Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2024.05.28 0 0 140570

Forrás => Oliver Stone: A Szakasz

Előzmény: gepesz (140567)
offroadgangster Creative Commons License 2024.05.28 0 0 140569

Lentebb már írtam, mit mondanak más aktív hajósok más fórumokon, pl a vezetőállás szigeteléséről.

 

Abban viszont igazat adok, hogy egy adott üzem dolgozója szinte zsigerből hallja egyes munkafolyamatok külön hangjait, illetve a folyamatba nem illő hangokat is még akár olyankor is, ha elbóbiskol (ezt az elbóbiskolást nem magam szőrén tapasztaltam, egy másik cégben dolgozó kolléga mondta)...

 

Én többekközt már 11éve dolgozom asztalosműhelyben, egy cnc gépen. A többiek nem nagyon tudják elkülönböztetni a hangokat, de én pontosan tudom, hogy egy többszerszámos megmunkáláskor, szerszámcserekor melyik követketző szerszámra cserélt a gép, mégha a műhely másik végében vagyok, akkor is.

Előzmény: gepesz (140565)
doncike Creative Commons License 2024.05.28 -2 3 140568

A segítségnyújtás elmulasztása ügyben szerintem valójában nem is egy kérdés van ("észlelte-e az ütközést"), hanem három.

 

1. Észlelte-e az ütközést/hanghatást.

2. Ha igen, kellett-e az észlelés módjából, jellegéből arra következtetnie, hogy nem uszadék volt, hanem esetleg hajóval ütközött.

3. Ha ez is igen, akkor megfelelően (az erre az esetre rendelt eljárást szabályszerűen végrehajtva) vizsgálta-e a helyzetet és ezek alapján okkal feltételezhette-e, hogy nem hajóval ütközött.

 

A szállodahajó kapitányát szerintem csak akkor fogják elítélni, ha az 1. és 2. kérdésre igen a válasz és a 3. kérdést illetően kiderül, hogy nem megfelelően hajtották végre a protokollt és megalapozatlanul hozta a kapitány azt a döntést, hogy nincs mentési kötelezettsége.

gepesz Creative Commons License 2024.05.28 0 1 140567

Egy régi kollégám mondása jut eszembe. A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senkit nem érdekel  a másé.

Előzmény: trizs77 (140566)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 0 2 140566

Tisztelem a véleményedet.

Előzmény: gepesz (140565)
gepesz Creative Commons License 2024.05.28 -3 2 140565

Biztosan merem állítani, hogy hallania kellett. Bármilyen nagy a zaj, akkor is meghallasz idegent benne. Az uszadékot is. Annak egyébként is vannak sajátosságai, amiről egy kormányos vagy egy gépész tudna mesélni. A gépházban egy nagyhajónál van zaj, bőven. Főleg ha a turbina őrült módon fütyül. Egy koppanást is meghall a gépszemélyzet akkor is, ha a kerékállásban ücsörög. Kiszűri a füle.

Előzmény: trizs77 (140563)
koller andor Creative Commons License 2024.05.28 0 0 140564

Labe. Szlovákiába tart .

Előzmény: Mwin (140562)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 -4 3 140563

A kisoroszi kempingben "szezonban" szinte lehetetlen éjszaka aludni, ha jön egy bulihajó: hosszú kilométereken és szinte órákban mérhető időn keresztül lehet hallani a bömbölő zenét. Hogy ez a zaj mennyire zavarja a hajószemélyzetet (beleértve a kapitányt is), tőlük kell megérdeklődni.

Ehhez hasonló zaj mellett egy uszadékkal való ütközés fel sem tűnik.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Egyet értek.

Erről beszélek.

 

Sok fotel huszár a szobája csendjéből  próbálja bizonygatni, hogy a 10-15 méterre tőled és alattad 5 méterrel becsapódó műanyag hajót hallania kellett volna.

 

Nem.

 

A szobában a fotelod mellett nem szól 80 decibellel a Lambada és nem énekli bele - ordítva - 30 tök részeg vagy csak fél részeg az Akácos utat, bármilyen nyelven.

Előzmény: mindenev (140558)
Mwin Creative Commons License 2024.05.28 0 0 140562

Ő meg ki fia-borja? Jól látom, cseh lobogós?

Előzmény: koller andor (140557)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.28 0 0 140561

Megtalálták az utolsó áldozatot! Részvétem! :(

gigabursch Creative Commons License 2024.05.28 0 1 140560

"A bíróság a szerdai döntés kapcsán egyebek mellett azt közölte: az eljárás eddigi adatai szerint a kisgéphajó vezetője ittas volt, járművét "a folyó teljes szélességét kihasználva, indokolatlan irányváltoztatásokkal irányította", egyenesen a szállodahajó felé kormányzott, majd hirtelen jobbra, de ekkor az ütközést már nem tudta elkerülni, nagy sebességgel nekiment a nagyobb hajónak.
Forrás: https://kuruc.info/r/2/274301/"

(Forrás (emtíáj))

 

 

gigabursch Creative Commons License 2024.05.28 0 1 140559

Kisorosziról elég sok autentikus élményem van.

