Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 1999.09.09 0 0 17
bagojj:
Én sokat gondolkodtam egy időben dolgon, mert a Kosztolányinál laktunk, a húgom pedig a Kökihez járt gimibe, közel egy órát utazott minden reggel, és délután. Egy hétig valami vasútas ünnepség miatt egy nosztalgia gőzös járt körbe-körbe Budapesten, a húgom kiment a Kelenföldire, fölült a vonatra, és húsz perc múlva beért a suliba.
El tudnék képzelni egy olyat, hogy fokozatosan fölszerelnek telefonkártyához hasonló kártyát elfogadó berendezéseket a járművekre, és egy ideig párhozamosan menne az új, illetve a megosztott régi rendszer.
Szerintem növekedne az utaslétszám, és így egy idő múlva csökkene a ráfizetés.
nori Creative Commons License 1999.09.09 0 0 16
Azt természetesen belátom, hogy nem olyan egyszerű az ügy, de bosszantott, hogy nem láttam, hogy a BKV alkalmazkodott volna az új helyzethez, ezért "nyafogok". Maga a tény, hogy a pályaudvar kikerült a Bukarest utcából, csak helyeselhető és az Etele tér is jó választás, de még kialakulatlan.
A tarifaközösség igencsak érdekel, mert még Volánon belül sem lehet ugyanazzal a bérlettel majdnem ugyanazon az útvonalon utazni (Érd-Nagytétény, vagy Érd-Etele nem kompatibilis). Legalább tájékoztató jelleggel érdekelne a közös bérlet árszínvonala stb
Bölény Creative Commons License 1999.09.09 0 0 15
Nem oly regen olvastam, hogy a 88-as vonalan ujabban Volan-buszok adjak a szolgaltatast (BKV-jeggyel, berlettel stb.). Ezexerint a ket ceg meg bir egyezni egymassal, tehat most mar csak ki kell terjeszteni ezt mas viszonylatokra is.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.09 0 0 14
Huhu! Újabb, szakmámba vágó topik, nyam-nyam ;)

Komolyan. A BKSZ históriája nem egy egyszerű dolog, annak ellenére, hogy modellek, példák vannak, hogy technológiailag is jól -de nem egyszerűen- körvonalazható. Amin eddig is fennakadt, az a bevétel megosztása. De akkor menjünk egy kicsit vissza. Tehát, van ún. tarifaszövetség, ahol a településen működő közlekedési vállalatok egységes tarifarendszert vezetnek be. Ez az utas felé úgy jelenik meg, hoyg bérletet vehet, amivel minden, a szövetségben résztvevő cég járatán utazhat, illetve egységes menetjegy van, stb., ez érthető. Ilyesmit véltem látni pl. Szegeden, vagy Debrecenben. A közelekedési szövetség esetében ezen felül a szolgáltatások tervezésében is együttműködés van, tehát a kapacitások, a ráterhelések, de pl. a megállók tekintetében is megállapodások mentén, közösen alakítják ki a rendszert. Namármost, tekintve azt, hogy Budapesten és környékén három cégnek kell együttműködnie (MÁV, Volánbusz, BKV), továbbá hogy ezen cégeknek megvan a maguk nem kis baja, igen nehéz egy olyan keretet létrehozni, amelyik mindegyiknek tetszik és a megfelelő szolgáltatási szintet is biztosítja. Vannak jobb viszonylatok, azt szeretnék megtartani illetve megszerezni, ilyesmikről van szó, valamint arról, hogy a bevétel megosztása milyen alapon történjék. Pontos regisztrációra nincs lehetőség, sem a jegyek, sem a bérletek esetében, hiszen nincsenek olyan berendezések, amik követni tudnák, hogy pontosan milyen járművekkel és mennyit utaznak az utasok. Hozzáteszem, hogy ilyenek telepítése irreális lenne. Tehát, modellt kell készíteni a bevételek elosztására, és különböző érdekeik vannak ezeknek a cégeknek a tekintetben, hogy ez mi alapján működjön. Emiatt nem jött létre mostanáig a megállapodás. Kb. két éve új vezetője lett a BKSZ előkészítő irodájának, úgy tűnik, fel is gyorsultak az események, és nemrég olvastam, hogy januártól a tarifaszövetség megvalósul, azaz lesznek olyan bérletek, amikkel aztán vasúton, sárgabuszon, mindenen lehet majd utazni, megfelelő területen belül.

