" kerékpárutak szempontjából egy egyenrangú (jobbkezes) kereszteződés."
Hijj, ilyenből de sok van! Mindenki keresztbe faszba és mindig az bitorolja el az elsőbbséget amelyik nőcinek nagyobb a melle, vagy a kormányra aggatott cucca. Ha lehet, pont ezért kerülöm el ezeket. Láttam már pár krétarajzocskát innen-onnan indítva majd összetalálkozva.
Egyébként ha a bringaúton mennél tovább akkor nem kell semmit jelezned, nem kell összevissza kalimpálni, ha egyszer neked van elsőbbséged, és meggyőződtél arról, hogy meg is adták. Ha láthatóan szarik az alkotmányra akkor pedig nem mész elé.
Ha a járdán szabálytalankodsz lefelé akkor olytökmindegy. Nem ártasz senkinek azzal, ha lelassítanak abban a hiedelemben, hogy előttük mész át, legalább azok nem fognak berongyolni a hídra ész nélkül mint a sok balesetező vadbarom.
Mindenképpen agyváltósat vegyél, ha egyáltalán szükséged van váltóra. Agydinamó szerintem pénzkidobás, de ha sokat mész éjaszaka-hajnalban-este, akkor esetleg célszerű lehet, csak tudd, hogy örökké visszafogja majd a kerekedet, ha világítasz, ha nem.
Aztán... a határ a csillagos ég, minden fölösleges szent szarral megturbózva amire egyébként semmi szükséged.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
247. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2024. július 21. (vasárnap)
Időpont: 20:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Az a baj, hogy ja, mondhatjuk, hogy egyenesen megyünk az Árpád híd útpályával párhuzamosan, tehát nem kell irányjelzés, meg azt is mondhatjuk, hogy a kerékpárút követi a felhajtóra vezető út vonalvezetését és abból ágazik ki a felhajtót keresztező kerékpárút.
Kanyar és fékezés közben (főleg, hogy bal kézre az első kerék fékezése jut, miközben jobbal adsz irányjelzést) valóban nem könnyű, én úgy szoktam, hogy már a kanyar előtt felveszem a szükséges sebességet, és úgy teszem ki a csülköt jobbra. Plusz, ha az ember követi a kerékpárutat és nem levágja a kanyart, akkor valóban le kell fékezni. Abban biztos vagyok, hogy azért ilyen a vonalvezetés, hogy lassítást kényszerítsen ki és ne 30-cal ess be a kereszteződésbe.
Az autósok felől tiszta sor - nekik kint van a kerékpáros átvezetés kiegészítő tábla a háromszög alatt. Ezen nincs mit magyarázni.
Kerékpáros szempontból a másik izgalmas aspektus, hogy a hídról érkező kerékpárút, amely folytatódik a felhajtó mellett és a felhajtót keresztezve is, kerékpárutak szempontjából egy egyenrangú (jobbkezes) kereszteződés. Azaz a hídról érkező, a felhajtó mellett lefelé guruló bringásnak bizony el kellene engednie azt a kerékpárost, aki a felhajtót keresztezve érkezik, neki jobb kéz felől.
Ezt az elsőbbséget én még sosem mertem bekockáztatni, ha épp jött kerékpáros a hídról, mert olyan tempóban szoktak érkezni, hogy esélyük sincs a jogos elsőbbségemet megadni.
[Budáról Pestre] "hogy lekanyarodik a Népfürdő utcába vezető kerékpárútról a kereszteződésbe. Főleg, ha a kerékpáros sem ad általában irányjelzést, hogy lekanyarodik a Népfürdő utcába vezető kerékpárútról a kereszteződésbe"
Egy ugye az Árpád híd északi kerékpáros sávjának a vége. Ha nem a Népfürdő felé gurulunk le, akkor a kerékpáros elméletileg megy tovább egyenesen. Legalábbis ezt mindig úgy tekintettem, hogy én balra kanyarodok, ha pedig a zebrás rész mellett megyek tovább, az az egyenes.
