Keresés

Részletes keresés

NaNe Creative Commons License 1999.10.24 0 0 48
November,

Igen, van benne valami.
De ha mondjuk csökkented a sugárutak áteresztőképességét, akkor hogy lehet majd eljutni Alagról, vagy Újpestről mondjuk a Kálvin térre ?

NaNe

Előzmény: Törölt nick (47)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.23 0 0 47
Halló, halló!!! Akármivé is alakult, azért bizony van Pestnek is és Budának is történelmi városmagja! A pestit úgy híjják, hogy Belváros, és nem azonos az V. kerülettel, annak csupán a déli része. A városfal és a városkapuk maradványait, vagy az emlékükre kihelyezett táblákat, köveket végig lehet járni, megvan mind! A legtöbb házat nem a XX. század kezdte el átalakítani, hanem az azt megelőző, az emeletráépítésekkel, s ezt hagyta ránk, akik meg jól rosszul, egy-két világháborúval és egyéb helyi lövöldözéssel, állagmegóvatlansággal továbbítjuk a következő század generációinak.
Lett volna mit mutatnod annak ellenére, hogy1848-ban Szemere Bertalan is Budát nevezte történelmi városnak, nem Pestet (hehh, a múlt eltüntetése évszázados folyamat). Szerintem heteket lehetne bóklászni ezen a nagyon kicsiny területen, mutogatni az érdekességeket. Budáról csak annyit: Várhegy, Tabán, Krisztinaváros, stb. Azt fedezzék fel a budaiak.
Az, hogy milyen állapotban van, nos nem személy szerint a Te, vagy az én hibám, bár mi is tehetnénk többet érte.
A sétálóutcás javaslatoddal -némi fenntartásokkal ugyan- de egyetértek.
(ez MrPetének szólt)

Kedves NaNe!
Írod: "Egyetlen megoldás van, növelni kell az utak keresztemtszetét, terhelhetőségét, áteresztő képességét. "
Nos, ezt a gondolatot mind a gyakorlati tapasztalat, mind a közlekedésmérnökök számításai (melyeket az előbbi igazolt) régesrég cáfolták!!! Ugyanis (röviden) a megnövekedett áteresztőkapacitású utakra a kapacitás növekedésének a többszöröse zúdul. (Mint kiviláglott ebből a nyakatekert mondatból: nem vagyok közlekedésmérnök). A megoldás: A körutakat kell fejleszteni, elsősorban az M0-st, és a munkáskörutat, leszarni a Hamzsabégi úti tiltakozókat (jelenleg ők piszkálják legjobban a csőröm: húzzatok magatok elé egy Bp térképet, megértitek miért) és CSÖKKENTENI kell a sugárutak áteresztőképességét!!!! (Főleg a körúton belül)

Üdv:
XI.

MrPete Creative Commons License 1999.10.23 0 0 46
Nem akarok nagyon elvadult lenni, de szerintem a Kiskoruton beluli uccakat mar regen setaloutcava kellett volna alakitani. Eskuszom Egerben nagyobb, es szebb belvarost lattam mint Bp-en. Szerintem nem is olyan nagy kunct, nem olyan nagy terulet, egyik vegebol a masikba 20 perc alatt el lehet jutni gyalog. Most, kocsival mongyuk 18 perc. Parkolassal. Kicsit ki voltam akadva, amikor egy kulfoldi ismerosom aszt kerte, hogy mutassam mar meg neki a tortenelmi ovaros reszt. Hol van olyan? A Vaci utca mar egyaltalan nem nevezheto tortenelminek, a nem kisuvickolt utcakba meg jobb ha nem megy senki akinek nem muszaly. Egykor Bp-nek gyonyoru neoklasszicista stilusu belvarosa volt, most meg jo ha foltokba megvan (pl a 4-6-os Baross u-i megallojanal a Kiskorut), az egykor szep epuletek szet vannak rohadva. Persze jon az amerikai magyar hazankfia, lekeni a varoshazat, aki meg rohogve eletveszellyesnek, azonnal lebontandonak minosit egy regi hazat, asztan bumm bele, jojjon meg egy uveg-beton hypermegafuncenter. Nem vagyok maradi alkat, de mindenkeppen kellene egy egyseges arculat a varosnak. Az uveg-beton style meg maraggyon meg az amcsiknak, de nekunk nem kellene utanozni oket, ha eccer van sajat. Nem? Na ennyi
NaNe Creative Commons License 1999.10.22 0 0 45
Kedves Bigiboj,

