Rendeltem egy terméket előre utalással, házhozszállítással.
A neten elég részletes ismertető volt a termékről, és fénykép is. (Air Dragon kompresszor)
Az ismertetőből és a képekről egyértelmű, hogy egy digitális készülékről van szó. Amit küldtek, az viszont mechnakikus, nincs digitális kijelzője. Ja, és hiányzott belőle egy alkatrész is, pont az a kis csövecske, amin keresztül felfújom vele pl. a kocsi kerekét.
Felvetten az Orangenet Marketing Kft-vel a kapcsolatot, írták, hogy küldjek képeket.
Átküldtem, írtam nekik, hogy tévedés történt a részükről, nem ezt a terméket rendeltem, cseréljék ki.
Kibökték, hogy csak ilyen van nekik raktáron, nem tudják kicserélni.
Persze napokig nem válaszoltak, telt az idő. Hogy benne legyek a 14 napban ezért jeleztem nekik, hogy ez a termék nekem nem kell, és visszapostázom, küldjenek egy címet, hogy hova. (persze erre a kérdésre nem válaszoltak, úgyhogy visszaküldtem oda, ahonnan kaptam)
Visszapostáztam, és jeleztem nekik, hogy mivel ők a ludasak, ezért azt átvételkor fizetett összegen felül a visszapostázás költségét is legyenek szívesek részemre elutalni.
Most arra hivatkoznak, hogy a visszaküldés díja engem terhel. Dehát nem én álltam el a vásárlástól, hanem ők nem küldtek megfelelő terméket.
Tudom nem nagy összeg 1.740,- Ft. postaktg., de szeretném tudni, hogy ilyenkor mi a helyzet.
Írj nekik egy emailt(postacímre ajánlott jobb lenne), hogy az ügyetekről az összes levélváltást elküldöd a kereskedelmi és iparkamarához, békéltető testülethez, fogyasztóvédelemhez, amennyiben 5 napon belül nem kapod meg az ígért cuccokat.
Továbbá élhetsz az elállási jogoddal(15nap a vásárlás óta letelt?).
Rendeltem egy tetoválógép felszerelésekkel foglalkozó webshopból tetováló tűket, de a tűk egy részének a sterilitása lejárt. Lejárt sterilitású tűket kaptam. Ígértek kártérítést dupla annyi mennyiségű tűt és egyszer használatos csőrt küldenek illetve egy sablon katalógust teljesen ingyen. Mai napra ígérték a postázást, állítják hogy feladták de küldeményazonosítót sem küldtek sem a posta nem küldött értesítést hogy csomagot adtak fel részemre, pedig az nap mikor feladják automatikusan jön az email a postától. Valószínűleg valótlant állítanak és nem adták fel. Mit tudok ebben az esetben tenni? Fogyasztóvédelem? Vagy hova forduljak? Nem nagy a kár, de az inkorrekt hozzáállásuk miatt mindenképp szeretnék hivatalos szerveket értesíteni a történtekről. Köszönöm a választ előre is.
Ha úgy érzed, hogy átvertek, akkor menj a rendőrségre, de gondolom, ha kisebb összegről van szó, akkor nem igazán éri meg a hercehurca. Írj nekik postai tértis levelet, hogy elállsz az üzlettől és kéred vissza a pénzed. Ha a székhelyen sem lehet őket levélben elérni, akkor már lehet különböző hatóságokhoz fordulni (pl. NAV).
Ezt a BKIK békéltetőt már tanulmányoztam és nem igazám értem.
Tehát vitám van adott kereskedővel. Beterjesztem a bkik elé. Oké.
Eddig.
Az lenne a kérdésem (általános) hogy mi van akkor, ha én bejelentést teszek X kereskedővel szemben és a BKIK megkeresi adott kereskedőt nyilván, de a kereskedő szóba se áll a bkik-kel, válaszra se méltatja?
És akkor a bkik majdan hoz egy határozatot, hogy adott kereskedő fizesse nekem vissza a termék árát (mondjuk) és a kereskedő azt mondja erre nem érdekel, nem fizetek semmit?
Akkor én a fogyasztó ott állok majd a határozattal a kezemben és.... és mi a folytatás? Ezt nem értem!!
Hogy milyen eszközei vannak a bkik-nek adott kereskedő együttműködésre és (adott esetben akár) fizetésre kényszerítésére?