Minden éjszaka hallgattuk a kisjegesek vontatását, ahogy a sóderesekkel, kövesekkel csettegtek a kis és nagy ágban...

Minden nyári éjszaka szólt a SaKáL vokál.

Több szólamban.

 

Persze jöttek hozzá más géphajók is bőséggel, mert az óbudaiak kétszer sor8-a is rendszeresen szólt...

Előzmény: mindenev (140558)
mindenev Creative Commons License 2024.05.28 -1 2 140558

1976-ban tettem le a kishajóvezetői vizsgát. A felkészítő tanfolyamon mesélt el az oktatónk egy balesetet: éjszaka, esőben, rossz látási viszonyok között egy szárnyashajó elgázolt egy lefelé "csurgó" kilbótot, amiben az emberek esőköpenybe burkolózva védekeztek az eső ellen. Gondolták, annál nagyobb bajuk nem lehet. Hát lett. A szárnyashajó kapitányát hosszú évek múlva mentették fel, ott be tudták bizonyítani, hogy egy ilyen ütközés hangja megegyezik az uszadékkal való csattanással. Hogy utána hajózott-e még az illető kapitány, nem tudom.

 

Egy másik, szerencsére csak személyes látásélmény: egy motorcsónak gyakorlatlan vezetője a stég felé kanyarodásnál nem levette a gázt, hanem ráadta. sikerült is beszorulnia a stég alá úgy, hogy az utasa lába eltörött. Tehát a kishajó sem játék !

 

A szállodahajó kapitányi (kormányos-) fülkéjének holttere - csak a közzétett fotók alapján is - igencsak nagy. Bár a radar segítséget ad, de annak is van holttere. Hogy van-e vízalatti radar, nem tudom. A kisgéphajó viszont nem víz alatt jött, és a viziutat figyelő radar holtterén belül lehetett - oldalról, közvetlen közelről, nagy sebességgel, üvegszálas műanyag hajótest.

 

Természetesen itt mindannyian csak találgatunk, a nyilvános információkból és saját tapasztalatainkból (és indulatainkból...) vonunk le következtetéseket. Az biztosnak látszik, hogy a szállodahajó kapitánya hosszú vizsgálat elé néz.

 

A kisoroszi kempingben "szezonban" szinte lehetetlen éjszaka aludni, ha jön egy bulihajó: hosszú kilométereken és szinte órákban mérhető időn keresztül lehet hallani a bömbölő zenét. Hogy ez a zaj mennyire zavarja a hajószemélyzetet (beleértve a kapitányt is), tőlük kell megérdeklődni. Ehhez hasonló zaj mellett egy uszadékkal való ütközés fel sem tűnik.

Előzmény: trizs77 (140552)
koller andor Creative Commons License 2024.05.28 0 3 140557

Csongrád , az imént 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 -1 2 140556

Nem a baleset helyszínén hanem Nagymarosnál ültünk a parti teraszon pár éve egyik este.

Ettünk, ittunk, beszélgettünk.

Néztük az esti Dunát, szemben Visegrádot.

Közben jöttek-mentek a hajók.

 

A vendéglő teraszán ülve, teljesen érthetően lehetett hallani azt amit ahajó fedélzetén beszéltek.

Ha pedig zene szólt a hajón - olyan 70-80 méterre - azt úgy hallottuk volna mintha az asztalunktól  kb 6-8 méterre szólt volna a zenekar.

 

Előzmény: gigabursch (140555)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.27 0 0 140555

Nomeg ha épp rádió forgalmazás van, akkor hétszentség hogy odapillant a rádióra, mert koncentrál rá  

Előzmény: trizs77 (140552)
mica-r Creative Commons License 2024.05.27 0 0 140554

Én is erre gondolok. 
Feltennék egy üveg italt arra, hogy nem ítélik el a kapitányt.

Előzmény: FOMA (140553)
FOMA Creative Commons License 2024.05.27 0 0 140553

Ismét visszatértünk a kályhához.:-)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167040026&t=9011160

Előzmény: trizs77 (140552)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.27 -3 1 140552

Segítségnyújtást elmulasztani csak akkor tudom, ha tudomásom van arról, hogy segítséget kell adnom.

Eljárást folytathatnak a kabinos kapitány ellen, de a bizonyítás igen nehéz lesz.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem ismerem a vizsgálók munka módszerét de

Egy helyszíni szemlén megvizsgálhatják :

 

 - A kapitány híd pozíciójától hány méterre történt az ütközés, vízszintesen és függőlegesen?

 - A kapitányi hídon mekkora az üzemszerű háttérzaj?

 - Nem üzem szerűen, például zenekar, dj, stb. mekkora zajt okozott a hajón ami a kapitányi hídra is el hallatszott ?

 

Ha az említett Duna szakaszon ülsz és nézed, hallgatod az elúszó kabinost a parton is igen jól hallatszik a hajón szóló zene.