Nincs kerülőút !! Nincs. Sajnos nincs alternatív közlekedési útvonal, totál beállt minden a fővárosban. Ebbe őrülnek bele a közlekedésmérnökök a Szabó Ervin téren.
Egyetlen megoldás van, növelni kell az utak keresztemtszetét, terhelhetőségét, áteresztő képességét.
Elvileg ezt szolgálná az autók elszállítása is, ha a rendőrök nem fosnának elvinni az öt millánál drágább autókat is. De fosnak.

A másik dolog, hogy elég agyament lehet az a kerületi önkormányzati építész, aki egy belvárosi utcában egyszerre mindkét oldalon engedélyezi a homlokzat-felújítást és ezáltal az útra tereli a gyalogos forgalmat (Kutyás gyalogos, tolószékes, gyerekkocsi stb.. az autók, teherautók, trolik közt kóvályogva) Ez egy élő példa, lásd Nagymező-Dessewfy u. sarok.

A harmadik, hogy a zöldhullám csak vezérelhető lámparendszernél megoldható. De BP vezérlőrendszere elavult és jelenleg csak igen kevés csomópont programozható.
Úgy gondolom, ennek fejlesztése elkerülhetetlen, viszont alkalmazásuk révén nagy mértékben javulna a közlekedés - egy ideig.

A negyedik. Nincs rendőr az utakon. Pedig kellene. Ha csak az irányváltás jelzést és a záróvonal átlépést, besorolást ellenőriznék/segítenék, már az sokat számítana.

Alapvető kérdés : Van gazdája a fővárosnak ?
(Nekem szimpatikus Demszky, de úgy gondolom szüksége volna egy pár jó szakemberre)

NaNe

Előzmény: Bigiboj (44)
Bigiboj Creative Commons License 1999.10.22 0 0 44
NaNe: értettem, hogy mire gondolsz, de ezért egyszeruen képtelenség azt remélni, hogy valaha, egyetlen beruházó is fizetne. Gondolom fizettek ok az önkormányzatnak (legálisan is), és ezzel részükrol el is van intézve a dolog, az ök meg örül annak, hogy vannak a kerületben beruházások, hogy a költségvetésükön lévo lyukakat tudják foltozgatni. Te meg bosszankodhatsz, de úgyis hiába. Inkább keress kerüloutat, míg építkeznek!

Üdv:
Bigiboj

Előzmény: NaNe (42)
Cactus Creative Commons License 1999.10.22 0 0 43
Hát ilyen erővel... ki kártalanítja az utazó tömegeket (idő, benzin, stb.), amikor Miskolcról mennek pl. a Balatonra, mert ideépítették ezt a várost?
Előzmény: NaNe (39)
NaNe Creative Commons License 1999.10.21 0 0 42
Bigiboj

Számomra ez a dolog úgy néz ki, hogy a saját profitja érdekében építkezik a Westend, az autósok, lakosok meg isszák a levét - 'baráti' alapon.
A Váci úton nem lehet közlekededni, iszonyú dugó van az egész XIII. és VI. kerületben emiatt (is).
Kiszámoltam, hogy fél év alatt _csak_ a Westend építkezése miatt 80 órával többet kellett dekkolnom a kocsiban, mint előtte.
A Plazanál is hasonló a helyzet. Mióta megnyílt nagyon lassú lett a közlekedés a Váci úton a balra kanyarodó sáv miatt. Természetesen a mellette levő sáv is áll egy-két autós miatt, akik úgy gondolják,nem állnak sorban. Marad két sáv.
Az Szentmihályi úton detto (Pólus). Még hétvégén is akkora dugó van, mint a Hungárián napközben.
Ez a probléma nem új, rendszeresen írnak róla az újságok is.
Szerintem ez nem jó tendencia és nagyon sokan szenvednek miatta kárt időben, pénzben.

