Keresés

Részletes keresés

riezaK Creative Commons License 2 napja -2 2 464354

Amikor még az a rendszer volt hogy két óránként közvetlen gyors a Keletibe, részt vettem egy kikerdezeses utasszam meresben. Szignifikáns arány Győrig utazott, minimális volt a 10esrol Budapestre utazó, egyébként ezt lehetett is látni Győrben, szinte teljes kicserélődés volt, a Győrben felszállókkal telt meg újra a vonat. 

Előzmény: Szütyi (464353)
Szütyi Creative Commons License 2 napja -2 0 464353

Arra ott van az IR meg a személy, itt msot a távolsági forgalom a kérdés.

Előzmény: riezaK (464350)
riezaK Creative Commons License 2 napja -3 3 464352

Nagyon kellene néhány használt, klimatizált vagy klimatizálható Diesel-motorvonat, ami tud 120 km/órát, azaz kb. Desiro-kategória. Középalacsony padló meg főleg jó lenne, csak azt nyugaton sem szórják ki tömegével, mert kellenek. Új még jobb lenne, de mivel nálunk csak EU-támogatással fejlődhet a vasút, ez neccesebb.

 

628-as sorozat, vagy Jenbacher lenne ..... Ugyan nem alacsony padló de nem is vészes, utastérileg kb a halberstadti szinvonalát tudják (a 628-ban konkrétan az a berendezés van...) 

 

 

 

Előzmény: juxx (464331)
riezaK Creative Commons License 2 napja -2 0 464351

Mondjuk a Flirtről tényleg lehet hogy nem veszed észre a vezetőállásról az árokban. az árkot jóval kevésbé látod onnan mint az utastérből, az ablak mellől. 

Előzmény: KözlekedésVilág (464337)
riezaK Creative Commons License 2 napja -2 1 464350

. Az meg már álom kategória, hogy akár a győri deltát is figyelembe lehetne venni..;-)

 

 

Sokkal több embernek célja Győr a 10-esről, mint Budapest. 

Előzmény: Szütyi (464339)
nazareth Creative Commons License 2 napja -1 8 464349

Nem feltétlenül a közvetlen vonat hiányzik, hanem a kiszámíthatóság. Mindenki azzal van elfoglalva, hogy faragja egyesével a perceket a menetidőből. Most 5-9 perces az átszállás a RJ-re, ami nagyon király, akár negyed órával is hamarabb fent lehet az ember Pesten, mint 10 évvel ezelőtt. Feltéve, hogy "vasútbuzi", aki előre nézegeti az aktuális forgalmi állapotokat, tudja, hogy Győrben hová érkezik a vonata, hol az aluljáró és honnan indul a RJ, nincs sok csomagja, biciklije, gyereke, satöbbi. Vagy esetleg vasutasként mindegy, hogy mivel utazik.

 

Ha meg mezei utas vagy, akkor belekeveredsz, tétovázol, a picit is késő személyről már nem éred el a RJ-et, ugrott a pótjegyed. Rosszabb esetben (lásd "mezei utas") nem tudod, hogy érdemes kivárni az órás ütemet, felszállsz a "csak" 35 perc múlva induló személyvonatra, és felérsz 3ó 37p alatt a Keleti helyett a Délibe. Feltéve, hogy nem előre tervezel, és eleve kizárod, hogy ilyen szűk átszállásra alapozz, helyette mész busszal.

 

Sokkal többre mennénk, ha maradnánk a 10 évvel ezelőtti menetidőnél, és lenne egy normális 15-20 perces átszállási lehetőség.

 

Persze így sem katasztrófa a dolog, mert azért van napi 4 olyan vonat amivel 35 percet kell várni (ez még versenyképes a közvetlen busszal). Csak bosszantó, hogy mellette ott van a napi 10 másik, ami ugyanúgy leközlekedik, de egy 5-10 perccel hosszabb átszállással gyorsan és biztosan igénybe vehető lenne.

Előzmény: Fizolti (464347)
1047 005-2 Creative Commons License 2 napja -1 3 464348

Az 1992-es álmok szerint 1999-re villamosítani fogják a 135-ös vonalat.

Előzmény: Vendégsín (464340)
Fizolti Creative Commons License 2 napja -1 2 464347

További 30 ezres városok közvetlen budapesti vonat nélkül:

- Salgótarján

- Gyöngyös 

- Ózd 

- Hódmezővásárhely

Ettől némileg elmaradó lakosságú (27-30 ezer között)

- Jászberény

- Gyula

- Szentes 

Ezek közül több helyen hasonlóak a problémák, mint az 1-es vonalon: nem nagyon fér be normálisan vonat a leágazó vonalak felől (a 80-asról különösen ismerős ez, ahol több település versenyez közvetlen budapesti vonatokért, olyanok is, amik összlakossága jóval alacsonyabb, de valamilyen idegenforgalmi célból nekik is kéne a közvetlen vonat). 