Más felvetésekre válaszok:
A piros 7-es ritkán jár, annak lehet ezer oka. Eleve nem lehet elkerülni az ún. menetrend elkenődést, mégpedig a forgalmi helyzet miatt. Elég, ha bekap egy-két pirosat, és máris csúszott legalább egy percet. Ilyet elkapni pedig marha könnyű, függ ez attól is, hogy mennyit kell állnia egy megállóban, etc. Tehát a simának nem nevezhető belvárosi forgalom és a sok lámpa miatt sokszor megesik, hogy egyenetlenül jönnek a piros 7-esek (a sima 7-es is, egyébként).
Carpynak igaza lehet a szóló érdi buszt illetően, egész egyszerűen nem úgy megy, hogy hipp-hopp elővakarnak egy csuklós buszt, ha látják, hogy sokan állnak a megállóban. Főleg, ha pl. le is rohadt az a busz.
Régi dolog már a Volán pályaudvar kiköltöztetése a Bukarest utcából. Ott, a lakóházak miatt nem lehetett már tovább tartani. AZ is világos, hoyg valahol errefelé kellett létrehozni az új pályaudvart, merthogy nem lehet ezeket a buszokat átzavarni a városon, forgalmi és környezetvédelmi megfontolásokból sem. Az Etele tér így első ránézésre is jónak tűnik, de bizonyosan készült egy rendes tanulmány arra vonatkozóan, hogy hova kell tenni. Hadd mondjam el, hogy a közlekedési kapcsolatokon felül egy csomó más feltétel is van, aminek eleget kell tenni, hogy mást ne mondjak a megközelíthetőség, a közmű-ellátottság, az önkormányzati tervekhez (rendezési tervek) való illeszkedés, de pl. iskolák közelsége (túl közel nem szerencsés, mert nagy a balesetveszély), és még sok más, amiket csak nagyon szakértő "vén motorosok" látnak meg első ránézésre. Ami a helyi tömegközlekedés igazítását illeti, meg kell várni egyfelől, hogy újra üzemeljen a Déli pályaudvar, és miután ez megvalósul, még mindig várni kell két-három hetet, hogy jól megfigyelhető legyen a forgalom alakulása. Nem lepődnék meg, ha kérdezőbiztosok jelennének meg és érdeklődnének a volánnal utazók úticéljairól, hogy feltérképezhessék, hová és miért utaznak azok. Erre nem nagyon van más mód, itt nem lehet "látszik", meg "úgy vélem" dolgokra alapozni, főleg nem, hogy komoly költségeik vannak mindenféle járatoknak, ráadásul egy feleslegesen beindított, vagy feleslegesen sűrűn járatott viszonylat máshonnan veszi el a kapacitást.

nori Creative Commons License 1999.09.09 0 0 13
Szerintem nem baj, ha a Kosztolányira nem megy be a 14-es, hiszen a Tétényin sok busz jár. Csak meg ne kövezzenek a Nagytétényiek!
Ami az Újbudát illeti, nem jutok, hozzá, magam érdi vagyok. Szerintetek a Volánnak és BKV-nak kell ezt leírni. Tudja valaki az e-mail címüket?
nori
Alfred Creative Commons License 1999.09.08 0 0 12
nori:
"mi les az elővárosi közlekedéssel? Ez is csak terv marad?"
Szerintem igen. Valamelyik nap a rádióban vendég volt a Közlekedési társulás iroda vezetője, és lelkesen beszélt a tervekről. 1991 óta működnek, azaz nyolc év alatt sok-sok köbméter tanulmányt sok-sok millió forintért írattak, de gyakorlatilag még_semmi_nem történt!
Szerintem egy év alatt egységesíteni lehetne az elővárosi közlekedést, de ehhez végre el kéne szánniuk magukat az illetékeseknek.
Carpy Creative Commons License 1999.09.08 0 0 11
Kedves Mindenki!

Nem tul szerencses egybeeses a buszvegallomas athelyezese es a Deli bezarasa, de hat ez egy ilyen osz. Mint lathatjatok, a kozlekedesi tarsasagok probalkoztak a toluk telheto legjobban megoldani a dolgot, ez jott ki belole. Egy kis idot adjunk nekik, hogy korrigalhassak a hibakat. Nagyon jo otlet a 114-es busz kiviteloe az Etele terre, de az tuti, hogy ha kiviszik oda, akkor onnan mar nem fog bemenni a Kosztolanyira.
Hogy kisbusz allt be az erdi vonalra, az azt jelenti, hogy orulni kell neki, mert ha az nincs, akkor semmi sem allt volna be. Egesz biztosan tartalek volt, mert a csuklosok egesz nap porogtek, bizonyara nem ertek vissza idore. Bizzunk a kozlekedesiekben, elsosorban a Volanban, ok megtalaljak a megoldast a jobbitasra, a BKV-ban en nem remenykednek annyira, de ki tudja. Szoval egy kis turelmet kerek a kozlekedesiek neveben, szerintem nekik sem konnyu most.