NaNe

Előzmény: Bigiboj (40)
vidmar Creative Commons License 1999.10.21 0 0 41
Tud-e valaki bővebbet erről a WestEnd-ről? Nagyon szolíd kis építmény, az már igaz.
Mennyibe került, mik lesznek benne (milyen mozi például)?
Mindenesetre az már biztos hogy november 12-étől bevonul a sok bunkó a belvárosba...
Bigiboj Creative Commons License 1999.10.20 0 0 40
Ezt most komolyan kérdezed? Na, ne!

Persze, hogy senki, miért, tudsz akár itthoni akár külföldi példát ilyen esetben történt kárpótlásra?

Én sem örülök a dugóknak, meg a monstre nagy építkezéseknek, de hogy tudod az ekkora beruházást dugó nélkül elképzelni?

Max. majd bocsánatot kérnek (ha). Bár én ebben sem hiszek, majd inkább ajnározni kell oket, hogy milyen 'szépet', nagyot építettek milyen drágán és milyen gyorsan. Te meg elmehetsz vásárolni, meg moziba, és kifizetheted a beruházás költségeit apránként. Ahogy ez szokott lenni mindig, mióta világ a világ.

Előzmény: NaNe (39)
NaNe Creative Commons License 1999.10.20 0 0 39
Új felvetés.

A Westend építése miatt naponta százezreket ér kár. Ez a kár a többlet benzinfogyasztásban, megnövekedett utazási időt tekintve kézzel fogható. Ki kártalanítja az utazó tömegeket a Westend által okozott károk miatt ?

NaNe

Bigiboj Creative Commons License 1999.10.19 0 0 38
Felhoztam kicsit, hátha lesznek még jó ötletek, hogy mentsük meg a várost a lassú pusztulástól.
Bigiboj Creative Commons License 1999.10.14 0 0 37
Kutyakérdés:
Ne haragudj, de ez azért nagyon durva lenne, és nem hinném, hogy a kutyákat kellene büntetni azért, mert barom a gazdája.
Nekem is van kutyám, én újságpapírt tolok alá, mikor meggörnyed, vagyis teljesen egyszeru és olcsó megoldással mindig kidobom a kukába a 'terméket'. (És egyébként ilyenkor nagyon jól esnek az elismero pillantások, javaslom kipróbálni az érzést.)
Ahogy lentebb is szó volt róla, a belvárosi kutyáknak is lehet jó dolga: mi is minden hétvégén visszük a telekre vagy kirándulni!

Szóval én nem lennék hajlandó ennyi ebadót fizetni, inkább propagálni kellene az ürülék összeszedésének legegyszerubb módjait, és büntetni, mikor valaki anélkül távozik, hogy eltakarította volna a járdáról ÉS az úttestrol is a cuccot.

Hajrá Metró!

Én a legszomorúbb egyébként a tágan vett belváros házainak állapota miatt vagyok. Olyan szépek lennének, és úgy lepusztulnak, ha még néhány évig nem történik velük valami, hogy menthetetlenek lesznek! Aztán jöhetnek a modern üvegépületek ezek helyére, és akkor aztán minden karaktere megszunik a hajdan oly szép városrésznek. Ez ellen is kellene tenni, persze tudom, pénzkérdés!

Előzmény: nandu (31)
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.12 0 0 36
Na,

ilyenre gondoltam.
Sajnálom, hogy emiatt egy ember meghalt.

:(

Előzmény: Budapest (32)
NaNe Creative Commons License 1999.10.12 0 0 35
Budapest,

Egyetértek !

