"Ha nyáron nagy a forgalom (vasárnap todul mindenki haza) akkor is csak déli ipari park előtt lámpákat programozzák át"
Ebből jött le az, hogy szerinted ad hoc programozzák a lámpákat.
Az lehet, hogy nem tapasztalod a változtatásokat, én sem feltétlenül veszem észre ha a pék változtat a zsemle receptjén... ettől függetlenül tény: minden nap többször változik az összes jelzőlámpa programja.
A hozzászólásom melyik részéből következtetted ki, hogy szerintem úgy történik a lámpák állitása, hogy kinézének az ablakon és Béla vagy Józsi kimegy és átprogramozza a lámpát? _Ezt őszintén szeretném tudni.
Saját tapasztalatom alapján a füredi út-körgyűrű kereszteződés lámpás programjában lényeges változást nem észleltem sem télen, sem nyáron, sem hétvégén, sem hétközben, sem délelőtt, sem délután, sem este, sem ezek tetszőleges variációjában.
Ne tudd meg, hányan panaszolják 10 centi hóban is a kerékpárutak járhatóságát. Aztán az a szép, mikor ugyanezek megjelennek tavasszal reklamálni azért, mert a síkosság-mentesítő anyag elkoptatta a kerékpár gumiját és vegyen nekik újat az útfenntartó (nem túlzás, megtörtént).
Ezt a marhaságot honnan vetted? Úgy gondolod, hogy a jelzőlámpák állítása úgy megy, hogy kinéznek az ablakon: ehh sok a turista, menj már ki Béla és programozd át a lámpákat? Mindkét csomópont jelzőlámpás irányításának van téli/nyári, reggeli, napközben, esti stb... programja. Ezek között előre meghatározott sorrendben váltogatnak a lámpák. Szóval nem igaz, hogy csak az ipariparkét állítják, hanem napszakok és évszakok szerint folyamatosan változtatják mindkettőt.
Már leírtam máskor is: nem a 4 sávoson kell biciklivel közlekedni, hanem fel a terelőúton a Szentkirályi útra, el balra Veszprém felé, aztán le a terelőúton a Solidsteel mellett és már mehetsz is. Hogy nem ideális? Építkezés van, mindenki szív, autósok, gyalogosok, biciklisek egyaránt. Ez van, nincs jobb megoldás.
A lefelé irányuló terelőút hamarosan eléri végleges formáját, amikor is kétirányú közlekedésre alkalmas lesz. Onnantól megszűnik az irányok kettéválasztása és mindenki ezen fog közlekedni, fel is, le is.
Megálltál, megmérted majd egy perc alatt megállapítottad, hogy szar az, amit képzett, évtizedes tapasztalattal rendelkező szakemberek kialakítottak. Nem érzed, hogy ez így gáz? Persze nem a problémafelvetéssel van gond, hanem az öntelt arroganciával, amivel egyből ki is mondod az ítéletet olyasmiről, amihez ab ovo nulla szakmai ismeret áll rendelkezésedre.
azt én is észrevettem, hogy a lámpákon nem nagyon állítottak, pedig a helyzet enyhén szólva megváltozott.
Ha nyáron nagy a forgalom (vasárnap todul mindenki haza) akkor is csak déli ipari park előtt lámpákat programozzák át, hogy megfogja a körgyűrűre haladókat.
Akkor magamnak válaszolok: az utászok még ma is dolgoztak azon a lejövő úton, jó lenne, ha azon lenne kétirányű a forgalom!
A körgyűrűn a Füred felé balra kanyarodó sáv egész nap áll, alig halad (az egyenesen menő nem nagyon torlódott). Na mondom megmérem a lámpák ciklusidejét, tuti az az oka, hétköznap délben mi más is lenne. Bingó! A balra kanyarodó ciklusideje 20 sec, az egyenesé kb. 35 sec. Ez nem kerülne semmibe, állítani rajta. Persze minek! :(
Tudja valaki, hogy az Almádi úti új kereszteződés mikorra készül el? Leginkább a bringaút érdekelne.
A mostani terelés miatt kamionok (is) járnak a bringások által egy évet sem használt Szabadságpusztára vezető bringaút első pár száz méterén (és mint lent kitárgylva van, visszafelé nem használható bringával, marad a négysávos). Gondolom ez akkor is így lesz, ha majd a füredi kereszteződést csinálják, mert menekülő út akkor is kell. Vagy nem? Most aszfaltoztak valamit az Almádi felől lefelé menő ideiglenes (?) úton, de az mintha nem lenne kétirányú közlekedésre alkalmas? Elsőre én azt hittem, hogy az lesz kétsávos és akkor nem lesz autó forgalom a Sz.pusztai bringaúton. (csak messziről láttam a hétvégén, nem mentem rajta)
Legyen pozitív dolog is, a hulladékudvar munkatársai érdemelnek meg dícséretet, tök normális a kiszolgálás, eligazítás, gördülékeny minden, ha bármit kiviszel, eligazítanak, segítenek... És még rend is van, már amennyire egy ilyen helyen lehetséges. Sosem jártam ott, csak most párszor. Ilyen is van!
Hát, valamiből csökkenteni kell a profi menedzsment által eltapsolt másfél milliárdot... De hogy ez a jegyárak emelésével szemmel láthatóan csökkenne a deficit - abban némileg szkeptikus vagyok...
"A V-Busz Kft. brutális jegyáremelését hagyta jóvá Veszprém polgármestere. A jegyek és a kedvezményes bérletek ára mintegy 30 százalékkal emelkedik 2021. január 1-től. Van olyan jegytípus, amelynek az ára 50 százalékkal lesz magasabb az eddiginél"
A kereszteződések a gyenge pontjai. Lefelében elég nehéz lesz Felsőörs és Alsóörs közti kereszteződésben visszafogni a bringát... Az egy hülyeség, ahogy az alsóörsi leágazásnál is az.
Köszi! Jó kis út lesz az jövőre! Van benne pár oldalváltás (ahol keresztezi a műutat), ott vigyázni kell majd, nyilván mi, akik sokat fogunk rajta menni majd ismerjük.
Montival simán. A pontos nyomvonalat a felénk eső oldalon nem tudom, én a szabadságpusztai zebra előtti egyenesben lekanyarodtam balra egy merőleges mezőgazdasági útra, amin simán el lehetett menni az elágazásig, ott pedig az út és a kerítésközött szintén jó földút van. Montinak pont akár maradhat így is, olcsóbb volna :)
Felsőörsön a temetőnél elég nagyot haraptak az autóút aszfaltjából, azért az egy elég szűkös útszelvény lesz, pl. buszoknak...
Pár hete jöttem föl mellette az országúton. Most már végig lehet menni MTB-vel? Gondolom innen nézve a buszmegállótól lehet elindulni le. A buszmegállótól Vp felé akkor még nem láttam munkát, valsz. ott kiviszik a Szabadságpusztára menő nyomvonal irányába, úgy sejtem.