"szűk kertvárosi mellékutcában szabályosan(!) megy 45-nel,"
Ez könnyedén lehet egy relatív gyorshajtás jellegű szituáció. És akkor már nagyon nem szabályos viselkedés. Szerintem nem jó példa. Az előző részeg biciklis esetben valóban méltánytalannak érzem, ha elkaszálják a járművezetőt.
"Itt is érdekesek a kivételek: a bizalmi elvet nem lehet alkalmazni a legvédtelenebbeknél, például egy gyalogátkelőhely pirosánál labdát pattogtató kisgyereknél, és azoknál sem, akikről üvölt, hogy magasról tesznek a szabályokra, például az autópálya dúvadjaira."
Ha a kettőt egy kalap alá vesszük, azzal épp azt mondjuk ki, hogy a dúvad is védtelen.
Történt ilyen? Illetve mi a helyzet azzal, aki szűk kertvárosi mellékutcában szabályosan(!) megy 45-nel, aztán elüti a parkoló autó takarásából az utcára lépő 5 éves kislányt?
Igen, csak amikor eléd borul a részeg, akkor reakcióidő környékén kell döntést hozni, utána pedig szakértők hónapokig vitatkoznak azon, hogy te abban a 0,6 másodpercben jó döntést hoztál-e. Aztán, ha úgy látják, hogy nem épp az orrod vakarod meg, vagy épp a bal tükörbe pillantasz bele, hanem az út jobboldalát vizslatod árgus szemekkel egy teljesen ártatlan szituációban, akkor lett volna esélyed elkerülni az ütközést, akkor még rád is varrják a vizes lepedőt.
ha pl. elütöttél egy részeg kerékpárost aki kidőlt/esett eléd féktávon belül, városon kívül -akár főúton- kivilágítatlanul, ugyanúgy volt tárgyalásod, csak figyelembe vették a körülményeket, de hangsúlyozták, hogy attól hogy, ő szabálytalan, neked mindent meg kell tenned a baleset elkerülése végett, észszerű mértekben -nem ütheted el büntetlenül-
Ez valóban baromi rossz irány, kifejezetten a szabálytalan, de gyengébb közlekedő védelme a szabályos járművezetővel szemben.
Mondjuk ítélkezésben már megjelent ez a baromság korábban is (autóvezetőt ültettek le letöltendőre út közepen kerekező, kivilágítatlan kerékpáros elgázolásáért, azzal az indoklással, hogy mivel ő helyi, számítania kellett volna kivilágítatlan, részeg kerékpárosra az úton), de ez egy nagyon rossz irány lesz.
Cserébe a járdán oldaltávolság nélkül kerekezőket gyakorlatilag büntetlenül lehet majd elrugdosni.
Nem csak közlekedés kapcsán,de amiben szerepel manapság az esélyegyenlőség meg a fenntarthatóság ott már lehet sejteni hogy valami normalítás,és normális emberek elleni intézkedések sora várható.Úgyhogy lehet felkészülni valami orbitális baromságokra..
>Vagy meg jobb, appon belul rabokok egy menupontra, hogy mostantol mehet a buli es amikor mar nem utazom, akkor kikapcsolom?
Pontosan így működik az Eezy-App is Észak-Rajna-Vesztfáliában. (A rendkívül olcsó Deutschlandticket miatt az Eezy sokat veszített a népszerűségéből persze). A D-Ticket bevezetése előtt én is használtam. Amikor rábökök hogy "Utazás vége", akkor kiírja, merre utaztam, milyen járattal, és levonja a jegy árát. Annyi korlátozás van, hogy, mivel GPS-alapon működik, a metrónál el kell indítani az utazást, mielőtt lemész az állomásra, és akkor kell lezárni, amikor feljöttél.
Csak akkor nyitom meg az appot, amikor utazni akarok?
Vagy meg jobb, appon belul rabokok egy menupontra, hogy mostantol mehet a buli es amikor mar nem utazom, akkor kikapcsolom? A parkolas inditas/lezaras is igy mukodik.
Btw. ez egy csomó problémát okozna még. Megyek a kocsimmal, utolérem a megállóban álló buszt. Nem tudom kikerülni, várok. A busz elindul, én is, és ebben a pillanatban a BKK levonja tőlem egy jegy árát. Hát, nem érzem igazán humorosnak a szituációt.
Szóval felvetésnek jó, de azért olyan nagyon ne erőltessük ezt.
Persze, így van, de beszélgetünk, és nem vitatkozunk, mi a helyes, mi nem.
Részemről simán mehetne, hogy intézze csak magától az app helyettem. Ha ennek az a feltétele, hogy állandóan legyen nyitva, és ezáltal mindig tudja a BKK, merre járok, én benne vagyok.
Tudja a mobilszolgáltatóm, a mobilom gyártója, sok más app is (illetve a tulajdonosuk), akkor miért zavarna pont a BKK?
A kiinduló gondolat az volt hogy az app érzékeli hogy én 45 km/h-val sétálok át a Dunán és így leveszi egy jegy árát automatikusan ha én nem fizettem. De ha meg se nyitom az appot, nem fogja tudni ezt megcsinálni, tehát bliccelés ellen nem hatásos.
Igaz, de mindenki el tudja donteni, hogy titkolozik, vagy el az elonyokkel. A peldanal maradva, hagyja, hogy az app “magatol” intezze a jegyervenyesitest.
El tudnék képzelni egy olyat, hogy a BKK app megállapítja, hogy a tisztelt utas épp a Ferenciek terén ácsorog, oda a Futár szerint épp beérkezett egy 7-es busz, majd az utas elkezdett 45 km/h sebességgel odébb kerülni a Duna felett
En 2 egymast koveto honapban probaltam a MAV appban havi varmegye berletet venni, de nem jutottam tovabb a berlettipus es a kezdo ido kivalasztasabal. Utana mintha bekerulne a kosarba, de itt elakadok. Mit rontok el, vagy hogyan tovabb?
Csak mellékesen vetném fel, pl. a Lime rollerek vagy épp az Uber GPS alapján elég jó követéseket tudnak csinálni. El tudnék képzelni egy olyat, hogy a BKK app megállapítja, hogy a tisztelt utas épp a Ferenciek terén ácsorog, oda a Futár szerint épp beérkezett egy 7-es busz, majd az utas elkezdett 45 km/h sebességgel odébb kerülni a Duna felett, akkor feldobunk egy kérdést az appban, hogy ugye buszozni tetszik? igen, utazás elindítva, köszönjük. Ha az 5-ös busz is épp akkor érkezett be, akkor esetleg meg lehet kérdezni, hogy melyiken tetszik ülni.