NaNe

Előzmény: Budapest (34)
Budapest Creative Commons License 1999.10.12 0 0 34
Ja, a summázat: nekem tök mindegy 1séges-e a házszám, csak ne legyen 2séges, hogy ide kell-e jönni, vagy sem. Szóval kiírni! (Kaszásdűlőn hatalmas graffitik hirdetik, hogy ez itt az 5., ez meg a 7. Jópofa, olcsó és qrva meszziről lehet látni)
stevie wonder Creative Commons License 1999.10.12 0 0 33
"Ha bármelyiknél is bizonytalankodna, holnap vegyen egy számot a saját pénzén és tegye ki."

Civil tarsadalom rulez! :-)

Előzmény: Budapest (32)
Budapest Creative Commons License 1999.10.12 0 0 32
Sok mindenhez hozzá tudnék szólni, de most csak egy témát veszek elő, igaz, azt is kicsit más megvilágításból. A Mentőszolgálatnál dolgozom 6. éve gépkocsivezetőként. Sok történetet tudnék mesélni az utcatáblákról és a házszámokról, de egy van ami mágig nagyon él bennem. Békásmegyer bal oldalára vonultunk. Tudni kell, hogy ez a jobb oldalihoz képest zsúfoltabb, tele van sétálóutcákkal amiknek a végén vagy van egy beton cölöp, vagy nincs, ez lutri, minden máshogy néz ki mint a térképen, az utcajalzőtáblák kopottak vagy hiányoznak, a házakon a házszám jó, ha az egyik oldalon el van helyezve (Murphy: sosem azon, amit autóval meg lehet közelíteni) de a legtöbb helyen egyáltalán nincs tábla (házszám). Az utcák vagy párosak vagy páratlanok, vagy folyamatosan számozódnak, a különálló épületek még ha egymás mellett is vannak, előfordul, hogy más más utcához tartoznak, két egymással szemben álló háznál nagyobb az esélye annak, hogy nem ugyanarra az utcára vannak számozva, mint hogy a szokásos páros-páratlan konstellációt lehessen felfedezni.
Ha egy békásmegyeri olvassa, talán csodálkozik, hiszen ő könnyen kiigazodik, de én hat év alatt nem jöttem rá a logikájára, (Pók utca dettó). Aki ott lakik, gondolkodhat így is: ebbe az utcába jó, ha félévenként egyszer jön mentő (rendőr tűzoltó stb.) Pont abba a házba amiben lakom, ötévente. Hozzám maximum egy életben egyszer.
No hát tudom, hogy nagyon didaktikus meg populista, de egy 40 éves manusz tényleg azért halt meg, mert nem találtuk meg azt a lépcsőházat (nem csak hogy azon nem volt kiírva a szám, de a szomszédos házakra sem). Pályafutásom során egyszer fordult elő ilyen (legalább 10 percet tekeregtünk ott), de elég szar volt, még ha vétlen is vagyok.
Hosszúra nyúlt írásomnak az volt a célja, hogy most a Kedves Olvasó vegye a papucsát, slattyogjon le és nézze meg ki van-e írva a házszám. Ha igen, menjen ki a közútra és nézze meg (este) látható-e. Ha bármelyiknél is bizonytalankodna, holnap vegyen egy számot a saját pénzén és tegye ki. Akár Békásmegyeren él, akár az avasi lakótelepen.
Kösz
nandu Creative Commons License 1999.10.12 0 0 31
Szerintem Budapesten kb. 5000-szer több kutya él az ideálisnál. Továbbá a zöldterület aránya pont fordított a kutyák számához képest. Próbált már valaki eljutni a Kálvin térről a Horánszky utcába? A győribalett ahhoz képest kispálya. Szerintem drasztikus megoldásra lenne szükség, pl. min. havi 5000 Ft ebadó a belső kerületekben. Ha valaki nem fizet, jöhet a sintér.
Előzmény: vidmar (16)
stevie wonder Creative Commons License 1999.10.12 0 0 30
"A lenyegesen csokkentett forgalmu belvaros nagyon jo lenne, csak lepeseket kellene tenni ez iranyba! Eddig semmi jelet nem latom."

