Na ja, a sok repülő zavaró, de a Vát-Szombathely távolság sem sokkal kisebb, mint a Ferihegy-Budapest belső része. Amúgy meg ha már itt tartunk pár dolgot nem értek:
1. Most hol szállnak le ezek a gépek?
2. Mekkora sugarú körben terítik az árut a környéken? 100-200-500-1000?
3. Ott van Sármellék, az készen van, egy köpésre az autópálya, van iparvágány is, csak a logisztikai raktárakat kellene felépíteni, meg esetleg az utat felujítani.
4. Sármellék légvonalban nincs 100 km-re sem, ami meg légiközlekedésben nem távolság...
Mondjuk nem igazán értem, hogy milyen logisztikai központ az, amit olyan közúthálózat mellé lehetne telepíteni, ami Vát környékén előfordul.
Másrészt úgy érzem, nagyobb volt a füstje, mint a valós realitása, ha egy mozdulattal akár Lengelyországba is áthelyezhető lett.
Harmadrészt nekem nem fáj érte a szívem, dacára a munkahelyeknek, mert egy forgalmasabb reptér a hatókörben lakóknak - gyakorlatilag egész Szombathelynek - nem igazán leányálom.
Nem kapta meg a végleges jóváhagyást a Vát és Porpác közötti területre tervezett repülőtér - írta csütörtökön közleményében Barta Balázs, a SIA-Port Kft. ügyvezető igazgatója.
A közlemény szerint a vállalkozás 2005 óta dolgozik a Vát-Porpáci nemzetközi légikikötő és az ahhoz kapcsolódó logisztikai központ létrehozásán. "Az elmúlt években mindent megtettünk a beruházás sikeréért, a SIA-Port Kft. azonban a lehetőségeinek határához ért, jelen pillanatban ennél többet nem tud tenni a repülőtéri projekt megvalósulásért" - szögezte le az ügyvezető.
A Vát és Porpác térségébe tervezett Savaria Airport ügyében a kínai befektetők január 27-ig várták a magyar kormány válaszát. Felvetődött, ha ez nem születik meg, Magyarország helyett esetleg Lengyelországban építhetik ki hídfőállásukat - számolt be róla saját forrásaira hivatkozva néhány héttel ezelőtt a Vas Népe című megyei napilap. Az MTI információja szerint eddig a kínaiak sem közölték még döntésüket a beruházás előkészítését végző vasi céggel.
A Vát és Porpác közé tervezett több mint 100 milliárd forint értékű beruházás közvetlenül több száz, az oda települő logisztikai központ és ipari park pedig közvetve akár ezer munkahelyet is jelenthetne
Vasi származású vagyok, de egy ideje már nem ott élek. Viszont ha hazavisz az utam - és ha éppen Szombathelyen járok - akkor benézek a Berzsenyi Könyvtárba. Köszi az ötletet!
Ha szombathelyi vagy, akkor menj be a Berzsenyi könyvtárban, ott megvannak lefűzve a régi lapok. Azt nem tudom lehet-e másolni, de egy érdeklődést megér talán.
Köszönöm a választ. Igen, ezt a cikket a nyugat.hu-ból én is ismerem. Próbálkoztam a Vas Népénél is (regisztráltam), hogy hozzáférhessek az archívumhoz, egyelőre kevés sikerrel. De nem adom fel a kutatást :-)
Sziasztok! Egy kéréssel fordulok Hozzátok. 1991. szeptember 18-án a Deep Purple koncertet adott a Szabadidő Központban. Akiknek a koncertről bármiféle relikviája, kép, hang vagy netalán videó van a birtokában, az kérem keressen meg. A mail-em nyilvános. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Most meg azt mondják, hogy nem a bevétel miatt kell, hanem a pontosabb számok miatt...
Holott elég lenne a leendő szponzort repülőn a karnevál fölé vinni, vagy a 14 emeletes tetejére felvinni. Szerintem ez többet mond neki, mint a száraz számok. Mert a száraz számok nem árulják el, hogy valaki egy órát van csak kint, vagy három teljes napot!
Na meg akkor nem egy, hanem ca. 5-6 kapu kell, hogy ne kelljen kerülni!
Viszont akkor a Romkertes és a Ferences kertes bhelépőt el kéne törölni, mert rosszul veszi ki magát az, ha többször kell fizetni! :(
Azt írja az újság, hogy így a szponzorok számára mérhetővé válna a látogatottság! Szánalmas indok! :( Jöjjenek ki és lássák, hog mennyien vannak! Pár perc alatt repülőről az egész tömeg látható. Ha ennyi nem elég egy szponzornak, akkor annak a számok sem fognak többet mondani!