Ismerőp szituáció ha valaki apróhirdetési oldalon nézegetk talál egy tetsző terméket és egy névtelen magászemélynek egy zoki jakabnak utal át pénzt előre hogy az majd postázza a terméket és sose kapja meg.
Na de velem nem ez történt.
Mi van, ha engem nem egy névtelen zoknijakab vert át, hanem egy valós létező webshop, hivatalos cég, valós székhellyel üzlettel címmel stb?
Szóval a sztori: rendeltem egy webshopból, előre utalást választottam. Utaltam. Megjött a visszaigazolás a rendelésről, majd megjött a visszaigazolás hogy utalásom beérkezett. Hamarosan átadják rendelésem a futárnak 1-2 nap. Ennek 3 hete azóta kuss van.
Hívtam őket telefonon (vezetékes számon!!) reggel délben este 1000x. Sose veszik fel. Írtam emailt kismilliót. Semmi válasz.
Rendelkezem a cég valós nevével (X kft) valós címével adószámával cégjegyzékszámával bejegyző hatóság nevével telefonszámával. Stb. Ami kell.
Na és most akkor mi van? Mit tehetek? Telefon kilőve mail kilőve személyes is kilőve hiába van meg a cím mert én bp-i a cég meg szolnoki.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen lehetőségeim vannak, ha egy az áramszolgáltató tulajdonát képező kismegszakító meghibásodott, de a szolgáltató nem hajlandó kicserélni azt ugyan olyan tulajdonságúra, csak kisebbre, azzal az indokkal, hogy az újat nem bírná a hálózat?
A teljesség kedvéért 3db 25A-es régi kismegszakító van felszerelve ami még a régi rendszerbeli módon van ellátva jelöléssel, de ez legközelebb a 25A C kismegszakítónak felelne meg. Megtörtént a hibabejelentés, kijöttek a szerelők jelezték, hogy csak 25A B-re cserélnék, de közölték nem ajánlják, mert ez kisebb tudású mint ami fel van szerelve. Inkább ne szereltessem fel, hanem adjak be egy igénybejelentő lapot teljesítménynövelés címszóval és igényeljem meg a C típusút. Ez is megtörtént, de elutasították azzal az indokkal, hogy a hálózat nem bírná el, ami nevetséges, mert a most felszerelt kismegszakítók gyári tulajdonsága az igényelt kismegszakító felett van ami igazából nem teljesítmény növelés hanem inkább csökkentés, de nekem megfelelne a 25A C kismegszakító is. Ezt nem hajlandóak csak B típusúra cserélni, ami esetén az eddig működő jó pár berendezés használhatatlanná válna. Illetve felajánlja, hogy kérjek teljesítménybővítést B típusú kismegszakítóval kalkulálva ami esetén irreálisan nagy értékű kismegszakító jönne ki.
Milyen jogi lépéseket tehetek vagy mire hivatkozhatok? Egyáltalán milyen jogaim vannak? Ha lehet inkább nagyobb balhézás nélkül szeretném ezt rendezni a szolgáltatóval, de mielőtt személyesen bemennék hozzájuk szeretném tudni, milyen kilátásaim vannak illetve mire hivatkozhatok, hogy ne verjenek át és ne érjen kár.
Szakszerű véleményekre, tapasztalatokra vagyok kíváncsi és arra, mit tudok kezdeni a helyzetemmel: laptopot vásároltam az Asus-tól kétszáz ezer feletti összegben. Néhány hónap múlva jelentkezett egy probléma, ami meggátolta a munkámat (random kikapcsolt a gép és elveszett minden, amivel éppen dolgoztam). Elvittem a szervizbe, garanciálisan, kb. egy hónap alatt készült el. De újra jelentkezett ugyan az a probléma az átvétel után. És mindez megtörtént összesen háromszor. Az Asus-nak a második szervizelés alatt már írtam, hogy visszatérítést kérek (elutasították, de azt mondták, csak a következő alkalommal bírálható el az ügy - persze ha előfordul újabb probléma). Elutasítottak. Most pedig átvettem a gépemet a harmadik alkalom után (3 hetes várakozás), de nem érzékelhető az akkumulátor (nem működik töltőegység csatlakozása nélkül). Mit tehetek? Milyen fogyasztóvédelmi cikkelyre alapozhatok a panaszomban? Van-e esély arra, hogy pénzvisszatérítési kérelmemre igenlően válaszoljanak, ha a fogyasztóvédelemre hivatkozom (vagy maga a probléma után)?
