Miből?
Persze, hogy jarna, persz, hogy fejleszteni kellene. De azert az nem mondhatjuk, hogy a tomegkozlekedes reszaranya az allami tamogatas elmaradasa miatt csokkent ilyen veszesen. A rossz menetrend, 35 jarat megszuntetese, eros ritkitasa, leroviditese, a nemtorodomseg, az elhibazott kozuti fejlesztesek, a penzek nem megfelelo helyre csoportositasa sokkal nagyobb hatassal volt a visszafejlodesre. Es ezert egyertelmuen a Varoshaza es a BKV a felelos. Ne tessek mar az allamra mutogatni.
Én azt mondom, igenis támogatnia kell a BKV-t az államnak, ha nem hiszitek nézzetek körül! Európában a tömegközlekedésé a jövő, ott már bánják, hogy annak idején visszafejlesztették. Miért kell nekünk is végigjárni ezt a tévutat?
Természetesen MINDEN közfeladatot ellátó cégnek jár(na) az állami támogatás, ha nehéz helyzetben van, beleértve a vidéki városok tömegközlekedési vállalatait is!
Ha megengeditek, akkor nehany adat:
1. A Fovaros 1991 óta egyre kevesebbet költ a
tömegközlekedés támogatására. Akkor még kiadásainak 17,4 s még 1994-ben is 10 százalékát vitte el a BKV, tavaly ez 5,7 százalékra zsugorodott.
2. A Vilagbank számításai szerint a koltsegfedezeti mutató idén közel 47 százalékos lesz, ha azonban egyszerűen összevetjük a várható 59 milliárdos költséget és az állami árkiegészítéssel együtt 35 milliárdos tarifabevételt, 59 százalék jön ki.
3. A kozponti koltsegvetes egyik magyarorszagi varosban sem tamogatja a helyi kozossegi kozlekedest, miert pont az orszag leggazdagabb varosaban, Budapesten tamogatna, ahol a nagy utasforgalom miatt a kozlekedes a leggazdasagosabban szervezheto (lenne).
1996-ban szunt meg ez a tamogatas.
Akkor erteke 2 md forint volt. Vesd ossze a jelenlegi 14 md-ot kitevo fogyasztoi arkiegeszitessel, amit az allam minden fizet.
Ezen adatok birtokaban el lehet donteni, hogy tamogatja, tamogassa-e az allam a budapesti tomegkozlekedest.
De az a 30md A METRORA VAN félretéve. Igenis kell az az állami támogatás! Valamiből ki kell fizetni a számlákat, valamiből karban kell tartani a járműveket, valamiből ki kell fizetni a bért. Nem veszed észre, hogy mi folyik itt? Undorító politika az egész, ha valamelyik kormánypárt tagja lenne a főpolgármester, nekem elhiheted, lenne metro, kapna pénzt a BKV. Azt mondod nincs rá pénz? Dehogynincs, nézd meg mennyi hülyeségre pazarolják! De ezen csak akkor lehetne változtatni, ha egy olyan kormány kerülne hatalomra, ami látja, hogy a világ nem a pénzről, hanem az emberekről szól!
Te min utaznál szívesebben, egy lerobbant agyonrongát, tömött buszon, vagy esetleg ugyanazon a buszon, de úgy hogy fel van újítva, normál menetrendje van takarítják stb. Gondolom az utóbbin, de ehhez nem elég csak a főváros!
A övetkező bajok vannak: 1. A BKV-nak óriási pénzeket önerőből kell előteremtenie. Ez kb. 75%-a a költségeinek, míg a jóval szegényebb Bécsben ez 44% ugyanazon költségekre nézve. 2. A vasúti pályáinak az építési költségeit 50%-ban önerőből kell állnia. 3. Az önkormányzati támogatás egy dolog, de kell a pénz másra is, nem csak a metróra. Kötelező feladatai vannak Budapestnek. El tudom képzelni, hogy a nyujtott támogatás %-ban nem lehet már magasabb. Ezért ciki, hogy az önkormányzatoktól nyulnak le pénzt.
Na most már látszik, hogy a BKV-sok jo munkát végeznek, mert még nincsenek csődbenés még van, ami közlekedik. A jegyár pedig csak nekünk magas, reálisan úgy a liter benzin 2-3 szorosa kéne legyen! Sajnos ehhez nincs fizetésünk...
Utana meg kiirnank egy nepszavazast, hogy Budapest hercege tamogassa a videki varosokat, aztan arrol, hogy mindenkinek evente egy nyaralast a Rivirean tamogasson az allam, meg igy tovabb....
Mibol, baratom, mibol? I love 4-es metro. Ja igen. Akkor fizess erte 20.000 forintot. Meg ugyis LOVE?
Mellesleg az allam tamogatja a Bp-i tomegkozlekedest fogyasztoi arkiegeszites cimen 14 md forinttal. Bp-nek is lenne penze tamogatni a tomegkozlekedest, ott van 30md felreteve a metrora.
Hali!
Felháborodva olvasom az újságokban, hogy így csődben van a BKV, meg hogy senki nem segít, és ezért 40 %-os (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) járatritkítást fognak végrehajtani!! Rengetegen azért nem utaznak busszal, mert riktán jár, akkor is zsúfolt, de ha reggel 8-kor 1 percnél ritkábban jár a 2-es metró, máris lehetetlen elférni a metrón is. Már most teljesen ellehetetlenedett a pesti tömegközlekedés. Az állam nem támogatja "anyád, Demszky, nem kapsz pénzt" , a fővárosnak nincs több pénze, a jegybevételből a BKV nem él meg, de a jegyárak már most is elviselhetetlenül magasak. Az okos képviselők meg azt nyilatkozzák, hogy ha sok az autó, akkor meg sok utat épínünk !!!!!!! Arra volnék kiváncsi, hogy nem lehetne-e kiírni egy bpesti népszavazást, hogy az állam támogassa a tömegközlekedést?