Illetve van ahol egyszerűen lassabb lenne a közvetlen vonat az átszállásnál, mert az egyvágányos részen nem gyorsabb a gyors az ütemesen járó személyvonatoknál, amik az elágazóállomáson csatlakoznak a budapesti vonathoz.

Esetleg ha a gyorsforgalmi út helyett lett volna fejlesztve a 10-es vonal, akkor lehetett volna eredmény az elővárosi, IR és budapesti vonatok terén is. 

Előzmény: Szütyi (464345)
20-as vonal Creative Commons License 2 napja -1 2 464346

Ez tervben is volt,csakhát jött a Gysev,és mindent felülírt.

Előzmény: Szütyi (464345)
Szütyi Creative Commons License 2 napja -1 4 464345

Ez az:-( 30 ezres lakosságú város, buszozzon a főváros felé, ha lenne normális vasúti kapcsolata?

Ha koncepcionálisan gondolkodnának, akkor már rég be lenne kötve Győr Gysev a 10esb, madzag felett és a 16ról lehetne erre hozni az ICket, nem kellene körüljárni és egy Répcelaknál potensebb utasmennyiséget lehetne megcélozni, Sárvár, Cell, Pápa érintésével.

Értelmes módon lehetne fejleszteni a vasúti összeköttetést, a gyorsforgalmi úttal párhuzamosan.

Na most megyek és felébresztem magam:-)

Előzmény: nazareth (464344)
nazareth Creative Commons License 2 napja -1 2 464344

ha elkészül minden bizonnyal sajnos csökken a vasút szerepe

 

Ne viccelj... Már 10 éve kinyírták a vasutat a közvetlen vonatok megszüntetésével. Éppen egy hónapja volt téma itt a Fórumon, hogy most vezették be Pápa és Budapest között az ütemes autóbusz-közlekedést: hihhetetlen XXI. századi vívmányként most akár már 3ó 20p alatt Pesten lehetsz!

Előzmény: Jopik (464341)
nazareth Creative Commons License 2 napja -1 1 464343

Ugyan, már 10-12 évvel előbb, Dr. Schamschula György minisztersége idején is a villamosítandó vonalak között szerepelt a 10-es...

Előzmény: Vendégsín (464340)
Szütyi Creative Commons License 2 napja -1 1 464342

Még készül az a tanulmány..:-) Szerintem együtt készül a celldömölki elővárosi közlekedés tanulmányával..:-)

Előzmény: Vendégsín (464340)
Jopik Creative Commons License 2 napja -1 0 464341

Megkezdik a Győr és Pápa közötti gyorsforgalmi út építését, ha elkészül minden bizonnyal sajnos csökken a vasút szerepe:/

Előzmény: Vendégsín (464340)
Vendégsín Creative Commons License 2 napja -1 1 464340

"10es fölé kellett volna behúzni a madzagot"

 

Egy 2012. januári anyag:

 

"Tárgy: Javaslat 6 vasútvonal-szakasz villamosítására és kapcsolódó fejlesztésekre

A távolabbi jövőben, 2014-2020 között a források döntő része továbbra sem új villamosítás érdekében kerül felhasználásra, sokkal inkább korszerűsítési munkákra összpontosítanak. Új villamosításként 2020-ig bezárólag esélye csak a Győr – Pápa – Celldömölk és a Rákosrendező – Esztergom vasútvonalak villamosításának van. A Győr – Pápa – Celldömölk vasútvonal villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmány szintjén áll, a Rákosrendező – Esztergom vonalszakasz engedélyezési tervei elkészültek."

Előzmény: Szütyi (464339)
Szütyi Creative Commons License 2 napja -1 3 464339

Tudom, hogy ördögtől való dolog, de a Desiro is megy vezeték alatt bőven, így akár Sm-től jöhetne dízellel, így 1 gépcserét meg lehet spórolni. Ilyenkor látszik, hogy látszat villamosítások helyett a 10es fölé kellett volna behúzni a madzagot és a dolog okafogyottá válna. Az meg már álom kategória, hogy akár a győri deltát is figyelembe lehetne venni..;-)

Előzmény: Abymot (464320)
mcg Creative Commons License 2 napja -2 2 464338

kb 90%-ban a menetirányításon megy el, de mivel az ottaniak munkájára nincs visszahatása a csatlakozásmulasztásnak, ebből változás úgysem lesz...:)

Előzmény: KözlekedésVilág (464291)
KözlekedésVilág Creative Commons License 2 napja -13 4 464337

Amikor az utastérből jobb a kilátás, mint a vezetőállásról... Mert azt nem tételezem fel a mozdonyvezető kollégákról, hogy ugyanazon a vonalon oda-vissza pendlizve nem tűnik fel nekik, hogy valaki órákon át ugyanott ül, fekszik...