Bár a Google Maps-ot megnézve ez jobbkanyarnak néz ki, de általában úgy gurul le mindenki, hogy szépen íven megy és gyakorlatilag egyenesen gurul át a zebrával kombinált átkelőn. Tehát elvileg nem kellene irányt jeleznie, főleg, hogy az autósnak ki is van rakva a macisajt alá a kiegészítő "kerékpárút halad át" tábla.
Ellenkezőleg, én néha pont azzal szoktam segíteni a hídra kanyarodó autósokat, hogy kirakom balra a kezemet, mivel én a Népfürdő utca felé gurulok tovább, rám ne várjanak.
Miért csak néha: 20-25-tel lehet jönni a kanyar miatt. Fékezős, enyhén lejtő kanyar.
Sajnos egyszerre kell fékezni és kanyarodni és a folytatódó út sem túl széles, főleg ha jön valaki szembe.
Lehet, hogy béna vagyok, de ezt egy kézzel (a másikkal kellene jelezni) nem mindig tudom biztonsággal végrehajtani.
170 kilosan milyen kerékpárt vegyek ? az ilyen mélyvázasokból is lehet van olyan ami elbírna? férfi vagyok 40 éves és városi használatra kéne. A segítséget elöre is köszönöm üdv: Balázs
Az első kép a buszmegálló felől készült, a második pedig a baleset helyszínére merőlegesen, a híd közepéről. A fekete kocsit egyszer bal oldalról látod, egyszer meg szemből.
Megnéztem a 24.hu cikkét, de a fotók mintha két külön balesetről készültek volna, az egyik fotón a híd felé menő oldalon fekszik a bicikli, a másik oldalon a Váci út felől érkező oldalon dolgoznak a mentősök...
Tudom, hogy ott a tábla, és nem figyel az autós, de azért a sporttársak is lehetnek picit életképesebbek.
Ha a hídról jövök, akkor egyrészt jobb kéz ki, másrészt előtte finom fékezés, pontosan azért van ilyen cikk-cakkban vezetve a kerékpárút és az átvezetés a híd felől, hogy ne egyből tökön-paszulyon át érkezz meg a közútra. Az érkezők felé szemkontaktus keresése, és olyan sebesség tartása, amiről meg tudsz állni, ha valaki jön és nagyon nem akar észrevenni. Szóval értem én, hogy elsőbbség, de a kikényszerítése nem éri meg ezt a rizikót, amivel jár.
Ha Pestről mész Buda felé, akkor a Népfürdő utca felé jobbra lekanyarodók számára egy buszmegálló takar ki, ha Budáról jössz Pest felé, akkor meg a sokszor jó 30-cal beeső kerékpárost nehéz észrevenni, mielőtt a Népfürdő utcából kanyarodik fel az ember a hídra. Főleg, ha a kerékpáros sem ad általában irányjelzést, hogy lekanyarodik a Népfürdő utcába vezető kerékpárútról a kereszteződésbe, aztán meg is van a gond. Persze, az autósokat sem kell félteni, mert ha nem látnak gyalogost, akkor le se szarják, hogy más is közlekedhet arra...
Túl van aggódva ez a téma a TÜV- meg mindféle szarral. Ezek a cuccok a nemzetközi piacon vannak, ugyanúgy mint a vonóhorog. Találkoztál már olyan vonóhoroggal ami nem volt jó? Az alábbi termékekről meg az alábbi a véleményem úgy, hogy 45 éven keresztül végigkempingeztem európát sátras utánfutóval, biciklitartóval.
Egyik oldalon én is azt mondom, hogy átpattintom és kész, de tényleg lehet nem tudja a rendőr, hogy mi az aktuális álláspont és most már át lehet tenni.
Sziasztok! Mik a tapasztalatok vonóhorogra szerelhető kerékpár szállítóval kapcsolatban? Mennyire csesztetik a rendőrök ha átteszem rá a hátsó rendszámomat? Cserélhetek-e rajta lámpákat? Van-e valami papírja ezeknek, kell-e lennie? Köszönöm.
Én úgy emlékszem, hogy egy héttel előtte, de lehet, hogy rosszul.
A Duna Maraton benne van a túranaplómban, július 7-8. A teliholdas nincs. De biztosan emlékszem, hogy az ott szerzett tapasztalat alapján mentem fel ülve a HHH-ra.