Keresés

Részletes keresés

Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja -2 0 130790

Én stadion helyett (abból már úgyis van elég...) az épített/műszaki örökség megmentésére/megőrzésére adnék támogatást/adójóváírást.

Előzmény: gigabursch (130788)
gigabursch Creative Commons License 5 napja -1 0 130789

Azért nem kell bocsánatot kérni, mert valamit pontosítasz.

:-)

 

Köszönöm.

 

Az idehaza futó részén Zapad-Albertirsai szakaszt (is) elég sokat néztem alulról, mert volt egy munkám a MAVIR-ral.

Van egy olyan rémképem, hogy oda fut be az egyik 400-as vezeték is, ami - most már tudom a kifejezést - négyvezetős.

De ha tévedek, akkor sincs probléma.

Egyébiránt a legrosszabb dolgozni a Sajószöged-Debrecen vonalon volt, ahol egy 220 és egy 400 KV-os vezeték fut egymás mellett. Az után a szakasz után szabályosan napokig fájt a fejem (gondolom erősen túlterhelt). A Zapad-Albertirsa vonal az csak durván hangos volt.

Előzmény: scsabi (130778)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 0 130788

Bár a plebs szellemi színvonala sose volt magas, de ma már ez nekik nem érv.

S lehet, hogy jobban érdekli őket egy stadionnál.

 

 

Előzmény: Una Vestrum (130786)
gigabursch Creative Commons License 5 napja -2 1 130787

Számomra a feltett gazdasági kérdéseid maximálisan racionálisak, azonban itt - szinte bármelyikünk - elmondhatja, hogy bazi nagy információhiánnyal küzd.

 

Őszintén szólva én csak remélem hogy van terv (műszaki és gazdasági), bár inkább csak kétségeim vannak.

 

 

Ugyanakkor én szeretek egy kicsikét kilépni az agyvihar országába és továbblépni a lehetséges utirányok keresése felé.

Tény, hogy eredetit nem lehet csinálni. A jól megépített replikának meg lehet, hogy sokkal több értelme van, modern berendezésekkel, hpszigeteléssel és mégis gőz üzemme, lapátkerekesen.

Múltkorjában írtam, hogy az akkori kazánokból a mai elektromos igény szerintem erősen nem fedezhető. Ennek tükrében igencsak elkélne egy olyan számítás, hogy mégis akkor hány kW összeteljesítmény kéne csak a segédüzemre.

 

Személy szerint azon is el tudnék gondolkodni egy pöpec, gőzalapú replika esetén, hogy ne pakurával menjen a gőzfejlesztés, hanem - tezsem azt - gázzal. Az hogy tisztább, az biztos, az hogy ilyen feladatra van-e kondenzációs megoldás - fogalmam sincs. De hogy a tisztaság miatt a mai szuperzöld világban lenne rá kereslet, az biztos.

Ide egy ún. turbó-elektromos rendszer lehet, hogy sokkal célszerűbb lenne. Ennek végiggondolásához viszont szakemberek kellenek. Ilyen esetben elöl-hátul egy-egy bugi sem gond és úgy állna kikötőhöz a hajó, hogy ihaj...

 

Ami meg innen megmarad gépészet, az talán a Kossuth és a Petőfi autentikus feltámasztásához lehetne célszerű.

(Istenem, de szép álom)

 

Szerény véleményem szerint a 100 <=> 280 fabatkás ötletelt árkülönbséget akár még elég sokan meg is fizetnék azért, hogy olyan hajón utazzanak, ami rendelkezik oldalfedélzettel, szép belső terekkel, stb.

Ugyanis azzal, hogy szállodahajót csinálunk belőle, már replika. A termes jelleg megmarad, de a funkció totál más lesz.

Előzmény: trizs77 (130782)
Una Vestrum Creative Commons License 5 napja 0 5 130786

OFF

 

kormányzati protokollhajónak

 

El tudom képzelni a párt- és sajtó-reakciókat egy ilyen projekt esetén.

