Nem volt mozdonyvezető sztrájk, eszük ágában sem volt sztrájkolni a mellékvonalakért. A VSZ és a VDSZSZ sztrájkolt, a VDSZSZ legfőképp az egészségügyi törvény és a vizitdíj miatt.
A mozdonyezetők most is csak húzódzkodnak, utolsó pillanatban hozták meg a döntést. Na majd meglátjuk 10.00 órakor, milyen lesz a sztrájk támogatottsága a vasutasok részéről.
Lehet ő is munkanélküli és szeretné, ha a szomszéd tehene is megdöglene, de legfőképp unalmas ez az adófizetői duma, mintha ő hordaná a hátán az országot!
"Legközelebb éjféltől reggel 4-ig fognak, akkor ugy sincsen utas........."
Múlt héten nagyjából pont úgy tettek.:-)) Persze, az Gaskó-féle szervezés volt, meg is bukott. Legközelebb szvsz egy teljes napra fognak leállni.
Az elmúlt két évben több sztrájk idején is szolgálatban voltam, és azt tapasztaltam, hogy az utasoknak nem a sztrájk tényével van bajuk, hanem a kiszámíthatatlansággal. Ha nem megy a vonat, akkor nem megy, de ha azt játsszák, hogy elindul, aztán megáll, majd megint megy, és ki tudja mikor és hol áll meg, azt szívatásnak érzi, és ha nem kényszerül rá, akkor nem fog vonatra ülni máskor sem.
Holnap Szeged állomáson fog érni a sztrájk, kíváncsi leszek az utasok reakciójára.
Khm, ezek szerint nincs/nem lesz elég jegyvizsgáló lassan a jelenlegi vasútvonalak, vonatmennyiség kiszolgálására? Ha ez így van, a személyszállítás leállítása néhány mellékvonalon nem fájhat annyira a jegyvizsgálóknak, ha munkaviszonyuk e miatt nincs veszélyeztetve...
Sőt, megfordítva: ha nincs elég jegyvizsgáló, kevésbé fontos mellékvonalakon a személyszállíáts leállításával nyerhető jv. a fontosabb vonalakra!
Plusz mintha hasonlóan fogyatkozó "mozdonyvezetői" állományt is vízionáltak volna itt fórumon...
A 12:41-kor induló vonattal mennék holnap Keszthelyről Budapestre. Előtte 10:40-kor megy közvetlen.A holnapi sztrájk azt jelenti,hogy a 10:40-es 12:00 előtt nem fog elindulni? Ilyenkor 12:00 után elindítják egymásután minden vonatot, még akkor is ha ugyanazon az útvonalon megy?A Maestral elvileg 16:19-re ér Pestre,a sztrájk miatt mennyit késhet elvben?
Nem. Csak nem kellene már amnéziásnak lenni és lassan szentté avatni a vasutas szakszervezeteket (főként Gaskót), mert most sztrájkolnak valamiért, amiért anno nem sztrájkolt egyikük sem.
Annyira megható, hogy ennyire a szívükön viselik a szakszervezetek a 33 mellékvonal sorsát. Kár, hogy a 14 vonal esetén elfelejtettek sztrájkolni, mind az 5...
Csak nem azért nem sztrájkoltak 2007. márciusa előtt, mert akkor megígérték, hogy mindenkit tovább fognak foglalkoztatni, míg most létszámleépítés lebeg a levegőben és tele van a gatyájuk?
Figyelmeztető sztrájkot tart az öt vasutas reprezentatív szakszervezet kedden délelőtt 10 és 12 óra között, a mellékvonalak tervezett bezárása elleni tiltakozásul.
Tájékoztató a MÁV csoportnál reprezentatív szakszervezetek által indított kollektív munkaügyi vita ötödik tárgyalási napjáról.
Írta: Karácsony Szilárd 2009. október 26. hétfő, 15:17
A 2009. október 26-án megtartott tárgyalási napon az álláspontok nem közeledtek a szárnyvonalak bezárásának kormányzati terveiről.
A szakszervezetek egységesen a tervezet visszavonását követelték. A szakszervezetek hiányolták a vonalbezárások társadalmi és gazdasági hatásainak bemutatását és azok foglalkoztatási hatásait.
Arra a kérdésre, hogy a Kormányoldal hajlandó-e a mellékvonal bezárására vonatkozó javaslatát visszavonni, nem adtak egyértelmű választ. Ezt követően a szakszervezeti oldalegyeztetést tartott.
Az öt reprezentatív szakszervezet a közös sztrájkot hirdetett. Az első figyelmeztető sztrájkot 2009. október 27-én 10 és 12 óra között tartjuk.
A még elégséges szolgáltatásokról a sztrájk bejelentését követően került sor. Ennek eredményéről később adunk tájékoztatást.
A tárgyalások 2009. november 2-án 14 órakor folytatódnak.
