Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.02.14 0 0 63843

Hűha! Nekem ez még csak a 38. évem, akkor még van időm.

Hanem az a 380 nem is kevés.

Előzmény: Utas2 (63842)
Utas2 Creative Commons License 2020.02.14 0 3 63842

Na, akkor 42 év közforgalmú repülés (utasként) után (uszkve 350-380+ felszállás) hétfőn megvolt az első átstart szélnyírás miatt.

 

LOT E-170 volt az ekipázs, WAW-BRU útvonalon, és tervezett 1:55 helyett 2:40 volt a repülési idő - köszönhetően a Ciara hurrikánnak. BRU környékén zivatarfelhők, villámlás és egy nem igazán stabilizált megközelítés után átstart, 10 perces kitérő, totál laza lengyel kapiány, aki elmesélte, hogy a szélnyírás miatt ez most nem jött össze, de megpróbáljuk megint, majd másodjára textbook leszállás a viharban.

 

nah, csak gondoltam, legyen nyoma. 

DAttis Creative Commons License 2020.01.15 0 0 63841
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.02 0 0 63840
DAttis Creative Commons License 2019.12.10 0 0 63839

https://www.jetphotos.com/photo/9270964

Tegnap a radaros oldalon bukkantam erre a lengyel légtérben.

Rögtön azt hittem "lengyel  találmány" de utánanéztem és az olaszok gyártják.
Szép kis masina :P 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.11.13 0 0 63838

Hát én ilyenkor szólok.

Előzmény: DAttis (63837)
DAttis Creative Commons License 2019.11.13 0 0 63837

Utaztam én már olyan nem vékony háttámlás üléssel rendelkező repcsin (leginkább charter repülésekre sűrűn beszékezett B738), ahol a mögöttem ülő "beletérdelt a vesémbe"  A majd' 3 órás út "klassz volt" mondhatom

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (63836)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.11.11 0 0 63836

A vékony háttámla akkor üt vissza (szó szerint, a hátad közepére), amikor a mögötted levő felrakja a hátad közepére a térdét vagy a patáját, vagy rángatja az asztalt ide-oda. Nekem már többször kellett megkérnem a mögöttem ülőket, hogy nyughassanak.

Előzmény: rezgaras (63835)
rezgaras Creative Commons License 2019.11.10 0 2 63835

Volt szerencsém NEO-hoz. Jó! Határozottan halkabb a kabinban, mint a régi. Az üléskiosztás ugyanakkorának tűnik, de az ülések hátsó-alsó sarka más kialakítású, jobban elfér az ember lába. A háttámlák egész vékonyak, de nem találtam kényelmetlennek. A folyosó melletti ülések oldalán van egy kis lépcső, hogy az alacsonyabbak is elérjék a csomagtartó belsejét.

trizs77 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 63834

2019.11.05-én délután 15,13

 

D-AEUB Airbus-A-321

 

Dunántúlon.

 

 

 

TtK Creative Commons License 2019.10.31 0 0 63833

? A források 200+ km-t írnak..

Előzmény: trizs77 (63830)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.31 0 0 63832

Van egy jó állapotú 6 éves autód.

 

Kapsz a gyártól egy levelet, hogy figyeljél mert ha 180 km/h-ról hirtelen gyorsítasz 200 km/h-ra és nem figyelsz eléggé, ez meg ez fog történni.

 

Nem érted a levelet, oda is fordulsz a párodhoz :

             - Minek küldték ezt ? Nem is megyek soha se 180-nal, se 200-al. Nem is szabad ennyire gyorsan mennem.

             - A párod azt mondja : Igen, Te szabály követő vagy, nem mégy 130-nál gyorsabban mert annyit enged a KRESZ. De az autód tud menni 180-nal és 200-zal is. Azért küldték a levelet.

Előzmény: DAttis (63831)
DAttis Creative Commons License 2019.10.30 0 0 63831

Csak, hogy trizs77 fórumtárs mondhassa újabb rettegés tőlem :D :D 

Amúgy se valószínű utasként találkozom a típussal a következő úgy 10 évben

https://airportal.hu/korlatozott-teljesitmennyel-emelkedhetnek-nagy-magassagban-az-a220-asok/?fbclid=IwAR37WXiuW18yqaKktlgUh7oTr97lP-relGscbnAZF27iKw-RQb1Nq-YWr3o

 

 

Ugyan csak egyszer olvastam el a cikket és nem tudom mennyire szakszerű az írás, de elég rossz lehet ha utazón majdnem 100 %-on (94 %) pörög a hajtómű nem?


