Szerintem a Bengáli is nyaklik-csuklik, csak nehéz összehasonlítani, mert nem ugyanott, ugyanolyan zoommal készültek a felvételek. A második videón például csalóka, hogy az UV-s felvételek egyike nagypanelen készült, a másik meg a szétcsúszott Városház téri kihúzón, míg a Bengáliké a viszonylag új RAFS részeken.
Az oldalon linkelt blogposzt tanulsága szerint valamikor a 90-es évek végén csődbe ment a tulajdonos, onnantól kezdve szvsz max megőrizve lehetett (ha jól értem akkor a kocsi életútja nem is teljesen tiszta, ha valahol érdemben restaurálták/gondozzák volna, arról csak lenne információ).
Meglep, hogy a királyságból "visszaszökött" ikerkocsikat a királyságiak hagyták így lepukkanni.. - legalábbis a tetőt illetően...
Érdekes (számomra), hogy a teleobjektívvel (?) felvett videoknál a szemmel látható pályahibákra az UV-k sokkal érzékenyebbek voltak, mint a Begáli - amely sokkal nyugodtabban futott.
A Fehérvári úton a - megint csak fordított lantszedőjű - 2624-es milyen fürge - persze biztosan jóval kisebb az önsúlya !
Nincs, de van egy Szegeden, amit biztos enm adnak, van egy Debrecenben, amit gondolom nem adnak, viszont van a Mavitének egy, az Angliából visszahozott.
Gyanítom, hogy az igazi megoldás - ahogy a 2624-nél is - egy füzesis iker lenne, az mehetne bárhova. Például örülök, hogy lesz 1500-as végre, de sajnos nem fog tudni akármikor akárhova menni a jókora tengelytávjával.
A lőrici iker annyiból jönne még jól, hogy azzal az ikerkocsi is ki lenne pipálva a múltból. Bár egy bukfenc-iker replika is tudná ezt, de az már lehet nem bilibe nyúlás hanem arccal bilibe esés :) Mindenesetre nagy köszönet mindenkinek aki így vagy úgy részt vett ezeknek a felújításában!
A felújított Mukiban asszem van még USB csatlakozó is, mobiltöltőnek :) Ezek ilyen kísérletek, hogy mit lehetne kihozni ezekből az öreg járművekből, szerintem sorozatos átépítés nem lesz belőle.
A lőrinci Szentendrén pihen, meg gondolom le kéne azt is vizsgálni, mielőtt ráengednék a Nagykörútra. Sőt, a fene tudja, milyen állapotban van évek óta egyhelyben állva, szóval biztos nem két fillérbe került volna behozni és üzembe helyezni... ne legyünk telhetetlenek.