Budapest, 2009. október 26. Vasutasok Szakszervezete
"Akkor meg nem kellene állandóan ezzel a százezres munkanélküli táborral dobálózni, lehet nem is véletlenül azok..."
Ja, mert csak úgy viccből rúgtak ki több, mint 100 ezer embert az elmúlt 1 évben... Tudod milyen nehéz ma állást keresni? Van fogalmad róla, hogy a mintegy félmillió munkanélkülire mennyi szabad állás van jelenleg? Elárulom, kevesebb, mint 20 ezer! Nagyon rá férne már a vasútra egy alapos létszámleépítés, mert többen úgy dumálnak biztos pozícióból (hiszen a vasúthoz eddig senki nem mert hozzányúlni), hogy jót tenne nekik egy hatalmas pofon (=kirúgás) a kijózanodáshoz. Semmi szükség többszáz/többezer szociális alapon alkalmazott vasutasra, akiknek a "munkáját" a magán és versenyszférában dolgozó adófizetők finanszírozzák.
Ezek miért nem tolongtak a tavalyi évben indított 7 vezető jegyvizsgáló tanfolyam egyikére. Évenkénti fix béremelés, kiemelt juttatások, stbstb nem elég csábítóak, a munkanélküli segély helyett?
"És egyébként nem a sztrájkban részt vevő embereket kell szidni (250 eFt, 10 %-os béremelés, vasutas egészségügyért való sztrájkja), hanem azokat a szakszervezeti vezetőket, akik beleviszik őket."
Gondolom, minden sztrájkoló vasutas fejéhez pisztoly szorítottak és ezért sztrájkoltak az irreális követelésekért (Cargo pénz, 10%-os béremelés).
És egyébként nem a sztrájkban részt vevő embereket kell szidni (250 eFt, 10 %-os béremelés, vasutas egészségügyért való sztrájkja), hanem azokat a szakszervezeti vezetőket, akik beleviszik őket. Azokat a szakszervezeti vezetőket, akik hadszintérnek tekintik a munkahelyet, ellenségnek a munkáltatót, és úgy viselkednek, mintha egy 100 éves háborúban lennének, és még úgy is tudósítanak a sztrájkról. "Csapataink hadban állnak" kb. ez.
Megállapodási készségük egyenlő a nullával. Minden javaslatra, ajánlatra válaszuk "nem", és ha megkérdezik tőlük, hogy miért nem, válasz annyi "csak".
Ha valamelyik szakszervezet megállapodást ír alá, az abban a pillanatban kommunista.
Először légy tisztában az időpontokkal és utána oszd az észt! :)
A 14 szárnyvonalon 2007. március 3-án (szombaton) ment el az utolsó személyvonat. Már a 2007/2008-as menetrendben sem volt nyoma ennek a 14 vonalnak, mert 2007. elején megszűnt rajtuk a személyszállítás.
Szép dolog utólag keverni a szezont a fazonnal, de ettől még tény, amikor leállították a 14 vonalon a személyszállítást, egyik vasutas szakszervezet sem sztrájkolt előtte.
A 2 időpont, amire hivatkozol... 1. Először is nem november 22., hanem 2007. november 21. :) 2. Nem a 14 vonalért ment a sztrájk, hanem a következő körre tervezett 38 mellékvonalért.
Volt bizony sztrájk a mellékvonalak bezárása miatt, hiszen a Kormány már 2008-ra nem akarta megrendelni a személyszállítást 14 mellékvonalra, a 2008. évi menetrendben már nem is szerepeltek. November 22-én és december 17-én volt. A december 17-ei sztrájk után megállapodás köttetett a szakszervezetekkel (VDSZSZ kivételéve) arra, hogy mégis megrendelik a személyszállítást ezeken a vonalakon is 2008/2009-es menetrendi időszakra, sőt hogy 2010-es menetrendi időszakra is megmaradnak ezek a vonalak. Hát most ez a megállapodás egyoldalúan felrugatódni látszik.
Valószínűleg Walex Te még nem éltél 2007. évben, hogy nincs emlékezeted erre.
Hát igen polgártársaink hibája, hogy csak a rosszat látják, ha valamilyen apró előrelépés történik bármiben is, az nem téma számára.
Volt a nagy túrót. Nem volt ott semmi. Nem volt semmilyen sztrájk, csak erre már kevesen emlékeznek.
Egyébként meg a sztrájkolókat (is) kell szidni, mert kissé el vannak szállva maguktól. Nemhogy inkább örülnének, hogy tavaly növekedett a bérük (miközben a magán és versenyszférában emelés alig-alig volt, sok helyen egyáltalán nem volt, plusz még kirúgtak több, mint 100 ezer embert), még itt csinálják a fesztivált az irreális Cargo bevételből származó 250 ezerért és még ki tudja már, hogy miért. Olyan hosszú már a lista. Épp itt az ideje az észszerűsítésnek a vasútnál. Semmi szükség a szociális alapon foglalkoztatott vasúti dolgozókra.