A cikkből kiragadva:

"...A tolóerő-automata csak az utazómagasság elérése után kapcsolható be ismét, ám ekkor is folyamatosan figyelni kell, hogy a hajtómű N1 értéke ne menjen 94 százalék fölé..."

trizs77 Creative Commons License 2019.10.30 0 0 63830

Az eszköz tényleg annyit tud, de a Sibir gépét úgy 40-50 km-ről lőtte le.

 

 

Előzmény: TtK (63829)
TtK Creative Commons License 2019.10.30 0 0 63829

És tegyük hozzá, hogy van olyan cucc (Sz-200 Vega pl.), amivel bőven 200 km fölé lehet lőni.. Sikerült is már vele polgári gépet leszedni (Sibir 1812). Lehet rettegni.

Előzmény: trizs77 (63828)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.30 0 0 63828

Ráértem ezért segítségül szerkesztettem Neked egy kicsike Segédletet.

 

Azért, hogy ha máskor ilyet olvasol ( Zaporozsje-Luhanszk=290 km) akkor ne ess felesleges pánik hibába.

 

Kezdjük.

Emlékszel még a KAL-007 tragédiájára?

 

Anchorageből repült Szöulba.

Eltévedtek.

 

Mekkorát tévedtek?

 

Mennyi a tévedésük ?

Ennyi:

 

 

Tehát 942 km-t tévedtek.

942 km-rel voltak arrébb, máshol mint ahol repülniük kellett volna.

 

Mennyi a 942 km?

Annak aki a Budapest-Kisköre távolságot se tudja megsaccolni, nem mond semmit az, hogy mennyi a 942 km?

Tehát inkább rajzolja be.

 

Például így :

 

 

Tehát a távolság pont akkora, mintha egy északról délre tartó repülőgép nem helyesen Budapest felett repülne át, hanem  helytelenül Genf városa felett haladna északról délre.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ha legközelebb bármely várossal gondod támadna, végy elő egy térképet, mérd le ki hol van, tedd át egy általad jól ismert hely fölé (például Magyarország fölé) és akkor mindjárt látod, hogy kell aggódnod vagy nem kell?

 

 

 

 

DAttis Creative Commons License 2019.10.30 0 0 63827

Jó van na... :D 

Szeretek itt kérdezni a nálam szakértőbbektől...néha elmegy a kérdés hülyeségbe van ez így... :P :P :P 

Előzmény: trizs77 (63826)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.30 0 1 63826

Attuskám imádlak !

 

Ezt tudhatod...............................:-)))

 

Állandó félelmed mindentől már csökkent.

Olvasd el 5-6 évvel ezelőtti hozzászólásaidat amikor repülés ügyben hetente négyszer estél pánikba.

Feleslegesen.

 

Nyugi.

Ne parázz már annyit.

 

Ukrajna feletti légtér(be) repülésről annyit, hogy néha kattints a

 

 https://www.flightradar24.com

-ra.

Nézd meg naponta hány száz polgári utasszállító repül át Ukrajnán.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

más

 

Az itt OFF kelet-ukrajnai fegyveres harcokról sok ezer internetes oldal tudósít.

Térképpel is.

Elolvasod, megnézed és megtudod, amit addig nem tudtál.

 

 

 

Előzmény: DAttis (63825)
DAttis Creative Commons License 2019.10.29 0 0 63825

Biztos titkos információ :P 

Bár azért megnyugtatás képen közölhetnék melyik városrész készüljön fel a megszokottnál nagyobb hanghatásra 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (63823)
DAttis Creative Commons License 2019.10.29 0 0 63824

"...Igaz a felesleges riadalmak elkerüléséhez kettő dolog azért kell:

 - földrajzból hármas vagy jobb jegy az általánosból,

 - a km mint távolság mértékegység  alapos ismerete,..."

