Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tibor1969 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35926

Azt kihagytam hogy 1.3 as .

Tibor1969 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35925

Sziasztok !! Van egy 2003 as Wagon r-m 1 es 2 es fokozatban csak üzemi hőfokon rángat gázadásnál. Főtengely jeladó cserélve, gyertyák cserélve, tank tisztítva, minden szűrő (olaj levegő ) cserélve, egr tisztítva kipufogó gáz visszaáramlás érzékelő csere. És csak akkor produkálja mikor X km után leállítom majd újra indítom az autót. Ha valaki tud kérem adjon tanácsot mi lehet a probléma. 235000 km van a motorban.

Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35924

Nekem csak az lenne a kérdésem, miért akarod azt a tengelyt kihúzni a hengerfejből, ha nincs leszedve?

Előzmény: Lentil45 (35923)
Lentil45 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35923

Köszi szépen, sokat segítettél! Volt koksz is rendesen, így kifele nem akart jönni, meg a sorrenddel is gond volt, benn voltak még a szívó himbák, mert a fene gondolta volna, hogy alul van rajtuk egy gömb, ami befekszik a tengely furataiba... csavarhúzóval kifordítgattam őket, utána már némi kalapácsos kocogtatásra a tengely könnyen kijött... volna, ha ezek a szemét kis ferdeszeműek nem akarnának az emberrel mindenáron kib.ni, azt lemértem, hogy a vezérlés felé nem fér ki a tengely, de hogy a másik irányba is csak úgy, ha lebontom az akkut a tartójával együtt... a tervezők sztem azóta is csak röhögnek.

Előzmény: garázsharcos (35920)
flybird Creative Commons License 2024.07.21 0 0 35922

De jobban belegondolva köze lehet, a tompítotthoz is valahogy, akár a piros/fehér vezetéken keresztül is. Hiszen pl. ha tompított lámpák fel vannak kapcsolva, és használom a fénykürtöt, akkor a tompított lámpákat kikapcsolja addig.
A kapcsoló hibajelensége, különben az volt, hogy a tompított lámpát nem lehetett lekapcsolni. Csak akkor, ha előrenyomtam a fénykürtöt, akkor lekapcsolt. A régi kapcsoló érintkezője el volt mozdulva a kapcsolón belül, ezért ott bent nem jól kapcsolt.

Az autóvillamossági szerelő azt mondta, hogy ezt bal oldali kormánykapcsolót ki kell cserélni. Ki is lett, most egyelőre jó úgy néz ki. De szerintem az okát nem nézte, hogy mégis mitől lehetett rossz. Csak azért lennék kíváncsi rá, hogy megy a vezeték. Hátha észre veszem, hogy máshol is elolvadt-e már valami.

 

Előzmény: Landsmann_ (35918)
flybird Creative Commons License 2024.07.21 0 0 35921

Köszönöm, az utána nézést.
Nem piros/fehér. Hacsak színvak nem vagyok, de igaz erről nincs tudomásom. :)

Ha jól mértem ki, a fénykürtöt működteti, köze lehet a lámpákhoz, igaz az nem tompított. És még azt nem tudom, hogy a kapcsolón belül kapcsol-e mást is. Mindenesetre az 56-os jelzésű és az 56b jelzésű csatlakozók között zár a kar előrenyomásakor, az újonnan vásárolt kormánykapcsolón mérve.  Az 56 és az 56b jelölésű érintkezőkre barna/fehér vezeték megy. Ebből gondoltam, hogy összetartoznak ezért is mértem rájuk kíváncsiságból, multiméterrel szakadás vizsgáló funkciójával.Dehogy hova megy vissza fogalmam sincs, akár lehet a tompított lámpa áramköre is. 

 

Előzmény: Landsmann_ (35918)
garázsharcos Creative Commons License 2024.07.21 0 0 35920

 

Üdv!

A himbatengelyt 6 darab M6x16 imbuszcsavar rögzíti a hengerfejben.

Bár gondolom, hogy ezeket már kiszedted.

A szívóhimbákat le kell választani lefelé, egy lágy rugóklipsz tartja a helyén.

A hat csavaron kívül csak a ráégett koksz tudja fogni, de azt mozgatással ki lehet lazítani.