Úgy látom ez a fórum halott, akkor én magamnak leírom a válasz: Több e-maillel is bepróbálkoztak, különböző kifogásokkal akarták megmagyarázni, de én tartottam magam, hogy itt a szerződés létrejött és beadom a fogyasztóvédelem felé, így 2 hét után belátták hogy nagyot hibáztak, és kötelesek lesznek 91.000 felyett 5991 forintért elküldeni. Ez a tegnapi nap meg is történt. Körülbelöl 5 percet volt a kezemben, eladtam 70.000 ért :) :)
Szüleim megbíztak egy bútorasztalos céget , hogy készítsenek nekik 2 db franciaágyat. Felmérés megtörtént, előlegként felvett a cég 60 000 ft-ot (július 18-án), majd azt ígérte, hogy augusztus közepére készen lesznek az ágyak. Október 20-án felhívtuk a céget, hogy ugyan mikorra készül el a munka, de fogalmuk se volt, hogy miről beszélünk, azt kérték, hogy 26-án hìvjuk vissza őket. Felhívtuk, majd közölték, hogy nekik ez nem éri meg, túl kis munka, majd valamikor készen lesz. Szeretnénk visszakérni az előleget, viszont nem hajlandóak visszaadni (átvételi elismervény készült, céges bélyegzővel ellátva). Valakinek van esetleg hasonló tapasztalata? Mit tudunk tenni?
Segítséget szeretnék kérni egy online vásárlással kapcsoltban. Október 5.-én a Medi Markt honlapján vásároltam (megrendeltem) egy terméket. (Xbox 360 4 GB + Kinect + Kinect Adventures + Kinect Sports Ultimate csomag) A megrendelt terméket 5.991 forintért hirdették.
Megrendelés után értesítettek a megrendelés rögzítéséről.
Körülbelül 1 óra múlva kaptam egy megrendelés értesítőt, hogy „Az Ön által kiválasztott terméket megrendeltük beszállító partnerünktől. A termék várható beérkezése:7-10 munkanap.”
Majd pár óra múlva ismét kaptam egy értesítőt, hogy „Tájékoztatjuk, hogy az Ön által megrendelt termék ára egy sajnálatos adminisztratív hiba folytán a honlapunkon tévesen, 5.991 forint helyett 89.999 forintba kerül.
Hivatkoznak az ÁSZF-ünk 5.5.) pontjára. Szerintem annak a pontnak nem sok köze van a tévedéshez. Én pedig hivatkozok az 1.4.) pontra, ahol le van írva, hogy szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató - a vásárlói igénybejelentést visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a raktárkészlet ellenőrzése után a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben Vevőnek vagy telefonon Ügyfélszolgálatunk tájékoztatja erről.
Mivel én nem értek a fogyasztóvédelmi jogszabályokhoz, segítséget szeretnék kérni, hogy nekem most jár-e ez a termék a meghirdetett 5.991 ft-ért?
Aztán gyorsan járj utána, hogy hogyan és kinél kell, mert a fizetési meghagyásnak 15 napon belül ellent kell mondani, különben az behajthatóvá válik. Az ellentmondásban szerintem hivatkozhatsz a békéltető testület döntésére. És ha az ellentmondás következtében peresítésre kerül sor, szerintem akkor is hivatkozhatsz a békéltető testület döntésére.
De mindenféleképpen lépjél a jognak ezen területét nálam jobban ismerő embernél, mert a 15 nap telik.
