Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 45872

Csak hogy világos legyen mire gondolhatunk, ha majd az A3-nál a Meszes-hegyet fúrják 5-6 évig:

 

http://profitline.hu/Romaniaban-minosegi-kifogas-miatt-elhalasztottak-egy-autopalyaszakasz-atadasat-396493

 

Romániában minőségi kifogás miatt elhalasztották egy autópályaszakasz átadását 2019. 08. 14. 03:30

Romániában elhalasztották a dél-erdélyi A1-es autópálya Dévától nyugatra haladó két - összesen 43 kilométert kitevő - szakaszának az átadását, mert az egyik szakaszon minőségi problémákat talált

a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR). Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden kilátásba helyezte, hogy felbontják a szerződést a spanyol útépítővel.

Az A1-es autópálya Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakaszának, valamint a Marosillye és Holgya (Holdea) közötti 21 kilométeres szakaszának  megnyitását hétfő estére tervezték a román hatóságok, de a CNAIR képviselője csak a Déva melletti szakasz átvételi jegyzőkönyvét írta alá a Tehnostrade - Spedition UMB román konzorciummal.
    

Amint Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden bejelentette: a másik szakaszon az észlelt minőségi problémák kijavítását és a garancia négy évről tíz évre történő kitolását kérte az építő Teloxim Con Srl. - Comsa Sa. - Aldesa Construcciones Sa. - Arcadis Eurometudes Sa spanyol konzorciumtól. Utóbbi nem egyezett bele a garancia kitolásába, és ahhoz sem járult hozzá, hogy az átvett Déva melletti szakaszon meginduljon a forgalom. Ehhez ugyanis egy olyan csomópontot kellene igénybe venni, ami már az át nem vett pályaszakaszhoz tartozik.
    

A miniszter kijelentette: ha a spanyol cég nem végzi el a kért javításokat, előkészítik a szerződés bontását. Razvan Cuc zsarolási kísérletnek tekintette és megengedhetetlennek nevezte, hogy a spanyol cégcsoport nem tette lehetővé a forgalom megindítását az átvett 22 kilométeres szakaszon. Hozzátette: a héten 73 millió lejes (4,9 milliárd forint) büntetési számlát állítottak ki az építőnek, és figyelmeztették, hogy további büntetésekre számíthat, ha nem javítja ki az észlelt hibákat. Szerinte a kért javítások tíz nap alatt elvégezhetők.
   

A két elkészült autópálya-szakasz azt a hézagot csökkentené le a jelenlegi 57 kilométerről 13 kilométerre, amit a pálya két már megépült szakasza között országúton kell megtenni.
   
A
z elkészült, de meg nem nyitott pályaszakaszok építése 2013-ban kezdődött, és a munkálatoknak 2016 májusában kellett volna befejeződniük. A CNAIR honlapján közölt adatok szerint a Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakasz, valamint a Marosillye és Holgya közötti 21 kilométeres szakasz áfa nélkül együttesen közel egymilliárd lejbe (68 milliárd forint) került. Az összeg 85 százalékát az Európai Unió kohéziós alapjából biztosították.

Előzmény: dimelo (45871)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 45871

Nem gondolom, hogy nagyobb lesz, de azt igen, hogy nem fog csökkenni a forgalom.

Ez lesz a szégyen: az üres autópályaszakasz mellett.

 

Adminisztratív intézkedéssel...

Beismernék az alkalmatlanságukat, amit régen tudunk, csak sokáig tart a bizonyosodás.

 

15 éve hazudják a nép arcába, hogy majd az M4...

Most büszkén bejelentik, hogy Nagykereki és Bedő elkerülőt "kap".

 

Miért kell ez?

 

Mert elk.rták a nyomvonalat (Tetthely),

ja és az örök kifogás: odaát nem haladnak....

Előzmény: Landsmann_ (45869)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 45870

2018-ban még nem működött az M35 B. újfaluig, csak december közepén adták át.

Így a 216 napi adat releváns, mert a 47. útról Mikepércsnél lehet átmenni az M35 Db. elkerülőre.

 

Erősebb szőrszálhasogatással: a 481. út forgalma mindenképpen több, mint az É-D tranzit, mert

ezt az új szakaszt használhatja az Ebes-Derecske és/vagy a Balmazújváros-Berettyóújfalu reláció is.

Nem meghatározható a Debreceni belvárost kerülők száma sem.

 

Ez 2019-ben már nem áll fenn ilyen egzakt módon.