Na meg ott van pl. pár nagy telefonos cég. A szombathelyi belvárosi cellákban a saját szemükkel láthatják a megugró forgalmat.
Mennyi újdonságot kéne felmutatni ahhoz, hogy ami eddig ingyen volt, az ezután pénzes legyen?
Na meg hogy lesz A felvonulás, amikor a felvonulók kijönnek az övezetből?
Már megint a karnevál. Most mondta a rádió, hogy jövőre fizetőssé tennék az egészet! :(((
Na de eddig is fizettünk egy csomót!
Ferences kert, Romkert, lelátó. Valamint az árusoktól is szednek bérleti díjat, és azt meg az eladott termékek árába beépítik.
Ha fizetőssé tennék, akkor is ugyanúgy külön kéne fizetni ezekerét a helyekért, vagy akkor már benne lenne az árában?
Na meg ha fizetős, akkor sokan nem mennek ki minden nap, vagy az így kifizetett pénzt
úgy spórolják meg, hogy táskából esznek, vagy az övezeten kívül. Így az árusoknak kisebb forgalma lesz, így nem lesznek nyereségesek, és majd egy részük nem jön el. Miért jó az, ha a karnevál a pénzlehúzásról szól? :(
Keressenek inkább szponzorokat. Idén kongott az ürességtől a szponzori lista. Ca. kéttucat állandó (évek óta meglévő) kisebb és nagyobb támogatón (pártízezertől a többmilliósig) kívül nem volt szinte senki. Holott sokan húznak belőle hasznot, de ennek ellenére visszaadni sokan nem akarnak!
Végetért a válság, tessenek támogatni, ne az embereket húzzák le még jobban!
Na meg amúgyis hogy különítik el a lakókat a látogatóktól, amikor a lakók is látogatók egyben!
Na meg idén is ki volt húzva egy több helyszín a korábbiakhoz képest! Ezeket visszakapjuk, ha fizetős lesz?
Mégis hogy gondolják ezt? Épphogy végetért a válság, és máris le akarják húzni az embereket.
Okés, így is tömve lesz a belváros, de az így kifizetett pénz egy jelentős részét a vásárlásokon majd megspórolják az emberek. Így vissza fog ütni az ilyen "zseniális" javaslat!
Ha a szombathelyi főiskolára, illetve már egyetemre kitűzöl egy papírt, jó eséllyel sikerrel jársz, ott rengeteg ember jár. Vagy ha nem akarsz bemenni, a hallgatói önkormányzat elérhetősége biztos fenn van a neten, nekik elküldöd a papírt, megkéred, hogy tegyék ki, aztán már csak várod a jelentkezéseket.
Olyasvalakit keresek, aki hajlandó lenne az oberwarti gimnáziumban tanuló fiamat vasárnap délután/este a szombathelyi vasútállomásról a kinti kollégiumba fuvarozni, némi anyagiak fejében (siker esetén további hétvégéken is).
Bárki, aki tud erre vállalkozó személyt, kérem segítsen, hétvégén a kijutás autó nélkül szinte megoldhatatlan.
Eszembejutott valami! Hogy oldják meg a szennyvízelvezetést? Szippantóskocsi nem mehet be a szigetre. Külterület révén csatornahálózat sincsen. A vízbe piszkítani meg nem egészséges. Akkor mit csinálnak?
Gondolom a házat még előtte megépítette, nem uszály vitte be a cuccot.
Amúgy kiváncsi vagyok, hogyan visz majd be egy új szekrénysort vagy egy plazamtévét csónakon.
Na meg ha befagy a tó... De nem annyira, hogy gyalogolni lehessen. Lehet csákányozni. Na meg ha reggel elmegy az egyikük, a másikuk meg később indul, akkor ki viszi vissza neki a csónakot? Vagy kettő is van? Viszont betörők ellen meglehetősen biztonságban vannak.
Egy hete jártam arra. Érdeklődtem. Igazad van, hogy egy újgazdag furcsa hóbortjáról van szó. Maga a ház egy -most már zöldben pompázó- sziget közepén nagyon jól néz ki. Egy kicsi csónak is van ami az összeköttetést biztosítja a szárazfölddel. Hátránya, hogy nincsen védő/ takaró erdősáv és a főúthoz is nagyon közel van.Korábban szántó volt ha jól emlékszem, amiből aztán valahogy sikerült kavicsbányát csinálni a tuljdonosnak. Innen szállították a kavicsot a néhány km-el arrébb lévő 86-88-as útkereszteződéshez, így alakult ki a bányató.