Tisztelettel,
Carpy

Som-Som Creative Commons License 1999.09.08 0 0 10
Tényleg nem árt nyafogni, de attól tartok, hogy nem elég csak itt, a TAsztalnál tenni ezt. A 4-es metró útvonalának tervezgetésekor is sok vita ment egy másik fórumon, amit Új Budának hívnak, és ami elvileg minden levélszekrénybe eljut. Mivel azt az önkormányzat adja ki, biztosan elolvassák ők is, lehet rájuk nyomást gyakorolni.
nori Creative Commons License 1999.09.08 0 0 9
Első hallásra kb ez a minimum, amit meg kéne tenni. Bízom benne, hogy idővel az igényekhez igazítják a közlekedést, de azért nem árt nyafogni
nori
Som-Som Creative Commons License 1999.09.08 0 0 8
Hát, a 114-es igazán kihagyhatná a Tétényi utat, és helyette érinthetné az Etele teret. Az Etele tér és a Kosztolányi között végig a Bartókon mehetne. Ettől függetlenül nem ártana a piros 7-est sűríteni, de már magában is szerintem segíthet valamennyit. Vagy rossz az ötlet?
Caty Creative Commons License 1999.09.08 0 0 7
Som-Som,
igazad van abban, hogy a 103-as végállomása is az Etelén van. De annak a járatnak sűrűségéről, valamint a sebességéről csak negatív tapasztalataim vannak...

A szüleim Érd-Parkvárosban laknak, oda eddig a Kosztolányiról indult a busz. Mivel az utóbbi egy évben csak autóval mentünk ki hozzájuk, a távolsági busszal kapcsolatos változások nem igazán érintettek. Múlt héten viszont "Skodálatos" autónkat nem tudtuk használni, ezért busszal mentünk ki Érdre. Nem kis meglepetéssel szolgáltak a változások. A régebben 1 órát igénybevevő út most kettő egész óránkba került. A piros 7-es busz nagyon ritkán járt, nem tudom, véletlen-e, vagy tudatos volt a járatritkítás. Az út is hosszabb, mint régebben volt. Az érdi járat elég nagy forgalmat bonyolít le, de ezt nem vették figyelembe, és képesek voltak a dugig tömött buszmegálló láttán is egy rövid buszt beállítani (eddig szinte kizárólag csuklós buszok indultak arrafelé). Elvileg menetrend szerint indítják a buszokat, ám a kiírt és többször bejelentett időpontban busz még sehol sem volt. Ilyenkor picit morc bírok lenni mind a BKV-ra, mind a Volánra...

nori Creative Commons License 1999.09.08 0 0 6
Som-som, te csúsztatsz! Gondolod, hogy a 4-es metro meglenne most, ha Viki nem állítja le. Ezenkívül Kelenföldtől Dél-Buda felé nagyon sokan járnak dolgozni, ezek a járatok, amiket te emlegetsz, mind a belváros felé mennek! Korábban erre volt jó a 14, és 114, ezek már csak átszállással érhetők el. A 103 busz ritkán jár és zsúfolt
nori
Som-Som Creative Commons License 1999.09.08 0 0 5
A 103-as busznak nem az Etele tér az egyik végállomása? Vagy rosszul emlékszem? Egyébként -ha jól emlékszem a tervekre- a 4-es metró megoldotta volna a problémát, csakhát Viki bosszút állt, hogy nem az ő haverja került Bp élére.
nori Creative Commons License 1999.09.08 0 0 4
Igen, de az nem többlet, mert azok a Kosztolányit is érintik
Som-Som Creative Commons License 1999.09.08 0 0 3
A francba, 1 büdös másodperc (meg pár 1000km Budapesttől)!

Azért ott vannak a szép sárga villamosok is.

nori Creative Commons License 1999.09.08 0 0 2
Győzött pint!
Som-Som Creative Commons License 1999.09.08 0 0 1
0-s.
pint Creative Commons License 1999.09.08 0 0 0
Indítják a nullás buszt októberben.
nori Creative Commons License 1999.09.08 0 0 topiknyitó
A buszvégállomás kétségtelenül nagyon szép, de nekem a közlekedés szervezésével van egy kis gondom. A Kosztolányi Dezső térről több járat is csatlakozott a sárga buszhoz(7, 7A, 173, 12, 14, 114, 41, 86, 153, 53 buszok). Ezekből egyet sem helyeztek át, ezért a zsúfolt piros 7-re hárult a feladat, hogy az agglomeráció utazóközönségét elszállítsa. igaz beállítottak néhány buszt a Déli kiesése miatt, de ez édeskevés és októberben megszűnik.
Ezzel kapcsolatban: mi les az elővárosi közlekedéssel? Ez is csak terv marad?
nori

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!