Ezért van a lelapolás, de van a tengely végében egy imbuszlyuk is, azzal is lehet mozgatni.

Ha sok a koksz, takarítani, locsolgatni kell és szépen kijön.

Előzmény: Lentil45 (35919)
Lentil45 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 35919

Sziasztok! 1.3-as, 16 szelepes, 76 lovas wagon r-en szedném szét a hengerfejet, tudja esetleg valaki, hogy jön ki a szelephimbatengely? A vezérlés felől egy 10-es imbusszal kijött egy dugószerű hernyócsavar, de a másik végén valami kétfelől meglapolt tengelyvég van, ami meg se mozdul. Előre is köszi!

Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.20 0 0 35918

Nem piros/fehér az a vezeték? Mert olyan viszont van az irányjelző kapcsolótól és az tényleg a tompított vezetéke.

Előzmény: flybird (35915)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.20 0 0 35917

Guglin rákeresve, az 56b pont az a tompított fényszóró csatlakozása.

Előzmény: flybird (35915)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.20 0 0 35916

Átnéztem a rajzot, de az irányjelző kapcsolóhoz az alapján nem megy barna/fehér vezeték. A belső világításhoz tartozik ilyen kábel a kapcsolótól, de az ugye a műszerfalnál van. De egyébként vannak hibák a kapcsolási rajzon, én magam is találtam már vagy 2-3 darabot, meg más is, szóval azért nem teljesen szentírás a kapcsolási rajz. A rajzon nincsenek ezekkel az általános jelöléssel ellátott pozíciók mint 56b és hasonlók.

Előzmény: flybird (35915)
flybird Creative Commons License 2024.07.19 0 0 35915

Üdvözlet mindenkinek!
Esetleg valaki tudna weboldalt, ahonnan letölthető vagy megtekinthető lenne egy Suzuki Wagon R+ plus 1.3 -as 2001. évjáratú gépkocsi elektromos kapcsolási rajza? A világítási rendszer érdekelne. Elsősorban a bal oldali kormánykapcsoló 56b csatlakozó pontjára menő vezeték (barna/fehér) funkciója lenne érdekes számomra, mert ott megolvadt a csatlakozó körüli műanyag a kapcsolón. A kapcsoló, már nem gyári, hanem utángyártott volt.
Köszönöm a segítséget!

ddis1 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35914

Köszönöm a tapasztalatokat, a jobb hátsó küszöbnél kezd belülről erősen rozsdásodni kifelé, ezért cserés, nem szeretném megvárni a vizsgát , hogy akkor kelljen rohangálni. Igazad van, az ember már tudja mit cserélt eddig és ha veszek egy másikat az lutri. 

Előzmény: Landsmann_ (35913)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35913

Hála istennek, még semmi probléma nem volt vele. Még gyári bontatlan a kasztni, motor, váltó. 

