nekem volt securo ms, itthon nem láttam hogy kapható lenne, német futózott gumi(rá van irva, erneuert). TÜV geprüft meg minden, nekem ehhez képest a mintázat egy tenyérnyi darabon levált a gumiról, igaz az előéletét nem ismerem mert autóval együtt vettem kint.
Securo M+ S : Mud + snow. Tehát igen, téli gumi. Ha szeretnél venni gumit, akkor sztem hívd fel a snowfoxot, most marha nagy akcióik vannak (én sem akarok marha sokat költeni, és náluk veszek, csak egy példa, Firestone TZ 200 (elvileg a legujabb Firestone minta) 12880+sarc! Hát nem tom, nekem ez ritka korrekta ajánlatnak tűni 195/65 R15 méretben !!!!! )
De nézd meg a gumibolt.hu-t, éokosodhacc onnan is !
Koszi az infot!
Vredesteint nem veszek, csak vettunk egy Astrat meg szeptember vegen, es az van rajta elol. Nemetorszagbol lett behozva nagyon megkimelt allapotban. A hatsok Securo M+S-ek (az is teli szerinted? Csak ennyi van rairva... )
Ha nyari gumikat akarok venni ra, milyet ajanlanal, valami jot, de ne dragat (ne Good Year, Bridgestone arszinvonalon).
Koszi! Stieltjes
A szerkezet egy használt gumiból származik (értsd: szövet, acélszálak), a többi (azaz a futófelület) új. Ez teljes felújítást jelent (teherautókon gyakoribb manapság, de ott nem 10-20 ezer ft ugyebár egy gumi).
Vredestein: nem rossz gumi, de én drágának tartom a tudásához képest. De most már nem kéne téligumit venni, lassan itt a tavasz ! :)
Monyesz: koszi! Ez annyit jelent, hogy ezek hasznalt gumik, mar amikor forgalomba kerulnek, vagy ez teljes felujitast jelent?
Masik kerdesem: Vredestein Snowstar-rol valami velemeny?
Koszi! Stieltjes
Megfejtettem: a Vergölst nevű márkának van egy Securo típusú gumija. Egyébként újrafutózott, ami annyit tesz hogy kiválogatják a jó szerkezetű gumikat és a futófelületet megújítják rajta.
Sziasztok! Tudna nekem valaki mondani valamit a Securo gumiabroncsokrol? Kerestem roluk a neten, de nem talaltam sehol. Minoseg? Ar? Gyarto? Stb.
Elore is koszi!
Stieltjes
1-2 hete még nagyon jó akciók voltak Bridgestone és Conti gumikra, 20%-os árkedvezmény. Ld. http://www.gumibolt.hu/nyariakc/akcvas.htm.
Vettem is izibe 4 Conti PremiumContact gumit, alig volt több 30K-nál darabja. Ma fel is rakattam... ugyan még keveset mentem vele, de úgy tűnik sokkal jobb lesz, mint a gyári Michelin. A rugózása egyértelműen sokkal jobb.
Na, bakker, kellett nekem ránézni a webre. Most még olcsóbb a Conti! A Top-Tyre spéci akciót kell nézni. Már csak 25900 bruttó a fenti méretben. Nagyon olcsó, és ebben a méretben ez az egyik legjobb gumi.
Thomaster,
A gumi MATADOR MP12 175/70. Mint írtam, ez egy meglehetősen olcsó árfekvésú, de autóguminak inkább nem nevezném...
Meszike007 (110)
Milyen az a Matador, és milyen az a Michelin?
Amit mondasz, meglehetősen szélsőséges példa lehet. (Pl. tükörradiál újrafutózott nyári Michelin vs. téli NEW Matador, nem a leg olcsóbb)
Vagy tévednék?
kinek milyen Matadorja van? Meszike: a tied gondolom MP41, logoutx: a tied milyen típus és milyen méret? Merthogy egy gyártónak különböző típusai között nagy különbségek vannak, mint az a ti hozzászólásaitokból is látszik. Jó lenne pontosan tudni, melyik típus az ajánlott és melyik a kerülendö.
Egy jó tanács mindenkinek!
Akinek fontos az élete, ne vegyen olcsó MATADOR ( amiről írok 8*** HUF/db volt)nyárigumit, főleg ha télen is akarja használni!
Nyáron is úgy csúszik, mint a takony, télen meg leírhatatlan.