En -- mint autos -- latom :-( Az autok eldemszkizese, a fizetos parkolasi ovezet jelentos kiterjesztese es az azzal osszefuggo kerekbilincseles, a sok helyen felszerelt fekvorendoros forgalomlassitas, a belso Belvaros forgalmi rendjenek megvaltoztatasa (Vaci utca es mellekutcai) mind ebbe az iranyba mutatnak. Nehany jo P+R parkolo is epult (az 56-os villamos vegallomasa, Kobanya-Kispest, Etele ter). Az egesz 4-es metro terve is az auto-mentesitesen alapul. Ez mar a kezdet.

Nalam mukodik -- en csak a metroig autozom, a Belvarosba mar BKV-val megyek.

Előzmény: John Zero (28)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 29
En ugy tudom:
1990 80/20
1998 63/37
Előzmény: John Zero (28)
John Zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 28
stevie wonder:

Amúgy érdemes megnézni a következő adatokat:

Év - tömegközlekedők/autósok aránya
1984 körül - 60% / 40%
1990-es évek - 40% / 60%
napjainkban - 37% / 63%

Tehat a tendencia lathato, egyre tobben jarnak autoval (ami egyre nagyobb es nagyobb dugokat fog okozni).

Amugy regebben volt egy kezdemenyezes egy P+R rendszerre, de az erre kijelolt helyeket eladtak (bevasarlokozpontoknak, masnak), nem volt rendesen megszervezve, nem volt kampany, nem is volt eleg hely.
Ezt anyagi (es PR, stb) raforditassal szerintem meg lehetett volna oldani.
De elbenaztak.

Ennyi telt Demszkitol.. ;-((

Romaban a tomegkozekedesi vallalat akcioszeruen neha "ingyenes" napot tart, hogy probalja atcsabitani az embereket a tomegkozlekedesre.

Abban igazad van, hogy az agglomeracio fejlodik, sokan (kozepreteg, tehetosebbek) kikoltoznek, es ugye pont ok azok, akik megengedhetik maguknak, hogy autot tartsanak es evvel jarjanak.

A lenyegesen csokkentett forgalmu belvaros nagyon jo lenne, csak lepeseket kellene tenni ez iranyba!
Eddig semmi jelet nem latom.
Es most, hogy minden auto parkolasi bevetelt jelent, megkevesbe latom eselyesnek a dolgot.
Esetleg ha epulnenek a "lezart korzet" szelen a parkolohazak, akkor talan.

Előzmény: stevie wonder (26)
Cactus Creative Commons License 1999.10.12 0 0 27
Nem működne itt. Ugyanis a magyar mentalitás két részből áll:

1. Az én kutyám oda szarik, ahova akar!

Ha már elhagyta az ebet az anyag, akkor váltás:

2. Nehogy már én hajlongjak a kutyaszarért!

Előzmény: stevie wonder (23)
stevie wonder Creative Commons License 1999.10.12 0 0 26
Auto nelkuli Budapestrol mar csak azert sem lehet szo, mert -- eppen a kozelmult autocentrikus tervezese miatt -- egy csomo lakoterulet, bevasarlo-kozpont stb. kifejezetten a kulvarosokba + agglomeracio telepult.

De a lenyegesen csokkentett forgalmu Belvaros (mondjuk a Nagykoruton beluli terulet) egyaltalan nem elkepzelhetetlen! SZVSZ, na persze.

Előzmény: NaNe (24)
NaNe Creative Commons License 1999.10.12 0 0 25
Sorry, Stivie=Stevie
Előzmény: NaNe (24)
NaNe Creative Commons License 1999.10.12 0 0 24
Stivie,

Nem hiszek az autó nélküli Budapestben.
Szerintem a megoldást máshol kell keresni.

NaNe

Előzmény: stevie wonder (22)
stevie wonder Creative Commons License 1999.10.12 0 0 23
Egy regebbi temara visszaterve -- kutyak.
Peldat vehetnenk Pragarol (mondjuk). Az utcan nincs kutyakaki, megpedig ket ok miatt: egyreszt a Belvarosban eleve keves a kutya, masreszt a szemeteseken ingyenes papirzacskok vannak elhelyezve az "anyag" eltuntetesere.

stevie wonder Creative Commons License 1999.10.12 0 0 22
MacPhisto irta: "Kár abban reménykedni, hogy az emberek kiszállnak az autóikból... "

Ebben nem remenykedni kell, hanem tenni kell erte.