Sziasztok! 2013 augusztusában vettünk egy lakást, de csak novemberben költöztünk ide, a birtokba vételről jegyzőkönyv is készült. A jegyzőkönyvvel elmentünk a Főtávhoz és kértük, hogy vezessék át a díjfizető személyében történt változást. Kaptunk egy levelet, melyben tájékoztattak, hogy ez megtörtént és 2014 februárban rendező számlákat küldenek mind a régi, mind az új tulajdonosnak és mindenki a saját nevére szóló számlát fizesse be. Ez részünkről meg is történt, azóta is pontosan fizetünk mindent , elmaradásunk nincs. Ezért nagyon megdöbbentünk, amikor 2014 októberében felszólító levelet kaptunk a DHK Zrt-től, melyben 87.000 Ft-ot követeltek Főtáv tartozásra. Kiderült, hogy a tartozást az előző tulaj halmozta fel és a nevére 2013. augusztustól 2014. februárig (ebben benne vannak az ő rendező számlái) terjedő időszak számláit akarják kifizettetni velünk. Azzal érvelnek, hogy a távhő trv szerint a tulajdonlap szerinti tulaj soros kezesként fele a tartozásért. A Főváros Békéltető Testülethez fordultunk, mely nekünk adott igazat, miszerint az új tulajdonos a birtokba vételtől köteles az ingatlan terheit viselni és a távhő trv arra az esetre vonatkozik, ha pl kiadom albérletbe a lakásom és a bérlő nem fizet, akkor köteles vagyok a számlákat tulajként befizetni. A Főtáv egyébként soha nem küldött nekünk semmilyen levelet, melyben bármit követeltek volna, a tartozásról csak 2014 októberében szereztünk tudomást a DHK-s levélből. Azt hittük ezzel vége, de tagnap fizetési meghagyás érkezett a közjegyzőtől és 100.000 Ft kifizetését követelik. Nem értem mért kellene a régi tulaj számláit befizetnem. Volt valakinek már hasonló ügye?
Vásároltam egy dobónyíl készletet egy webshopban, amit 6 napja vettem át. A leírása szerint erős anyagból, egészen pontosan acélból készült. Tegnap kipróbáltam a kertben. A 2. dobás után lejött a nyíl markolatának burkolata, még néhány dobás után pedig az egész nyíl elgörbült. Ez vmi lágyvasból készült szemét. Mivel igen boros árat fizettem ezért a pofátlan átverésért, erősen gondolkodom rajta, hogy a bolttal való egyeztetés nélkül egyből a fogyasztóvédelemhez forduljak. Ez kimeríti a félretájékoztatás fogalmát, nem? Az igaz, hogy a vásárlástól elállhatok, de az oldal szabályzata szerint a termékben keletkezett, nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt nekem kellene megtéríteni, s van egy olyan érzésem, hogy itt érdekütközés lesz, mert tőlem egy fillért nem látnak ilyen címen. Ha viszont megkeresésem után átírják a webshopot, akkor utólag hogyan tudom igazolni a hatóság felé az átverést?
A szállítás költségét is a vevőre akarják terhelni, miközben nem régen olyan információt kaptam, hogy ilyet nem tehet meg az eladó. Mi az igazság?
Ezt általában azok a forgalmazok csinálják akik nem hivatalos garival árulják a cuccokat. Ezért tűnik úgy, hogy milyen rendesek, ill., hogy kötelező lenne.
Eddig, ha bármi elromlott garanciális időn belül, a forgalmazó saját költségen küldött érte futárt a szervízbe juttatáshoz, akár egy 20 eFt értékű laptop olvasóért is... azért kétszer is.
Van erre valami rendelet, vagy ezt a forgalmazó "grátisz adta"?
Ha rendelet van rá, meg tudná valaki mutatni, hol találom?
Adott egy 200 ezer Ft-os Dell laptop, 2 hónapja vásárolt, a forgalmazó a mi költségünkre akar futárt küldeni érte, az oda-vissza szállítást nekünk kellene állni... nekem ez fura. :o
És úgy, hogy ajándék porszívót is kap mellé? Mi Budaörs külterületén jártunk egy dühös családdal, hogy visszavigyük a vételt az egyik cégnek. Idős emberek életének megkeserítésével keresne pénzt törvényesen? Sose gondolta volna, milyen könnyű! Tovább »
-Kedves tudatlan vásárló, a fémforgács tartja össze a sütit, az eredeti recept szerint a Vasorrú Bába forgácstaknyával készítjük, max 5%-ot tartalmazhat! :-)
Viccet félretéve; isteni szerencséd volt, hogy észrevetted, gyomor, vagy bélperforáció veszélye simán fennállhatott volna.Miért nem a vezetővel beszéltél?
Legközelebb vigyél fémdetektort, vagy ha az nincs, legalább egy mágnest.
Ha a süti már az ajtóban feléd repül, ne vedd meg!!!!! :-)