Segitsetek nekem megtudni hogy mely törvény irja elö az autogumi állapotával kapcsolatos dolgokat.Magyarán milyennek kell lennie egy használható guminak és mikor kell azt cserélni kötelezöen!
Eleg jo havas uton ha nem ugrottam bele a fekbe akkor szepen megalt. Ha raugrottam akkor persze megcsuszott, de gondolom olyan gumi nincs ami ilyenkor is megfogja.
Ja, egy kulonos dolgot vettem eszre: hoban latyakban konnyeben jar a kormany. Eloszor azt hittem, hogy ezzel meg is csuszik a kocsi, de nem. Pontosan vette az iveket. Ez azert van, mert a mintak a gordulesre vannak kihegyezve es az ilyen helyben elcsavarodas nem fekszik a mintaknak. Vagy ez a tapadas csokkeneset mutatja pontosan?
Ma alkalmam volt a kolléganőm alig 2 hónapos 1000 Km-t se futott Suzuki Wagon R+-szával mennem pár kilométert kicsit havas, néhol jeges úton. Az autón ún. "négyévszakos" gumik vannak. Lehet, hogy ez a négyévszak afféle floridai időjárásra van méretezve, mert ezek a szintén új (Kléber 14 collos 175-ös) gumik enyhén szólva nem télre valók. Rögtön utána átültem a saját gépembe (Nissan Primera, 1.3 t elsőkerekes ez is) és a rajta lévő Nokina Hakka. NRW-ken olyan vigan autókáztam, mintha tél se lenne. Szóval a tél téli gumit kiván ebben az éghajlati övben, ezzel nincs mit tenni. Nyári gumival meg végképp semmire se mész, még ha akármilyen új is lenne, akkor sem.
Ja! És ha még 1 tanácsot megengedsz, ha lehet, ne alufelnikkel járj télen, mert túl rideg az anyaga nagy hidegben és a kátyúk és hasonló útegyenetlenségek közepette ha eltörik esetleg, nagy baj lehet belőle. Ha muszáj azzal járnod, akkor pedig nagyon figyelj az úthibákra. Sajnos ebben az országban ebből van elég.
Segítsetek eldönteni, hogy TÉLI, NYÁRI vagy 4ÉVSZAKOS gumit vegyek, teljesen tanácstalan vagyok.
Néhány infó:
- Opel Astra 1.6Si kombi autóm van,
- 175/65R14 -es gumik (Firestone F580 elöl és BFGoodrich Touring hátul) vannak most rajta, de kopottak és mindenképpen cserére szorulnak
- mindez alufelnin
- évente 10-15.000 km -t megyek
- télen nem sokat hajtom, van benne 2-3 hosszabb út, de csak Mo. alföldi tájain
Nekem is van Nokian Hakkappelita NRW van fent, most elősször, kb. 2 hete. Ma reggel hóban indultam el otthoról, és nem mondom, hogy nem lehet megpörgetni egy erősebb gázadásnál a kereket, de nagyon jól tapadnak! Az udvarról egy kis emelkedős bejárón kell kitolassak, és ahol eddig lendületből pörgős gumikkal tudtam csak felmászni, most csak könnyedén lehellet finom gázadással, minden csúszás nélkül úgy kiáltam mintha augusztus lenne, és nyári sport Goodyear-ek lettek volna fent.
Ajánlom mindenkinek a Nokian Hakkappelitat!
185/60R14 => 17.600/db volt... Megéri...
Üdv.: Szkapi
Szerintem tömör volt a hó (legalábbis nagyon szar volt ellapátolni egy kicsit), és csalóka, mert addig le sem ért az alja a kocsinak (a fene sem akarja, hogy valami baja legyen) és azon a helyen hirtelen felfeküdt rá, agyvérzést is kaptam. Na de mindegy tanultam belőle.:)))))
Az autód könnyű, vagy a hó volt nagyon tömör? Esetleg más ok?
Volt olyan, hogy (3 éve) úgy mentem hóban, hogy ami nem fért el a kocsi alá, az felgyűrődött a motorháztetőre és a szélvédő előtt csúszott le kétoldalra. Mit mondjak, rendkivüli élmény volt! De el nem akadtam akkor sem. Pedig meg is álltam és nagy nehezen kikászálódtam a kocsiból, mert látni akartma, milyen nyomot hagyott az autó ilyenkor. Gyerekes dolog mi?