Na, akkor 42 év közforgalmú repülés (utasként) után (uszkve 350-380+ felszállás) hétfőn megvolt az első átstart szélnyírás miatt.
LOT E-170 volt az ekipázs, WAW-BRU útvonalon, és tervezett 1:55 helyett 2:40 volt a repülési idő - köszönhetően a Ciara hurrikánnak. BRU környékén zivatarfelhők, villámlás és egy nem igazán stabilizált megközelítés után átstart, 10 perces kitérő, totál laza lengyel kapiány, aki elmesélte, hogy a szélnyírás miatt ez most nem jött össze, de megpróbáljuk megint, majd másodjára textbook leszállás a viharban.
Utaztam én már olyan nem vékony háttámlás üléssel rendelkező repcsin (leginkább charter repülésekre sűrűn beszékezett B738), ahol a mögöttem ülő "beletérdelt a vesémbe" A majd' 3 órás út "klassz volt" mondhatom
A vékony háttámla akkor üt vissza (szó szerint, a hátad közepére), amikor a mögötted levő felrakja a hátad közepére a térdét vagy a patáját, vagy rángatja az asztalt ide-oda. Nekem már többször kellett megkérnem a mögöttem ülőket, hogy nyughassanak.
Volt szerencsém NEO-hoz. Jó! Határozottan halkabb a kabinban, mint a régi. Az üléskiosztás ugyanakkorának tűnik, de az ülések hátsó-alsó sarka más kialakítású, jobban elfér az ember lába. A háttámlák egész vékonyak, de nem találtam kényelmetlennek. A folyosó melletti ülések oldalán van egy kis lépcső, hogy az alacsonyabbak is elérjék a csomagtartó belsejét.
Kapsz a gyártól egy levelet, hogy figyeljél mert ha 180 km/h-ról hirtelen gyorsítasz 200 km/h-ra és nem figyelsz eléggé, ez meg ez fog történni.
Nem érted a levelet, oda is fordulsz a párodhoz :
- Minek küldték ezt ? Nem is megyek soha se 180-nal, se 200-al. Nem is szabad ennyire gyorsan mennem.
- A párod azt mondja : Igen, Te szabály követő vagy, nem mégy 130-nál gyorsabban mert annyit enged a KRESZ. De az autód tud menni 180-nal és 200-zal is. Azért küldték a levelet.
Ugyan csak egyszer olvastam el a cikket és nem tudom mennyire szakszerű az írás, de elég rossz lehet ha utazón majdnem 100 %-on (94 %) pörög a hajtómű nem?
A cikkből kiragadva:
"...A tolóerő-automata csak az utazómagasság elérése után kapcsolható be ismét, ám ekkor is folyamatosan figyelni kell, hogy a hajtómű N1 értéke ne menjen 94 százalék fölé..."
És tegyük hozzá, hogy van olyan cucc (Sz-200 Vega pl.), amivel bőven 200 km fölé lehet lőni.. Sikerült is már vele polgári gépet leszedni (Sibir 1812). Lehet rettegni.
Ráértem ezért segítségül szerkesztettem Neked egy kicsike Segédletet.
Azért, hogy ha máskor ilyet olvasol ( Zaporozsje-Luhanszk=290 km) akkor ne ess felesleges pánik hibába.
Kezdjük.
Emlékszel még a KAL-007 tragédiájára?
Anchorageből repült Szöulba.
Eltévedtek.
Mekkorát tévedtek?
Mennyi a tévedésük ?
Ennyi:
Tehát 942 km-t tévedtek.
942 km-rel voltak arrébb, máshol mint ahol repülniük kellett volna.
Mennyi a 942 km?
Annak aki a Budapest-Kisköre távolságot se tudja megsaccolni, nem mond semmit az, hogy mennyi a 942 km?
Tehát inkább rajzolja be.
Például így :
Tehát a távolság pont akkora, mintha egy északról délre tartó repülőgép nem helyesen Budapest felett repülne át, hanem helytelenül Genf városa felett haladna északról délre.
Ha legközelebb bármely várossal gondod támadna, végy elő egy térképet, mérd le ki hol van, tedd át egy általad jól ismert hely fölé (például Magyarország fölé) és akkor mindjárt látod, hogy kell aggódnod vagy nem kell?
"...Igaz a felesleges riadalmak elkerüléséhez kettő dolog azért kell:
- földrajzból hármas vagy jobb jegy az általánosból,
- a km mint távolság mértékegység alapos ismerete,..."
Rám lett célozva megint látom... :) :) ...amúgy ötösre érettségiztem föciböl, de azt nem jelenti azt, hogy egy Ukrajna méretű országban (kb mint Franciaország?) ne legyen túl nagy a helyismeretem akár térképet böngészve kilométerekben Az ukrán-orosz "konfliktusról" (ha van ilyen) meg nincs naprakész információm
Vegyük észre, hogy eddig sem arról volt szó, hogy valamelyik hatalom utasszállítók lelövésére izgul, és különféle kunsztokat hajt végre azért, hogy ezt nagy távolságból is meg tudja oldani.
Hátha itt választ kapok bár nem is tudom hol tegyem fel.
Minap a "Vízer" bejelentette járatot nyit Zaporizzsja repterére.
Kérdem, hogyan képzelik, Ukrajna keleti felét igencsak elkerüli a légiközlekedés, max a belföldi forgalom él arrafelé? Vagy most mi van ott? Biztonságos oda berepülni. átrepülni? A radaros oldalon úgy tűnik még átrepülésnél is elkerülik az ország keleti légterét
Végre láttam élőben tegnap (nem az irodából a hangját hallva csak) a Tökölről felszálló Delfint (HA-DLF). Csodás látvány volt, ahogy Érd központja felett "malévosan" felszállt.