Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2023.11.26 -1 1 139276

Nyaron van 2 mozdonyos fürdővonat, illetve Keszthelyig egy 3. Pécsről.

Dehogy minden 2. Csörgős lenne Desiro helyett, és most télen is, ez biztos hogy egy nagyotmondó lózung. 

Előzmény: gigabursch (139274)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 139275
Előzmény: zjakabfi (139268)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 139274

Rendszeresen pótol egyre jobban kidőlő, üzembizonytalan Virlsiket.

A nyári menetrendben meg minden második, jó hosszú vonat ami elmegy ezen a szakaszon, azt vagy Szergej vagy Csörgő vontatja.

Győr-Kaposvár vonal az egyik, amit ilyenkor Csörgőkkel oldanak meg.

Előzmény: zjakabfi (139268)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 139273

Köszi.

Előzmény: zjakabfi (139267)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.26 -4 0 139272

Nem az én primitív szokásom a minuszolgatás.

Néha már el is merengek azon, hogy szólok a háttérben ülő elvtársnak, hogy koppintson rá a lelkes minuszolgatóimnak az orrára, hogy időnként hanyag munkát végeznek, mert van amire nem teszik rá reflexből a minuszt...

 

Visszatérve:

Továbbra sem gondolom, hogy a hullámzás akadály lenne.

 

 

Előzmény: gepesz (139269)
Enzo Creative Commons License 2023.11.26 0 4 139271

A szárnyashajónak vízmélység kell. Elsősorban amikor úszik, ugyanis a szárnya jóval a hasa alá nyúlik. Alacsonyabb vízállásnál egy sekélyebb részen elveszi a gázt, hasra teszi, és már bele is ült az iszapba, ahonnan sehova tovább.

Előzmény: Ep128 (139259)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 139270

A nálunk ismert szovjet gyártmányú szárnyashajók Nápoly környékén a nyílt tengeri vizeken jártak évtizedekig, ahol nagyobb hullámok vannak mint a Balatonon.

 

más

 

Ahol szárnyashajót láttam közforgalomban (nyugaton) ott majdnem mindenhol, vagy talán minden hol, hivatásforgalomban járt nem turista hajóként.

Jellemzően ingázókat vitt, mert volt kettő vagy több olyan vízi pont (10-30 km-n belül) ahonnan tömegek, (40-500 fő) jártak naponta dolgozni, isoklába, ügyet intézni.

Hajóval.

 

 

gepesz Creative Commons License 2023.11.26 -1 0 139269

Mínusz helyett szívesebben vettem volna valami értelmes hsz-t. Mindegy! Le van szarva!

Előzmény: gigabursch (139266)
zjakabfi Creative Commons License 2023.11.26 0 1 139268

Off.

Milyen vonatban jàr most Csörgő ott?

Előzmény: gigabursch (139266)
zjakabfi Creative Commons License 2023.11.26 0 0 139267

Sólyommal jöttünk Bécsből. Bős felett olyan szélvihar volt, mint a Balatonon olyan hullámokkal is.

Azt mondta a kapitány a 2 kisebb hajó itt szárnyon nem tudott volna jönni.

 

Előzmény: gigabursch (139265)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.26 -2 1 139266

Balatonszentgyörgytől Györökig lehet hallani a Csörgők üvöltését. (érthetetlen, hogy fél évszázad ennek feloldásához miért volt kevés, bár a válasz több, mint kézenfekvő! MÁV).

Ritkábban a Szergelyekét.

A naponta 2×2-ször elhaladó Ludmilla meg halk.

Ehhez képest a 303-asok mormogása nudli.

Előzmény: tehtube (139262)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 139265

Nem gondolnám, hogy az általunk ismert, jellemzően szovjet szárnyasok számára lenne itthon bárhol olyan hullám, ami meghaladná a képességüket.

Előzmény: mosogep-szerelo (139261)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 139264

Addig amíg csak húsleves van az asztalon nem tudod eldönteni, hogy a velôspacal jó étel-e?

