Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zak Creative Commons License 1999.11.17 0 0 12
...hát kicsit offtopic, de télen elsôsorban ne a vezetéstechnikával tessék hókuszpókuszolni, hanem felrakni/rakatni normális téli gumit, csomagtartóba be tartaléknak a hóláncot, pokrócot, tartalék meleg kabátot, és imho aztán lehet variálni, hogy ha megcsúszol, mit csinálsz...
BGC Creative Commons License 1999.11.17 0 0 11
Sziasztok!

Uprownak adok igazat, mivel ha megcsúszik az autód akkor a legjobb, ha nem fékezel hanem gázt adsz és ellenkormányozol, mert így a megcsúszás irányából ki tudod húzni az autódat, és időnként a kézifék sem árt, mert azzal is sokat lehet korrigálni.

Nagygáz, nagykuplung, kézifék, hóesés....rulez.

Domika Creative Commons License 1999.11.17 0 0 10
uprow

Teljesen igazad van.
"sajnos nagyon sok embernek fogalma sincs a hóban való vezetésről" - Pont ezért indítottam ezt a topicot. Remélem sokan tanulnak majd belőle, és sokan osztják meg a tapasztalataikat is.
Amúgy senki sem lehet tökéletes, még a profik is tanulhatnak.

Előzmény: uprow (9)
uprow Creative Commons License 1999.11.17 0 0 9
Te is egy jó vasárnapi vezető lehetsz, ha így állsz hozzá. Szerintem nem is a fittiknek kell bejönnie, hanem egyszerüen megtanulod, hogy mire mit reagál az autó. Van pl., amikor egy pillanatnyi padlógáz többet segít, mintha mindent elengedsz. Csak ehez tudni kell, hogy mikor kell nyomni és merni kell nyomni.
Tegnap éjjel is kint voltam az utakon, mint minden évben az első hónál és sajnos nagyon sok embernek fogalma sincs a hóban való vezetéről. Ez kár.
Előzmény: Alonso Mosley (4)
Macskafajzat Creative Commons License 1999.11.17 0 0 8
Domika!

Pár szót a jégről:
Van, hogy előre látod, hogy jeges az út. Ilyenkor fel tudsz készülni rá és lassítasz elötte.
Van olyan, hogy hó van a jégen. Pl. holnap reggel, ha még mindíg tart a havazás, akkor ez a variáció lesz, mert a mai latyak le fog fagyni. De erre is számíthatsz előre, tehát nem mész gyorsan.
És van olyan amikor nincs hó és latyak csak egy hajnali páralecsapódás, ami ráfagyott az útra.
Tavaj történt velem, hogy egy ilyen lefagyott páralecsapódás megtréfált.
4 autó ment egymás után (én az első). Mivel imitt-amott látszott a jegesedés, ezért nem mentem gyorsan, kb. 20-25-el és nem éreztem, hogy rossz a sebesség. Aztán az út egy 30°-os szögben elkanyarodott. A kanyarban az út jégmentesnek látszott, nem fénylett, nem volt fehér, egyszerű tiszta aszfaltnak tűnt (a sebességem ekkor 20 km volt) Egyszer csak az autó szépen lassan el kezdet csúszni, hiába kormányoztam rá, hiába próbáltam fékezni, semmi nem használt. Kb 20 métert csúsztam, áttérve a szembenjövő sávjába, ahol végülis a menetiránnyal szemben az autó megállt (a járdaszegély állította meg). Szerencse, hogy szembe nem jött semmi. A mögöttem lévő autók ugyanígy jártak, sőt a 4. autó belecsúszott a 3-ba.
Kiszálltam, megnéztem az úttestet és nem láttam rajta semmit.:((((

Mf

Előzmény: Domika (7)
Domika Creative Commons License 1999.11.17 0 0 7
macskafajzat

Tudom, egyszer mentünk apámmal valahova, és tiszta latyak volt az út. Viszonylag nagy volt a forgalom és lépésben haladtunk (max 20-30 km/h). Még a követési távolságot is rendesen betartottuk, és egy _sima_ fékezésnél megcsúszott az autó, csak azért álltunk meg tőle 10 cm-re mert apám rákormányzott, és egy kicsit befarolt az autó.
Na ott akkor nagyon rossz volt tehetetlenül ülni az autóban, pedig nem is én vezettem.