Még a lélegeztetőgép/CT ekvivalenciát is nagy biztonsággal ki tudnám számolni.

 

ON

Előzmény: tehtube (130777)
Enzo Creative Commons License 5 napja -3 9 130785

Szerintem szóljunk nekik telefonon mindjárt, hogy dobjanak el a kezükből mindent, és hagyják ott a picsába az egészet mert Trizs szerint a fotelből nézve hülyeség amit csinálnak.

Előzmény: trizs77 (130782)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 0 130784

150-et akartam írni, 50 sikerült (nettó elgépelés) és van 250.

 

Köszi a pontosítást.

Előzmény: gigabursch (130773)
gigabursch Creative Commons License 5 napja -2 5 130783

Igazán nem vagyok vádolható az előző rendszer szeretetével, de Ferencz József-híd is jobban hangzik Szabadság-hídként.

 

Ergo:

Ezt a magyargyűlölő, kultúraírtó, nemzeti vagyon üzemi szinten harácsoló és mindenek felett világkártékony Habsburg családot akkor lássam bárhol feltüntetve visszahozott névként, amikor a hátam közepét.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130775)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -6 4 130782

Pedig pont ez a baj.

 

Nem a Te hibád, nem az olvtársaké, nem az enyém hanem a felújításon gondolkodóké.

 

Nem véletlenül írtam oda a bekekatai gondolatot (könyvcímet):

 

Jesszusmáriagyőztünk

 

Itt is az a helyzet, hogy akarnak valamit.

Nagyon.

Szerveznek rá önkéntes embereket dolgozni.

Könyörögnek sok pénzért.

Talán meg is kapják.

Küszködnek majd az újjáépítéssel 5 évet.

 

S fogalmuk sincs, hogy mit akarnak vele csinálni ha elkészül.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Igenis össze kell hasonlítani az új Szőke Tisza egy ágyra egy folyamkilométerre eső költségét egy Viking költségeivel.

Mert most derüljön ki, hogy a Vikingek mennek mondjuk 100 fabatkáért ágyanként és folyamkilométerenként, míg az új Szőke Tisza nem működtethető 280 fabatka alatt.

( a számok csak példák)

 

Ilyen számításokat most kell elkészíteni.

Az nem baj ha 280-ért hajózik, hanem fel kell készülni arra, hogy van e olyan fizetőképes kereslet a Dunán, akik hajlandók a hajó nyújtotta élményért megfizetni a háromszoros árat?

 

Mert ha nincs akkor az üzemeltetés üzleti modelljébe bele kell vonni az államot (közpénzt).

Mondjuk, úgy hogy az állam nemzeti értéknek nyilvánítja az újra elkészülő hajót és és annak éves üzemeltetési költsége kb. 80-85%-t a Nemzeti Múzeum költségvetése állja, hogy versenyképes legyen a Dunán hasonló szolgáltatásokat végző más hajókkal.

 

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (130779)
tehtube Creative Commons License 5 napja 0 0 130781

Csak egy apróság. Az angol Waverley hamarosan új kazánokat kap. A kéményeit tegnap emelték le róla. Hatalmas, ámbár szerintem nem dönthető. Feltehetőleg a 2020-as szezont végigfuthatja majd.

jakyg Creative Commons License 5 napja 0 4 130780

Nyilvánvaló, hogy egy nem létező hajó építésének nem létező költségbecslése és a nem létező hajó majdani költségei semmivel sem vethetők össze.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130779)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja -1 1 130779

A kettő nem vethető egybe.

A Viking Cruises modern, a mai kornak megfelelő, sorozatgyártott hajókat üzemeltet.

A IV. Károly, ha újraépítenék, egyedi lenne, gőzhajtású termes-szállodahajót jelenleg senki nem üzemeltet - a Dunán legalábbis biztos nem. Ez az egyediség lehetne a varázsa.

 

De akár kormányzati protokollhajó is lehetne...