Előzmény: puntooo (45860)
Landsmann_ Creative Commons License 3 napja 0 0 45869

A jelenlegitől nem hinném, hogy nagyobb lenne a terhelés a határtól a 42/47-es főutakon ha nem mennének fel az autópályára. Esetleg táblával lehet tiltani a tranzitot ha úgy alakulna.

Előzmény: dimelo (45856)
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 1 45868

Na jó, egy M0ny rajtam is sokat segített volna,de a 11. kerület akkor is menthetetlen állapotban van. És nekem Galvani híd sem kell, mert éppen csak Észak-Budára szándékoztam menni ;-)

Előzmény: Mash_bakter (45867)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 45867

Lenne mi épüljön, az a gond, hogy nem az és nem ott épül, aminek kellene...

Én nagyon meglennék a Városligeti múzeumok nélkül, ellenben a Galvani híd nélkül kevésbé..

Vagy egy normális 2*3 sávos Ferihegyi bevezető út se ártana...

és még lehetne sorolni mi minden hiányzik Pesten, napi tízezreknek...

 

Nálunk Pestimrén csak a népesség nő, de az utak minősége az csak romlik...

Eszükbe nem jut végre rányitni az M5-re a Dózsa György/Neme utcát....

Pedig felüljáró már van, mondjuk azt újra kellene aszfaltozni... 

Előzmény: troglodita (45866)
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 0 45866

Nincs mi épüljön, ez maga a teljes csőd ;-(((

Pénteken este jöttünk Sukoróról, gondoltam, ne az unott M7-en jöjjek, hanem lássunk kicsit világot is. Zichyújfalu - M6 volt tehát az útvonal, de balesetek miatt minden be volt dugulvan egyszerűen nem volt átjárás semerre, pedig csak a budai alsó rakpartra próbáltam eljutni...

Előzmény: Mash_bakter (45864)
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 1 45865

Ejnye, Vitézy Dávid, Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. (Azért voltak ám meredek ötletelések ott, az egyik legmeredekebb a Gellért-hegyi közúti alagút ötlete volt ;-))) )

Előzmény: aladar644 (45861)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 45864

áruld már el mi épül Budapesten? lófasz esti fénnyel..

vidéken persze minden-re van pénz...

hadd ne soroljam fel az összes megye központ bekötését, amivel még egyet is értek

a gond az, hogy Pesten lófasz nem épül...

3 híd is hiányzik alsóhangon Pesten

Előzmény: aladar644 (45861)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 45863

20 éve megvagyunk nélküle, megleszünk ezután is

ha ott a környéket nézzük sokkal inkább M10 és az Aquincumi híd hiányzik, mert az emberek Pestre-Budára mennek és nem oldal irányba Budaörsre-Fót-ra...

 

ezért is bosszantó, hogy egy  semmire se jó mohácsi hidat nyomatnak

aztán lehet csak a választások miatt vették elő megint a témát

Előzmény: ÁsítóSárkány (45859)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -2 0 45862

 

 

Egyre közelebb a sztrádahosszabbítás és az új Duna-híd

 

Írta: pécsma.hu - 2019. 08. 13.

 

Az M6-os autópálya meghosszabbítása már jó ideje napirenden van, most újabb és újabb mérföldkövek jelzik, egyre közelebb van a megvalósítás. A mohácsi Duna-híd, amely kelet felé nyitna újabb közlekedési folyosót Baranyának, szintén nem álom már.

 

Immár nem csak egy vonal a térképen az M6-os meghosszabbítása a horvát határig, hiszen elkészültek a műszaki és engedélyeztetési tervek.

 

A tervek után kerül sor a szükséges régészeti feltárásra, illetve következhet a tényleges építkezés közbeszerzési eljárása.

Mivel uniós forrás is szerepel a költségekben, az EU-nak is be kell nyújtani jóváhagyásra a projektet. Ez természetesen időt vesz igénybe, ami viszont pozitívum, hogy a kormány komolyan számol a beruházással, hiszen már nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések közé sorolta az M6-os folytatását, ami azt jelenti, hogy a beruházás hazai lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhet a program.

 

 

Egy másik baranyai közlekedési nagyberuházás előkészítése is halad: szintén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. zárt le eredményesen egy közbeszerzést a mohácsi Duna-híd tervezésére.

 

A Speciálterv Építőmérnöki Kft. nemcsak a híd, hanem a környező útkapcsolatok tervezését is elvégzi, hiszen a Duna új hídja keleti irányban kapcsolatot nyit Baranyából.