Egyreszt:
- behajtani-tilos teruletek kijelolese
- parkolas dragava tetele es szigoru felugyelete
- forgalomlassitas (30-as zonak kialakitasa, fekvorendorok)

Masreszt:
- a tomegkozlekedes vonzova tetele, esetleg eppen a parkolasi dijakbol befolyt penzekbol (metro!)
- alternativ kozlekedesi eszkozok esszeru nepszerusitese (elektromos auto programok -- California, kerekpar, iranytaxi, stb)

Az EU-ban tobb tanulmany is keszult az un. Car-Free varosokrol, amelyek belvarosaban jelentosen csokkentik az ott kozlekedo gepjarmuvek szamat. Nehany kisvarosban nagyon jo eredmenyeket ertek mar el.

-- Stevie, kulonben lelkes autos

MacPhisto Creative Commons License 1999.10.12 0 0 21
Nem lehet 90es átlaggal számolni, mert a _maximális_ seb. 80. Tehát a reáli olyan 50-55.
Előzmény: NaNe (20)
NaNe Creative Commons License 1999.10.11 0 0 20
Az M0-ról ...

Ha harminc kilóméteres kerülőutat és 90 km-es átlagsebességet veszünk figyelembe, akkor is jóval olcsóbb és gyorsabb az M0-n menni, mint a városon keresztül.
Jelenleg Budapesten az átlagsebesség 8 Km/óra. Másfél évvel ezelőtt még 18-20 Km/óra volt.
Tagédia.

NaNe

MacPhisto Creative Commons License 1999.10.11 0 0 19
Figyeljetek,

javaslom, hogy a metró témát ejtsük, mert ugyan én egyetértek, de az útvonalkijelöléssel már nem.
Erre ott van a remek DBR topic, inkább olyan ötleteket hordjunk össze, amik _sok_ pénz nélkül is megoldást hozhatnak.

szg:
-metró.lásd fent
-4-6ost nem lehet metróvá alakítani, mert sokkal többszörösére növelné az utazási időt;egyrészt nagyon mélyre kell itt fúrni-mozgólépcső föl-le 5 perc-másrészt olyan közel vannak a megállók, hogy a metró fel sem tud gyorsulni.
-1es villamos:tegyük fel, Mester u.ig járna (eleinte), az akkor is 17!!! nagyobb kereszteződést érint.Ha a kis utcákat kikapcsolod az átmenőforgalomból,az dugókat indukál,17 alul-felüljáró költségéről nem is beszélve,kb. ennyi lehet manapság BPn.
-az M0ás csak akkor tehermentesít, ha nem kerüli meg túlzottan nagy ívben a várost.Az északi-nyugati útvonal kijelölése egyébként is problémás.
Ami itt hosszútávon bejöhet:Győr-Fehérvár-Dunaföldvár-Szeged sztráda (M8), valamint a Pécs-Dunaföldvár-Kecskemét-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza sztráda (M6-M56-M45-M4).Mert ha valaki Bp-re jön, az úgyis bejön, ha meg tranzit, akkor mehessen úgyszólván légvonalban.Bpre csak az északi forgalom maradna.
-az alsó rakpartot jövőre kezdik a budai oldallal 2x2re bővíteni,de ha túl sok felhajtó lesz, akkor semmi értelme.Nem véletlenül ritkították ki...

Ha már infrastruktúrális beruházás;akkor a hidakat kéne kiváltani.Létezik egy elgondolás, hogy a Hungária krttól,kb a Népstadiontól átfúrnának egy alagutat Budára, hogy hova,az vitatott.Ez 2x3 sáv lenne,_fizetős_,de nagyon drága beruházás. Viszont valószínűleg az egyetlen, ami működhet. Kár abban reménykedni, hogy az emberek kiszállnak az autóikból...

MacPhisto

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!