Ha pedig a parton jól hallod kb. 40-70 méterre, akkor a kapitány fülében (10-20 méterre) hány decibellel szól ?

 

 

 

 

Előzmény: FOMA (140551)
FOMA Creative Commons License 2024.05.27 0 2 140551

Nem egészen mindegy, mert ugye két szálon folyik a büntetőeljárás. Van egyszer "Vasúti, lég vagy vízi közlekedés veszélyeztetése" miatt ismeretlen tettes ellen, ami nagy valószínűséggel büntethetőséget megszüntető ok miatt (az elkövető halála) kerül lezárásra. De ettől azt is a lehető legteljesebb körűen vizsgálni kell, az eljárás megszüntetése előtt, a segítségnyújtás elmulasztása miatt folyó eljárástól függetlenül.

 

 

Előzmény: trizs77 (140549)
KZX003 Creative Commons License 2024.05.27 0 2 140550

Friss sólyafotók kerültek fel a CSONGOR motorosról a bhkeptar.hu-ra!

trizs77 Creative Commons License 2024.05.27 -3 0 140549

A kishajó mozgása gyakorlatilag mindegy.

Jegyzőkönyvileg talán nem de a gyakorlatban mindegy.

 

Elindulnak Nagymarosról.

Kövér gáz, nagy sebesség.

 

A sötétben a Dunán keresztbe naaaagy S betűket írnak le, soxor keresztezik a hajózási útvonalat, oda és vissza.

 

Megtesznek 5 vagy 6 km-t a Dunán lefelé.

Amikor az egyik S betűből visszaváltva beleállnak a kabinos bal elejébe.

 

Sok kérdés nincs.

Olyan kérdések felvetődhetnek, hogy Nagymarostól a becsapódásig 5 vagy 6 nagy S betűt írtak le a Dunán keresztbe ?

Ez a jegyzőkönyv vezetőnek (vizsgálónak) fontos lehet, a baleset okát nem befolyásolja.

 

 

mindenev Creative Commons License 2024.05.27 -1 1 140548

Amennyiben ez igaz (nyilván nem tudhatom ellenőrizni az információt), a "kishajósok" részéről még nagyobb a felelősség. Nem volt senki a papírral rendelkezők közül, aki észnél lett volna ? Az pedig, hogy valaki esetleg utasként "tapasztalt hajós", az nem releváns ebben az esetben sem. Csak gondolatként: azért cikáztak össze-vissza, mert többen rángatták a kormányt ?

Előzmény: csecsaba2 (140531)
smith Creative Commons License 2024.05.27 -3 1 140547

A szokásos értelemben vett stopmanőver esetén ez bizony előfordulhat. Kérdés, van-e bármilyen mérlegelhető körülmény a kormányállásból látható történések közt. Ha van is látható roncs a felszínen, az utasokról nyilván semmit sem tudunk. Persze azon, aki a hajótest alá került az ütközés pillanatában, szerintem aligha segít, ha nem hátrázni kezd, hanem gép álljt rendel.
Az már csak cizellálás, hogy ezek alatt ugye többnyire Schottelek szerepelnek, ahol a hátrázás esetleg előbb egy 180 fokos fordulatot is igényel, aztán ennek a késedelmével már jó eséllyel túl is haladt a hajótest a roncson és a sérülteken.

Előzmény: Una Vestrum (140511)
FOMA Creative Commons License 2024.05.27 0 1 140546

A mobilokról alapvetően a kisgéphajó mozgásáról tudnak információkat kinyerni. Hab a tortán, ha még utána is kommunikáltak a szolgáltatóval egy ideig. Az már nem biztos, hogy az ütközést követően, minden mobil a tulajdonásával együtt mozgott.

Előzmény: Atis57 (140545)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.27 -1 1 140545

Szia!

 

S előtte ?  órákon , perceken át ........az ütközés után meg pár perc alatt bedöglenek.

 

A mérési pontosság meg néhány 10cm ------tehát az ütközés helye is meglenne.Mert azért egész nap, folyamatos ez a jel rögzités.

Előzmény: rezgaras (140543)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.27 0 0 140544

Kérdezd innen @Blerio-t topictársunkat!

Közel 40 órát volt a komáromi öbölben a tultólistás Huawei készüléke, ami csepegésálló...

Előzmény: rezgaras (140543)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.27 0 0 140543

Szerintem a mobilok többsége azonnal tönkremegy a vízben. Amelyik nem, a víz alól nem ad ki jelet.

Előzmény: tehtube (140539)
FOMA Creative Commons License 2024.05.27 0 0 140542

De, tudnak, és nyilván már a rendőrség birtokában vannak ezek az információk.

Előzmény: tehtube (140539)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.27 -1 1 140541

Verőce Limes toronynál ért partot az olasz.

Ez a Limes torony, Verőce falu központjáról 1600 méterre van keletre Vác felé.

Előzmény: csecsaba2 (140540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!