A munkálatok már javában folynak, várhatóan jövőre már elkészülnek az engedélyes tervek.

 

más

 

 

 

Ehhez kapcsolódik, hogy elkezdték a Debrecen-Békéscsaba gyorsforgalmi út tervezését, amely része a Debrecen-Szeged összeköttetésnek, és amely a tervezett mohácsi hídon át kapcsolódik a dunántúli M9-eshez.

A vidéki Magyarországot körbeölelő, a „vidék nagykörútjaként” is emlegetett gyorsforgalmi útvonal tehermentesíti majd a meglévő, fővárosközpontú sztrádahálózatot.

Az M9-es korábban nem érintette volna Pécset, azonban a kormányzat változtatott, az új tervek szerint pécsi bekötéssel is számolnak már.

 

aladar644 Creative Commons License 4 napja 0 1 45861

Nem tudom mi a VEKE (boccs). A szakember hiányt ironiából, keserüségből írtam Véleményem szerint a hagyományos Bp központúság miatt nem lehet otthon országban gondolkodni. 2000-ben azt hittem végre oldódik,de 9 éve annál nagyobb erővel zajlik az ultracentralizáció,minden téren,így a politikai és már már maffia jellegű görcsös ragaszkodás ehhez. Ez vezérli az egész országot,fejlesztést,úttervezést is, de nemcsak.

Ez,már sokszor írtam,egy poszt szovjet struktúra konzerválása,ami nem európai.  Nem csupán az útak vonalvezetésére vonatkoztatva: Lassan visszaveti a fejlődést, kullogunk a V4-ek után (https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/v4_fobbadatok.pdf), A régmúlt különbsége Romániával szemben márcsak távoli emlék,amire kényelemből próbálnak hivatkzni szemellenzősök, az ország költségvetése direkt módon vagy áttételesen Bp priorítású.

Nincsenek régiók (csak földrajzi).

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (45857)
puntooo Creative Commons License 4 napja 0 0 45860

de a 481. utat már 216 napon mérték!

         

Ez az az észak-déli tranzitforgalom, ami miatt a Via Carpathia faltól falig autópályát követel....

 

Miért lenne az 481 forgalma az észak-déli tranzitforgalom?

Előzmény: dimelo (45839)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 45859

Az M0 hiányzó része és kapcsán nem egészen értek egyet, szerintem nagyobb prioritás kellett volna és kellene legyen.

De amilyenek az M0NY mostani tervei (sóhajt, legyint...)

Előzmény: Mash_bakter (45858)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja -1 2 45858

amiket most építenek terveznek, mind egy normális hálózat része tud lenni

a kérdés csak a prioritás, mit miután....

M4 lett volna az első

M8 - Győr-Eger ( M3-ig)

aztán jöhettek volna a megye központok felfűzése a meglévő autópályákra

M0 hiányzó része, M9, Via Carpatia, M60, stb

Előzmény: ÁsítóSárkány (45857)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja -1 1 45857

Kb. a VEKE volt az, ami hálózatot tudott tervezni normálisan, igaz ők tömegközlekedésben tették...

Szerintem ők tudnának úthálózatot is tervezni :)

Előzmény: aladar644 (45836)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 45856

Akkor helyesebb lett volna 42-est, vagy Ártándot írnod.

Nem azon a 4-5 km 47-es szakaszon van a hangsúly (Újfalu körforgóig)

 

Hanem jövőre, majd amikor nem mennek fel a határszakaszon az M4-re, az lesz bizarr...

 

 

Előzmény: Landsmann_ (45852)
Landsmann_ Creative Commons License 4 napja 0 0 45855

Az elmaradott térségbe is kell némi fejlődést vinni. Mondjuk ettől sokat nem fejlődik a térség. Nem tudom hányan dolgozhatnak ott, de szerintem nem sokan. Automatizált az egész.

Előzmény: Mash_bakter (45854)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 45854

Tehát nem Pesten, hanem falun.

Előzmény: Landsmann_ (45853)
Landsmann_ Creative Commons License 4 napja 0 0 45853

Nem Debrecen, hanem Vásárosnamény.

Előzmény: Mash_bakter (45848)
Landsmann_ Creative Commons License 4 napja 0 0 45852

Egy szóval nem írtam, hogy a kamionok Szeged felé mentek, csak azt, az M35-ön a 47-es felé mentek. :)

Előzmény: dimelo (45847)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 45851

???? nem értelek, most minden oszlop felett ott van, hogy az mit is jelent.