Előzmény: Macskafajzat (5)
Domika Creative Commons License 1999.11.17 0 0 6
Hát hál istennek konkrét veszélyhelyzetem még nem volt, de azért ha ilyennel szembekerülök, azért tudjam valamennyire kontrollálni.
Tavaly télen vittem ki apámékat a hegyre, és egy lejtős balkanyarban megcsúszott az autó, mivel tiszta jég volt. Gyorsan a csúszás irányába kormányoztam, gáz, és nem mentem neki semminek. Ők szinte észre se vették beszélgetés közben. :) (én igen :)))))
Macskafajzat Creative Commons License 1999.11.17 0 0 5
Szia Domika!

Ha megcsúszol próbálj meg rákormányozni (mondja a szakember). Azért ez nem mindíg segít, sajnos. A legrosszabb amikor egy hó és latyakmentes útról kanyarodsz be egy tiszítatlan mellékutcába. Ilyenkor az ember hajlamos a sebességeet rosszul megválasztani.:-(
A legcikibb a jég. Ott aztán lehetsz te okos, ha az autó önálósítja magát.

Mf

Előzmény: Domika (-)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.11.17 0 0 4
Ehhez nincs szükség másra, mint egy működő kézifékű autóra, sok türelemre és egy jó karosszéria lakatosra. Ha mindez együtt, akkor irány egy kihalt tanpálya vagy parkoló. Arra viszont ne nagyon számíts, hogy az itt gyakorolt kunsztokat tudod a közutakon is kamatoztatni. Ha már megindult az ember alatt az autó valamerre, akkor gáz vissza, kuplung ki, kormányozni, imátkozni. Ilyenkor a kézifékes és egyébb trükkök már nem nagyon segítenek. Általában hely sincs, hogy az ilyen fittik bejöjjenek.
De tényleg nagy élmény pörgetni-forgatni az autót. Ilyenkor királynak érezheti magát a kis lóerejű autótulajonos is (én), meg tudja csinálni azokat a trükköket, amiket a "nagyok".
Előzmény: Domika (-)
kisvacak Creative Commons License 1999.11.17 0 0 3
Tapasztalat?
Hát mit írjak pl. arról, amikor az autópálya "repülő-sávjában" 156 km/órás sebességgel tartós jégfoltra futsz? Hm... nem jó dolog.
kv
Előzmény: Domika (1)
Degeczi Creative Commons License 1999.11.17 0 0 2
Csak helyeselni tudok. Az elso ho tobbnyire este jon, ilyenkor rohanok is a kocsihoz, azutan irany egy kihalt parkolo (mondjuk egy aruhaze).
A gyakorlat is fontos, de elvezetnek sem utolso a csuszkalas, porges, miegymas.
Tegnap meg sajnos nem jott el az ideje, legalabbis mifelenk nem.
Előzmény: kisvacak (0)
Domika Creative Commons License 1999.11.17 0 0 1
kisvacak

Igen, elméletben valóban mindenki nagyon okos, de itt most inkább a tapasztalatokra lennék kíváncsi.
Aztán hétvégén úgyis kipróbálom. :))))

kisvacak Creative Commons License 1999.11.17 0 0 0
Hát én inkább azt ajánlom, hogy keressetek egy lakatlan helyet és hóban, jégen, sárban gyakorold, hogyan viselkedik az autó (saját!) csúszásnál, hirtelen fékezésnél, milyen is az ellenkormányozás, stb.
Elméletben úgyis mindenki naggggyon okos.;-)
kv
Előzmény: Domika (-)
Domika Creative Commons License 1999.11.17 0 0 topiknyitó
Hali,

Most, hogy leesett az első nagyobb hó (meg még mindig esik), kíváncsi lennék a Tasztaltársak véleményére ezzel kapcsolatban. Ilyesmit várok, hogy megcsúszás esetén mi a teendő, hogy forduljak meg egyhelyben kézifékkel, vezetéstechnikai szempontok. Az élmények is érdekelnek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!