Annyit tudok mondani, igaz az egy Swift volt, hogy szépen el tud rohadni minden. Persze minden típusnak más baja van. Az említett Swiftnél mindkét küszöb végig, a hátsó nyúlványok voltak cserések, illetve a padlólemez mindkét oldalt a hátsó ajtóknak majdnam a végéig ujjnyi vastagságban kirohadva. 2 éve már lett kasztniztatva, akkor azt mondta a fickó, most megcsinálta, átmegy a műszakin, (ezek a részek már akkor is ki voltak rohadva, de a műszakin nem vették észre se akkor, se az idén) de 1 év múlva adjuk el. Hozzá ne vigyük, mert nem tud vele mit kezdeni. Így máshova vittük, akkor derült ki számunkra, hogy hogty szét van rohadva. Ezért mondta, hogy 1év műszakival adjuk el. Meg lett csináltatva, igaz, az elmúlt 2 évben (2022 februárban lett véve) az autó árának már a kétszerese rá lett költve. De azt mondhatjuk, most rendben van. Műszakin meg is dícsérték, hogy ilyen szép lakatos munkát már régen láttak. Korábban már gányolták, mert a küszöbnél gumiszerű tömítőanyaggal voltak 10-15 cmx3 cm-es fém darabok beragasztgatva. A tulaj szabatkozott, hogy sajnálja, hogy ilyen rohadványt vitt. Mondja a mester, volt már ennél rosszabb. Vittek hozzá olyan Swiftet, hogy az egyik hátsó kereke dróttal volt rögzítve, mert a nyúlványnál elengedte az erő. Úgy autóztak vele 20 km-t hogy elvigyék hozzá. 200000+anyag költség volt a javítás, de azt mondta, Debrecenben minimum 400000-et kértek volna ezért a munkáért, ha egyáltalán elvállalták volna. Aztán a youtubeon találtam egy videót, ahol elmagyarázza a srác, hogy a Swiftek miért rohadnak úgy ahogy rohadnak és mit lehet tenni ellene. Megakadályozni már aligha semmit, hiszen a korban jócskán benne vannak és ha most veszik észre a rohadást, az már késő. A padlólemez tulajdonképpen azért rohad ki, mert az első kerékjárati ívben van egy ponthegesztés, ami az évtizedek alatt elrohad. Nem látszik, mert a műanyag doblemez mögött van. Szóval kirohad a ponthegesztés, ott befolyik a víz, de nem látványos módon. A kárpit alatt szépen végig megy egészen a hátsó ajtóig. Mivel állandóan nedves, akár sós nedves a téli sózástól, szépen kimarja, hiszen nem is lehet látni, csak ha a kárpit fel van szedve. Már az itt futó, belső világítás kábele is elrohadt, azért nem kapcsolódott fel az utastér lámpa a vezetőoldali ajtó nyitásakor. 

De visszatérve a Wagonhoz, biztos ezekhez is lehet kapni küszöböket illetve küszöbvégeket ha még csak az van elkorrodoláva. A  munkadíj meg nem olcsó ha jó munkát akar az ember. A tulaj is azért ragaszkodott inkább a javításhoz, mert hiába vesz másikat, az is ugyanígy el van rohadva, esetleg még más baja is van, kezdhet mindent előlről. Ezt meg már legalább ismeri.Mozgáskorlátozott lévén neki az sem mindegy, mennyire kényelmes vezetni. Ebben sosem húzza a görcs a lábát. Előtte Renault Clio volt, de egy 80 km-es úton olyan kínjai voltak a görcshúzással, hogy többször ki kellett állnia a forgalomból, de autópályán azért ez nem olyan egyszerű.

MOndta a mester, hogy vittek hozzá úgy autót, hogy azt mondta a tulaj, úgyis eladásra megy, úgyhogy csak annyira csinálja meg. MOndta neki, akkor nem én vagyok a te embered. Én megcsinálom normálisan, vagy hozzá sem fogok. Amúgy belülről rohadnak kifelé. Mind. Volt ott egy Citroen, mutatta, hogy  mind a két küszöb, a négy sárvédő teljesen ki van rohadva, pedig rendszám alapján az olyan 16-17 éves lehetett. 

Ő is mutatta, hogy a doblemez mögött a küszöbvégeknél berakódik a sár és az kezdi el rohasztani. Évente célszerű kitakarítani. Azt a részt nézted hogy áll? Bár gondolom már igen ha küszöb probléma van, hiszen a végeknél szokta megkezdeni az idő.

Előzmény: ddis1 (35912)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35912

Szervusz!

Te mindig jó válaszokat adtál eddig, amit köszönök. Most azt szeretném kérdezni, hogy a küszöbökkel volt e már problémád, rozsda, javítás stb?

Előzmény: Landsmann_ (35906)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35911

Üdvözlet mindenkinek.

Tudtok valaki aki küszöböt cserélne, lakatolna, üregvédelem stb? Budai részen ha lehet.

Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 35910

Tévedtem...

A használtautón most is van.. :-)

 

Előzmény: Wagnrsx7 (35909)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 35909

Árultak már Wagonkát "jéghideg" klímával....

:-)

 

Előzmény: t.lantos (35903)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 35908

Csörgött már valakinek a középső dobja a Wagonkán?

 

Most cseréltem le, mert alapjárat körül, mint egy elcseszett középkori lovag....

 

Volt benne egy fém gölödin...némi katalizátorra emlékeztető résszel...

Legalábbis a "rácsozat" az bennevan..