Régebben nem volt ott, mert azt gondolta mindenkinek a fejében ott van az OK oszlop elrendezése.

Hát nincs. Legalábbis az enyémben biztosan nincs.

Előzmény: trizs77 (45843)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 45850

Azért valljuk be, amíg nincs értelmes út, addig forgalom se lesz...

Gondolok itt olyan példára, hogy Kassa-Pozsony között az M3-M0-M1-M15 a leggyorsabb, mert nincs olyan út a Felvidéken, ami ezt tudná. És lehet nincs is értelme megépíteni ezt a K-NY folyosót a szlovákoknak,

sokkal jobban hiányoznak az É-D jellegű utak. 

Előzmény: dimelo (45839)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 2 45849

talán az M8 lesz az első ilyen, igaz már ezt is visszavágták, hogy nem megy Szolnokig az M4-ig, csak az M5-ig. 

Pedig igencsak lenne értelme, hogy az épülő M44 és az M4 is csatlakozzon az M8-ba.

Így tehermentesül Kecskemét és Nagykőrös is...

 

Sőt ahogy már többször is írtam Győrtől-Egerig kellene felfűznie a megye központokat az M8-nak.

És akkor végre lenne egy értelmes M0 alternatíva, egy hálózatba fűzbe sok sok autópályát... 

Nem tudom miért fontosabb egy újabb "szellempálya" a'la VIA Carpatia, egy ilyen M8-nál...

Előzmény: Mézgár (45838)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 45848

Ennek azért ellent mond, hogy pl. a jármű büntetések egy része Szombathelyen a másik Debrecenben van, ha jól tudom. 

minden olyat, amit lehet távolból működtetni azt nyugodtan átlehetne és át is kell helyezni vidékre.

amúgy külföldön a minisztériumok és egyéb állami szervek a fővárosokban vannak jellemzően, nem?

Előzmény: Mézgár (45837)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 45847

Nehogy úgy járj, mint Putyin:)))

 

Van KRESZ és jogállam....

De humor félre, ha jól értelmezem ez még a pályán volt.

 

"...elég sok kamion haladt a 47-es felé az M35ön"

 

Honnan tudod, hogy a kamionok Szeged felé mentek volna?

Előzmény: Landsmann_ (45844)
aladar644 Creative Commons License 4 napja 0 1 45846

Úgy értettem a korlát hiányzik. És elfogyott a festék,hétvégén meg zárva volt minden festékbolt a környéken.

Előzmény: troglodita (45841)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 45845

Köszi!

 

A Közútnál nem sikerül rávenni egy rendszergazdát miként lehetne hatásosabban vizuálni.

 

Persze tudhatjuk, az OKA mindig is a szakmának szólt:

hadd molyoljon rajta mindenki a saját kedvére:)))

 

Sokkal durvább, hogy az alkalmazott technológia olyan tarka, mint a virágos rét.

Ebből már nem lesz pontosabb adathalmaz sohasem...

 

Egy-két - eddig várt - új elem miatt érdekes.

 

Hogy jobban lehessen bosszankodni évtizedes - beragadt - adatsorok miatt...

Előzmény: trizs77 (45843)
Landsmann_ Creative Commons License 4 napja -1 1 45844

Mondjuk én ezt nem bánom, mert kicsi a forgalom, jól lehet haladni. Nyilvánvalóan ha a határig készen lesz az M4, Románia felől Nyíregyháza és az M3 felé haladó járművek száma majd jócskán növekedni fog. Ha pedig az M47 az M35/M4 csatlakozásától indulna délnek, akkor még növekedne a forgalom a Szeged-Debrecen között. Tegnap azét elég sok kamion haladt a 47-es felé az M35ön. volt hogy konvojban, 5-6 kamion egymás után. Személyautó az nem sok volt, legalábbis nem sokat kellett előznöm, talán 3-4 db-ot és engem is talán 2 előzött meg. 130-al mentem, így tehát elvileg nem lehetett volna aki előz, de voltak ketten, mindkettő román, ugyebár nekik a sebességhatár csak ajánlás. :)

Előzmény: dimelo (45839)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 45843

Te vagy az egyik kedvencem.

Mert számokat, tényeket írsz.

 

De alig értelmezhető a megjelenési kép.

Nem jó az, ha minden szám mellé négy mondatot kell írni, hogy kiderüljön mire vonatkozik, mi a mértékegysége?

 

 

Előzmény: dimelo (45839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!