Előzmény: trizs77 (130776)
scsabi Creative Commons License 5 napja 0 0 130778

nagyonoff, és bocsánatot kérek

 

Az országos villamosenergia-átviteli hálózat távvezetékein a fázisvezetők száma mindig három egészszámú többszöröse (egyrendszerű távvezetéknél 3, kétrendszerűnél 6 és így tovább). Egy fázisvezető állhat 1-4 vezetékből, ez az adott távvezeték-szakasz villamos és mechanikai terheléseitől függ. Emellett (általában az oszlopcsúcsokon) párhuzamosan fut még 1-2 földpotenciálú védővezető. A 400 kV-os távvezetékeknél rendszerint egy fázisvezető három párhuzamos vezetékből áll. Négyvezetékes fázisvezetőt én még csak az albertirsai 750 kV-os távvezetéken láttam, de persze attól még lehet másutt 400-ason is.

 

mégegyszer bocsánat!

Előzmény: gigabursch (130767)
tehtube Creative Commons License 5 napja -1 0 130777

Szegeden biztos nincs keresnivalója. Már a neve is kifejezetten ciki, gagyi a szegediek felé való tiszteletem ellenére. 

Ennek Budapesten volna a helye a Várkert bazár alatt.

Szegedet meg örökre elfelejtené márcsak a rövid bácskai zsilip miatt is.

10 éve kb. szép terv készült egy kereskedelmi luxus szállidahajónak való újjáépítésével. 

Az üzletileg meg nem érő, de történelmileg értékes emlékeket az MNB Magyar Állam szokta védőszárny alá venni. Romániában aTudor Vladimirescut újították fel 20 éve kormányzati protokollhajónak. Ha hasonlóan eredeti állapotában modernizálnák,évente térítés ellenében néha pár útra be lehetne fizetni, az is jó lenne.

Előzmény: FOMA (130771)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -5 1 130776

Van valakinek ötlete arról, hogy egy ágyra vetítve mennyi lenne a Szőke Tisza költsége a VIKING sorozat hasonló költséghez viszonyítva ha a Dunán hajózna?

 

 

Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja -2 1 130775

Nevezzük vissza az eredeti nevére!

Legyen IV. Károly, amiként vízre bocsátották.

Előzmény: FOMA (130771)
jakyg Creative Commons License 5 napja 0 0 130774

A Dunán vagy 250 mászkál.

Előzmény: gigabursch (130773)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 0 130773

Azt nem tudom, de a Dunán császkál vagy 50 darab fel-le, ha nem több.

(Viking majd megmondja a pontos számot az aktuális állásról)

Előzmény: trizs77 (130770)
uni-cum-laude Creative Commons License 5 napja 0 0 130772

Én nagyon kibékülnék azzal is, ha múzeumhajó lenne.

Előzmény: FOMA (130771)
FOMA Creative Commons License 5 napja 0 1 130771

Szegeden sok szálloda van, valszeg megélne még egy, főleg egy ilyen különleges. Persze kérdés, hogy mi lenne belőle, állóhajó vagy mozgó szállodahajó. Utóbbi esetben inkább a Dunán lenne a helye, alkalmanként - Victor Hugo módra - átruccanva a Tiszára.

 

De a Szőke Tisza szegedi története - ami amúgy a hajó életében igazából csak egy rövidebb epizód volt - alapvetően nem is szállodakénti működésről szólt, tudomásom szerint csak az elődje volt szállodahajó. Volt strand, diszkó, étterem, hajóállomás, meg egyszerűen városképi látványelem. A gondot nyilván az okozta, hogy magára a hajóra nem forgattak vissza kellő pénzt a legszükségesebb festéseken, futó karbantartásokon kívül, hogy erre is futotta volna annak idején a bevételekből, azt ki tudja. Ebben a tekintetben szvsz nem lenne állandó helye Szegeden egy újjáépített hajónak, pénzt termelni a Dunán tudna. És persze valszeg már nem Szőke Tisza néven futna vagy állna...

