Mint mindenki tudja, M4-es is fontos, de amióta dimelo fullba tolja, azóta nálam is hátrébb került. Lehet, hogy nem mindent egy gyorsforgalmiból kellene levonni...?
Én a karcagi gazdákkal vagyok - ha még az 1-2 plusz évet jelent - mert egy elrontott nyomvonalnál nincs nagyobb pénzkidobás. Hajrá Karcag, hajrá hasznosabb nyomvonal!
Nem kívánom dimelo-t védeni, de azért elég furcsa, hogy a listádon nincs egyetlen a Dunától keletre lévő gyorsforgalmi szakasz sem. Most csak az M2 folytatására és az M8-ra gondolok. Nyilván az M0 esetében is az M0-nyugatot sorolod előre, az M0 dél-keleti szakaszának bővítése elé. Ez ugyanaz az elfogultság, mint dimelo az M4-el, ami körül tényleg nincs minden rendben.
Valóban meg lehetne változtatni a topic címét "M4 építése és tervezése" címre. Szerintem is ejteni kellene a témát mert már nagyon unalmas századjára olvasni az okfejtését, ami már semmi újat nem mond, csak a betűk számát szaporítja. Én elhiszem, hogy neki az az autópálya szakasz a "kedves", de annyi önkontrollnak azért illene lenni, hogy nem terheljük vele éveken keresztül a fórumot.
Ő egy borzasztóan elfogult fórumtárs és éppen emiatt nem is bánom hogy az M4-nek az lett a sorsa ami.
Gyakorlatilag olvashatatlanná tette ezt a fórumot a trollkodásba hajló M4-es témájú szófosásával.
Szolnok után egyébként sincs semmilyen létjogosultsága, legfeljebb 2x1 sávon hasonlóan mint Körmend-Országhatár között. Kifejezetten örülök a karcagi gazdák ötletelésének, ezzel valószínűleg újabb évekkel hátrébb kerül a projektlistán.
Vannak ennél sokkal fontosabb projektek amik ráadásul nemzetgazdasági szinten meghatározóak és megtérülésükkel
is lehet számolni. M1 2x3 sávúsítás, M0; M10; M76; M86; M8 és mondjuk néhány Duna híd.
Most épp sajátmagadat cáfoltad meg. Miszerint gyorsforgalmi nélkül is van élet. És azt se felejtsük el, hogy Karcagnak azért van egy első rangú főútja, és lesz gyorsforgalmija. Celii járásban meg semmi.
Semmi több, mint választások előtti ígérgetés az M8 fejlesztése Devecserig. Ezt eljátsszák 4 évente. Jelen pillanatban balesetveszélyes a szakasz, annyira tragikus a burkolat állapota. A sok kamion és a kirajzó motorversenyzők miatt előzni is életveszélyes.
Ilyen alapon a Celldömölki járás rég kiürült volna. Ugye az M83-as csak Pápáig épül, ráhordó út fejlesztése (834-es ) nincs tervben. M 8-ast kiherélték, igaz most némi reménnyel kecsegtet, hogy Devecserig újra tervben van a fejlesztés. Hozzá teszem, a Vas megyei képviselő lobbizhatna legalább Jánosházáig történő 2x2 sávos kiépítésért.
A baleseteket leszámítva nem (csak) az autópálya hiánya okozza ezeket a problémákat. Ha a Te általad felvázolt logika szerint ( mármint az ap. megold mindent) gondolkodnánk,akkor az ország ap. által nem érintett településeit már most kezdjük ledózerolni,mert úgy sem lesz ott semmi.
Az nem csoda, hogy a leállítás napján még nem ismerhette a média az ügy teljes hátterét,
ködösítésben "ott fent" mindig elől jártak...
Mindenki a maga számára legfontosabbat említi, így megértem az újszilvási csp. hiányát, különösen, hogy M4 pihenő épült közvetlenül a 3119. út mellett.
De ami késik, még megvalósulhat... (Ez látszik az üllői ipari park csomópont esetében is)
Tervezni már lehet:
NIF 2021 közbeszerzési terv
M4 gyorsforgalmi út-3119 j. összekötő út keresztezésénél csomópont kialakításának előkészítése 2021 Q1 - 2022 Q4
Mégis, esetleg néznéd ezt a horror-történetet objektíven és globálisan?
Az a 6 év, amíg nem haladt az építés, illetve amennyivel később lesz az átadása, az az időszak
mennyi emberéletbe és anyagi káros balesetbe került,
mennyivel drágult a költsége és
mennyi útdíjbevétel maradt el a költségvetésből?
És ugyanakkor más régiókban több, mint 200 km gyorsforgalmi zavartalanul elkészült. (részben az átcsoportosított forrásokból).
Felzárkózás helyett a Nagykunságban és a Sárréten súlyos lemaradás lett a következménye...
"2010-es kormányváltás mostanra kezdi éreztetni annak hatását, hogy ez a vezetés nem elherdálja, hanem gyarapítja az ország pénzkészletét, amiből így egyre több útfejlesztésre fog telni"
Nagyon szíveden viseled a Mohács-Bácsalmás kapcsolatot, de ha valaki Csávolyon borvidékre vágyott, nem kellett ahhoz Villányba mennie, közelebb van Hajós. De ha Siklósra vagy Harkányba vágyott, az se volt lehetetlen, persze egy hídon át könnyebb, mint komppal... de az csak egy demagóg duma, hogy jót akarnak a szigetieknek...
És igen, jó lenne minél több híd, de ne legyen mellébeszélés, népámítás... ne egy elcseszett "lóversenypálya-körforgalmat" építsenek pl. Baján az elkerülő helyett...
Ez érdekes verzió, nem hallottam róla. Mondjuk személy szerint nekem ez is jobb mint a jelenlegi helyzet, Debrecen felé a menetidőt tovább lehet csökkenteni kb 10-12 perccel.