 

https://www.facebook.com/piliscsabaipolgaror/posts/1129605107457644

 

 

r1232 Creative Commons License 3 napja -1 1 464336

Nem szép dolog a káröröm.. 😡🙃

Előzmény: szvörnyeteg (464335)
szvörnyeteg Creative Commons License 3 napja -3 0 464335

tudom, de olyan jó hallani :-)

Előzmény: r1232 (464332)
01016-25 Creative Commons License 3 napja -2 4 464334

Ez valami szkander versenyen dőlt el? Vagy "Kinek a nagyobb a himbilimbije?" vetélkedőn? Esetleg a fehérvári műhelyfőnök több sört fizetett az illetékesnek, mint a debreceni? Milyen kisajátításról van szó?

Előzmény: Timon93 (464330)
r1232 Creative Commons License 3 napja -1 1 464333

Muhaha, azért fogtak ki az onnan jövők közül az első nap mindjárt négyet, mert ott annyira jól ment az. Úgy könnyű hozni a számokat, ha a hibákat meg sem csinálják és ezalatt ne kis dolgokra, hanem komolyabbra gondolj (az egyik kapásból hajtóműhibás volt, stb.). De hosszú idő és elegendő forrás kell ahhoz, hogy valamennyit javuljon az üzemkészség. Anélkül nem megy.

Előzmény: Timon93 (464330)
r1232 Creative Commons License 3 napja -3 0 464332

Itt senki a háta közepére nem kívánta ezeket a xarokat, elhiheted..

Előzmény: szvörnyeteg (464328)
juxx Creative Commons License 3 napja -1 4 464331

Nagyon kellene néhány használt, klimatizált vagy klimatizálható Diesel-motorvonat, ami tud 120 km/órát, azaz kb. Desiro-kategória. Középalacsony padló meg főleg jó lenne, csak azt nyugaton sem szórják ki tömegével, mert kellenek. Új még jobb lenne, de mivel nálunk csak EU-támogatással fejlődhet a vasút, ez neccesebb.

Timon93 Creative Commons License 3 napja -10 3 464330

Reméljük produkálni tudjátok majd azt a rendelkezésre állást, amit Debrecenben produkáltak, ha már ennyire kisajátítjátok magatoknak. 

Előzmény: r1232 (464321)
Abymot Creative Commons License 3 napja -1 0 464329

Lényegében okafogyottá vált a tervezett hozzászólásom (azt akartam írni, hogy a személyvonat az általad vázolt gyorsvonati menetrend miatt megnövekvő almásfüzitői tartózkodás és ezenkívül még egy félreállás esetén leghamarabb óra.39 körül tudna Kelenföldre érkezni, akkor viszont a menetvonalak telítettsége miatt már nem tudna továbbmenni a Délibe -vagy csak nagy várakozással-, ezenkívül összezavarodna az elővárosi félórás ütem is).

Előzmény: rutthin (464327)
szvörnyeteg Creative Commons License 3 napja -4 5 464328

Azok a Desirok valóban nem az ő vonataik. De nem is a tiétek.

Ők mindenesetre sokat tettek a vasútjukért ott a 106-oson.

Előzmény: r1232 (464321)
rutthin Creative Commons License 3 napja -1 0 464327

Hát igen, akkor a személyvonatoknak jobb lenne egy teljesen új felállás! Én se értek egyet 2x-i előztetéssel...

Előzmény: matyi918 (464324)
KözlekedésVilág Creative Commons License 3 napja -12 4 464326

A MÁV-START közérdekű adatigénylésre október 8-tól kezdve adatokat szolgáltat a teltházas helyjegyköteles járatairól, kocsicsoportjairól. Sajnos a rendszerük "lyukasnak bizonyult", érzékeltlen a nemzetközi vonatok belföldi forgalomban felhasználható kvótáinak kimerülésére, ha a nemzetközi forgalomra még váltható helyjegy. Így október vége óta a belföldön kötelező helybiztosítású nemzetközi vonatok magyarországi legnagyobb kihsználtságáról külön is számot adnak.

 

http://www.kozlekedesvilag.hu/wp-content/uploads/2020/11/MAV-START-telthazas-vonatok.xlsx

 

http://www.kozlekedesvilag.hu/wp-content/uploads/2020/11/Belfoldon-kotelezo-helybiztositasu-nemzetkozi-vonatok-kihasznaltsaga-.xlsx

 

 

matyi918 Creative Commons License 3 napja -2 0 464325

Sőt a nemzetközi vonatok miatt az már a 3-ik előzés lenne.

 

Továbbá nem akad össze a gyors a nemzetközivel? 

Előzmény: matyi918 (464324)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!