 

Azt tudom, hogy nekem még mindig hiányzik a szegedi partról a látványa, de ez az én egyéni problémám.

Előzmény: trizs77 (130770)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -4 1 130770

Megél Szegeden egy szálloda hajó?

 

Ha igen, akkor amikor az volt, miért nem élt meg?

Előzmény: gigabursch (130768)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 1 130769

Használjuk annak.

Vagy legyen belőle múzeumhajó.

Vagy amit akarunk.

Előzmény: gigabursch (130768)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 1 130768

Vagy csak használjuk hajóként?

Termes-gőzös szállodahajóként?

Előzmény: trizs77 (130764)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 0 130767

Hol?

 

Vagy arra gondolsz, hogy nem 8×400 kV, hanem 3×8×400 kV?

 

Nem tudom. Értem amit kérdezel, de nem tudom a helyes választ.

Van egy MAVIR-os ismerősöm, már rég beszéltem vele. Rendszerirányító Albertirsán. Megkérdezem tőle alkalomadtán.

 

 

Előzmény: rezgaras (130757)
trizs77 Creative Commons License 6 napja -5 4 130766

Minden régi jármű megmentésének, megőrzésének, vagy ha sorozat volt akkor 1 db megőrzésének híve vagyok.

Pártolom.

 

De az, hogy mit csinálunk vele ha sikerül, azt nem akkor kell majd megbeszélni amikor rövid szoknyás hosztesz lányok az ünnepség után leveszik a kötelező protokoll magassarkút.

 

Más a költségigénye (fenntartási, karbantartási) ha egy postás Roburt mentesz meg, vagy a Szőke Tiszát.

 

Itt inkább az a hiányérzetem, hogy egyetlen olyan ember se szólalt meg a Szőke Tiszával kapcsolatban az elmúlt 4 év alatt, aki arról beszélt volna mennyibe kerül az éves fenntartása ha már lábra állt és működik?

 

 

 

 

Előzmény: uni-cum-laude (130765)
uni-cum-laude Creative Commons License 6 napja 0 0 130765

Nagyon fájó szívvel írom le: igazat adok Neked.

Előzmény: trizs77 (130764)
trizs77 Creative Commons License 6 napja -4 5 130764

Vegyük elő Beke Katát = Jesszus Mária Győztünk !

 

Mi lesz másnap?

Mi lesz hétfőn?

 

Kiemelik.

Ok.

 

Felmérik.

Ok.

 

Rájönnek, hogy a MÉH-es is csak sírva venné át.

Ok.

 

Meggyőzik a politikát, hogy adjon rá 10 milliárd forintot, újjáépítésre.

Ok.

 

Politika ad.

Egy db eredeti kilincset megmentenek belőle (ettől nem lesz új építés hanem felújítás) és a kilincs köré, új anyagokból, 5 év alatt újból fel- és megépítik a hajót.

Ok.

 

Avatás +ünnep + beszédek + szalagátvágás + TV Híradók + az újjáépítőknek plecsnik.

Ok.

 

Bevontatják a Tiszára, Szeged közepére.

Ok.

 

Hétfőn reggel meg a polgármester + a felelős bánatában golyóstollába dől.

Mit csináljon vele?

 

Legyen étterem?

Legyen szálloda?

Legyen diszkó?

 

Már mindegyik volt.

Ugyanitt.

30 éve.

 

Mindhárom csődbe ment.

Itt ment csődbe.

 

 

??????????????????????

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Kavitáció mester (130758)
gepesz Creative Commons License 6 napja 0 0 130763

Ez igaz.

Előzmény: Kavitáció mester (130761)
gepesz Creative Commons License 6 napja 0 0 130762

Milyen gép?

Minek?

Az a baj, hogy nem én fogok csalódni.

Előzmény: tehtube (130760)
Kavitáció mester Creative Commons License 6 napja 0 1 130761

Bármi is, jobb hogy már nincs a víz alatt.

Előzmény: gepesz (130759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!