Előzmény: rm40 (139263)
rm40 Creative Commons License 2023.11.26 0 2 139263

Amennyire tudom, a szárnyashajók üzemanyag-fogyasztása kifejezetten magas, emellett szerintem a balatoni hajózás mindig is turisztikai prioritással bír, ahol maga az utazás, a szabad panoráma élvezete fontosabb, mint a menetidő. Még a leginkább közlekedés-súlypontú kompoknál is aki teheti, felmegy és élvezi a szabad levegőt és a kilátást.

Előzmény: Ep128 (139259)
tehtube Creative Commons License 2023.11.26 0 3 139262

Valóban pár idióta miatt hatalmas zajt csapni egy alapvetően pihenő övezetben otrombaság. 

Szörnyű a siófoki vörös motorcsónak maszturbáltatása is. Hangját viszi a víz, betölti a keleti medencét. Senkinek nem hiányzik hangoskodása, de pár gátlástalan vállalkozó nincs tekintettel a nyaralókra. Nagyon jó h a Szent Miklós is csöndesebb gépeket kapott. A szárnyashajó esetében a nagy sebességkülönbség is generálhatja a katasztrófákat. Pár hajó gyorsabban megy a cammogásnál. Szerintem ez bőven elég.

Előzmény: mosogep-szerelo (139261)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.11.25 0 5 139261

Jó kérdés, nem tudom, csak azt tudom, nekem miért lenne ellenszenves! 

A Balatont (Velencei-tavat) meg kéne hagyni a csend világának, ahol megnyugodhat a fáradt ember, kipihenheti(hetné) a mindennapok rohanását! Én helyeseltem mikor kitiltották a motorcsónakokat, azoknak van elég hely a folyókon!

Balatont végig vitorlázta valaki szárnyas deszkával, nem tudom minekhíjják :) méghozzá másfél óra alatt a 72 kilométert! De halkan! :)

Előzmény: Ep128 (139259)
gepesz Creative Commons License 2023.11.25 0 1 139260

Valószínűleg a hullámok jellemzői az oka.

Előzmény: Ep128 (139259)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.25 -2 0 139259

Sosem értettem igazán, hogy pl. a Balatonon miért nem volt sosem (?) szárnyashajó. Ok, nyilván marhaság "sétahajónak", de azok mellett, közlekedési eszköznek sem jutott eszébe valahogy senkinek.

Előzmény: trizs77 (139256)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.25 -1 1 139258

Ez az EKERŐ(n) nevű község Stockholmtól nyugatra kb. 14-16 km-re található.

Kb. 28.000 lelkes alvó város (sziget)

 

Végig jó vízi útja van egészen Stockholm belvárosáig.

Így a vízibusz, legyen bármilyen hajtású, jó alternatívája a vonatnak a hivatásforgalomban.

Az autónál meg sokkal jobb.

 

gigabursch Creative Commons License 2023.11.25 -4 0 139257

Ez annyiban izgalmas számomra, hogy a Balatonon eddig általam vizionált TCL kapott szintén nálam egy konkurenciát.

Előzmény: trizs77 (139256)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.25 -2 0 139256

? ? ? ?

 

https://raketa.hu/felezi-a-jaratidot-stockholmban-az-elso-elektromos-szarnyashajo

 

az Ekerö külváros, valamint a Stockholm belvárosa közötti 55 perces ingázást mindössze 25 percre csökkenti várhatóan.

 

? ? ? ?

Puppi Antal Creative Commons License 2023.11.25 -2 0 139255

na ehez a forumhoz se egyszerü hozzájutni ugyanis a régi már nem jó de még idönként eszembe jut mikor a Tatabánya ki volt sojázva Baján és vártuk hogy ujra a vizbe kerüljön a vontató de én a végén ott hagytam mertt este tonnányi szunyog ette avéremet ki emlékszik még erre nagyon sok fényképem van erröl

smith Creative Commons License 2023.11.24 0 1 139254


Kuss, én így parkolok. :-)
Marinéni szerint már kiszabadították szorult helyzetéből, amúgy is lassan két hete történt...