Rám lett célozva megint látom...  :) :) 
...amúgy ötösre érettségiztem föciböl, de azt nem jelenti azt, hogy egy Ukrajna méretű országban (kb mint Franciaország?) ne legyen túl nagy a helyismeretem akár térképet böngészve kilométerekben
Az ukrán-orosz "konfliktusról"   (ha van ilyen) meg nincs naprakész információm

Előzmény: trizs77 (63820)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.10.28 0 0 63823

Holnap délben Budapesten!

 

https://index.hu/belfold/2019/10/28/az_amerikai_legiero_konvertiplanja_tart_bemutato_repulest_budapest_felett_kedden/

 

Azt egyelőre sem az MTI hírét másolgató firkahalmazokban, sem a követség honlapján nem tudtam megtalálni, konkrétan hol.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.10.28 0 0 63822

Vegyük észre, hogy eddig sem arról volt szó, hogy valamelyik hatalom utasszállítók lelövésére izgul, és különféle kunsztokat hajt végre azért, hogy ezt nagy távolságból is meg tudja oldani.

Előzmény: DAttis (63819)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 63821

1./ A honi légvédelmi ütegek általában 20-40 km hatótávolságúak.

 

2./ A csapatlégvédelmi eszközök legtöbbször 2-20 km hatásos távolságúak.

 

3./ Léteznek ennél nagyobb 100-200 km hatótávolságú légvédelmi eszközök (kis db számban) és csak pár ország hadrendjében.

Itt már a hatásosság a hatótáv  végén erősen kérdéses.

 

4./ Végül léteznek mobil légvédelmi eszközök.

Ezeket oda viszed ahová akarod.

Például Budapestre a Kossuth térre, és onnan lövöd le velük a Ferihegyre tartó eszközöket.

 

 

Előzmény: DAttis (63819)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.28 0 1 63820

Minden repülőt le lehet lőni.

A Frakfurt-London járatot is.

 

Háborús övezetbe általában nem repülnek a légitársaságok.

Legtöbbször.

Néha igen, akkor vagy van baj, vagy nincs.

Általában akkor sincs, de néha hiba csúszik a számításba és akkor közfeltűnést keltő baleset történik.

 

Zaporozsje messze van a háborútól.

Attól függetlenül egy mobil légvédelmi üteg, ha elviszik oda,  Zaporozsjéban is, Budapesten is le tud lőni egy utasszállító repülőgépet.

 

A 290 km a harcok helyszínétől, sokszor egy ország területének hossza.

 

Igaz a felesleges riadalmak elkerüléséhez kettő dolog azért kell:

 - földrajzból hármas vagy jobb jegy az általánosból,

 - a km mint távolság mértékegység  alapos ismerete,

Előzmény: DAttis (63819)
DAttis Creative Commons License 2019.10.28 0 0 63819

És? Az nem távolság kilőni egy repcsit pld?

Nem értek hozzá (mint oly sok mindenhez) és nem f*s*k, úgy se járnék arra de a társaság nem félti a flottáját? :P 

Előzmény: trizs77 (63818)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 63818

Ahogy nézem ez a Zaporizsnyija város kb. 290 km-re van nyugatra a harcok színhelyétől.

 

Mint Záhony Tatától.

Előzmény: DAttis (63817)
DAttis Creative Commons License 2019.10.28 0 0 63817

Üdv!

Hátha itt választ kapok bár nem is tudom hol tegyem fel.

Minap a "Vízer" bejelentette járatot nyit Zaporizzsja repterére.

Kérdem, hogyan képzelik, Ukrajna keleti felét igencsak elkerüli a légiközlekedés, max a belföldi forgalom él arrafelé? Vagy most mi van ott?
Biztonságos oda berepülni. átrepülni? A radaros oldalon úgy tűnik még átrepülésnél is elkerülik az ország keleti légterét

martinaxe7 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 63816

A kaja is limitált ?

 

Fapadon ?

 

Huncut szem, aki nem kap rajta !!

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (63815)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.10.20 0 1 63815
DAttis Creative Commons License 2019.10.18 0 0 63814

Végre láttam élőben tegnap (nem az irodából a hangját hallva csak) a Tökölről felszálló Delfint  (HA-DLF).
Csodás látvány volt, ahogy Érd központja felett "malévosan" felszállt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!