak meg kell felenie a második szempontnak (ez a szigorúbb), de ugyanúgy meg kell felenie az első szűrőn is. Amely csak egy szűrőn megy át, az csak félig soprtautó (ettől még lehet sportos autó, vagy akár versenyautó(!!!) is, lásd rally Lada).
Abban azonban teljesen egyetértek, hogy sokkal több autó teljesíti az első, mint a második feltételt (pl. Audi TT). Ezért tűnik úgy, mintha az első feltétel bővebb volna, mint a második. Vannak azonban akik az elsőn buknak el és a másodikon átmennek (pl. a fenti Lada).
Pontosan erre igyekeztem tendálni én is!!!
Pl lazán bele mehet egy bőrszerkó, vagy egyéb csiri-biri, ami mondjuk többletsúly, de nagyban növeli a komfortérzetet.
Próbáljunk meg elvonatkoztatni. Én járok sportolni, de ha valaki versenyezni jár az egész más tészta, mondjuk ha csak a ruházatot nézzük nem?
szvsz kb ennyi különbség itt is lehet...
Szerintem az auto fogalman belul a sportauto egyfajta szelsoseg, szoval a kompromisszum nem igazan illik egy sportkocsihoz. Az Elise-ben nem lenyeg, hogy nehez ki-be szallni, nincs csomagter, fapados, stb.. Az Elise ezzel szemben egyedulallo vezetesi elmenyt nyujt(hatna nekem is, ha kiprobalhatnam :-)).
Szerintem Hondavuk ket kategoriajar talan ez talalo megnevezes:
-sportos auto
-sportauto
Nahh akko relérkeztümk megint oda, hogy látjuk: van bizony verseny-autó is.
Szvsz sportautóból jóval több van, mint versenyautóból (mármint az utakon) Pl az EVO micuk utcai verseny kategoriák. De szerintem vannak meg sportkocsik es szupersportkocsik is.
ESI
Volt ott egy "stb..." a végén :). Az elsőbe az számít, amit te tapasztalasz, a másikba pedig, hogy ezt milyen technikai megoldásokkal érik el.
Köves!
"+1 kategória: Japán-e, vagy német. Ha japán, sportautó, ha német egy kalap szar.:)))))"
:))))))! És mi van az olaszokkal?
"De mi van a Lada turbokkal? Meg általában a szanaszéjjel tuningolt ócskább gépjárművekkel (nem Autoplastica Suzuki:))?"
Ez nehéz kérdés. Ha valaki szimplán felnyomja a lóerőt 200+-ra, akkor az semmiképpen sem sportautó. Ha megfelelően elkészít rajta mindent, akkor akár az is lehet, de akkor meg már nem Lada! A másik az, hogy egy Ladát szvsz nem lehet úgy feltuningolni látványilag, hogy sportautó legyen belőle (legalábbis nagyon nehéz), bár versenyautóvá lehet (egy rallys Lada versenyautónak néz ki, de nem sportautónak).
+1 kategória: Japán-e, vagy német. Ha japán, sportautó, ha német egy kalap szar.:)))))
(Ha már a japánt vagy németbôl jött a téma)
Egyébként a kategóriabeosztások tetszenek. De mi van a Lada turbokkal? Meg általában a szanaszéjjel tuningolt ócskább gépjárművekkel (nem Autoplastica Suzuki:))?
Csá
Köves
Belerakom ide is a "Japánt, vagy németet" topicból a hozzászólásomat, elvégre ide tartozik (és persze jó lenne itt folytatni a vitát):
Sokat gondolkoztam azon, hogy miért vitatkozunk azon, hogy XY típus sportautó-e vagy sem és ezt miért nem lehet egyértelműen eldönteni. Miért érezzük úgy, hogy az Elise sportautóbb, mint a Vette? A következő megoldást ötlöttem ki:
Alapvetően két szempontból lehet besorolni az autókat a sportautó kategóriába. Némelyiket persze egyikbe sem, némelyiket egybe a kettő közül, míg van olyan, amelyik mindkettő szempontból spportautónak minősül.
1. szempont: Felhasználói oldal Ebbe a kategóriába tartozik az autó formavilága (külső/belső), gyorsulása (!), végsebessége, kanyarstabilitása, stb...
2. szempont: Technikai/technológia oldal ("kihegyezettség") Ide tartozik az összes teljesen technológiai paraméter: felfüggesztés, motor, súly/lóerő arány, stb... Azaz ide tartoznak a hardcore sportautókra jellemző dolgok.
Az első szempontból lényegtelen pl. az, hogy mennyire van "kihegyezve" az autó (mind motorikusan, mind súlycsökkentés, felfüggesztés szempontjából), míg a második szempontból nézve a karosszéria szépsége lényegtelen, csak az aerodinamikai tulajdonságai számítanak. Azaz az első pontba tartozik az összes a vezető által észlelt hatás/képesség/forma, míg a másodikba a műszaki tartalom.
Az első szempontból a Vette teljes mértékben sportautó, míg a másik szempontból nem az. Az az autó, amelyet jelentős mértékben lehet tuningolni, különösebb átalakítás nélkül, az ebből a szempontból nem sportautó.
Szerintem a sarga es a piros potty kozott...
Az a hokiutoszeru nyulvany lesz a kilincs, es minden bizonnyal az a behatarolodasiszogmutatot-tokrozo-felnyereg lesz a kulcslyuk.....