Előzmény: rm40 (139253)
rm40 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 139253
trizs77 Creative Commons License 2023.11.24 -2 2 139252

Vagy adták tovább a hajót...

 

--------------------------------------------------------------------------

 

 

Igen.

Adták.

 

Gyermek korom szomszéd nénije, Nyina néni a Leningrádi blokád kevés túlélőjének egyike volt.

Neki valamelyik rokona volt egy olyan szovjet folyami hajós aki új hajókat hajózott felfelé a Volgán.

Kb. 1 hétig ment.

Majd vissza utazott vonattal és vitte felfelé a következő hajót.

 

Valamikor a '60-as évek második felében (?) azt kapta jutalom útként, hogy elutaztatták Magyarországra ahol eltölthetett 4 vagy 6 napot Budapesten illetve a hajógyárban.

 

Azután ahelyett, hogy felszállt volna egy épp akkor átvett hajóra és azzal hazament volna, inkább hazareptették és Moszkvából ment le ismét vonattal.

Annyit mondott, hogy neki engedélye (jogosítása ??) csak a Volgára van.

 

Előzmény: gigabursch (139250)
Bólinder Creative Commons License 2023.11.24 0 0 139251

1987 Március.

Előzmény: trizs77 (139243)
gigabursch Creative Commons License 2023.11.24 -1 0 139250

Köszönöm!

Azért ahhoz kellett patent, hogy ennyi szakaszon hajózzon valaki.

Vagy adták tovább a hajót...

Előzmény: riversea (139247)
jakyg Creative Commons License 2023.11.24 0 1 139249
gigabursch Creative Commons License 2023.11.24 0 0 139248

 Csak egy 50 M hosszú, medersoron 1.9 m merűlésű, 12 M széles hajót, ha "kockásítom" és  mérnöki hasraütés szerinti AS szabvány (ahogy sikerül) szerint átlagosan 1 m mélynek veszem, akkor kapok 600m³-t, ami 600 tonna.

Nehezen hinném, hogy az átlagos mélysége 30 cm körül lenne.

Előzmény: Mwin (139246)
riversea Creative Commons License 2023.11.24 0 3 139247

Evgeniy Kazancev barátunktól kaptuk anno ezt a képet Szibériából és még néhány hasonlót:

 

https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/barnaul/barnaul/2276/1795

 

BARNAUL: После берегона из Венгрии. Новосибирская РЭБ флота, 1959 год / Magyarországról történt körbehajózás után a noviszibirszki folyamhajózás flottájában 1959-ben/. Látható a bedeszkázott, tengerállóvá tett hajó.

 

A behajózott útvonal Duna- Fekete-tenger – Don - Volga-Don-csatorna – Volga – Volga-Balti-csatorna – majd Skandinávia körül és az orosz északi tengereken a szibériai folyókig. A Volga-Balti-csatornának van egy leágazása a Ladoga-tóból Belomorsk felé, az a Fehér-tenger-csatorna, ha ott elfért, akkor nem kellett Skandináviát kerülni, A tolók, vontatók elfértek, de ők is a tengeren mentek onnan tovább, mégpedig saját lábon, mert parthajózásra alkalmasak voltak. A személyhajók azonban szélesebbek voltak, mint 14,3 m, így amennyiben nem faragtak le a szélességükből valamilyen úton-módon 1 m-t, akkor kerülniük kellett Skandináviát, valamint azokat vontatták (a tengeren biztosan). Volt pár éve egy videó a youtube-on, amit most nem találok, be volt linkelve ide a topikra is. Egy szibériai folyami személyhajót hoztak át ezzel a módszerrel Szentpétervárra.  

Előzmény: gigabursch (139245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!