 

Ezt meg hogy??

Kisebb tyúktojás méretű.

t.lantos Creative Commons License 2024.06.28 0 0 35907

Ha hatulrol hul, eleg neki.

AMugy meg amig nem volt beepitett, leraktam a pohartartoba, es hagytam dumalni.

Előzmény: Landsmann_ (35904)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.06.28 0 1 35906

Elvileg van bennük védelem, bizonyos fok fölött kikapcsolják magukat. 

Előzmény: mosogep-szerelo (35905)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.06.28 0 0 35905

Egyszer ott felejtettem a parkolóban a telefont a tartóban, mire visszatértem a vásárlásból "gutaütést" kapott, nagyon megijedtem, de otthon észhez tért a hűvösben! Nem értek az elektronikához, de nem szereti a meleget, az biztos!

Előzmény: Landsmann_ (35904)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.06.28 0 0 35904

Önmagában arra nem, de közben a nap is süt rá, így aztán egyes része melegednek, egyesek meg hűlnek. Elég nagy hőmérsékleti különbséggel. 

Előzmény: t.lantos (35903)
t.lantos Creative Commons License 2024.06.28 0 0 35903

A hutesre biztosan nem panaszkodna :)

Előzmény: Landsmann_ (35901)
Pikker Creative Commons License 2024.06.28 0 0 35902

Most a műszerfal tetejére tapadó ragacsos gumit használok, de azzal az egyik legnagyobb probléma, hogy ilyen melegben még rásüt a nap is, nagyon felforrósodik a telefon. Nem tudok normális helyet találni neki ebben az autóban.

Előzmény: Landsmann_ (35901)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.06.28 0 0 35901

Én a szélvédőre tapasztható telefontartóba. Sokfélét kipróbáltam már, de egyik szarabb mint a másik. Ha jó lenne, akkor meg nem elég stabil, lötyög, lóg. Befújó nyíláshoz meg nem rakom, egyébként az sem lenne stabil, mert nem gondolom, hogy télen a fűtés, nyáron a hűtés hője jót tenne a telefonnak.

Előzmény: Pikker (35900)
Pikker Creative Commons License 2024.06.28 0 0 35900

Van egy Opel Agilám, ami szinte ugyanaz, mint a Wagor R+. Régi problémám a telefon felfogatás olyan helyre, ahol látom is, (pl. navigáció), de nem zavaró. Egy manapság nagyjából átlagos méretű (6,6") telefonom van. Ti hova rakjátok és hogyan fogatjátok fel? 

almaata66 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 35899

Köszi az ötletet, megpróbálom így kicsavarni. A felső csavar ragadt be sajnos. Nehezebb hozzáférni.

Előzmény: nagyrex (35898)
nagyrex Creative Commons License 2024.06.21 0 1 35898

Szia!

 

Tudom, eső után köpönyeg, de ahogy a többiek is írták, a melegítés egy jó megoldás, én pici szúrólánggal (gázgyújtó) mentem neki, kb. 3 perc melegítés után volt annyi különbözet az acél csavar és az alu váltóház hőtágulása közt, hogy elengedjen a menettömítő. Sajnos hernyócsavar van bent gyárilag, aminek ugyebár nincs tömítőfelülete, a menet pedig definíció szerint nem tömít, így menettömítőt kell ilyenkor alkalmazni, ami viszont be is ragasztja a csavart a helyére. Nekem is nehéz szülés volt kiszedni, de letettem a szent esküt, hogy nem rakom vissza a hernyócsavart. Helyette teljesen mezei radiátor zárócsavart tekertem be, az szabványos hatlapfejű, rozsdamentes, 1/2" méretű, csőmenetes, pontosan illeszkedik a hernyócsavar helyére, és tömítése is van, ráadásul kerül vagy 200 forintba. A vasreszelék megfogására külön mágnest installáltam a csavarhoz, így egy helyre gyűlik be a vaspor, és leeresztéskor lejön az olajjal együtt.

 

Remélem, tudtam segíteni.

Üdv:

nagyrex

Előzmény: almaata66 (35885)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.06.19 0 1 35897

Ez jó. A lényeg hogy rajta van a GL4.

Előzmény: almaata66 (35896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!